april 27, 2024, 16:19:52 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ukjent ledning under baksete?  (Lest 1627 ganger)
Tucabi
Juniormedlem
**
Innlegg: 85
Bosted: Vestfold



Vis profil
« på: september 16, 2012, 23:16:18 pm »

 Hei.

Kjikket under baksete ved batteri, der er den en brun ledning som er koblet på - (Jord) på batteri, en til med en farve jeg ikke husker, men har også en gul ledning med rød ''prikker'' som ikke er koblet til noe. Noen som vet hva denne egentlig er til?
Alt av lys på bilen virker vertfall så er vel ikke til dette, men hadde vært kjekt og kunne klippe den vekk om den ikke er til noe evnt :O


Biltype: VW 1303 S BIG 74Mod  Gliser Gliser
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: september 17, 2012, 18:22:29 pm »

Hadde ikke forundret meg om den gule med prikker er til diagnosepluggen i motorrommet. I så fall kan du trygt fjerne den, viss ikke du har planer om å anskaffe et slikt testapparat.  Øyerulling
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Tucabi
Juniormedlem
**
Innlegg: 85
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #2 på: september 18, 2012, 09:38:00 am »

Har en hvit kontakt i motorrom?, venstre siden litt over viftehuset, men hvor skal den kobles inne i bilen evnt.? Hvis det er til den kontakten.
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #3 på: september 18, 2012, 19:12:21 pm »

Den hvite kontakten i motorrom er bare til et test apparat som de hadde før hos VW forhandlerne. Ved å plugge til dette apparatet fikk de opp mange testpunkter på en gang som gjorde det lettere for de å feilsøke.
Du behøver ikke koble den ledningen til noe som helst, siden den andre enden er isolert fra alt annet inni kontakten i motorrommet.
På denne tegningen ser det ut til at den er koblet inn midt på batteriet (A)? Mulig originale batterier hadde en tilkobling til?
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Tucabi
Juniormedlem
**
Innlegg: 85
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #4 på: september 18, 2012, 19:26:36 pm »

Jaok, da er den grei Rekker tunge Bare og finne fram saksen  Gliser Takk for hjelpen Osteaktig:D
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!