april 19, 2024, 00:39:25 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: vw 1303 s med 2,5 liter 160 hk, porsche 5 gear og skive bremser  (Lest 14414 ganger)
Germaniack
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: mosjøen


Vis profil

« på: mai 22, 2008, 11:08:27 am »

Hei
Noen som vet noe om 1303en som er til salgs på Elverum?
2,5 liter med 160 hk, 5 trinns porsche gear, skivebremser rundt og porsche cokkie cutters.
Ligger på finn.no.
Han skal ha 80K for den. Vet ikke om prisen er så steike gærn. Koster fort mye penger med alt dette utstyr.
Noen som vet om det er eier som har bygd denne etc?
Loggført
Pål A
Seniormedlem
****
Innlegg: 252
Bosted: Akershus


'74 1303 Germanlooker


Vis profil
« Svar #1 på: mai 22, 2008, 11:29:44 am »

Link?
Loggført

What kind of wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #2 på: mai 22, 2008, 11:39:12 am »

Link?

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13487765
Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

bull
Seniormedlem
****
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #3 på: mai 22, 2008, 11:47:22 am »

ser jo ryddig ut ihvertfall
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #4 på: mai 22, 2008, 11:57:10 am »

ser jo ryddig ut ihvertfall

De aller fleste biler ser ryddige på bilder, dessverre.

Noen ting legger jeg merke til;

1) Er ikke framfanger skeiv?
2) Er det rust du ser lange listenkanten fremme?
3) Hvilke farge er det på innsiden? Det kommer ikke tydelig fram på bildene.

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #5 på: mai 22, 2008, 12:08:20 pm »

står at motoren yter 160 hk, kan være greit å vite hvor tallet kommer fra + er det ikke svindyrt å lage motor med den ytelsen? Selger jo ha 80K for bil og motor..
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #6 på: mai 22, 2008, 12:38:39 pm »

Denne bilen kjenner jeg godt til og er verdt 80 k med glans!  Bare motor kosta minst 80 k. Med Okrasa motvektsveiv,bigfoot løftere, store ventiler osv. Motor bygget på kun tyske kvalitetsdeler. Eneste jeg kan si negativt om bilen er at det burde ha vært skiftet eksosanlegg på bilen, da det som sitter der sikkert bremser noen hk..
Porschekassa som sitter i er en 915-kasse..

Motoren er bremset på Simco, så effekt er ekte. Bil og motor er bygget på Alf Rønning´s Porscheverksted.
« Siste redigering: mai 22, 2008, 12:42:45 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Germaniack
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: mosjøen


Vis profil

« Svar #7 på: mai 22, 2008, 13:36:59 pm »

Regner med at det er en type 4 motor da den har porsche kjøling, samt 2,5 liter.
Vet du hva slags bremser det er. 944? og drivaksler?

Har lyst på denne, men 80K er 80K Tvilende
Pluss at det blir 180 mil tur/retur for å dra å se på den..............
Loggført
Håvard Hoem
Seniormedlem
****
Innlegg: 333
Bosted: Toten


Klubbløs #002


Vis profil
« Svar #8 på: mai 22, 2008, 13:42:02 pm »

Denne er rå.
Forrige eier var en entusiat i 50-60 årene. mener å huske at han har en rimelig heftig 911 også.
har sett bilen ved flere anledninger, og må si at den er hvert prisen.
er vel kun ca ett år siden den ble solgt til Elverum, også da for 80k.

Håvard
Loggført

70 1300
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #9 på: mai 22, 2008, 13:50:57 pm »

Ok, siden dere kjenner bilen og siden jeg kjenner til en som er interessert; er dette en 10 meters bil? Altså en bil som ser bra ut på avstand men som forfaller jo nærmere du kommer?

Hvordan er lakk?
Er den sveist?
Rust?
Hvor lenge siden er det motoren og bilen ble bygget?

