mars 29, 2024, 16:19:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 6 7 [8]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt  (Lest 84031 ganger)
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 720
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #210 på: april 06, 2015, 21:35:46 pm »

Har du mulighet for å ta noen bilder av løsningen?  Sveiset du eller skruvde du stolene fast i understellet?
Loggført
Tuffer'n
Medlem
***
Innlegg: 122
Bosted: Gran



Vis profil
« Svar #211 på: april 27, 2015, 06:42:10 am »

Da er Bobla vært gjennom EU-kontroll, er registrert og alt i orden, fikk igjen det originale en-bokstav skiltet den gikk på som ny. Glad
Det her skjedde en del i det siste men har ikke hatt tid til å oppdatere her Blunker

Hadde den med til Brandbu på bil treff i helgen, har kun kjørt den tur retur EU-kontroll og på treff i helga. Bilen er knallfin å kjøre men, er igjen litt forgasser/tennings justering før motoren går godt. Må også ha ut motoren og bytte simringen rundt svinghjulet, litt barnesykdommer skal det jo være etter en restaurering. Blunker       

Bilde:
« Siste redigering: april 27, 2015, 06:47:04 am av Tuffer'n » Loggført

"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"

71mod 1302
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #212 på: april 28, 2015, 06:48:17 am »

Gratulerer. Glad
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Tuffer'n
Medlem
***
Innlegg: 122
Bosted: Gran



Vis profil
« Svar #213 på: mai 31, 2015, 21:41:50 pm »

Heisann!
Nå har bilen vært oppe å gått i en måneds tid. Har har stortsett drevet med feilsøking og "barnesykdommer". Første som skjedde vær at det begynte å lekke olje fra simringen rundt svinghjulet. Jeg byttet denne da jeg bygget oppigjen motoren, men fikk da slått en bulk i den. Så motoren har vært ute igjen å byttet den, så nå er det i orden igjen. Så måtte jeg overhale forgasser, da viste det seg at blant annet akselerasjonspumpa var montert feil, så den har ikke fungert før overhaling. Jeg har justert tenning etter alle kunstens regler. Kjører nå med noen grader ekstra fortenning og litt fetblanding. Motoren går godt ved småkjøring, men ved langkjøring og i spesielt i lang slak motbakke virker motoren veldig døven. Dette kan vel forklares med at det er en 1300 og en 02 som er 50kg tyngre enn vanlig boble.

Mens jeg drev med feilsøking monterte jeg ojetemp meter og turteller. Temp meteret fungerer fint, men turtelleren viser konsekvent ca dobbelt så høyt turtall som faktisk turtall. Jeg er 100% sikker på at den er montert riktig og står på 4syl. Jeg har prøvd 3 forskjellige og alle viser samme feil, har også prøvd å montere den direkte i motorrommet, og får samme feil. For å være sikker på å ha god tenning har jeg bygget om til elektronisk ignitor giver, coil og tennkabler. Turtelleren viser fortsatt ca dobbelt turtall.

For å få bedre effekt vurderer jeg nå å kjøpe en 1641sats, kansje 1-1:25 vipper og dyse opp original gasseren. Motoren min er en 1300 AB dobbelport og har kun gått 60k og virker å være i meget god stand.

Jeg lurer derfor på:
Er det noen som har en idé om hvorfor jeg ikke får turtelleren til å vise riktig?
Neste jeg lurer på er om motor oppgraderingene jeg nevner over er fornuftig, eller er det bedre å få tak i en god 1600 motor?

Håper noen her med noe her med mer boble erfaring enn meg, har noen fornuftige svar. Glad
« Siste redigering: juni 01, 2015, 06:49:34 am av Tuffer'n » Loggført

"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"

71mod 1302
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #214 på: mai 31, 2015, 22:16:20 pm »

få tak i en 1600 så får du større clutch også. 1600 toppene har også større ventiler enn 1300. hvis du da porter eksokanalene,,dreier av 2 mm som gir høyere kompresjon og setter på et effektanlegg så er mye gjort.
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #215 på: juni 01, 2015, 14:19:38 pm »

Grattis ! Dette ble en gjenomført og fin bil, hva ble det til med blinkers?
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #216 på: juni 06, 2015, 15:45:33 pm »

