april 26, 2024, 16:42:03 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: BugRun - Mantorp, hvordan ligger DU an?  (Lest 17346 ganger)
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #30 på: mai 25, 2008, 14:37:49 pm »

Bremser, lekasje i hjullager og bensintilføsel fikk full gjennomgang i går. Første turen i egen splitt er også gjennomført.
Nå gjenstår det bare å lakkere panseret, fikse småting og legge om til 16" diagonaler før avreise.
Se bilde fra jomfruturen: http://outlavws.blogspot.com

Kult, gleder meg til å se denne!
Da går du vel for sort panser og midnattsolrally-stuk på denn håper jeg....pleeeease Gliser
Loggført

GeirJB
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #31 på: mai 25, 2008, 21:24:30 pm »

Ovalen min er kjørbar igjen!! Men er ikke sikker på om jeg kan stole på at "værsting" 1500'n klarer nok en Mantorp tur!!
Så blir vel til att stakkeren må stå igjen i Fredrikstad og jeg sjøl haiker med noen andre!!  Tvilende
Loggført

-61 VW 1200 (Beryl green),-69 VW 1600 Variant,-74 BMW 1602,-82 VW Polo G40
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #32 på: mai 25, 2008, 22:05:14 pm »

Bremser, lekasje i hjullager og bensintilføsel fikk full gjennomgang i går. Første turen i egen splitt er også gjennomført.
Nå gjenstår det bare å lakkere panseret, fikse småting og legge om til 16" diagonaler før avreise.
Se bilde fra jomfruturen: http://outlavws.blogspot.com

Kult, gleder meg til å se denne!
Da går du vel for sort panser og midnattsolrally-stuk på denn håper jeg....pleeeease Gliser

I denne omgang blir det Seablau på panseret som på resten av bilen. Feil farge nå i første omgang egentlig, men skitt la gå, jeg ha splitt på veien Gliser
Foreløpig blir det lite stil på bilen, kun så originalt jeg har tid til før avreise.. Tanken er å preppe den litt med tidsriktige deler og utstyr. Oldspeed-motor med to enkle gassere ++ er planen, men det blir ikke i år. Senking? Kommer ikke på tale Glad
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #33 på: mai 25, 2008, 23:14:22 pm »

Bilen min står fremdeles på bukker uten hjul og motor...
men satser fremdeles på at bilen bilen blir klar!!
håper på å få sammen motoren på onsdag!
og hjula skal etter planen hentes på tirsdag!
så håper at bilen er delvis klar i slutten av uka.
Loggført
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #34 på: mai 26, 2008, 21:13:04 pm »

motoren min ligger i deler, venter på deler fra Tyskland. Håper den blir klar.
Loggført
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #35 på: mai 28, 2008, 08:10:12 am »

Panisk mekking i år som tidligere år!

Motoren fra Four Play er montert i Karmann Ghia'n min, og første oppstart bør skje før helgen. Krysser fingrene og satser på at det ikke dukker opp noen overaskelser.

Høye innsug med 52 Berg gassere resulterte i innkjøp av lite smalt batteri, og fjærene som holder motorlokket oppe måtte fjernes. 

A1 1 7/8 eksosanlegget er byttet ut med 48mm Python til Boble. Lyddemperen er sendt til Magne Bævre, som  måtte sveise om røret inn i potta pga CB skivene bak (bygger mye inn og bakover). Er veldig spent på hvordan dette byttet vil påvirke motoreffekten.   

30mm torsjonsstaver og røde Koni montert bak. Sliter med finjustering av høyde, og må av med alt for tredje gang (alle gode ting er tre).

Oppkobling og montering av MSD tenning er kveldens mål, samt siste detaljer i motorrommet. Det blir selvfølgelig kjøling på motoren i år.

Så hvordan ligger jeg an? Vel, det går vel som vanlig med et nødskrik hvis alt går etter planen. Krysser fingre og tær!

Målet er å få pushet en Norsk Ghia ned på 12 tallet for første gang (tror ikke noen norske Ghiaer har vært der ennå).
Loggført
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« Svar #36 på: mai 28, 2008, 13:44:21 pm »

Jeg kommer selvsat, sammen med en drøss andre tullinger, uansett, men jeg kjører cal-looker kun såfremt følgende fikser seg:

http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,5453.msg78456.html#new

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,4998.msg49169/boardseen.html#new
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #37 på: mai 29, 2008, 15:29:47 pm »

Bare en liten påminnelse til alle som pleier å legge opp stopp på "bolaget" på turen ned fredag...
6. juni er Sveriges nasjonaldag...ergo bolaget er stengt!
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #38 på: mai 29, 2008, 16:31:51 pm »

Dæven... det var godt du sa. Får kjøpe mine 4 maskuline rusbrus her hjemme da. Blir jp ikke ordentlig tur uten :-)
Loggført

1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #39 på: mai 29, 2008, 18:05:26 pm »

får ta med flagg å vise svenskene hvordan feire nasjonaldag Drikkingen på fredagkvelden greier svenskene sjøl Øyerulling Øyerulling Sjokkert Sjokkert Gliser
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Jalle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog


Klubbløs #006


Vis profil
« Svar #40 på: mai 29, 2008, 18:34:35 pm »

Jeg blir heller ikke ferdig, en helg å montere gjenstående på går ikke + at det ser ut som jeg må jobbe neste helg. Men har fått bekreftet fri til EBI så jeg depper ikke så mye.

