mars 28, 2024, 12:05:52 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: SCC prispolitikk  (Lest 37582 ganger)
janpotet
Supermedlem
*****
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud


"harry" er ett kompliment!!


Vis profil
« Svar #90 på: august 22, 2012, 22:46:03 pm »

litt festlig i grunn de argumentene som kommer fra eidsvoll verk ja... blir litt som de folka som klager på at bensina er dyr, men som gladelig betaler 30,- for en flaske vann på statoil, hehe   Rekker tunge

nei, slutt å syt, spar 1 krone hver dag, så plutselig har dere råd til billett.

god natt og sov godt  Glad
Loggført

tlf 90 11 98 33.
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #91 på: august 22, 2012, 22:48:56 pm »

Tror di fleste har forståelse for at ikke alle kan ha råd eller bare har råd til en dag osv. Men det er da engang sånn at noen drar til syden på ferie og andre drar i telt på skogen.

Jeg er en av de få som ikke har så stor forståelse for dette.
Jeg tror i min smale verden at man prioriterer andre ting. Jeg tror at de fleste i løpet av et år klarer å spare opp en tusenlapp til SCC helgen om man ønsker det foran noe annet. Men jeg har sikkert for mye penger...  Osteaktig
Loggført
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #92 på: august 22, 2012, 23:02:58 pm »

Tror di fleste har forståelse for at ikke alle kan ha råd eller bare har råd til en dag osv. Men det er da engang sånn at noen drar til syden på ferie og andre drar i telt på skogen.

Jeg er en av de få som ikke har så stor forståelse for dette.
Jeg tror i min smale verden at man prioriterer andre ting. Jeg tror at de fleste i løpet av et år klarer å spare opp en tusenlapp til SCC helgen om man ønsker det foran noe annet. Men jeg har sikkert for mye penger...  Osteaktig


De fleste klarer det nok men ikke alle. Fattigdom er et økende problem her på oljeberget så jeg ville ikke skrike så veldig høyt med slike meninger som det der. Det kan være at du blir sittende i saksa en dag du også Blunker

Nå har ikke jeg noen direkte meninger i denne saken men følger med på tråden og funderer stadig over at det kommer nye innlegg uten at diskusjonen ser ut til å gå noen vei. Det hele handler vel egentlig om forskjellige meninger. Noen synes vel det hadde vært greit å sette en lavere pris for de som kommer senere på Lørdag og andre synes ikke noe om dette.
Det jeg lurer på om det er noen som har noen slags erfaring med en slik ordning?
Loggført

Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #93 på: august 22, 2012, 23:19:11 pm »

Sporer litt av her; Men hva med å sette opp en SCC donasjonskonto gjennom paypal? Tror det er mange her inne som ønsker å bidra til SCC's levedyktighet selv om de ikke har mange dugnadstimer å avse i forkant av treffet.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #94 på: august 22, 2012, 23:36:03 pm »

Sporer litt av her; Men hva med å sette opp en SCC donasjonskonto gjennom paypal? Tror det er mange her inne som ønsker å bidra til SCC's levedyktighet selv om de ikke har mange dugnadstimer å avse i forkant av treffet.
Du får begynne å tippe, og registrere scc som grasrotmottager. Kanskje du stikker av med en premie også. Vinn vinn...
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #95 på: august 22, 2012, 23:36:51 pm »

Du får ta en tur på gatebil isteden..

Torsdag til søndag. Kr. 1050,-
Fredag til søndag. Kr. 900,-
Lørdag til søndag. Kr. 700,-

... men de har kanskje litt mer å by på i løpet av helgen?  Banekjøring fredag, lørdag og søndag, uavhengig av vær og ikke minst litt mer kjente band på scenen.