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Germaniack
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: mosjøen


Vis profil

« Svar #10 på: mai 22, 2008, 13:52:31 pm »

ja, jeg vil også ha mere info..... Gliser
Loggført
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #11 på: mai 22, 2008, 14:16:59 pm »

Ikke minst er det noen godkjenninger på ombyggingene
Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #12 på: mai 22, 2008, 14:30:03 pm »

Hallo
Som regel er det vel eieren av en bil, som vet mest ang det han selger.
Hvorfor ikke ringe ham og høre hva han sier Hæ
Det er vel ikke alle som er kjeltringer og har noe og skjule Tvilende
Jærva kom jo med no god info også.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13487765

Mvh Svein
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Marius:)
Nybegynner
*
Innlegg: 16
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #13 på: mai 22, 2008, 14:30:19 pm »

kan dere ikke bare ringe eieren selv Hæ Er jo den greieste måten, eller reise å se på den. Et hinsides forslag, men vi gjorde jo det før....
Loggført

Mvh Marius
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #14 på: mai 22, 2008, 15:37:23 pm »

Etter å ha snakket med han som bygget bil, så viser det seg at det er en 901-kasse som sitter i den. Det er en T4 motor ja med okrasa 75 mm veiv, Mahle 103mm syl-sats, det er borret for ekstra smøring til løftere,Schleicer 316 graders kam, ventiler mente han var 48/40, eksosanlegg er som nevnt ikke det beste og er hjemme-mekket.. Det sitter Porsche 924 Turbo-bremser på den (det samme som 944 vanlig) Bilen er bygget for en del år siden, men har stått lagret tørt i alle år og aldri blitt kjørt på noe salt og var 100% rustfri da den ble bygget. Det sitter oxo bensinvarmer på den da varmebokser er fjernet. Sitter 4cm bredda skjermer rundt baut med cookie-cutters som dere sikkert ser. Den har Porschekjøling og 44 mm Weber gassere og modifisert 009-fordeler.
80 lapper for denne er gi-bort-pris!
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Germaniack
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: mosjøen


Vis profil

« Svar #15 på: mai 22, 2008, 17:10:36 pm »

hei
hva er en 901 kasse?
i hvilken bil sto denne originalt
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #16 på: mai 22, 2008, 17:22:50 pm »

Den sto i eldre Porsche 911´er..
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #17 på: mai 22, 2008, 18:28:09 pm »

Det at det er 901 kasse trekker jo en del ned.
Denne kasse tåler faktisk mindre effekt enn en standard 1303 kasse.
Men 5 gir er 5 gir.

160 hk T-4 koster ikke all verden å bygge.

Rallycrossmotoren min på 207 hk kostet under 50.000 å bygge,
og det med Porschetopper, ekte BAS eksos og Dellorto 48 TriJet forgassere.

Bilen ser bra ut den så løp å kjøp.
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #18 på: mai 22, 2008, 18:40:36 pm »

Når det gjelder kostand på motor så kostet veiva alene på denne motoren 16 K og det er noen år siden + komplett porschekjøling til 10 k, gassere til 8-9 k, sylindersats til 10 k og topper til 8-10 k , så spørs det om en kommer til kort med 50 k for denne motoren Holmen Blunker. Sikkert er det mulig hvis en kjøper brukte deler og bruker stempler fra lastebil,omslipt originalveiv med golfråder osv.. , men det er ikke tilfelle her
EBB klarer sikkert å lage en motor med 160 hk til 10 k oxo, det er sikkert ikke noe problem hvis en er maskiningeniør,bruker brukte deler og har all verdens maskinerings-utstyr i garagen... Blunker

901 kassa tåler i hvertfall denne motoren. Hvis du ikke har bomull mellom øra så tåler 901-kassa greit 200 hk. Med 911-kassa er det værre, den er laget i dårligere legering enn 901 kassa..
« Siste redigering: mai 22, 2008, 18:45:55 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #19 på: mai 22, 2008, 19:21:16 pm »

Alle delene i min motor var nye, utenom forgasserene.
Det spørs jo hvor man kjøper delene hen også Jærva.
Du sverger jo til tyske kvalitetsdeler, men JE satsene du får kjøpt i Tyskland er produsert i USA.
Hvorfor betale mer for en JE sats i Tyskland når den koster halvparten i USA?

