Norbeck
Seniormedlem
Innlegg: 375
Bosted: Nes i akershus
|
|
« Svar #120 på: mars 31, 2013, 23:35:56 pm » |
|
Lenge siden? Finner den ikke på nett
|
|
|
Loggført
|
nesligaen vw klubb
|
|
|
SBL
Supermedlem
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
|
« Svar #121 på: mars 31, 2013, 23:37:30 pm » |
|
Ja, det er vel en 3 år siden jeg kjøpte den. Mulig det er en utgått modell...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Norbeck
Seniormedlem
Innlegg: 375
Bosted: Nes i akershus
|
|
« Svar #122 på: mars 31, 2013, 23:47:36 pm » |
|
Ok
|
|
|
Loggført
|
nesligaen vw klubb
|
|
|
SBL
Supermedlem
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
|
« Svar #123 på: april 01, 2013, 15:31:12 pm » |
|
Shopping tur i dag da gitt. Innover fjorden, over fjell og nedi daler til en hyggelig kar. Hva er nå dette?
2013-04-01 15.02.30.jpg (51.24 KB. 450x600 - vist 271 ganger.) Ser dere det nå? Påskeappelsin fra i fjor i posten til førstemann.
2013-04-01 15.04.01.jpg (29.66 KB. 450x600 - vist 272 ganger.) Sikkert ingen som vil ha ei appelsin fra i fjor, så jeg legger like så greit ut fasiten med en gang. Dessverre har det nok ramlet litt deler ut av esken iløpet av årene, så jeg mangler skruer, hengslene som står i bilen og en pakning. Gummi og krom har holdt seg bra, litt lagringssriper som jeg skal klare å leve med. :-)
2013-04-01 15.07.33.jpg (91.25 KB. 640x480 - vist 302 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
torino 76
Seniormedlem
Innlegg: 486
Bosted: langevåg. M&R
|
|
« Svar #124 på: april 01, 2013, 17:01:55 pm » |
|
Grattis:) sånne har jeg å;)
|
|
|
Loggført
|
vw 1300 1969
Vw t2 1957 panel Vw beach buggy Vw 1303 Ford kuga 2009 tlf 40623660
|
|
|
SBL
Supermedlem
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
|
« Svar #125 på: april 04, 2013, 12:54:38 pm » |
|
Deler til vinduene på vei over dammen, det samme er nye IRS braketter, Sway-a-way justerbare fjærplater og riktige urethanforinger. De justerbare brotsjene mine ankom her en dag, så king-boltene på plass og spindlene klar for montering. Strip-All karet mitt er fylt halvveis, lar det stå slik et par dager for å sjekke at kuleventil og alt tåler væsken. Får et nivå på 50 cm over 120x50 cm (300 liter) med den mengde pulver jeg har nå. Så får jeg se senere om jeg skal etterfylle mer, karet tar rundt 480 liter totalt. Videre skal puma forstillingen få ny lakk (POR-15), nye bakkelittforinger og nye nålelagre. Helt ny forstilling, men foringene er altfor store innvendig og jeg har slarke i armene. Må bare få fatt i enda en brotsj, 37 mm. Trodde settet mitt hadde så stort, men det var kun tabellen i lokket som gikk så langt. Sånn går det når man ikke bruker øya Om noen har en justerbar til rundt 37mm til utlåns så tar jeg gjerne imot
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SBL
Supermedlem
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
|
« Svar #126 på: april 06, 2013, 19:36:02 pm » |
|
Ikke rart jeg hadde slakke i bærearmene med 37,8 mm i de indre foringene! Helt ny puma kjøpt fra Classic VW up north. Svensk nettbutikk som egentlig har mye bra og til bra priser.
Lurer på å få dreid bakelittforingene til å passe akkurat på bærearmene, presse dem inn og satse på at det ikke kniper for mye etterpå. Brotsj jakten har så langt ikke gitt store suksessen. :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #127 på: april 06, 2013, 23:10:29 pm » |
|
får jo tak i nye brotsjar, frå luna feks. men kostar sikkert hu å helvete. ang bakelittforingar, kor får du kjøpt bakelitt i "lausvekt" ? skulle hatt tak i noko eg og..
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
SBL
Supermedlem
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
|
« Svar #128 på: april 06, 2013, 23:24:01 pm » |
|
Fikk syv justerbare fra statene for 1500 spenn. Trolig fra 1949 men blir i god stand. En ny 16 til 18 mm fra luna koster 2200. Kjøpte foringer og lager fra csp.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SBL
Supermedlem
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
|
« Svar #129 på: april 12, 2013, 19:53:57 pm » |
|
Skulle ha en god og effektiv kveld på verkstedet i dag, montere forstilling og begynne på IRS brakettene versjon 2.0 bak. Forstillingen er ei historie i seg selv, tenkte å ta en oppsummering når jeg var i mål men dette satte en stopper for arbeidslysta. Lei av ting som ikke passer no..!#"!#!#€"!€#"! Er det forskjell på US og europeisk IRS?
2013-04-12 19.09.41 (Small).jpg (41.66 KB. 450x600 - vist 362 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arnefles
Seniormedlem
Innlegg: 380
Bosted: Skreia
|
|
« Svar #130 på: april 12, 2013, 19:56:57 pm » |
|
Den er kjip!
