april 30, 2024, 08:52:41 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Min soon to be ready for takeoff 57oval  (Lest 6368 ganger)
ww2
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy



Vis profil
« på: juni 10, 2012, 21:24:11 pm »

Legger ut et par bilder av bilen jeg holder på med nå Glad

* oval1.jpg (99.65 KB. 576x432 - vist 282 ganger.)

* oval2.jpg (103.29 KB. 576x432 - vist 287 ganger.)

* oval3.jpg (83.49 KB. 576x432 - vist 262 ganger.)

* oval5.jpg (88.42 KB. 576x432 - vist 294 ganger.)

* oval6.jpg (123.9 KB. 576x432 - vist 320 ganger.)



Karossen er ferdig lakka all over Gliser skal ha to omganger med klarlakk etter at det er montert på bunnplata.
Bunnplate ferdig lakka under og innvendig,senket foran og bak.Håper og få kjøre en tur på seinsommeren Kult

Loggført

Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #1 på: juni 14, 2012, 07:03:15 am »

Blir flott denne, kva motor har du...eksos...??
Loggført
roarrag57
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: dokka



Vis profil
« Svar #2 på: juni 14, 2012, 09:44:29 am »

pent  Glad
Loggført

bumblebee
ww2
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #3 på: juni 16, 2012, 14:56:39 pm »

Skal montere inn en nyoverhalt 1300 40hk motor imorgen samt sette karossen på plata.Eksosen lager jeg selv.Senka bilen et hakk til bak igår så nå er det to hakk bak og muligens litt for mye foran Blunker vi får se når karossen er montert.

Trenger et innug til 40hk noen som har?
Loggført

Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #4 på: juni 16, 2012, 18:42:00 pm »

Skal montere inn en nyoverhalt 1300 40hk motor imorgen samt sette karossen på plata.Eksosen lager jeg selv.Senka bilen et hakk til bak igår så nå er det to hakk bak og muligens litt for mye foran Blunker vi får se når karossen er montert.

Trenger et innug til 40hk noen som har?

Å ja det gjer eg og akkurat nå på min 57. men eg har en større oppgradering på heile bilen, bl.a. satt på igjen orginal hekk (H apron) m bakspissar og bakplate, byttet interiør til orginale seter å sidepaneler, innkjøpt nye vinduslister m krom, skiftet ut masse uorginale skruer, og nå inn med 67 1300 gearkasse og 1969 "prosjekttrådmotor" som er superoverhalt. Skal likevel beholde 6volt på bilen. -min er og senka to hakk bak nå, m puma framme. (litt fjering er igjen enno  Gliser ) regner med at jeg har bilen på vegen igjen om ca en mnd...

-keep on the good work...
ovalt. 
Loggført
ww2
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #5 på: juni 16, 2012, 20:58:37 pm »

Skal montere inn en nyoverhalt 1300 40hk motor imorgen samt sette karossen på plata.Eksosen lager jeg selv.Senka bilen et hakk til bak igår så nå er det to hakk bak og muligens litt for mye foran Blunker vi får se når karossen er montert.

Trenger et innug til 40hk noen som har?

Å ja det gjer eg og akkurat nå på min 57. men eg har en større oppgradering på heile bilen, bl.a. satt på igjen orginal hekk (H apron) m bakspissar og bakplate, byttet interiør til orginale seter å sidepaneler, innkjøpt nye vinduslister m krom, skiftet ut masse uorginale skruer, og nå inn med 67 1300 gearkasse og 1969 "prosjekttrådmotor" som er superoverhalt. Skal likevel beholde 6volt på bilen. -min er og senka to hakk bak nå, m puma framme. (litt fjering er igjen enno  Gliser ) regner med at jeg har bilen på vegen igjen om ca en mnd...

