Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« på: juni 15, 2012, 23:12:59 pm » |
|
Hei og hopp
Jeg har til nå kjørt med oljetemp-giveren i sumpa, men siden jeg hadde lekkasje mellom sump og blokk, tok jeg av hele sumpa.
Hvor er det mest vanlig å montere giveren?
Tanken bak å ha den i sumpa, var å se hva temperaturen er etter at olja har vært på tur rundt i systemet, og klar for nye "oppdrag" men her er det antakelig mange meninger ute og går.
Til info, kjører jeg full-flow med ekstern filter, men ikke noen ekstra kjøler. Kun std doghouse-kjøler.
T1 1835 motor
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Isak
Medlem
  
Innlegg: 104
Bosted: Ottestad
|
 |
« Svar #1 på: juni 16, 2012, 20:31:51 pm » |
|
Hei!
Jeg satte inn en slik fra Biltema:
Atrikkelnummer 321100 Ser ut til å gi samme temp som da jeg målte i sumpen.
Mvh Isak
|
|
|
Loggført
|
Type 1 1950 Type 1 1968 Type 2 1966 ambulanse
|
|
|
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
    
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg
SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!
|
 |
« Svar #2 på: juni 16, 2012, 20:50:43 pm » |
|
hva med å sette den i filter holderen ? hvis den sitter i utgående olje kanal så ser du jo hvilken olje temp olja har før den går inn i motoren igjenn
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #3 på: juni 18, 2012, 14:41:26 pm » |
|
flott, men var ikke det egentlig samme svar? Eller hva tenkte du på, Unneberg, kan man montere rett i filterholderen? Er det vanligvis en plass man kan borre og gjenge? (Orker ikke bøye meg ned og se  ) Her er bilde av den Biltema-saken: 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #4 på: juni 18, 2012, 15:44:44 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
|
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
    
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg
SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!
|
 |
« Svar #6 på: juni 18, 2012, 18:12:33 pm » |
|
flott, men var ikke det egentlig samme svar? Eller hva tenkte du på, Unneberg, kan man montere rett i filterholderen? Er det vanligvis en plass man kan borre og gjenge? (Orker ikke bøye meg ned og se  ) vil tippe du har en sån Empi filter holder, der er det plas til å borre inn, sån som Erlen linket til, vil tro att olja er bitte litt kaldere etter filteret, hvis du har et filter med litt størrelse på ( HP1 el. lign. ) KFS
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #7 på: juni 18, 2012, 19:15:29 pm » |
|
har kjøpt den av deg, så det stemte fint  Alt i orden, har allerede borret og gjenget, og nå har jeg temp-føler igjen. Takk for hjelpen alle sammen. Jeg hadde hp1-filter, men byttet ut til WIX filter til transporter, og det er en del mindre,vet ikke hvor mye det har å si på tempen...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #8 på: juni 18, 2012, 23:16:49 pm » |
|
Etter en god prøvetur kan jeg melde om at det funker, og temperaturen steg merkbart raskere nå enn ved å ha føleren i sumpa, så dette var kanskje en god ide uansett  Hvis noe er galt får jeg et lite varsel litt tidligere enn ved å ha dne i sumpa kanskje.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #9 på: juni 18, 2012, 23:21:50 pm » |
|
Hva slags føler og instrument har du?
Og hvor langt inn i strømmen av olje fikk du føleren?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #10 på: juni 18, 2012, 23:58:24 pm » |
|
Jeg har også en sånn plate og jeg hadde et biltema instrument, helt til noen brøt seg inn i bilen  Sensoren jeg monterte ble stående noen mm inn i det oljefylte kammeret som oppstår inni adapteret.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #11 på: juni 19, 2012, 07:37:46 am » |
|
Hva slags føler og instrument har du?
Og hvor langt inn i strømmen av olje fikk du føleren?
vdo føler og mooneyes instrument. tror ikke føleren stikker veldig langt inn i oljestrømmen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #12 på: juni 19, 2012, 09:50:06 am » |
|
Noen med link til en kombinert oljetemp og trykkgiver? Vurderer å sette en slik i min type 3. Tenker da i eksisterende hull som finnes i oljekjøleren på slike biler.
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
|