Min lærdom: Der man tror det er "smack-på", kan du banne på at det ikke er det...
Hvor kjøpte du?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SBL
Supermedlem
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
|
« Svar #131 på: april 12, 2013, 19:59:41 pm » |
|
Sant! Det er kanskje jeg selv som jinxer hele greia når jeg tenker "DENNE går såfall rett på..." når jeg åpner pakken. Handlet fra CB Performance, så det blir no spennende å se hvor dette ender. Fredag i det minste, får snikre litt istedet. Der er det bare å bruke større hammer om ting ikke passer
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #133 på: april 15, 2013, 13:51:20 pm » |
|
Bare å borre et nytt hull vel? Surt når det er sånn, men det ser ut til å passe fint med et nytt hull.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SBL
Supermedlem
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
|
« Svar #134 på: april 15, 2013, 13:54:10 pm » |
|
Joda, må bare bestemme meg om jeg skal ha nytt hull i plata eller arma. :-)
Nytt hull i arma blir synlig fra utsiden, nytt hull i plata ødelegger galv. Styrke tror jeg ikke er noe issue uansett.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SBL
Supermedlem
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
|
« Svar #135 på: april 17, 2013, 12:28:58 pm » |
|
Noen som har vært borti akslinger som sitter bom fast ved lagerbytte bak på IRS? Får ikke til mer enn 2-3 tonn i pressa ettersom underlaget (trevirke) gir etter. Ikke lett å bygge opp under.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #136 på: april 17, 2013, 12:31:51 pm » |
|
JA! hadde eit tilfelle eingong der akslingen ikkje flytta seg what so ever, endte opp med å måtta kappa den opp med vinkelslipar for å få den ut..
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #137 på: april 18, 2013, 18:34:36 pm » |
|
Noen som har vært borti akslinger som sitter bom fast ved lagerbytte bak på IRS? Får ikke til mer enn 2-3 tonn i pressa ettersom underlaget (trevirke) gir etter. Ikke lett å bygge opp under.
Større presse er tingen. Selv har jeg hatt drivknuter som måtte opp mot 5-8tonn for å løsne. En løsning kan være å sette den opp i pressa og slå med hammer. Trevirke har lite i en presse å gjøre Et godt alternativ er å høre med et bilverksted.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SBL
Supermedlem
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
|
« Svar #138 på: april 18, 2013, 20:36:26 pm » |
|
Man tager hva man haver. Pressa går opp til 10 tonn, så det er bare å finne noe å bygge opp under med. Ikke så lett fasong på disse armene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #139 på: april 19, 2013, 12:22:36 pm » |
|
Sveis på bein på armen så tar du den...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
SBL
Supermedlem
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
|
« Svar #140 på: april 19, 2013, 18:40:11 pm » |
|
Holdt med litt firkantstål under istedet for to tomm fire, løsna på ca 7 tonn. :-)
Må bare la være å sitte forann pcen no, så får jeg armen nedi strip-all badet også. :-P (Pc på verkstedet)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SBL
Supermedlem
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
|
« Svar #141 på: juni 05, 2013, 15:35:21 pm » |
|
Lenge siden sist update no, har gjort noe og har bilder men ikke lagt ut noe ennå. Tenkte jeg skulle samle opp litt... Har kommet over disse, http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1442874 Noen som har noe formeninger om hvordan disse vil sitte på en IRS konv. oval? 4,5 tomme backspacing, vil det si ET på ca 25 mm?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
tds
Supermedlem
Innlegg: 2003
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
|
« Svar #143 på: september 12, 2013, 20:48:02 pm » |
|
stå på!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
SBL
Supermedlem
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
|
« Svar #145 på: september 16, 2013, 22:29:25 pm » |
|
Nå trenger jeg litt råd fra eliten her... :-) Begge IRS festene er punktet, og jeg skal til å presse inn hjulager og aksling i bærearmene for å sjekke hjulvinkler (samt lage klaring til drivflenser i rammegaflene). Bør jeg holde meg til 90 mm eller oppgradere til 100 mm drivknuter Jeg har lyst på en 2332 ccm og rundtom 150-180 hk i denne vogna, og ei oppgradert kasse etter hvert. Jeg vet godt at bruken bestemmer holdbarheten på det meste, men vil ikke sitte igjen med en bil som har et svakt ledd som ryker til stadighet om jeg skulle teste stripa. Jeg har ikke hatt 02/03 biler med stor motor, så jeg vet lite om hvordan disse 90mm knutene pleier å være. 100 mm knuter vil nok også kreve et ganske grovt inngrep i ramlegafler.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SBL
Supermedlem
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
|
|
« Svar #146 på: september 18, 2013, 13:13:04 pm » |
|
Ingen?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
|
« Svar #147 på: september 18, 2013, 14:25:47 pm » |
|
Bærearmen kommer også til å ta i dempertårnet... Vis dette er ettermontert IRS.
Mvh Marius
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
|
tds
Supermedlem
Innlegg: 2003
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
|
« Svar #149 på: september 18, 2013, 17:03:47 pm » |
|
hva gjøres med det da
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|