Håper ikke noen misforstår innlegget mitt, men er litt lei av at alle skal sammenligne arrangementene sine med Norges største biltreff / festival, når de i realiteten er veldig langt unna. (Og jeg håper virkelig SCC fortsetter i samme sporet som de gjør nå, for det er et fantastisk arrangement som jeg mer enn gjerne betaler 500,- for å kunne reise på noen timer på lørdag og hele søndagen!)
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #96 på: august 22, 2012, 23:42:37 pm »


Jeg tror i min smale verden at man prioriterer andre ting. Jeg tror at de fleste i løpet av et år klarer å spare opp en tusenlapp til SCC helgen om man ønsker det foran noe annet. Men jeg har sikkert for mye penger...  Osteaktig


De fleste klarer det nok men ikke alle. Fattigdom er et økende problem her på oljeberget så jeg ville ikke skrike så veldig høyt med slike meninger som det der. Det kan være at du blir sittende i saksa en dag du også Blunker

Hvis fattigdom i Norge er smerten ved å absolutt måtte dra på SCC lørdag kveld for så å klage over at man betaler 150 kroner mer enn de som kommer med dagspass dagen etter, så tror jeg vi/de fattige gjør det helt okeis her på "oljeberget" Blunker
Loggført

1969 Militær-buss
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #97 på: august 23, 2012, 08:24:18 am »

Du får ta en tur på gatebil isteden..

Torsdag til søndag. Kr. 1050,-
Fredag til søndag. Kr. 900,-
Lørdag til søndag. Kr. 700,-

... men de har kanskje litt mer å by på i løpet av helgen?  Banekjøring fredag, lørdag og søndag, uavhengig av vær og ikke minst litt mer kjente band på scenen.

Håper ikke noen misforstår innlegget mitt, men er litt lei av at alle skal sammenligne arrangementene sine med Norges største biltreff / festival, når de i realiteten er veldig langt unna. (Og jeg håper virkelig SCC fortsetter i samme sporet som de gjør nå, for det er et fantastisk arrangement som jeg mer enn gjerne betaler 500,- for å kunne reise på noen timer på lørdag og hele søndagen!)

Skjønner det Baard, men for meg er en helg på SCC mer verdt enn en helg på gatebil. Kommer helt ann på øye som ser og hva man interesserer seg for. Så vidt jeg vet kommer det noen tusen flere folk til gatebil også, så jeg tviler på at gatebil sliter med å gå rundt økonomisk  Blunker
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #98 på: august 23, 2012, 08:43:57 am »

Å himmel og hav... Jeg hadde råd til helgepass/depot plass, men jeg har ikke råd til å dra til syden i år, slik fruen vil. Noe har vi råd til, andre ting ikke! SCC er avhengig av å få inn penger. Uten penger og ildsjeler, ingen treff. Kan ikke begynne å dele opp helga i timer vettu. "Du kommer 17.50, nei, da må du vente 10 min, da går prisen ned"

Vi i Jessheim Ligan (sammen med mange andre) jobba dag og kveld i forkant av treffet, og vi tok siste grillpølsa kl. 21.30 søndag kveld, etter å ha rigga ned telt, samla inn søppeldunker og mye annet. Og dette har vi bidratt med så lenge jeg kan huske, og sikkert enda lenger om du spør gamlekara.
Og jeg tror jeg med hånda på hjertet kan si at vi alle betalte for helgepass, selv om vi sikkert kunne fått gratis inngang for all innsatsen.

Kan sikkert dra diskusjonen ut i det uendelige, men sånn er livet. Det koster å væra kar.

Bli med på dugnad, betal inngangen, bevar SCC!!!

Takk til alle som bidrar til at vi kan dra på SCC, takk for i år, ses i 2013!!!



Amen :-)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #99 på: august 23, 2012, 14:33:16 pm »

Jeg tar på meg søknad om skilting til rette myndigheter neste år så får vi kansje opp noen fler:)

Veldig bra, vi tar deg på ordet på neste møte i SCC  Gliser
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #100 på: august 23, 2012, 14:59:46 pm »


Jeg tror i min smale verden at man prioriterer andre ting. Jeg tror at de fleste i løpet av et år klarer å spare opp en tusenlapp til SCC helgen om man ønsker det foran noe annet. Men jeg har sikkert for mye penger...  Osteaktig


De fleste klarer det nok men ikke alle. Fattigdom er et økende problem her på oljeberget så jeg ville ikke skrike så veldig høyt med slike meninger som det der. Det kan være at du blir sittende i saksa en dag du også Blunker

Hvis fattigdom i Norge er smerten ved å absolutt måtte dra på SCC lørdag kveld for så å klage over at man betaler 150 kroner mer enn de som kommer med dagspass dagen etter, så tror jeg vi/de fattige gjør det helt okeis her på "oljeberget" Blunker

Nå var det vel ikke akkurat det jeg mente da. Det jeg tenkte på var mere det at det sikkert finnes folk der ute som kunne tenkt seg å dra på SCC uten å ha økonomisk mulighet til det. Det var jo tidligere her nevt en i militæret blant annet. Da er det dog ikke kun prisen for selve treffet jeg tenker på men det å faktisk ta seg råd til å kjøre også. Bensin er dyrt, spesielt for de fattigste. Det samme gjelder mat og andre ting.