Heisann!
Nå har bilen vært oppe å gått i en måneds tid. Har har stortsett drevet med feilsøking og "barnesykdommer". Første som skjedde vær at det begynte å lekke olje fra simringen rundt svinghjulet. Jeg byttet denne da jeg bygget oppigjen motoren, men fikk da slått en bulk i den. Så motoren har vært ute igjen å byttet den, så nå er det i orden igjen. Så måtte jeg overhale forgasser, da viste det seg at blant annet akselerasjonspumpa var montert feil, så den har ikke fungert før overhaling. Jeg har justert tenning etter alle kunstens regler. Kjører nå med noen grader ekstra fortenning og litt fetblanding. Motoren går godt ved småkjøring, men ved langkjøring og i spesielt i lang slak motbakke virker motoren veldig døven. Dette kan vel forklares med at det er en 1300 og en 02 som er 50kg tyngre enn vanlig boble.

Mens jeg drev med feilsøking monterte jeg ojetemp meter og turteller. Temp meteret fungerer fint, men turtelleren viser konsekvent ca dobbelt så høyt turtall som faktisk turtall. Jeg er 100% sikker på at den er montert riktig og står på 4syl. Jeg har prøvd 3 forskjellige og alle viser samme feil, har også prøvd å montere den direkte i motorrommet, og får samme feil. For å være sikker på å ha god tenning har jeg bygget om til elektronisk ignitor giver, coil og tennkabler. Turtelleren viser fortsatt ca dobbelt turtall.

For å få bedre effekt vurderer jeg nå å kjøpe en 1641sats, kansje 1-1:25 vipper og dyse opp original gasseren. Motoren min er en 1300 AB dobbelport og har kun gått 60k og virker å være i meget god stand.

Jeg lurer derfor på:
Er det noen som har en idé om hvorfor jeg ikke får turtelleren til å vise riktig?
Neste jeg lurer på er om motor oppgraderingene jeg nevner over er fornuftig, eller er det bedre å få tak i en god 1600 motor?

Håper noen her med noe her med mer boble erfaring enn meg, har noen fornuftige svar. Glad
Er det et slags justeringshjul på turtellerhuset? Hva slags turteller er det?
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #217 på: juni 07, 2015, 17:24:32 pm »

Vedr. turteller, kontakt kb her på forumet så sender han deg en bitteliten "dings" mot betaling (tror det kalles en motstand) Denne kobler du på sensorledningen til turtelleren og vips er problemet løst. Helt vanlig problem.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Tuffer'n
Medlem
***
Innlegg: 122
Bosted: Gran



Vis profil
« Svar #218 på: juni 07, 2015, 20:00:52 pm »

få tak i en 1600 så får du større clutch også. 1600 toppene har også større ventiler enn 1300. hvis du da porter eksokanalene,,dreier av 2 mm som gir høyere kompresjon og setter på et effektanlegg så er mye gjort.

Takk for svar, det er jo like mange meninger som det er boble eiere rundt dette tema Blunker
Får se litt hva jeg kommer over etterhvert.

Grattis ! Dette ble en gjenomført og fin bil, hva ble det til med blinkers?

Jeg har brukt led blinklys fra biltema, du ser det på bildet over som en liten hvit prikk under fangeren.
De blinker overraskende bra og er E-merket så ingen kan si noe på de. Blunker 


Er det et slags justeringshjul på turtellerhuset? Hva slags turteller er det?
De første jeg prøvde var med justering fra 1-8 sylindre, bare noe biltema ræl... Blunker
Først satte jeg den selvfølgelig på 4syl. Etterhvert prøvde jeg alle innstillingene på 8syl fikk jeg en avlesning som kunne likne riktig avlesning men veldig ustabilt.
Den jeg har nå er også biltema, men er den til båt som er litt dyrere og må kobles til med riktig ledning for å få riktig avlesning.   


Vedr. turteller, kontakt kb her på forumet så sender han deg en bitteliten "dings" mot betaling (tror det kalles en motstand) Denne kobler du på sensorledningen til turtelleren og vips er problemet løst. Helt vanlig problem.

