april 25, 2024, 20:53:47 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Mitt Oval-prosjekt "the Black'57"  (Lest 52971 ganger)
Norbeck
Seniormedlem
****
Innlegg: 375
Bosted: Nes i akershus



Vis profil
« Svar #120 på: mars 31, 2013, 22:35:56 pm »

Lenge siden? Finner den ikke på nett
Loggført

nesligaen vw klubb
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #121 på: mars 31, 2013, 22:37:30 pm »

Ja, det er vel en 3 år siden jeg kjøpte den. Mulig det er en utgått modell...
Loggført

Norbeck
Seniormedlem
****
Innlegg: 375
Bosted: Nes i akershus



Vis profil
« Svar #122 på: mars 31, 2013, 22:47:36 pm »

Ok
Loggført

nesligaen vw klubb
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #123 på: april 01, 2013, 14:31:12 pm »

Shopping tur i dag da gitt. Innover fjorden, over fjell og nedi daler til en hyggelig kar.

Hva er nå dette?

* 2013-04-01 15.02.30.jpg (51.24 KB. 450x600 - vist 251 ganger.)


Ser dere det nå? Påskeappelsin fra i fjor i posten til førstemann. Rekker tunge

* 2013-04-01 15.04.01.jpg (29.66 KB. 450x600 - vist 250 ganger.)


Sikkert ingen som vil ha ei appelsin fra i fjor, så jeg legger like så greit ut fasiten med en gang. Dessverre har det nok ramlet litt deler ut av esken iløpet av årene, så jeg mangler skruer, hengslene som står i bilen og en pakning. Gummi og krom har holdt seg bra, litt lagringssriper som jeg skal klare å leve med. :-)

* 2013-04-01 15.07.33.jpg (91.25 KB. 640x480 - vist 283 ganger.)

Loggført

torino 76
Seniormedlem
****
Innlegg: 486
Bosted: langevåg. M&R



Vis profil
« Svar #124 på: april 01, 2013, 16:01:55 pm »

Grattis:) sånne har jeg å;)
Loggført

vw 1300 1969

Vw t2 1957 panel
Vw beach buggy
Vw 1303
Ford kuga 2009
tlf 40623660
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #125 på: april 04, 2013, 11:54:38 am »

Deler til vinduene på vei over dammen, det samme er nye IRS braketter, Sway-a-way justerbare fjærplater og riktige urethanforinger.

De justerbare brotsjene mine ankom her en dag, så king-boltene på plass og spindlene klar for montering. Strip-All karet mitt er fylt halvveis, lar det stå slik et par dager for å sjekke at kuleventil og alt tåler væsken. Får et nivå på 50 cm over 120x50 cm (300 liter) med den mengde pulver jeg har nå. Så får jeg se senere om jeg skal etterfylle mer, karet tar rundt 480 liter totalt.

Videre skal puma forstillingen få ny lakk (POR-15), nye bakkelittforinger og nye nålelagre. Helt ny forstilling, men foringene er altfor store innvendig og jeg har slarke i armene.
Må bare få fatt i enda en brotsj, 37 mm. Trodde settet mitt hadde så stort, men det var kun tabellen i lokket som gikk så langt. Sånn går det når man ikke bruker øya Øyerulling

Om noen har en justerbar til rundt 37mm til utlåns så tar jeg gjerne imot  Gliser
Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #126 på: april 06, 2013, 18:36:02 pm »

Ikke rart jeg hadde slakke i bærearmene med 37,8 mm i de indre foringene! Helt ny puma kjøpt fra Classic VW up north. Svensk nettbutikk som egentlig har mye bra og til bra priser.

Lurer på å få dreid bakelittforingene til å passe akkurat på bærearmene, presse dem inn og satse på at det ikke kniper for mye etterpå. Brotsj jakten har så langt ikke gitt store suksessen. :-)
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #127 på: april 06, 2013, 22:10:29 pm »

får jo tak i nye brotsjar, frå luna feks. men kostar sikkert hu å helvete. ang bakelittforingar, kor får du kjøpt bakelitt i "lausvekt" ? skulle hatt tak i noko eg og..

Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #128 på: april 06, 2013, 22:24:01 pm »

Fikk syv justerbare fra statene for 1500 spenn. Trolig fra 1949 men blir i god stand.   Gliser
En ny 16 til 18 mm fra luna koster 2200.  Øyerulling

Kjøpte foringer og lager fra csp.
Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #129 på: april 12, 2013, 18:53:57 pm »

Skulle ha en god og effektiv kveld på verkstedet i dag, montere forstilling og begynne på IRS brakettene versjon 2.0 bak. Forstillingen er ei historie i seg selv, tenkte å ta en oppsummering når jeg var i mål men dette satte en stopper for arbeidslysta. Lei av ting som ikke passer no..!#"!#!#€"!€#"!

Er det forskjell på US og europeisk IRS?

* 2013-04-12 19.09.41 (Small).jpg (41.66 KB. 450x600 - vist 331 ganger.)



Loggført

Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #130 på: april 12, 2013, 18:56:57 pm »

Den er kjip!

Min lærdom: Der man tror det er "smack-på", kan du banne på at det ikke er det...

Hvor kjøpte du?
Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #131 på: april 12, 2013, 18:59:41 pm »

Sant! Det er kanskje jeg selv som jinxer hele greia når jeg tenker "DENNE går såfall rett på..." når jeg åpner pakken.  Øyerulling
Handlet fra CB Performance, så det blir no spennende å se hvor dette ender.