@fredrikstadgutta trist å høre om motorene, men håper dere får de fikset og at vi møtes på mange treff i sommer.
Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #41 på: mai 29, 2008, 20:53:01 pm »

Jee: Du får kjøpe 6 og ta en "EBI" på mantorp!  Gliser

Jalle: Ikke depp, vi får en KONGEHELG på EBI!!!

Meg: Bilen er klar, ser dere på SCC standen på BUG-RUN!
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #42 på: mai 29, 2008, 21:05:33 pm »

Johnny når har du tenkt å reise?
Håper jeg er klar i løpet av hælga.
Mags
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
nilsg
Medlem
***
Innlegg: 178
Bosted: Kolbotn



Vis profil WWW
« Svar #43 på: mai 29, 2008, 21:16:21 pm »

Har kommet i skade for å bestille en ferietur samtidig med BugRun så jeg kan ikke reise selv om bilen bare er et par timers jobb unna å være raceklar:( (prøv å forklare resten av familien at vi allikevel ikke kan reise til Mallorca fordi pappa prioriterer å kjøre dragrace med en gammel folkevogn Blunker ). Satser derfor på SCC isteden, men lykke til for dere som skal kjøre !
Loggført

1956 type 1 - 1200 oldspeed
1963 type 1 - 2387 med 51,5 IDA - solgt
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #44 på: mai 29, 2008, 22:14:37 pm »

Magne, vi reiser fredag morgen.
Loggført
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #45 på: mai 29, 2008, 22:23:14 pm »

jeg har ikke fått begynnt å sette sammen motoren min enda og må ha tak
i smalna forstilling så det blir nok å stå over denne gangen for meg gitt!
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #46 på: mai 29, 2008, 23:25:51 pm »

Jeg har i kveld innsett at det blir noen dager for lite for å få ferdig "The RestoRod" Trist
Hadde håpet på å fått avspassert litt på jobben til uka, men ser dårlig ut så da rekker ikke kveldstimene til.
Kommer seff til å jobbe som en gal på prosjektet i tilfelle alt skulle klaffe og jeg skulle få den ferdig, men slik som det ser ut nå så blir "premieren" på Jubileet til Unneberg Bil Glad (Kommer også på SCC og Volksfest i august)

...men jeg skal til BR da!!! Osteaktig Får ta caravellen nedover istedet....
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #47 på: mai 29, 2008, 23:31:55 pm »

værmelding. sol sol sol Glad
Loggført

1 up
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #48 på: mai 29, 2008, 23:35:57 pm »

værmelding. sol sol sol Glad

Som alltid Glad

OMG JEG GLEDER MEG!!!!!!!111111111 (Selv om bilen blir hjemme)
Tror treffet i år blir det feteste EVER. Virker som om det blir rene folkevandringen fra Norge nedover OM ÈN UKE!.
Er mange nye i bl.a. VACN som skal nedover for første gang i år.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #49 på: mai 29, 2008, 23:49:17 pm »

ja i år tror jeg å att det blir bra. vet om noen hemligheter å . det er nesten så jeg tar turen på dugnad til deg tommas , uten att jeg kjenner deg. for jeg er såååå sugen på og se den bilen på bugrun
Loggført

1 up
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #50 på: mai 31, 2008, 14:30:33 pm »

er inne på tanken å reise på torsdag kvelld å prøve å kapre samme plass som tidligere år nede i svingen vi må vel ha med flagg å sperreband kansje?Er det noen som vet om en plass i nærheten av mantorp som det går ann å få tak i is?Vi må jo ha noe å kjøle ølet i
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #51 på: mai 31, 2008, 14:52:16 pm »

Is får du kjøpt på handlesenteret i Mantorp (matbutikken i 2. etasje).
Loggført
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #52 på: mai 31, 2008, 15:07:55 pm »

Jeg ligger ikke an i det hele tatt, motor i bukken, enda. Riktignok startet og kjørt inn kam, men lenger kommer jeg nok ikke. Flytting og andre ting setter en liten stopper i år. 17 år siden første gang jeg var der, ble noen opphold midt på 90 tallet, så litt kjedelig å måtte kaste inn handkleet i år. Ønsker dere alle som kommer dere avgårde en flott tur, og kjør fornuftig.

Geir H.
Loggført

Har laaang VW-pause.
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #53 på: juni 02, 2008, 08:41:05 am »

Gutta i Sechs volt ligger ganske godt an. Zwitteren til Vegard er prøvekjørt helt hjem, og skal tilbake til verkstedet for en siste justering før frøken Bugrunn tar i mot den. Splitten til Kaj er også på veien etter en formidabel innsats i fra Are og Kaj.
Fars søtti er også klar, jeg mangler bare noen flower-power-blomster som jeg kan klistre i ruta.