Mvh
BB

Takk!! var dette jeg håpet på, begynte å tvile på mine egne kunnskaper her...  Øyerulling Blunker
« Siste redigering: juni 07, 2015, 20:06:10 pm av Tuffer'n » Loggført

"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"

71mod 1302
Tuffer'n
Medlem
***
Innlegg: 122
Bosted: Gran



Vis profil
« Svar #219 på: juni 09, 2015, 06:17:02 am »

Etter tips Fra BeetleBug er nå turteller problemet løst, så fort jeg fikk med motstand i google søket var det mye leste stoff rundt dette.
Fant ut at sammen med ignitor modulen var det anbefalt å bruke diode, ikke lys diode men slik som kun lar strømmen gå i en retning.
Fikk tak i en diode som brukes sammen med Defa alarmer i går, å nå fungere turtelleren, jeg får riktig og stabil avlesning.
« Siste redigering: juni 09, 2015, 06:59:41 am av Tuffer'n » Loggført

"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"

71mod 1302
Tuffer'n
Medlem
***
Innlegg: 122
Bosted: Gran



Vis profil
« Svar #220 på: august 25, 2015, 21:18:24 pm »

Noen oppdaterte bilder fra i sommer og et par fra turen til SCC til slutt.
Driver med litt enkel stereo bygging om dagen, kommer oppdatering på det etterhvert Glad









« Siste redigering: august 26, 2015, 06:14:18 am av Tuffer'n » Loggført

"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"

71mod 1302
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #221 på: august 30, 2015, 19:47:45 pm »

Sweeeeeeeeeeeet   Glad Glad
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #222 på: september 01, 2015, 11:23:22 am »

Kult å se høydeforskjell!  Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #223 på: september 01, 2015, 20:46:51 pm »

Ser veldig bra ut, det er 6" og 7 "x15 du har der?
Loggført

Seaside VW Klubb
Tuffer'n
Medlem
***
Innlegg: 122
Bosted: Gran



Vis profil
« Svar #224 på: september 03, 2015, 20:55:43 pm »

Sweeeeeeeeeeeet   Glad Glad

Takk Glad

Kult å se høydeforskjell!  Glad

Ja det er hvert fall en fanger i høyde forskjell.
Den røde er bilen til besteforeldrene til en kompis, 100% original og urørt 1302S.   

Ser veldig bra ut, det er 6" og 7 "x15 du har der?

Jepp 6 foran og 7 bak. 12mm spacer foran og 17mm bak Glad
Loggført

"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"

71mod 1302
Tuffer'n
Medlem
***
Innlegg: 122
Bosted: Gran



Vis profil
« Svar #225 på: september 03, 2015, 21:20:42 pm »

Som nevnt tidligere så har jeg fått inn litt lyd i bilen.
Jeg hadde et ønske om å holde dashbordet så original som mulig. Ble veldig fornøyd når jeg fant høyttaler settet fra retro sound for montering ved original plassering, det er en høyttaler men to spoler og tilkoblingen.
Var innom utallige typer radio og plasseringer, før jeg bestemte meg for å prøve en liten kina forsterker i hanskerommet.
Fant en liten Lepai 2 kanal stereo forsterker, den har fått mye positiv omtale rundt om på nettet og på youtube. Jeg synes den virker helt ok i forhold til pris.
   
litt diverse bilder fra montering Blunker















Loggført

"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"

71mod 1302
Bjørn E
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted: Gjøvik


Vis profil

« Svar #226 på: september 06, 2015, 17:57:18 pm »

Hvordan ble lyden? Kjører du lyd fra telefonen?
Loggført
Tuffer'n
Medlem
***
Innlegg: 122
Bosted: Gran



Vis profil
« Svar #227 på: september 06, 2015, 21:12:56 pm »

Hvordan ble lyden? Kjører du lyd fra telefonen?

Høyttaleren synes jeg fungere over all forventning. Testet den med en god bilradio da gir den bra og mye lyd. Glad
Den forsterkeren jeg har satt inn er et hakk ned men, det fungere greit, tenker å bruke den sammen med tlf eller mp3 spiller ja.   
Loggført

"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"

71mod 1302
Sider: 1 ... 6 7 [8]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!