Kan bruke meg selv som eksempel, bor jo ca 50 mil unna gardermoen og med ei boble som bruker la oss si 0.8 på mila så blir det fort ca 1200 kroner bare i bensin. Oppå dette må man jo da regne på mat og andre ting også (kanskje man skal handle deler f.eks.).
Tror nok man lett kommer på 2-2500 for ei helg på fra f.eks. Trøndelag til SCC og har man dårlig råd så er det langt i fra sikkert at det er noe man får til.
Men dette kommer litt utafor hva som egentlig var poenget med innlegget mitt, nemlig å spørre om noen har erfaring med slik prisdifrensiering som ble nevnt tidligere.
Loggført

MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #101 på: august 23, 2012, 15:11:11 pm »

Dette med pris er en fin balansegang. For dyrt, mindre folk osv. Nå skal ikke jeg gå i JHU eller Bergers sko her, men det å arrangere SCC er en sjanse å ta med å bregne hvor mange som kommer. De gutta betaler av egen lomme for at vi skal ha et landstreff for luftkjølt og det fortjener det all ære for. Jo mer SCC går med overskudd, jo mere putter de gutta tilbake i SCC slik at arrangemente skal blir bedre.

Hva gjelder det å differensiere billettprisene er en søkt problemstilling. Både pga det Berger nevnet, men også pga det som ble nevnt med å spekulere. Du kommer 10 min før prisen blir satt ned, så da venter du foran porten. Jaja, noen er vel der også. Men jeg håper at entusiaster som vi er ikke bedrive slik virksomhet mot SCC.

Å så til de som ikke vil betale, men ha show. Disse blir som sagt av Berger låst inn i containeren, men det han ikke nevte er at mens de er der inne, skrur vi ut vitale deler av motoren dems, sveiser igjen motorluka, slik at eieren må dra den hjem med apostlenes heter Glad . Fra spøk til revolver, DET å snike seg inn er utrolig smålig, det er det samme som å stjele!!! Case closed.
« Siste redigering: august 23, 2012, 15:13:06 pm av MrKreosot/ Arne » Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
Kenth
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 505
Bosted: horten



Vis profil
« Svar #102 på: august 23, 2012, 17:48:36 pm »

Vw folk er og blir fattigfolk...Skal ikke betale for noe Blunker
Loggført

68 T2 early bay
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #103 på: august 23, 2012, 18:02:45 pm »

Vw folk er og blir fattigfolk...Skal ikke betale for noe Blunker

*liker* - som det heter på facebook språket
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #104 på: august 23, 2012, 18:15:49 pm »

Kan vi ikke bare være venner da dere Blunker
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #105 på: august 23, 2012, 19:14:02 pm »

Kan vi ikke bare være venner da dere Blunker


----Liker----
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #106 på: august 23, 2012, 19:25:00 pm »

Kan vi ikke bare være venner da dere Blunker
hva skal vi med et diskusjons forum da?  Osteaktig
Loggført
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #107 på: august 23, 2012, 20:22:10 pm »

Suttring over dårlig mat imponerer meg! Har rasen vår blitt så dum nå at den tror det kommer lettkledde damer med indrefillet og saftige Friday's burgere midt inne en skog??


