april 25, 2024, 17:12:02 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Arne's RagTop 60-mod.  (Lest 61426 ganger)
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #120 på: mars 13, 2013, 11:30:29 am »

Må blande meg inn litt her siden det er jeg som solgte denne...

Før du overtok den så ble bensinrøret fylt med unirens og blåst opp med trykkluft. Det var fri flyt av luft tvers igjennom.. Så det du bør gjør nå før du prøver mye annet..

Kryp under bilen bak, spray unirens fra f.eks Wurth oppi røret og la det virker noen dager.. Deretter kobler du på en gummislange på blåsepistolen.. Få opp til 10 bar og kjør på..

Om det ikke løsner etter ett par sånne omganger kan du vurdere å legge opp nytt rør Glad

For røret var åpent da jeg hadde bilen.

Helt utrolig at det var åpent, er helt potte tett nå-he he.

Jeg har brukt mengder av WD40 og latt det stå og ingenting har hjulpet. Har gjort akkurat som du sa med trykkluft koblet på gummislagen under bak og fra under tank. Helt tett 10cm fra enden bak, der det vinkler opp igjen.
Loggført

Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #121 på: mars 13, 2013, 11:32:43 am »

Må blande meg inn litt her siden det er jeg som solgte denne...

Før du overtok den så ble bensinrøret fylt med unirens og blåst opp med trykkluft. Det var fri flyt av luft tvers igjennom.. Så det du bør gjør nå før du prøver mye annet..

Kryp under bilen bak, spray unirens fra f.eks Wurth oppi røret og la det virker noen dager.. Deretter kobler du på en gummislange på blåsepistolen.. Få opp til 10 bar og kjør på..

Om det ikke løsner etter ett par sånne omganger kan du vurdere å legge opp nytt rør Glad

For røret var åpent da jeg hadde bilen.

Helt utrolig at det var åpent, er helt potte tett nå-he he.

Jeg har brukt mengder av WD40 og latt det stå og ingenting har hjulpet. Har gjort akkurat som du sa med trykkluft koblet på gummislagen under bak og fra under tank. Helt tett 10cm fra enden bak, der det vinkler opp igjen.
Leif Egil, er du sikker på at du husker riktig nå? jeg vet vi gjorde dette på 66n din da det var potte tett, men ikke på denne Blunker
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #122 på: mars 13, 2013, 11:38:34 am »

Må blande meg inn litt her siden det er jeg som solgte denne...

Før du overtok den så ble bensinrøret fylt med unirens og blåst opp med trykkluft. Det var fri flyt av luft tvers igjennom.. Så det du bør gjør nå før du prøver mye annet..

Kryp under bilen bak, spray unirens fra f.eks Wurth oppi røret og la det virker noen dager.. Deretter kobler du på en gummislange på blåsepistolen.. Få opp til 10 bar og kjør på..

Om det ikke løsner etter ett par sånne omganger kan du vurdere å legge opp nytt rør Glad

For røret var åpent da jeg hadde bilen.

Helt utrolig at det var åpent, er helt potte tett nå-he he.

Jeg har brukt mengder av WD40 og latt det stå og ingenting har hjulpet. Har gjort akkurat som du sa med trykkluft koblet på gummislagen under bak og fra under tank. Helt tett 10cm fra enden bak, der det vinkler opp igjen.
Leif Egil, er du sikker på at du husker riktig nå? jeg vet vi gjorde dette på 66n din da det var potte tett, men ikke på denne Blunker

Gjorde det på denne også. Brukte uni rensen du hadde med fra jobben Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #123 på: mars 13, 2013, 13:06:48 pm »

Da skal jeg prøve det, kan ikke gi meg så lett. Kult
Loggført

Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #124 på: mars 29, 2013, 22:28:02 pm »

Da har jeg vært på en liten shoppingrunde  Kult

Kjøpte dobbel glass pack forrige uke fra BP73 i Fagerstrand.

Har seteunderstell på vei fra €-_Albert_-€ og det satser vi på er hos meg rett etter påske.

TommyL var innom her en dag med en forvarmer til meg.

Og i dag har jeg nok en gang vært på Nesodden og hentet mer utstyr, i dag ble det en tur til Ole (vw-t1) der jeg fikk gjort en hyggelig handel på et par Cobra Le Mans i god stand!

Stolene hadde egentlig ikke helt den fargen jeg hadde tenkt de skulle ha men de var såpass bra stand, prisen var bra og mannen som solgte de var meget hyggelig og da var det bare å klemme til! -Fargen får vi se på senere, kanskje jeg gjør om noe annet i bilen senere, får se an ang. fargevalg på interiør. Hadde egentlig tenkt meg ganske lyst interiør, men blir jo ikke ille uansett tror jeg.

