april 20, 2024, 12:07:33 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Mitt Oval-prosjekt "the Black'57"  (Lest 52897 ganger)
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #90 på: februar 26, 2013, 21:28:44 pm »

Så sant så sant! Tror jeg betalte opp mot 800 kr i fortollings og utleggsgebyr. Var nesten like mye gebyr som moms.  Sjokkert Du som er i bransjen, finnes disse prisene offentlig noe sted? Det som kanskje virker som den billigste metoden kan fort bli den dyreste når man bare sammenligner pris hos selger.


Det blir ikke mye til prosjekttråd av de tingene jeg driver med om dagen. Pusler bare med småbiter som hver for seg bare ser ut som en haug med deler. Pedalsettet mitt var dagens oppgave. Godt slitt de fleste bitene kan man vel si, så nå blir det vel en time eller to med dele-surfing. Glad


* 2013-02-26 19.58.49 (Small).jpg (92.34 KB. 640x480 - vist 286 ganger.)


* 2013-02-26 20.03.27 (Small).jpg (36.03 KB. 450x600 - vist 259 ganger.)

Loggført

Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #91 på: februar 26, 2013, 22:20:05 pm »

Vet ikke om det er noe spesielle lister, vil tro hvert enkelt firma bestemmer selv.

Men jeg skal se over mine fakturaer fra dhl og kontakte tollvesnet da jeg har en sterk mistanke om at de har krevd feil beløp. Gebyret er en ting men likevel, ting stemmer ikke-det er jeg sikker på.
Er på jobb nå og tollvesnet var nettopp her, men da hadde jeg ikke med papirene mine. Mulig jeg spør neste gang de kommer, de er ofte innom og sjekker en del gods.

Har ikke tatt meg tid og ork til å sjekke, men det kommer nok-he he...

Nettopp montert pedalsett på min også, ble bra til slutt :-)


Lykke til! :-)
Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #92 på: mars 11, 2013, 22:33:06 pm »

Hei og hopp..

Da kom delebilen omsider innomhus. Var skilt på den så det tok litt tid, artig å ratte boble igjen. :-)

* 2013-03-11 20.51.42.jpg (90.78 KB. 640x480 - vist 348 ganger.)


Her ser dere hvorfor jeg ikke har lyst å ta alt fra 1303. Krever modifikasjoner på karosseriet.

* 2013-03-11 20.51.50.jpg (97.87 KB. 640x480 - vist 368 ganger.)


Min flip/retro-display, vurderer noen pærer i lysa, og en trommel i felgen. Rekker tunge

* 2013-03-11 20.52.03.jpg (65.91 KB. 640x480 - vist 363 ganger.)

Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #93 på: mars 24, 2013, 21:24:14 pm »

En liten oppdatering før påske, regner med det blir litt skruing i ferien så det kommer nok flere. Glad

IRS delene er på kommet på plass og jeg har endelig fått sammenligne litt sving og IRS vandring opp og ned.

Jeg sammenligner med sving som stopper mot støtpute i alle mine mål, mens IRS har ingen pute. Med vanlige bolter så kommer IRS 1 cm høyere, da tar den øverste bolten i dempertårnet, ikke selve bærearmen. Bytter jeg ut denne bolten med bolt av typen med flatt hode, som låser seg i sporet i fjørplaten går hodet på skruen akkurat klar og IRS armen kommer 4 cm høyere enn sving. Det er med andre ord plass til en pute.

Den som står på IRS opprinnelig bommer selvsagt på dempertårnet siden ovalen ikke har denne skåla stikkendes ut, så her kommer jeg til å pønske ut noe etterhvert.

Må handle litt verktøy i morgen slik at jeg får frest ut avlange spor i fjørplatene, og montert på bremser og hjul for å sjekke hjulvinkler.
Fjærplatene er da fra sving, slik at jeg ikke trenger de lange torsjonsfjørende som stikker ut under skjermen. De skiller også 10 mm i høyden, og jeg synes da det var like greit å flytte hullene til toppen, slik at bilen nå blir 5 mm lavere om man monterer fjærplatene i samme vinkel som fra fabrikk.


* 2013-03-24 12.50.19.jpg (35.78 KB. 450x600 - vist 284 ganger.)


* 2013-03-24 19.00.50.jpg (104.37 KB. 640x480 - vist 346 ganger.)


* 2013-03-24 19.01.07.jpg (92.64 KB. 640x480 - vist 333 ganger.)

Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #94 på: mars 25, 2013, 22:53:14 pm »

BIG BREAKTROUGH Osteaktig

Den har vært uten helt siden høsten 2001, i dag har denne bilen endelig fått på HJUL! Glad

Er nok bare to, og den står fortsatt på arbeidsrigger, men jeg synes no det er fremskritt.  Gliser


* 2013-03-25 20.59.44.jpg (47.33 KB. 450x600 - vist 354 ganger.)