Om det var mitt innlegg du refererer til så var det ikke ment som noe sutring. Nå vet ikke jeg hvor langt i livet du er kommet, ei heller hvor mange biltreff du besøker hver sesong, men det er ganske vanlig å ha et godt mat-tilbud til de besøkende på et slikt arrangement. Spesielt siden treffet er plassert som du er inne på, langt inne i skogen. Du må huske på at det er ikke alle som har medbrakt mat. Besøkende kommer som regel uten. Da kan det være greit å få kjøpt seg en matbit. Når den matbiten i tillegg ligger kliss inntil eksosen fra innkjøringen til stripa, koster sjorta og ikke smaker spesielt bra, så må det da være lov til å si noe om det, slik at det kan bli bedre til neste år? Det er vel ikke sutring det? litt konstruktiv kritikk må vel alle tåle litt av, synes du ikke det? Treffet ellers er jo kjempemessig. Det er iallefall ett treff som føjer seg inn under mine treffvalg i løpet av sesongen Glad All honør til alle dugnadstimer som går med til dette.
Loggført


Old bugs never die
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #108 på: august 23, 2012, 21:36:18 pm »

Suttring over dårlig mat imponerer meg! Har rasen vår blitt så dum nå at den tror det kommer lettkledde damer med indrefillet og saftige Friday's burgere midt inne en skog??


Om det var mitt innlegg du refererer til så var det ikke ment som noe sutring. Nå vet ikke jeg hvor langt i livet du er kommet, ei heller hvor mange biltreff du besøker hver sesong, men det er ganske vanlig å ha et godt mat-tilbud til de besøkende på et slikt arrangement. Spesielt siden treffet er plassert som du er inne på, langt inne i skogen. Du må huske på at det er ikke alle som har medbrakt mat. Besøkende kommer som regel uten. Da kan det være greit å få kjøpt seg en matbit. Når den matbiten i tillegg ligger kliss inntil eksosen fra innkjøringen til stripa, koster sjorta og ikke smaker spesielt bra, så må det da være lov til å si noe om det, slik at det kan bli bedre til neste år? Det er vel ikke sutring det? litt konstruktiv kritikk må vel alle tåle litt av, synes du ikke det? Treffet ellers er jo kjempemessig. Det er iallefall ett treff som føjer seg inn under mine treffvalg i løpet av sesongen Glad All honør til alle dugnadstimer som går med til dette.

Å få tilbakemelding om at maten ikke var bra er viktig informasjon for oss Glad
Vi har alltid hatt fokus på at maten skal være bra og lett tilgjengelig. Det er ikke til å stikke under en stol at de som tok på seg oppdraget med å servere oss mat gikk på en smell og kvaliteten ble der etter. Bare å beklage  Tvilende Kommer nok ikke til å skje igjen.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #109 på: august 23, 2012, 22:37:22 pm »

Nå var det vel ikke akkurat det jeg mente da. Det jeg tenkte på var mere det at det sikkert finnes folk der ute som kunne tenkt seg å dra på SCC uten å ha økonomisk mulighet til det. Det var jo tidligere her nevt en i militæret blant annet.

Det har du sikkert rett i Atmobil. Har man lang reisevei blir SCC fort dyrt. Men jeg tror ikke 150 kroner fra eller til i billettpris vil endre så mye.

Jeg tror at en del av grunnen til at denne tråden eksploderte i innlegg er at mange har innsett hvor nære SCC er/har vært fra å forsvinne. Og det overordnede er tross alt at SCC får nok inntekter til at det blir et SCC også neste år - ikke om man skal få rabatt eller slippe med å betale dagspass-pris når man kommer dagen før.
Loggført

1969 Militær-buss
Gilbert
Seniormedlem
****
Innlegg: 264
Bosted: Jessheim/Maura



Vis profil
« Svar #110 på: august 23, 2012, 23:17:36 pm »

Jeg skjønner da virkelig ingen verdens ting tydligvis. Detta med cash fungerer da på samme måte med alt annet her i livet. Noen er fattige, andre er rike, noen har råd til det ene, mens andre har råd til noe annet. Det er grasalt mye jeg har lyst til å bruke penger på, men jeg har ikke råd til alt. Får jeg en uforutsett utgift en måned på en bil f.eks, kan det hende noe annet må vente. Tar jeg et år i militæret, er det ikke sikkert jeg har råd til det samme det året, som når jeg jobber.