-keep on the good work...
ovalt. 
[/quote


Beholder også 6v vil ha bilen mest mulig orginal utenom senking og bredda bakfelger.Har kledd av alle dekslene på en orginal 1200ccm motor sånn at jeg får kledd ut 1300motoren til og ligne mer på org motoren Gliser
Loggført

Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #6 på: juni 16, 2012, 22:24:10 pm »

ok, jeg gjorde dette på den motoren som jeg har kjørt med til nå, men den gikk varm selv om jeg plukket av termostaten og ga "full luft" inn i viftehuset. Neste gang jeg skal sette inn "gammelmotor" vil jeg kjøpe SCAT viftehus (lik det gamle) men med doghouse). Da må man få seg en adapter å flytte ut oljekjøleren så sylinder nr 3 også får nok kjøling. "nyemotoren min skal få ha orginalviftehuset som er mye bedre til å kjøle alle sylindrene. Dette merkest best om man bor der det blir mye stigning å bratte bakker. På turen til Bugcamp Hedemark, brente jeg eksosventilen på syl nr.3. kom meg hjem m motor som fusket, men da kjøpte jeg nyoverhalt motor. 
Loggført
ww2
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #7 på: juni 17, 2012, 07:38:09 am »

Hmm,burde jo gå og bytte dekslene byttet du alle ink varmepotter??
Loggført

Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #8 på: juni 17, 2012, 09:50:57 am »

Hmm,burde jo gå og bytte dekslene byttet du alle ink varmepotter??
Ja satte på alt fra gamlemotorene, men tror likevel at dette kunne vert ok dersom jeg hadde hatt en orginalmotor som var i topp stand.
mistenker at den motoren kan ha vert noe "feilstilt eller varmkjørt" fra før... -Gamle motorer som fortsatt går bør man vere svært forsiktig med, fordi det nettop er litt dårlig kjøling på disse orginalt, samt at lite hk tyner motorene med "større belastning" å temperaturen øker...
- Disse motorene med fast dynamofot er lite ettertraktet m.h.t. trimming nå, fordi det er kommet mye bedre blokker og motorer senere. Femtitallsmotorene har f,eks ikke lagerbane til camakslingen og det er her det svake punktet kommer sammen med kjøling til syl.3 da.
men likevel er min drøm at det kan la seg gjøre å bygge opp igjen en av gamlemotorene med f.eks old speed parts, t.eks; okrasa eller judsom kompr. etter at blokk veiv m m er fullstendig overhalt, og at en da kan få ut noen få hk mere slik at motoren drar lettere, kanskje komme opp til 40 -50 hk.
Loggført
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #9 på: juni 17, 2012, 10:13:31 am »

Her er det utstyret som skal inn i min oval for en lengre periode nå. 69 mod. 1300 og 67 gearkasse m oval akslingene, å tette lager pga senk.


* 008.JPG (131.48 KB, 640x480 - vist 264 ganger.)
Loggført
ww2
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #10 på: juni 17, 2012, 11:33:44 am »

Her er det utstyret som skal inn i min oval for en lengre periode nå. 69 mod. 1300 og 67 gearkasse m oval akslingene, å tette lager pga senk.

Dett ser veldig bra ut LIKER Blunker
Holder på i garasjen nå og sette karossen på,akuratt satt motoren på girkassen.Skal ha av reimskiva på veiven men den sitter noe j....g begge veier er det lings eller vanlige gjenger?
Loggført

Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #11 på: juni 17, 2012, 12:56:31 pm »

Her er det utstyret som skal inn i min oval for en lengre periode nå. 69 mod. 1300 og 67 gearkasse m oval akslingene, å tette lager pga senk.