* 2013-03-25 20.25.19.jpg (91.12 KB. 640x480 - vist 351 ganger.)

Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #95 på: mars 25, 2013, 23:15:39 pm »

Dritlekkert! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #96 på: mars 25, 2013, 23:18:26 pm »

Jeg har også bygget om to "gamle" SA bakender til IRS
En "tommerfinger regel" når det gjelder IRS og senking for kjøre egenskaper ser ut til å være å kapper ned gjennomslag gummien til halv hølyde bak, og senke deretter...
Bremserør må ialle fall flyttes i forhold til hvor de vanligvis ligger på IRS armene

På den første modifiserte jeg IRS armene, har ikke bilder av dette...
På den siste la jeg på en plate på utsiden av dempertårnet og kapet bort en bit
Sveite så inn en ny "bunn" i tårnet, formet for å gi plass til IRS armene.

Jeg må også brukle bolt med flatt hode for ene av boltene ja.

Det ble da sånn

Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #97 på: mars 25, 2013, 23:26:57 pm »

Hvor lavt blir det egentlig når du fjerner halve bumpstoppen?
Loggført

Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #98 på: mars 25, 2013, 23:46:02 pm »

Flott prosjekt du har!:) Artigt og følge med:)

Meeen...hvorfor ødelegge en rimelig hel 1303 med skilt til fordel for to bærearmer og ei girkasse?
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #99 på: mars 25, 2013, 23:47:27 pm »

03en er på veien igjen snart.   Glad
Loggført

tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #100 på: mars 26, 2013, 10:53:46 am »

Hvor lavt blir det egentlig når du fjerner halve bumpstoppen?

Jeg har hentet mye inspirasjon fra denne tråden
http://shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=51&t=127619&start=15
Hvor lav bilen blir kommer an på hvor lang fjæringsvei en skal ha, jeg har tenkt å kjøre med 5-6 cm på denne .
Har ikke karosseriet på så vet ikke sikkert hvordan det vil se ut i skjermene enda.

Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
torino 76
Seniormedlem
****
Innlegg: 486
Bosted: langevåg. M&R



Vis profil
« Svar #101 på: mars 26, 2013, 11:07:22 am »

1303 som var delebil har fått nybakstilling og rep av rustskader så den blir ute å triller hele sommeren:)
Loggført

vw 1300 1969

Vw t2 1957 panel
Vw beach buggy
Vw 1303
Ford kuga 2009
tlf 40623660
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #102 på: mars 26, 2013, 21:24:11 pm »

Er dere ferdig å lappe allerede? Rekker tunge
Loggført

torino 76
Seniormedlem
****
Innlegg: 486
Bosted: langevåg. M&R



Vis profil
« Svar #103 på: mars 26, 2013, 22:52:33 pm »

Hehe! Venstre side var full av treklosser og masse rart:) laget ny innerkanal i kveld og nytt panel:) høyre side i mårra. Da er det klart for nye fanger fester. Ellers er bilen faktisk veldig bra:)
Loggført

vw 1300 1969

Vw t2 1957 panel
Vw beach buggy
Vw 1303
Ford kuga 2009
tlf 40623660
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #104 på: mars 26, 2013, 22:55:18 pm »

Godt å høre. :-)
Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #105 på: mars 27, 2013, 19:42:36 pm »

5 mm forskjell 30cm foran og bak senter på navnet. Med andre ord toe out isteden for toe in.

Fjørplatene er laget på mål etter originale 03s plater, så det er vel bare å kappe løs brakettene og justere der. :-(

Noen som har et fornuftig tall på ønskelig toe in?
Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #106 på: mars 27, 2013, 20:05:38 pm »

Har googlet litt. Noen sider sier 0 grader/mm mens en annen sier 0-3mm toe out for at man skal få toe in under akselerasjon.

Jeg har urethan i alle oppheng, tatt i betraktning. Ser for meg at jeg setter fjærplatene/arm nesten så langt bak det går, og justerer på brakettene til lik 0 mm.
Loggført

Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #107 på: mars 27, 2013, 20:31:30 pm »

03en er på veien igjen snart.   Glad
Godt!
Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #108 på: mars 28, 2013, 01:47:41 am »

Med boltene omtrent i senter av de avlange hullene i fjærplatene gikk jeg løs med kappskiva for å finne 0 mm toe in og ca -1 grad camber med fritthengende armer.

Fant den til slutt gjorde jeg.

* 2013-03-27 23.31.57.jpg (70.84 KB. 640x480 - vist 290 ganger.)


Men det ble seendes ut sånn.

* 2013-03-27 23.32.12.jpg (87.73 KB. 640x480 - vist 333 ganger.)


Slipte dessverre ganske mye av brakettene for at jiggene ikke skulle stå i spenn. Det viser seg nå at disse jiggene definitivt ga meg en falsk trygghet. På begge sider fikk jeg en diagonalfeil på målt til ca 996 mm, hvor det skulle være 1000mm.  (600x800x1000mm trekant)
Måler paralelt med torsjonsrøret, og paralelt med bremseskivene.


