april 23, 2024, 22:53:36 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: SCC prispolitikk  (Lest 38063 ganger)
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #120 på: august 25, 2012, 07:59:56 am »

Har lest igjennom denne tråden nå.... Må nesten kommentere litt jeg også, alt koster penger sånn er det bare. Men at 500 kroner er en upris syntes jeg blir tullball, det er en helt fin pris.
Hva koster andre ting jo dette får du til ca 500 kroner, http://www.billettservice.no/event/the-showgirls-must-go-on-billetter/349867
                                                                              http://www.billettservice.no/event/kent-billetter/351241?tm_link=tm_music_g8&language=no-no
                                                                              http://www.dyreparken.no/tiderogpriser/

Konserter etc som varer en brøkdel av SCC blir ofte dyrere enn en weekend billett, ta med frua og barna på kino blir dyrere enn SCC.

Trykka akkaurat på "like" knappen  Gliser
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Ladybug
Seniormedlem
****
Innlegg: 289
Bosted: Nannestad/Oslo



Vis profil
« Svar #121 på: august 25, 2012, 09:25:19 am »

SCC er ikke et veldedighetsarrangement, men et arrangement som faktisk koster ganske mye penger. Derfor koster det også penger å komme inn. Man kan ikke sette ned prisen fordi noen ikke har råd til å komme inn.
Noen har råd, og noen har ikke råd. Sånn er livet  Øyerulling

Jeg tok med meg datra mi på sirkus i går kveld. 700kr var prisen for 1 voksen og 1 barn, for et 2timers show. Er nok mange som ikke har råd til det også.
Loggført

1968 boble   solgt
1975 Westfalia-camper

Mandagsenke Glad
Medlem av: Angel Wheels
fantstein
Seniormedlem
****
Innlegg: 481
Bosted: hjemme hos meg selv


Fantstein


Vis profil
« Svar #122 på: august 25, 2012, 10:01:37 am »

Jeg er en sånn med lite penger og måten jeg løser det på er først og fremst og melde meg som frivillig, da er bilettproblemet løst, så tar jeg med deller og annet skrot som jeg kan selge (jeg sanker dette gjennom hele året) for og finansiere bensin, mat og øl. og sist men ikke minst jeg legger til side litt penger gjennom hele året, ikke mye men kronestykker som jeg har i lommen osv. (i år ble det 216 kr i kronestykker:). man kan ikke bare sitte på rumpa og vente på at alt ordner seg man må gjøre en innsats selv.


Denne løsningen her var så genial å ei så ufattelig bra innstilling fortjener premie.. Og som du sier en må gjøre en innsats selv.
Prisen på SCC kan vi ikke klage på synes æ da det er ei så super helg med masse hyggelige folk, tøffe biler og om været tillater det så får du se det  råeste som finnes på denne jord med 4 hjul på stripa. Og den gleden det gir og få oppleve dette er verd og pante flasker og måke snø for gamle kjæringer hele vinteren lang. Og om det regner så gjør som meg ta deg en tynn en og bruk tiden på og bli kjent med nye tryner. Tenk vist Scc forsvinner da !!! ka har vi da? å fy faen det var en ekkel tanke det .
Loggført

Fahrtknockerz Aircoolerz
         Member#2
    (The official Toer.)
     "We break wind"
It`s not the fahrt that kills,
         it`s the smell
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #123 på: august 25, 2012, 10:27:20 am »

Jeg er en sånn med lite penger og måten jeg løser det på er først og fremst og melde meg som frivillig, da er bilettproblemet løst, så tar jeg med deller og annet skrot som jeg kan selge (jeg sanker dette gjennom hele året) for og finansiere bensin, mat og øl. og sist men ikke minst jeg legger til side litt penger gjennom hele året, ikke mye men kronestykker som jeg har i lommen osv. (i år ble det 216 kr i kronestykker:). man kan ikke bare sitte på rumpa og vente på at alt ordner seg man må gjøre en innsats selv.


Denne løsningen her var så genial å ei så ufattelig bra innstilling fortjener premie.. Og som du sier en må gjøre en innsats selv.
Prisen på SCC kan vi ikke klage på synes æ da det er ei så super helg med masse hyggelige folk, tøffe biler og om været tillater det så får du se det  råeste som finnes på denne jord med 4 hjul på stripa. Og den gleden det gir og få oppleve dette er verd og pante flasker og måke snø for gamle kjæringer hele vinteren lang. Og om det regner så gjør som meg ta deg en tynn en og bruk tiden på og bli kjent med nye tryner. Tenk vist Scc forsvinner da !!! ka har vi da? å fy faen det var en ekkel tanke det .