Jeg prioriterer f.eks BugRun. Det koster å komma seg dit. Da må jeg prioritere pengebruken. Har jeg ikke råd, eller føler at jeg ikke kan ta meg råd, ja så må jeg bare pent bli hjemme, akkurat som at kjærringa mi ikke får reist til syden i år og neste år...(og neste 10 år), for vi har akkurat kjøpt hus!

Sånn er livet.
Loggført

1958 vw boble
Adax (Buskebil)
Seniormedlem
****
Innlegg: 329
Bosted: Kongsberg


"Aeris tepesco plebis plaustrum"


Vis profil
« Svar #111 på: august 24, 2012, 06:45:13 am »

Jeg er en sånn med lite penger og måten jeg løser det på er først og fremst og melde meg som frivillig, da er bilettproblemet løst, så tar jeg med deller og annet skrot som jeg kan selge (jeg sanker dette gjennom hele året) for og finansiere bensin, mat og øl. og sist men ikke minst jeg legger til side litt penger gjennom hele året, ikke mye men kronestykker som jeg har i lommen osv. (i år ble det 216 kr i kronestykker:). man kan ikke bare sitte på rumpa og vente på at alt ordner seg man må gjøre en innsats selv.

Loggført



Dare to be different.
"Aeris tepesco plebis plaustrum"
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #112 på: august 24, 2012, 07:16:04 am »

Suttring over dårlig mat imponerer meg! Har rasen vår blitt så dum nå at den tror det kommer lettkledde damer med indrefillet og saftige Friday's burgere midt inne en skog??


Om det var mitt innlegg du refererer til så var det ikke ment som noe sutring. Nå vet ikke jeg hvor langt i livet du er kommet, ei heller hvor mange biltreff du besøker hver sesong, men det er ganske vanlig å ha et godt mat-tilbud til de besøkende på et slikt arrangement. Spesielt siden treffet er plassert som du er inne på, langt inne i skogen. Du må huske på at det er ikke alle som har medbrakt mat. Besøkende kommer som regel uten. Da kan det være greit å få kjøpt seg en matbit. Når den matbiten i tillegg ligger kliss inntil eksosen fra innkjøringen til stripa, koster sjorta og ikke smaker spesielt bra, så må det da være lov til å si noe om det, slik at det kan bli bedre til neste år? Det er vel ikke sutring det? litt konstruktiv kritikk må vel alle tåle litt av, synes du ikke det? Treffet ellers er jo kjempemessig. Det er iallefall ett treff som føjer seg inn under mine treffvalg i løpet av sesongen Glad All honør til alle dugnadstimer som går med til dette.

Nix. Ikke deg jeg refererer til.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #113 på: august 24, 2012, 09:42:01 am »

Når det gjelder maten må jeg si meg enig med mange. Hva hendte med de som serverte før? Hørte rykter om at dette var billigere, noe som kom tydlig frem:)
Er ikke alltid en besbarelse på innkjøp kan måles i rene sparte penger. Jeg hadde fint betalt mere for raskere servering:) Noe sikkert andre også støtter.
Selve smaken synes jeg var god. Det var god mat, men dårlig organisering. Først 15 min i kø for bestilling så nye 10 min. for servering. Ikje bra:)
Ellers synes jeg plassering er helt topp, litt støy på ei stripe må vi tåle, men nå er jo jeg under 40....

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #114 på: august 24, 2012, 09:46:59 am »

Jeg er en sånn med lite penger og måten jeg løser det på er først og fremst og melde meg som frivillig, da er bilettproblemet løst, så tar jeg med deller og annet skrot som jeg kan selge (jeg sanker dette gjennom hele året) for og finansiere bensin, mat og øl. og sist men ikke minst jeg legger til side litt penger gjennom hele året, ikke mye men kronestykker som jeg har i lommen osv. (i år ble det 216 kr i kronestykker:). man kan ikke bare sitte på rumpa og vente på at alt ordner seg man må gjøre en innsats selv.

 
« Siste redigering: august 24, 2012, 09:50:07 am av StarBugs Geir » Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #115 på: august 24, 2012, 09:51:31 am »

Når det gjelder maten må jeg si meg enig med mange. Hva hendte med de som serverte før? Hørte rykter om at dette var billigere, noe som kom tydlig frem:)
Er ikke alltid en besbarelse på innkjøp kan måles i rene sparte penger. Jeg hadde fint betalt mere for raskere servering:) Noe sikkert andre også støtter.
Selve smaken synes jeg var god. Det var god mat, men dårlig organisering. Først 15 min i kø for bestilling så nye 10 min. for servering. Ikje bra:)
Ellers synes jeg plassering er helt topp, litt støy på ei stripe må vi tåle, men nå er jo jeg under 40....