Fredag i det minste, får snikre litt istedet. Der er det bare å bruke større hammer om ting ikke passer Rekker tunge
Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #132 på: april 12, 2013, 19:09:22 pm »

Forskjell på enkle og doble fjærplater over dammen, finnes det slike her og? Får bore dette fjerde hullet i bærearmene mine.

http://www.averysaircooled.com/parts/bug/dual_spring_plate_trailing_arms.cfm
Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #133 på: april 15, 2013, 12:51:20 pm »

Bare å borre et nytt hull vel?
Surt når det er sånn, men det ser ut til å passe fint med et nytt hull.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #134 på: april 15, 2013, 12:54:10 pm »

Joda, må bare bestemme meg om jeg skal ha nytt hull i plata eller arma. :-)

Nytt hull i arma blir synlig fra utsiden, nytt hull i plata ødelegger galv. Styrke tror jeg ikke er noe issue uansett.
Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #135 på: april 17, 2013, 11:28:58 am »

Noen som har vært borti akslinger som sitter bom fast ved lagerbytte bak på IRS? Får ikke til mer enn 2-3 tonn i pressa ettersom underlaget (trevirke) gir etter. Ikke lett å bygge opp under.
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #136 på: april 17, 2013, 11:31:51 am »

JA! hadde eit tilfelle eingong der akslingen ikkje flytta seg what so ever, endte opp med å  måtta kappa den opp med vinkelslipar for å få den ut..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #137 på: april 18, 2013, 17:34:36 pm »

Noen som har vært borti akslinger som sitter bom fast ved lagerbytte bak på IRS? Får ikke til mer enn 2-3 tonn i pressa ettersom underlaget (trevirke) gir etter. Ikke lett å bygge opp under.
Større presse er tingen. Selv har jeg hatt drivknuter som måtte opp mot 5-8tonn for å løsne.
En løsning kan være å sette den opp i pressa og slå med hammer.

Trevirke har lite i en presse å gjøre Gliser
Et godt alternativ er å høre med et bilverksted.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #138 på: april 18, 2013, 19:36:26 pm »

Man tager hva man haver.  Gliser

Pressa går opp til 10 tonn, så det er bare å finne noe å bygge opp under med. Ikke så lett fasong på disse armene. Glad
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #139 på: april 19, 2013, 11:22:36 am »

Sveis på bein på armen så tar du den...
Loggført

Speed is no substitute for direction
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #140 på: april 19, 2013, 17:40:11 pm »

Holdt med litt firkantstål under istedet for to tomm fire, løsna på ca 7 tonn. :-)

Må bare la være å sitte forann pcen no, så får jeg armen nedi strip-all badet også. :-P (Pc på verkstedet)
Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #141 på: juni 05, 2013, 14:35:21 pm »

Lenge siden sist update no, har gjort noe og har bilder men ikke lagt ut noe ennå. Tenkte jeg skulle samle opp litt...  Øyerulling

Har kommet over disse, http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1442874 Noen som har noe formeninger om hvordan disse vil sitte på en IRS konv. oval? 4,5 tomme backspacing, vil det si ET på ca 25 mm?
Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #142 på: september 12, 2013, 19:16:58 pm »

Liten update: http://volkswest.no/?p=1655
Loggført

tds
Supermedlem
*****
Innlegg: 2000
Bosted: ålesund


Terjes garage.


Vis profil WWW
« Svar #143 på: september 12, 2013, 19:48:02 pm »

stå på! Gliser
Loggført
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #144 på: september 16, 2013, 07:48:04 am »

Takk Terje, se her: http://volkswest.no/?p=1666  Gliser

« Siste redigering: september 16, 2013, 14:48:12 pm av SBL » Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #145 på: september 16, 2013, 21:29:25 pm »

Nå trenger jeg litt råd fra eliten her... :-)

Begge IRS festene er punktet, og jeg skal til å presse inn hjulager og aksling i bærearmene for å sjekke hjulvinkler (samt lage klaring til drivflenser i rammegaflene).

Bør jeg holde meg til 90 mm eller oppgradere til 100 mm drivknuter Hæ

Jeg har lyst på en 2332 ccm og rundtom 150-180 hk i denne vogna, og ei oppgradert kasse etter hvert. Jeg vet godt at bruken bestemmer holdbarheten på det meste, men vil ikke sitte igjen med en bil som har et svakt ledd som ryker til stadighet om jeg skulle teste stripa. Jeg har ikke hatt 02/03 biler med stor motor, så jeg vet lite om hvordan disse 90mm knutene pleier å være.

100 mm knuter vil nok også kreve et ganske grovt inngrep i ramlegafler.
Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #146 på: september 18, 2013, 12:13:04 pm »

Ingen?
Loggført

-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #147 på: september 18, 2013, 13:25:47 pm »

Bærearmen kommer også til å ta i dempertårnet...
Vis dette er ettermontert IRS.

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #148 på: september 18, 2013, 14:00:20 pm »

Det vet jeg. Glad
Loggført

tds
Supermedlem
*****
Innlegg: 2000
Bosted: ålesund


Terjes garage.


Vis profil WWW
« Svar #149 på: september 18, 2013, 16:03:47 pm »

hva gjøres med det da Hæ
Loggført
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!