* 2013-03-27 23.32.43.jpg (107.14 KB. 640x480 - vist 336 ganger.)


Det er vel bare å sette seg ned og vente til at nye braketter kommer i posten. Knakendes god start på påsken.  Øyerulling

Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #109 på: mars 30, 2013, 20:14:50 pm »

Jaja, siden posten har valgt å holde stengt på en slik dag så ble det ikke noe montering av spindler i dag heller. Postkontoret skal legges ned, og jaggu gleder jeg meg til post i butikk. Hadde det hvor jeg bodde før, og så godt det er med laaange åpningstider.

Har tatt ut ruter, pakninger og krom på ene døra for å fortsette med denne. Den innvendige bunnen på døra er helsveist å slipt. Ytterdelen har jeg laget tidligere, så med litt tilpasninger er det klart for sveis. Blir vel en tur ned i Strip-All karet når alt er sveiset.

Delene er sausa inn med ferrobet, derav den grå fargen.

* 2013-03-30 18.18.20.jpg (38.55 KB. 450x600 - vist 267 ganger.)


* 2013-03-30 18.18.00.jpg (42.26 KB. 450x600 - vist 249 ganger.)


Stativ til plateknekka fikk jeg også laga i dag.

* 2013-03-30 14.37.08.jpg (37.53 KB. 450x600 - vist 290 ganger.)

Loggført

torino 76
Seniormedlem
****
Innlegg: 486
Bosted: langevåg. M&R



Vis profil
« Svar #110 på: mars 30, 2013, 20:28:22 pm »

Hehe! Ser bra ut:) er det valse å på den knekka? Ut å prøve 03n i mårra håpe ej;)
Loggført

vw 1300 1969

Vw t2 1957 panel
Vw beach buggy
Vw 1303
Ford kuga 2009
tlf 40623660
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #111 på: mars 30, 2013, 22:47:50 pm »

Valse, knekke og saks fra Jula. Ikke helt gjennomført, så det må vel noen modifikasjoner til. Glad
Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #112 på: mars 31, 2013, 11:16:03 am »

En sånn valseknekkerulle har jeg også testa. Ikke den sterkeste men funker på tynnplate.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
torino 76
Seniormedlem
****
Innlegg: 486
Bosted: langevåg. M&R



Vis profil
« Svar #113 på: mars 31, 2013, 21:50:46 pm »

Hmm:) da får jeg springe bort å kjøpe den knekka jeg har er bra men jeg kunne godt tenkt meg en valse også:)
Loggført

vw 1300 1969

Vw t2 1957 panel
Vw beach buggy
Vw 1303
Ford kuga 2009
tlf 40623660
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #114 på: mars 31, 2013, 21:52:07 pm »

Ta med deg en som tåler å ta i et tak da (les: ikke dårlig rygg). Den veier 200 kilo. Blunker
Loggført

torino 76
Seniormedlem
****
Innlegg: 486
Bosted: langevåg. M&R



Vis profil
« Svar #115 på: mars 31, 2013, 21:56:58 pm »

Hehe! Har sekkehjul i bilen til en hver tid:) komet lenger med bilen da? Måtte til med en bestilling til unnebergbil i dag:) så da får vi berre vente:)
Loggført

vw 1300 1969

Vw t2 1957 panel
Vw beach buggy
Vw 1303
Ford kuga 2009
tlf 40623660
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #116 på: mars 31, 2013, 21:58:33 pm »

Clutchwire?  Gliser

Har ikke gjort noe i dag, bygge litt hus også. Sitter og koker ihop handleliste fra CB. Glad

Må forresten si ifra om du skal bestille mer fra Summit. Skulle hatt en sånn herre Hurst linelock.
Loggført

torino 76
Seniormedlem
****
Innlegg: 486
Bosted: langevåg. M&R



Vis profil
« Svar #117 på: mars 31, 2013, 22:27:25 pm »

Hehe! Ja den å:) hadde en men den var oppflisa:) tror ikke jeg skal bestille noe akkurat nå men tenkte jeg skulle ha noe små snacks om ikke så lenge. Må berre på sjøen gjen å fylle lommeboka;)
Loggført

vw 1300 1969

Vw t2 1957 panel
Vw beach buggy
Vw 1303
Ford kuga 2009
tlf 40623660
Norbeck
Seniormedlem
****
Innlegg: 375
Bosted: Nes i akershus



Vis profil
« Svar #118 på: mars 31, 2013, 22:33:37 pm »

Er den plate knekke valsen kjøpt på jula??
Loggført

nesligaen vw klubb
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #119 på: mars 31, 2013, 22:34:08 pm »

Riktig!  Osteaktig
Loggført

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!