Dett ser veldig bra ut LIKER Blunker
Holder på i garasjen nå og sette karossen på,akuratt satt motoren på girkassen.Skal ha av reimskiva på veiven men den sitter noe j....g begge veier er det lings eller vanlige gjenger?
Det er vanlige gjenger, (lås fast svinghjulet i to av boltene...(to rør innpå boltene med påsveist stoppere til svinghjulstennene) - stor pipe m røyr...så må du gå til biltema å kjøpe deg en to armet avdrager til ca 65 kr. å slipa til den slik at den smetter inn i de to "hola" nermest senteret, å dra skiva av med den. så gjømmer du den i verktøyskrinet ditt (selvlagd VW avdrager spesielt for reimskiva  Blunker Nytter ikke å "dra av reimskiven" på annen måte, da blir den ødelagt.    ----send bilder da  Gliser Gliser
Loggført
ww2
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #12 på: juni 17, 2012, 13:58:07 pm »

Hadde ters så nå er det av,motor montert bunnplate og karosseriet endelig forent igjen Gliser
Bilder kommer,senkinga ble perfekt Kult
Har ikke vært så glad som dette på lenge.
Loggført

Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
ww2
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #13 på: juni 17, 2012, 21:38:24 pm »

Bilder av bilen på plata Gliser


* oval1.jpg (86.3 KB. 576x432 - vist 276 ganger.)

* oval2.jpg (93.62 KB. 576x432 - vist 219 ganger.)

* oval3.jpg (90.04 KB. 576x432 - vist 264 ganger.)


Det er foresten bare vanndråper på bunnplata inni bilen.

Loggført

Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #14 på: juni 18, 2012, 05:42:09 am »

ja du har grunn til å vere stolt. Bli jo som ny denne nå, flott farge dette, skal du ha to farger?
Loggført
ww2
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #15 på: juni 18, 2012, 17:29:01 pm »

Bilen er grønn oppe og hvit under lista Glad
Så nå blir det neste og vannslipe karosseriet og ha første runde med klarlakk,skal iallefall ha 2 ganger med mellompuss da blir den veldig blank og dyp i lakken
Loggført

Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
ww2
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #16 på: september 19, 2012, 17:56:05 pm »

Her er nye bilder ruter og div er montert Kult


* DSC04717.JPG (87.47 KB. 576x432 - vist 237 ganger.)

* DSC04718.JPG (68.67 KB. 576x432 - vist 220 ganger.)

Loggført

Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
Venndøl
Juniormedlem
**
Innlegg: 73
Bosted: Vennesla



Vis profil
« Svar #17 på: september 19, 2012, 18:33:45 pm »

Nydelig! Friske og fine farger...
Loggført

N00b
1303S73
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: Haugesund NRVWK


1303LS Org. Cab. & Gullhuset


Vis profil
« Svar #18 på: september 19, 2012, 20:59:46 pm »

Flott bil.

Hilsen Geir.
Loggført

1973 1303LS Org. Cab
1966 VW panel Gullhuset
1985 VW transporter syncro
ww2
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #19 på: september 23, 2012, 10:34:55 am »

Takker Osteaktig
Loggført

Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
Håkon88
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #20 på: september 23, 2012, 13:28:27 pm »

detta ser bra ut  Glad
Loggført

-1954 Vw boble

#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600
#1965 Vw boble 1200
#1966 Vw boble 1600
#1973 Vw boble 1600
#1965 Vw notchback 1500
#1965 Vw pickup
#1976 Vw transporter
ww2
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #21 på: september 23, 2012, 16:32:48 pm »

Takk,ja det skal bli bra dette :)Neste sommer så er jeg klar:-)
Et bilde av bilen i dag etter montering av fanger lister og speil Kult


* DSC04725.JPG (121.76 KB. 576x432 - vist 202 ganger.)

* DSC04726.JPG (100.42 KB. 576x432 - vist 204 ganger.)

Loggført

Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
ww2
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #22 på: september 28, 2012, 17:27:51 pm »

Panser montert Kult
Er det noen som har glass og pæreholdere til hjertelys trenger dette sårt.


* DSC04759.JPG (97.96 KB. 576x432 - vist 183 ganger.)

Loggført

Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!