Mvh Marius

Han som hadde cateringen i fjor hadde ikke mulighet iår.
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
Jane Bay
Nybegynner
*
Innlegg: 37
Bosted: Skedsmokorset



Vis profil
« Svar #116 på: august 24, 2012, 13:34:23 pm »

Heihå!
Nå har jeg sett denne diskusjonen eksplodere, og tenkte jeg skulle komme med et innlegg her.
Alle arrangementer burde få ris og ros, det er det ingen tvil om (til og med legekontoret mitt åpen for ris og ros). Men om det blir gjort noe med det er jo helt opp til arrangørene selv, selvfølgelig!

SCC er et fantastisk bra arrangement, uten tvil! Takk til alle frivillige som vil stille opp og står ved inngangen, bak grillen, i merch-bua, bak ølkrana, som rydder, ja, alle sammen som gjør dette treffet så utrolig bra. Dere er flotte! Og vi er veldig veldig glad i dere alle sammen.
Ja, og hvis man vil ha noe annet å spise, så ta med deg en biff og stikk bort til naboen og lån grillen. Enkelt og greit. Vi er da VW-folk, vi er født til å campe! Det er helt umulig å få lagd burgere som alle synes er kjempegode, og å holde maten varm hele kvelden.

Og når det kommer til denne prisdiskusjonen, synes jeg det er ikke fair av dere som snakker om prioriteringer. For å ta meg selv som eksempel, så jobber jeg på et kjøpesenter og har som regel lørdagsvakt. Da er jeg ikke ferdig på jobb før i 18-19.00 tia. Og selvfølgelig vil jeg på SCC(!), men 500 kr for en snau dag og et par timer, fra lørdag til søndag, er ganske mye penger for en person som ikke tjener allverden...
Det jeg sier er ikke at man skal få komme inn på dagspass hvis man kommer seint på lørdagen, men det kunne kanskje vært noe som dette: weekendpass 500kr, f.eks. lørdag (etter kl. 18.00) til søndag 350kr og dagspass 250kr. Trenger ikke å være så mye mer komplisert enn det. Dette er bare et forslag fra min side!

Som sagt, ris og ros er viktig. Tar av meg hatten for dere frivillige som holder SCC igang!
Fred og kjærleik.
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #117 på: august 24, 2012, 18:45:10 pm »

500,- i dagens norge kan umulig velte budsjettet til arbeidende nordmenn, selv om jobben de har ikke er særlig godt betalt. Finn frem en boks/eske/what ever og legg 2,- i denne vær dag frem til neste SCC. Da har man penger nok til å komme inn på treffet og kan kjøpe seg en burger Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #118 på: august 24, 2012, 18:51:15 pm »

Jeg forstår ikke alle innleggene som antyder at man skal ha rimeligere alternativer for at folk med dårlig råd skal kunne delta.

Det er jo bare å jobbe litt, så slipper man å betale......hva er problemet? Hæ Hvis den muligheten ikke var til stede DA kunne det (kanskje) vært noe å diskutere.....
Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #119 på: august 24, 2012, 19:59:35 pm »

Har lest igjennom denne tråden nå.... Må nesten kommentere litt jeg også, alt koster penger sånn er det bare. Men at 500 kroner er en upris syntes jeg blir tullball, det er en helt fin pris.
Hva koster andre ting jo dette får du til ca 500 kroner, http://www.billettservice.no/event/the-showgirls-must-go-on-billetter/349867
                                                                              http://www.billettservice.no/event/kent-billetter/351241?tm_link=tm_music_g8&language=no-no
                                                                              http://www.dyreparken.no/tiderogpriser/

Konserter etc som varer en brøkdel av SCC blir ofte dyrere enn en weekend billett, ta med frua og barna på kino blir dyrere enn SCC.
Loggført

http://www.typ15.com/                      

Sider: 1 2 3 [4] 5
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!