Hvor i helvete er "liker" knappen når man trenger'n som mest Glad
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Jalle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog


Klubbløs #006


Vis profil
« Svar #124 på: august 25, 2012, 10:35:27 am »

Jeg syns det skulle være dyrere for entusiasten med bil som vil inn og nyte det gode selskap og spiriten som finns på SCC. Men jeg syns det dertil burde være billigere for publikum som bare vil inn og titte. Jeg er kanskje for dårlig til å overtale hvermannsen at luftkjølte VW er uberkult, men tror ikke prisen hjelper i min favør til overtalelsen. Så prisen OPP for entusiasten med bil og NED for hvermannsen som vil ta en titt og forhåpentligvis stiller med egen bil året etter.
Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #125 på: august 25, 2012, 10:38:46 am »

Jeg syns det skulle være dyrere for entusiasten med bil som vil inn og nyte det gode selskap og spiriten som finns på SCC. Men jeg syns det dertil burde være billigere for publikum som bare vil inn og titte. Jeg er kanskje for dårlig til å overtale hvermannsen at luftkjølte VW er uberkult, men tror ikke prisen hjelper i min favør til overtalelsen. Så prisen OPP for entusiasten med bil og NED for hvermannsen som vil ta en titt og forhåpentligvis stiller med egen bil året etter.
den stemmer jeg for.
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #126 på: august 25, 2012, 20:36:23 pm »

Høres skikkelig lurt ut. Plutselig får vi et scc uten en eneste boble. Da alle vil spare litt penger og lar være å være entusiaster.

Motsatt sier nå jeg da isåfall. Belønn heller de som jobber som rakkern for å få bilen kjørbar til SCC, og faktisk tar den med dit. Og la de som ikke gidder, eller synes det er for ukomfortabelt å kjøre luftkjølt betale litt mer  Gliser

Jeg syns det skulle være dyrere for entusiasten med bil som vil inn og nyte det gode selskap og spiriten som finns på SCC. Men jeg syns det dertil burde være billigere for publikum som bare vil inn og titte. Jeg er kanskje for dårlig til å overtale hvermannsen at luftkjølte VW er uberkult, men tror ikke prisen hjelper i min favør til overtalelsen. Så prisen OPP for entusiasten med bil og NED for hvermannsen som vil ta en titt og forhåpentligvis stiller med egen bil året etter.
Loggført

T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #127 på: august 25, 2012, 20:38:43 pm »

Høres skikkelig lurt ut. Plutselig får vi et scc uten en eneste boble. Da alle vil spare litt penger og lar være å være entusiaster.

Motsatt sier nå jeg da isåfall. Belønn heller de som jobber som rakkern for å få bilen kjørbar til SCC, og faktisk tar den med dit. Og la de som ikke gidder, eller synes det er for ukomfortabelt å kjøre luftkjølt betale litt mer  Gliser

Jeg syns det skulle være dyrere for entusiasten med bil som vil inn og nyte det gode selskap og spiriten som finns på SCC. Men jeg syns det dertil burde være billigere for publikum som bare vil inn og titte. Jeg er kanskje for dårlig til å overtale hvermannsen at luftkjølte VW er uberkult, men tror ikke prisen hjelper i min favør til overtalelsen. Så prisen OPP for entusiasten med bil og NED for hvermannsen som vil ta en titt og forhåpentligvis stiller med egen bil året etter.
+1 Osteaktig
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #128 på: august 25, 2012, 22:34:07 pm »

liker SCC jeg og synes prisen er helt grei.  Gliser har betalt i alle årene jeg har vært der uten problemer. i år hadde jeg ikke bilen klar men kom i en vaskemaskin istede, kunne jo seff gitt F men fant ut at da kan jeg jo komme å jobbe som frivillig og hjelpe til litt. så tar jeg det som bonus å se på bilene og hilse på kjent/ukjente

seff kan man ordne dagspass i hue og ræva, men 500 spenn er ikke mye i dagens penger, har selv sittet der med knapper og glansbilder å spart for å komme meg på SCC. folk kjøper jo alt mulig på forumet her for det samme hele året. da er det bare å droppe å kjøpe de ekstra lysene, fangeren, takstativet you name it.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
VW1300-69
Juniormedlem
**
Innlegg: 91
Bosted: Vindafjord


Vis profil

« Svar #129 på: august 25, 2012, 23:01:51 pm »