Eksosen ligger i boden, men her et par bilder av stolene:

(Flekken på bilde under er bare dritt på kameralinsa)


« Siste redigering: mars 30, 2013, 09:22:13 am av Arnefles » Loggført

vw-t1
Supermedlem
*****
Innlegg: 707
Bosted: Nesodden/Fagerstrand



Vis profil
« Svar #125 på: mars 30, 2013, 08:53:45 am »

Takk for en hyggelig handel og prat Arne. Håper du blir fornøyd, og at de passer bra i den fine bilen din Blunker

Mvwh Ole
Loggført

Vw Boble 1200 65mod FERDIG.
07 Mercedes benz c-klasse
2013 Sachs Madass 50CC/72cc.
58 BMW Isetta Microbil prosjekt, stor jobb. En haug med deler. Trenger deler.
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #126 på: mars 30, 2013, 09:20:54 am »

Takk for en hyggelig handel og prat Arne. Håper du blir fornøyd, og at de passer bra i den fine bilen din Blunker

Mvwh Ole
Jepp, fint å treffe folk med samme interesse. Trodde jeg fikk litt rabatt av deg i går, men så var det bare en femtiøring og den er jo ikke noe verdt lenger-he he.  Gliser.
Fikk støvsugd og vasket stolene litt lett i går.
Loggført

vw-t1
Supermedlem
*****
Innlegg: 707
Bosted: Nesodden/Fagerstrand



Vis profil
« Svar #127 på: mars 30, 2013, 09:29:09 am »

 Gliser Tar du vare på'n lenge nok, så kan det hende den blir verdt noe hehe.
Loggført

Vw Boble 1200 65mod FERDIG.
07 Mercedes benz c-klasse
2013 Sachs Madass 50CC/72cc.
58 BMW Isetta Microbil prosjekt, stor jobb. En haug med deler. Trenger deler.
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #128 på: april 03, 2013, 20:07:59 pm »

Etter flere uker uten skruing var det i går tid for noen timer i garasjen. Fikk noen lyspunkter men det buttet også litt for meg.

Først var planen å se om jeg fikk noen løsning på det tette bensinrøret. Jeg var innom garasjen for ett par uker siden og da "foret" jeg røret i bakkant med litt guffe (en spray jeg kjøpte for å løsne skruer, den skulle jobbe litt over tid), og jammen hjalp det! -Endelig!!

Jeg tok en pianotråd (igjen) og kuttet den så den stakk 5.cm ut gjennom røret og tok en hammer og banket så vidt på det. Etter noe forsøk gikk det igjennom, da var det bare å "kakke" og tre litt og litt inn der og så var det biff!  Glad

Blåste igjennom røret og fy f..., der kom det mye brun guffe ut... Det var en god start på dagen, yes!  Kult

Planen nå er at dette skal på:


Neste oppgave var å bytte forvarmerrør siden det jeg hadde på var med doble rør og jeg skulle ha på ny eksos med bol, til enkle forvarmerrør.

Begynte demontering og visste vel at her kom jeg til å slite... (ikke skrudd videre motor før...)  Øyerulling Spes. mtp. at motor ikke skulle ut.


Etter en samtale med Henning/Wankel (som alltid yter knall service!) skjønte jeg fort at dette ikke bare var enkelt.

Jeg var ikke ivrig på å ha ut motor og da ble løsningen på å få av forvarmer'n med doble rør slik:

Det var ikke slikt jeg hadde tenkt men dette var eneste utvei for meg, dog litt surt...

Så var planen å få på plass det nye...  Sjokkert Ja, da var jo det jo samme problem igjen og da ble det slik her også...:


Planen er å tre innpå en liten muffe for å få det tett, dette skal jeg klare utenat det bør se for jævelig ut.  Gliser

Slik endte kvelden, rakk dessverre ikke å få alt på plass så får ta resten senere.
Loggført

Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #129 på: april 10, 2013, 10:20:37 am »

Ble tid til litt skruing i helga også...

Var innom Br.London og kjøpte ferdig ladet og starttestet batteri for 200kr  Osteaktig


I tillegg kom det noe småtteri fra Cip1 med fedex (ba spes om at de ikke skulle sende med dhl siden min erfaring med de er ræææv!):


Ellers fikk jeg montert varmerør inn til kupe, eksos, bakplate og en del annet.

I tillegg har jeg behandlet bilen med hammerite under karrosseri, over gearkassa.