Riktig nok er det en originalveiv med påsveiste motvekter fra DPR, men den gjorde ihvertfall nytta.
Tok samtlige starter på finaleløpet i RCN Cupen på Lyngås med denne motoren.


* RCN Motor.jpg (203.29 KB, 1136x852 - vist 799 ganger.)
« Siste redigering: mai 22, 2008, 19:35:56 pm av Holmen » Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #20 på: mai 22, 2008, 19:25:32 pm »

Det var ikke JE-sats i denne motoren, men Mahle..  Ikke for det, JE-pistons er bra det, i hvertfall de med nicasil-syl..
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #21 på: mai 22, 2008, 22:52:31 pm »

Kult, den er jo TV-registrert. For 20 år sidan sikra det deg fritt leide tvers gjennom Bergen utan at ein einaste bergensar våga å legge seg ut med deg. Då fekk han garantert bulk i bilen, for her var det BONDE I BY'N!

 Gliser
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #22 på: mai 23, 2008, 06:11:16 am »

Hvis noen vil så kan jeg eventuelt ta en titt på denne bilen for noen, jeg har ledige timer i helga.
Isåfall ring meg. (bor på Elverum)

97484892
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Germaniack
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: mosjøen


Vis profil

« Svar #23 på: mai 23, 2008, 07:01:04 am »

ja dra å se på den du, og gi tilbakemelding om hva du synes om bilen. Gjerne på PM.
Så slipper jeg kjøre 180 mil t/r for å se på den Øyerulling
Loggført
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #24 på: mai 25, 2008, 13:05:27 pm »

Det at det er 901 kasse trekker jo en del ned.
Denne kasse tåler faktisk mindre effekt enn en standard 1303 kasse.
Men 5 gir er 5 gir.

160 hk T-4 koster ikke all verden å bygge.

Rallycrossmotoren min på 207 hk kostet under 50.000 å bygge,
og det med Porschetopper, ekte BAS eksos og Dellorto 48 TriJet forgassere.

Bilen ser bra ut den så løp å kjøp.
901 kassa er ikke like bra som 915 men den holder i bøtter og  spann til 160 hk. Jeg har 901 kasse på en 914 med 350+ hk og det virker enda.
Loggført

Alt MÅ ned!!
Frid
Seniormedlem
****
Innlegg: 319
Bosted: Ringsaker



Vis profil
« Svar #25 på: mai 26, 2008, 20:04:11 pm »


Var innom garasjen mange ganger når denne ble bygd av Geir Ø og Alf Rønning.
Geir er perfeksjonist ut i fingerspissen så her ble det ikke gjort noen snarveier.
Tror den var ferdig i 92 eller 93
Dette er en seriøst bygd bil, men har desverre ikke sett den på ca 10 år såvet ikke hvordan tilstanden er nå.

Mitt første boble treff var i denne bobla før den ble ombygd,så mye av skylla for galskapen opp igjennom åra har nok Geir og 1303

mvh Tor
Loggført

1967 notch
1968 Variant 1600L
1966 karman ghia
1968 Variant 1600
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #26 på: mai 30, 2008, 14:01:10 pm »

Har en kompis som kjører i retning av denne bilen idag. Han har aldri hatt en boble før, så dette blir bra Glad
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #27 på: juni 02, 2008, 21:18:28 pm »

Og hvem ble den heldige eier av bilen?  Øyerulling
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #28 på: juni 02, 2008, 21:53:05 pm »

Bilen er i Rogaland, Suldal/ Stavanger hos en kompis...
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!