Alle bloggene er oppdaterte.

Avreise nærmer seg, og Shell Momarken er stedet å være kl. 09.00 fredag morgen. Avreise 09.30.

Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #54 på: juni 03, 2008, 08:37:12 am »

Husk å pakke med passende antrekk:)


* mantorp%2B073.jpg (247.57 KB, 1600x1200 - vist 318 ganger.)
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #55 på: juni 03, 2008, 13:32:52 pm »

Motor i deler utover hele verkstedet - bytte av gassere medfører mye jobb - da korte IDA innsug (som måtte TIG,es og matchportes og skal planes på glass og papir etter at jeg har borret 3. progessjonshull i gasserene) ikke går på nye viftehus (gassere tar i ). Lokalisere viftehus - men det er jo uten flaps - hmm....og - får ikke av det andre før jeg har løsnet termostaten  fra staget - men Berg sumpen sitter jo i veien - bort bort - får ikke senket motor med pickup pekende ned - ok - av med den og - oljefilterbrakett på eksosmanifoldskruene - bort med rødblå koblingene som lekker likevel...motor ned, viftehus av - oi oi - litt olje i bunnen på kassa og - men motor er tørr - men ligner motorolje...to be solved...

Dremle, slipe, tilpasse, modde - flaps innstallert i 30hk doghouse uten at all pulverlakk blei sliti av...satan...tar i oljekjøler - samme problem på andre motor - jaja - modde litt til - passer perfekt.

Så ettertrekke topper - av med flere deksler - sukk...aporopo deksler - de rustfri Scatdekslene lekker som F i toppen (de medfølgende bøylene er sykt stramme og lager kvalme...). Et sett originale på hylla  - men de har jo ikke lufting...ringe ringe ...en kompis skaffer rustfritt TIL 1/2" og TIG,er de i morra ettermiddag - konge!

IDA banjokoblinger - oi - de krever tykke slanger - de jeg har går ikke på ..men men ..jeg er jo på jobb!!! - det er garasjekompis og - men han kommer seg unna og havner på Kollevold...aahhh filter og ja ...pipercross - HÆ - 320 for to - helvete for en pris da mann - jeg må jo ha to sett.....og det komplette dysesettet kompis hadde var komplett - men til en gasser ..nei nei nei.....ny ringerunde - ahhh...en som har et komplett sett til låns......til og med til begge gasserene!!

Og slik går no dagan...forberedt på å døgne i natt - litt tungt siden jeg sov bare 3 timer forrige natt men må i et møte 0800 i morra på jobben - etter jobben (klokka 16) må jeg dyse og få kjørt noen meter før jeg sikkert må fikse no småting før går i koma og sover til torsdag da jeg skal på jobb - IGJEN....så avreise Mantorp etter jobb - skal bli deilig å legge seg på Skjøgestad ja!!
« Siste redigering: juni 03, 2008, 13:57:44 pm av TomR » Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #56 på: juni 03, 2008, 14:02:37 pm »

Og ikke minst noe kalde Øl da. Osteaktig
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #57 på: juni 05, 2008, 00:01:02 am »

Blir ingen tur til Mantorp på oss i år,trenger absolutt å få kjørt mest mulig for å teste så blir heller 3 lange dager med racing på Gardermoen.Var meningen å teste ny større turbo i helga som skulle vært her for lengst,men har enda ikke dukket opp.Kan bruke den turboen jeg har ifra før om den nye ikke kommer,problemet var at rådelager var med i samme pakka.Flaks for meg hadde Morten Aase akkurat den typen liggende på hylla,snill som han var lånte han bort disse så det ble langtur til Kongsberg i går kveld.Startet dagen i dag med motor helt i smågryn,etter en stri økt har vi nå startet opp og kjørt varm et par ganger.Bra oljetrykk,også tørr og fint,ser greit ut så langt.Når skal det bli helt greit med en dusj og litt søvn.. Glad


* motor klar.JPG (223.69 KB, 1306x980 - vist 269 ganger.)
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #58 på: juni 05, 2008, 06:59:55 am »

Jeg vil gjerne benytte anledningen til å ønske alle som skal ned til Mantorp en riktig god tur og et bra treff. Til de av dere som skal kjøre på stripa der borte så vil jeg si; Pedal to the metal og LYKKE TIL! Send meg gjerne oppdateringer etterhvert som tidene kommer.

Tekken - lykke til på Gardermoen. Ikke verst å få en løpsklar bil når motoren var i molekyler igår onsdag!! Håper du blir belønnet med en ny personlig bestetid og får de tilbakemeldingene du ønsker fra bilen. GO TEAM TEKKEN!

Mvh
BeetleBug



Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #59 på: juni 05, 2008, 07:41:40 am »

Etter mange dager med intens mekking, er Ghia'n endelig klar for å testes på Mantorp. 

Krysser fingrene for en 12 sek. stripe  Blunker

Avreise herfra om en time. 

 
Loggført
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!