Slik ble forvarmerrøret etter at det ble skjøtet:


Eksos montert:


Slik så bakplata ut, den ble behandlet med hammerite før den ble montert slik at det ikke skulle være fare for at det dukker opp noe rust der:

Loggført

Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #130 på: april 10, 2013, 11:24:46 am »

Ser bra ut! Glad
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #131 på: april 10, 2013, 11:27:22 am »

Ser bra ut! Glad
Takk for det, ting går seg til etterhvert :-)
Loggført

vw-t1
Supermedlem
*****
Innlegg: 707
Bosted: Nesodden/Fagerstrand



Vis profil
« Svar #132 på: april 10, 2013, 11:34:46 am »

Blir lækkert Arne Blunker
Loggført

Vw Boble 1200 65mod FERDIG.
07 Mercedes benz c-klasse
2013 Sachs Madass 50CC/72cc.
58 BMW Isetta Microbil prosjekt, stor jobb. En haug med deler. Trenger deler.
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #133 på: april 10, 2013, 11:35:28 am »

Etter at jeg byttet forvarmer passer ikke den gasser'n jeg hadde fra før lenger (pict 2) og da må jeg (etter det jeg hører..) bytte til Pict 1...?

Problemstilling: *Gasswire blir for kort
                     *Gassen på gasser butter i innsuget
                     *Akslerator butter i innsuget

Har en adapter men det går fortsatt ikke, her er noen bilder:








Innspill mottas med takk! Jeg er nemlig Hæ  Hæ
Loggført

Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #134 på: april 10, 2013, 11:37:07 am »

Blir lækkert Arne Blunker
Takk for det! Kommer bilder av seteunderstell snart også, satse på de passer til de fine stolene jeg kjøpte  Blunker
Loggført

TommyL
Medlem
***
Innlegg: 237
Bosted:


Vis profil

« Svar #135 på: april 10, 2013, 20:00:46 pm »

hvis du vrir adapter 180 grader butter det alikevell?
Loggført
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #136 på: april 10, 2013, 21:36:07 pm »

hvis du vrir adapter 180 grader butter det alikevell?
Butter alle veier...
Loggført

Wankel
Supermedlem
*****
Innlegg: 1140
Bosted: Bø Midt i Telemark



Vis profil
« Svar #137 på: april 10, 2013, 21:47:15 pm »

Send meg adressen din du Arne, så skal jeg få sendt avgårde en 30 Pict 1 gasser til deg, fant div pakninger til den, samt mebran til akselrasjonspumpen, så jeg tar en overhalling av gasser før jeg sender den til deg Gliser
Loggført

54/58 T-1
60 T-1
68 T-1 Flippfront
68 Roadster
67 T-1
69 T-1
71 411 LE STV
+ noen til
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #138 på: april 10, 2013, 21:53:15 pm »

Send meg adressen din du Arne, så skal jeg få sendt avgårde en 30 Pict 1 gasser til deg, fant div pakninger til den, samt mebran til akselrasjonspumpen, så jeg tar en overhalling av gasser før jeg sender den til deg Gliser
Åhh, du Wankel, du er go du  Gliser  Gliser  Gliser

Da får du få den jeg har ved senere anledning om det er ok?

Tusen takk!!!!
Loggført

Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #139 på: april 11, 2013, 10:51:01 am »

Her er understellene som jeg fikk tak i:


Stor takk til "€-_Albert_-€" for hyggelig handel og en kjempetakk til "TrettenNullTo" for å frakte de hjem til meg, knallservice fra boblemiljøet!!
Loggført

vw-t1
Supermedlem
*****
Innlegg: 707
Bosted: Nesodden/Fagerstrand



Vis profil
« Svar #140 på: april 11, 2013, 11:52:13 am »

Dem var fine ja. Der får du passe høyde tenker jeg. Har du satt en stol oppå for å se hvordan de passer?
Loggført

Vw Boble 1200 65mod FERDIG.
07 Mercedes benz c-klasse
2013 Sachs Madass 50CC/72cc.
58 BMW Isetta Microbil prosjekt, stor jobb. En haug med deler. Trenger deler.
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #141 på: april 11, 2013, 15:32:45 pm »

Dem var fine ja. Der får du passe høyde tenker jeg. Har du satt en stol oppå for å se hvordan de passer?
Har ikke fått vært i garasjen med de enda, tar nok et par uker til.
Loggført

Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #142 på: april 24, 2013, 20:46:04 pm »

Da datt det ned en hentelapp på forgasser'n fra Wankel, spent på om det passer! For nok ikke sjekket før en stund siden jeg driv med litt flytting akkurat nå.