Burde en ikke også prøve å jobbe for å få flest mulig folk inn på SCC totaltsett, BÅDE VW entusiaster og "hvermannsen" ?
Mye diskusjon i denne tråden, men de fleste argumenterer prisen med det å være en deltaker med boble, kjøring på stripa, vw miljøet etc.  Men hva med de som bare kommer for å se på? Viktig å se dette fra deres synspunkt også. Mange besøkende gir penger i kassa det også?
Å bestemme bilettpris er ikke lett.. Å sammenligne hva en kan få for 500kr i "kjøpe-vann", bensin eller handleposer med mat, eller hvor mange kr en må spare hver dag for å få 500kr, blir irrelevant mener nå jeg.  Er billettprisen litt for høy fører det ganske enkelt til at mange dropper det, litt for lavt, og en risikerer å gå i minus totalt sett...  Jeg tenker da ikke på ivrige entusiaster, som det virker som ville betalt uansett hvor mye det kostet.
Jeg betaler gladelig 250kr for å være på scc en hel dag! Men jeg kom til østlandet sent lørdagskveld å tenkte å bare stikke oppom for å se hvilke VW som hadde tatt turen i stede for å henge på hotellet.. Da var det ikke aktuelt for min del hvertfall å betale 500kr for å kikke der et par timer før jeg stakk ned på hotellet igjen.

Virker ikke som det er allment godtatt her inne å komme med kritikk, uten å bli "kollektivt hengt ut" her inne, litt synd.
Ømtålig tema dette tydeligvis.. 

SCC greier å samle en fantastisk gjeng med VW entusiaster, og så mange flotte biler som står på rad og rekke bortover skal en lete lenge etter!! + at en får oppleve verdens raskeste bobler på bane.
Så dette må da ha et stort potensial for å tiltrekke seg "vanlige" folk også som ønsker å kikke på biler en ikke ser hver dag akkuratt. Osteaktig  Dette må vel være "one of a kind" i dette landet  Blunker
Jeg var der hele søndagen, og trodde faktisk at det skulle være enda flere besøkene, med så bra vær som det var.
Kanskje det ligger et potensiale her?
Nå vet ikke jeg hvor mye SCC blir reklamert for utenom dette forumet/vw miljøet.
Kjenner endel bil-entusiaster, men er ikke mange som i det hele tatt har hørt om SCC.

Tilslutt vil jeg bare takke alle entusiaster og ildsjeler som gjør at SCC kan bli arrangert!!   Blunker
Loggført
Gilbert
Seniormedlem
****
Innlegg: 264
Bosted: Jessheim/Maura



Vis profil
« Svar #130 på: august 25, 2012, 23:22:00 pm »

Tror nok takhøyden for tilbakemeldinger/meninger/kritikk er ganske stor her. Alle de som legger ned masse tid og penger i SCC, ønsker sikkert hele tiden å kunne forbedre seg.

Men det er nå en gang sånn, at penger må de ha inn for at det skal gå rundt. Og sammenlikninger kan man jo trekke. Hun som tok med dattera på 2 timer sirkus for eks antall kroner. Arnardo må sikkert ha så så mye for å få det til å gå rundt han også.
Loggført

1958 vw boble
grandi
Medlem
***
Innlegg: 107
Bosted: Hundvåg


Vis profil

« Svar #131 på: august 25, 2012, 23:55:02 pm »

Blir feil å dra inn sirkus osv. Synes er ok for oss som er vw-frelst , men mange fiser med vinden i denne tråden, og er ensporete.
Før dere diskuterer mer synes jeg det må tenkes over hva SCC skal være.
Treff for kun drag frelste?
Loggført

56  T1 - Ragtop og airride
64  T3 1500 Notchback L1964
05  Volvo V70
96  Corolla
92  Fiat Fendt
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #132 på: august 26, 2012, 02:28:23 am »

Det er kanskje på tide at de som styrer med scc kommer på banen her, og legger fram hva det faktisk koster å drifte dette treffet. Jeg har hørt noen summer. Men vet ikke om de er riktige. Men billig er det ikke.
Loggført
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #133 på: august 26, 2012, 21:23:29 pm »

Hvis det går an å få komme med et lite tips til forbedring til neste SCC her, selv om det er OT...?

Egentlig et spørsmål...: Er det planer om å gjøre noe med toalettforholdene på Gardermoen før neste SCC? Det er greit at man stort sett får gjort det man skal der, men hvis man f.eks. vil at jenter skal trives med å være med på SCC, så hadde det vært en god ide å forbedre dette. De brakkene som står der nå er i alle fall ikke spesielt innbydende. Det er kanskje NDRG (eller hva det nå heter) som er ansvarlige for dette, men det går kanskje an å spørre hva planene er mht doforhold...?

Bare en tanke...

Ellers: Bra treff! Savner aktiviteter ved regnvær, men det er det jo en annen tråd på mht forslag.
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Sider: 1 ... 3 4 [5]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!