april 29, 2024, 18:30:45 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Plassering av oljetemp-giver  (Lest 1748 ganger)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« på: juni 15, 2012, 22:12:59 pm »

Hei og hopp

Jeg har til nå kjørt med oljetemp-giveren i sumpa, men siden jeg hadde lekkasje mellom sump og blokk, tok jeg av hele sumpa.

Hvor er det mest vanlig å montere giveren?

Tanken bak å ha den i sumpa, var å se hva temperaturen er etter at olja har vært på tur rundt i systemet, og klar for nye "oppdrag" men her er det antakelig mange meninger ute og går.

Til info, kjører jeg full-flow med ekstern filter, men ikke noen ekstra kjøler. Kun std doghouse-kjøler.

T1 1835 motor
Loggført
Isak
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #1 på: juni 16, 2012, 19:31:51 pm »

Hei!

Jeg satte inn en slik fra Biltema:

Atrikkelnummer 321100
Ser ut til å gi samme temp som da jeg målte i sumpen.

Mvh Isak
Loggført

Type 1 1950
Type 1 1968
Type 2 1966 ambulanse
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #2 på: juni 16, 2012, 19:50:43 pm »

hva med å sette den i filter holderen ?  hvis den sitter i utgående olje kanal så ser du jo hvilken olje temp olja har før den går inn i motoren igjenn
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #3 på: juni 18, 2012, 13:41:26 pm »

flott, men var ikke det egentlig samme svar?

Eller hva tenkte du på, Unneberg, kan man montere rett i filterholderen? Er det vanligvis en plass man kan borre og gjenge? (Orker ikke bøye meg ned og se Blunker )

Her er bilde av den Biltema-saken:
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #4 på: juni 18, 2012, 14:44:44 pm »

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,33902.msg358921/topicseen.html#msg358921
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #5 på: juni 18, 2012, 16:06:59 pm »

aha, da får jeg krabbe innunder og se om min filterholder ser slik ut allikevel, da Blunker
Loggført
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #6 på: juni 18, 2012, 17:12:33 pm »

flott, men var ikke det egentlig samme svar?

Eller hva tenkte du på, Unneberg, kan man montere rett i filterholderen? Er det vanligvis en plass man kan borre og gjenge? (Orker ikke bøye meg ned og se Blunker )

vil tippe du har en sån Empi filter holder, der er det plas til å borre inn, sån som Erlen linket til, vil tro att olja er bitte litt kaldere etter filteret, hvis du har et filter med litt størrelse på ( HP1 el. lign. )

KFS
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #7 på: juni 18, 2012, 18:15:29 pm »

har kjøpt den av deg, så det stemte fint Glad

Alt i orden, har allerede borret og gjenget, og nå har jeg temp-føler igjen.

Takk for hjelpen alle sammen.

Jeg hadde hp1-filter, men byttet ut til WIX filter til transporter, og det er en del mindre,vet ikke hvor mye det har å si på tempen...
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #8 på: juni 18, 2012, 22:16:49 pm »

Etter en god prøvetur kan jeg melde om at det funker, og temperaturen steg merkbart raskere nå enn ved  å ha føleren i sumpa, så dette var kanskje en god ide uansett Glad Hvis noe er galt får jeg et lite varsel litt tidligere enn ved å ha dne i sumpa kanskje.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #9 på: juni 18, 2012, 22:21:50 pm »

Hva slags føler og instrument har du?

Og hvor langt inn i strømmen av olje fikk du føleren?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #10 på: juni 18, 2012, 22:58:24 pm »

Jeg har også en sånn plate og jeg hadde et biltema instrument, helt til noen brøt seg inn i bilen Rekker tunge
Sensoren jeg monterte ble stående noen mm inn i det oljefylte kammeret som oppstår inni adapteret.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #11 på: juni 19, 2012, 06:37:46 am »

Hva slags føler og instrument har du?

Og hvor langt inn i strømmen av olje fikk du føleren?

vdo føler og mooneyes instrument. tror ikke føleren stikker veldig langt inn i oljestrømmen
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #12 på: juni 19, 2012, 08:50:06 am »

Noen med link til en kombinert oljetemp og trykkgiver? Vurderer å sette en slik i min type 3. Tenker da i eksisterende hull som finnes i oljekjøleren på slike biler.
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!