La inn en bestilling fra pierside på teppesett, frontfanger+monteringsdeler/spacere, bremselysbryter, mouldings, clips, guides til rag++

Var en tur på Hamar i går og gjorde en svært så hyggelig handel med Peter F.A  Gliser

StOr takk til "EirikS" her inne på forumet som tipset meg om disse hjulene, helt knall!  Kysser


Da er neste å få tak i bolter og spacere  Glad
Loggført

EirikS
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #143 på: april 24, 2013, 20:49:26 pm »

Ittno å takke for Blunker

Dette blir bra!! Glad
Loggført

54 Vw T1 Oval mix
69 Vw T2 Doka
10 Vw Transporter TDI
12 Vw Passat Bluemotion - Konebil!
Hoffen
Seniormedlem
****
Innlegg: 350
Bosted: Kongsvinger



Vis profil
« Svar #144 på: april 24, 2013, 21:03:50 pm »

Blir bra ! Osteaktig Osteaktig
Loggført

66mod boble prosjekt
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #145 på: april 24, 2013, 21:07:06 pm »

Ittno å takke for Blunker

Dette blir bra!! Glad
Jo, veldig mye! Er veldig takknemlig for det!  Blunker Var disse jeg aller helst ville ha og prisen kan jeg heller ikke klage på;-) Mulig jeg må gå ned på dimmen foran, men det får jeg se nærmere på.
Må først få tak i spacere bak og bolter, så får vi se hvordan det blir. Slik det er nå, butter bakhjulene i fjærplata.

Dette var vel første steg for Peter til å få bilen hans til å bli "sin" og ikke forrige eiers-he he.
Loggført

TommyL
Medlem
***
Innlegg: 237
Bosted:


Vis profil

« Svar #146 på: april 25, 2013, 10:50:19 am »

Gratulerer med drømme felga dine! Nå skjer det ting her! Rekker tunge
Loggført
Kjetil1985
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted: kløfta



Vis profil
« Svar #147 på: april 25, 2013, 12:00:30 pm »

Etter at jeg byttet forvarmer passer ikke den gasser'n jeg hadde fra før lenger (pict 2) og da må jeg (etter det jeg hører..) bytte til Pict 1...?

Problemstilling: *Gasswire blir for kort
                     *Gassen på gasser butter i innsuget
                     *Akslerator butter i innsuget

Har en adapter men det går fortsatt ikke, her er noen bilder:








Innspill mottas med takk! Jeg er nemlig Hæ  Hæ
jeg sendtegassren min på ultralyd rens,ser ut som den kommer rett fra eske,når resten er så strøkent burde du gjøre det også Glad
Loggført
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #148 på: april 25, 2013, 16:32:23 pm »

Denne blir ikke brukt nå, fikk en annen av Wankel. Har ikke rukket å sett så nøye på den enda men det meste gjør seg vel med en rens ;-)
Loggført

Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #149 på: juli 17, 2018, 11:56:19 am »

Hei folkens!

Jeg må beklage både til dere som har fulgt tråden og til meg selv, det ble dessverre bråstopp i prosjektet mitt.

Mye skjedde på samme tid og det ble rett og slett for mye for meg.

Rett etter det siste innlegget flyttet jeg til Toten (Skreia), fikk unger og det ble oppussing for alle penga og mer eller mindre all fritid forsvant...
I tillegg gikk jeg på en smell mtp helsa... :-(

Bor nå på en liten gård, uten drift. Jorda er forpaktet bort men her måtte jeg mer eller mindre pusse opp hele der STORE huset fra 1887! Jeg kommer nok aldri helt i mål men nå er huset levelig og jeg trenger ikke stresse så med huset som jeg har gjort før.
 
Det er altså over 5.år siden jeg sist skrudde på bobla men jeg har aldri glemt den, der den stod i Feiring.

Jeg har derimot klart å bygge meg en fin plass i uthuset mitt som var tiltenkt denne bilen, der prosjektet kunne fortsette. Rommet er ikke helt klart, litt rot er det der men ikke så ille. Isolert og bra med lys har jeg nå :-)

Sååå, for tre-fire uker siden så hentet jeg bobla hit til Skreia!-Endelig!

Så nå de siste dagene har jeg faktisk fått gjort litt småtteri, det er jeg veldig fornøyd med!

Følgende har blitt gjort nå:

* Montert fangere foran og bak.
*Montert utvendige lister.
*Byttet forgasser.
*Trekt taket inni bilen.

La merke til at jeg nå lå relativt langt bak i prosjekttråden.  Gliser

Har noen bilder på lager, så de kommer.

Ps! Hvordan laster vi opp bilder her nå, glemt hele greia jeg..?  Hæ

Mvh.

Arne-P.F.
Loggført

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!