april 28, 2024, 09:53:17 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Arne's RagTop 60-mod.  (Lest 61493 ganger)
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #60 på: november 01, 2012, 12:29:44 pm »

Flott innsats! Fiks opp originalskruene også, da blir den perfekt!!
Ingen grunn til å bytte ut de, de ser da hele ut?
De er rustfri. Du ville ha lakkert de også?
Puss over originalskruene med stålkuse og sett inn med fett.
Da blir de så blir de så fine så.  Blunker

Ok, så det er trikset;-)
Loggført

Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #61 på: november 01, 2012, 13:21:18 pm »

Da er følgende blitt gjort denna uka:

*Trekt litt mer kabler
*Montert siste retn.viser
*Smurt på rustskydd i innerskjermer, kanaler og torpedovegg
*Dremlet litt og montert siste skjerm
*Lakkert feltchannel til dører/vindu
*Montert ferdig rattstamme med styring ned til snekka
*Montert panseråpner og håndtak
*Bremserør fra tank til mastersylinder
*Påbegynt montering av baklys, har igjen å montere de på skjermer og koble
 
Loggført

TommyL
Medlem
***
Innlegg: 237
Bosted:


Vis profil

« Svar #62 på: november 01, 2012, 19:30:34 pm »

Dette blir bra! Flink gutt! bra du har røde å ikke grønne overledninger.
Loggført
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #63 på: november 02, 2012, 09:32:00 am »

Jepp, røde for være bra;-)

Rattet skal byttes etterhvert, men sisteprio. Det ser helt jævelig ut-he he...
Loggført

johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #64 på: november 07, 2012, 21:30:48 pm »

tøft prosjekt følger med her Rekker tunge
Loggført

Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #65 på: november 07, 2012, 23:32:40 pm »

tøft prosjekt følger med her Rekker tunge
Så bra:-) Fredag er planen å sette på senkespindler og tromler foran, alt nytt fra Mags.

Baklys er også i planene, de er ferdig montert sammen, må bare kobles og monteres på skjermene.
Loggført

johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #66 på: november 08, 2012, 10:48:08 am »

gleder meg til og se flere bilder av dette Glad
Loggført

Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #67 på: november 08, 2012, 13:42:31 pm »

Fanken..., mangler noe deler til forstillinga... Da får jeg nok ta noe annet først, nok å gjøre uansett.
Loggført

Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #68 på: november 11, 2012, 23:06:28 pm »

Noen som kan hjelpe meg med hva slags pære og holder som skal sitte her?
Loggført

Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #69 på: november 12, 2012, 21:57:28 pm »

Da er baklys på plass:-)


Ikke helt ferdig med beskyttende behandling inni skjermene enda, men det kommer.
« Siste redigering: november 12, 2012, 22:01:46 pm av Arnefles » Loggført

Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #70 på: november 15, 2012, 14:04:40 pm »

Montering av vindu...


Dørhåndtak også montert.
Loggført

Martin Sørlie
Supermedlem
*****
Innlegg: 526
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #71 på: januar 19, 2013, 00:41:22 am »

Nå mårru sette fart igjen her slappfisk!:)
Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #72 på: januar 24, 2013, 13:42:18 pm »

Nå mårru sette fart igjen her slappfisk!:)
Jepp, må det:-)

Lurer på om den står den fortsatt, som du sa...

Har planer om mekking på tirsdag og onsdag til uka, hvis temp er ok.

Gidder ikke fyre opp garasjen om det er skikkelig kaldt ute.

Men er det nærmere null, da setter jeg igang.

Har fått masse deler fra California nå igjen, masse montering kan gjøres:-)
Loggført

Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #73 på: januar 31, 2013, 11:47:24 am »

Da har jeg endelig fått avsett litt tid og vært et par dager i garasjen og skrudd litt, var heldig og fikk besøk og hjelp av TommyL på tirsdag:-) -Det var hyggelig, da ble det mye slarv Gliser

Det blir dessverre dårlig med dokumentasjon her nå da jeg klarte å glemme kamera, men får ta noen bilder senere.

Fikk gjort følgende:

*Montert nye stigtrinn
*Montert frontlykter, ink.nye ledninger til parklys
*Montert feltchannel til quarterwindow på begge dører
*Montert dører
*Montert blendebryter til hovedlys
*Montert utvendig speil

Tar gjerne imot tips når det gjelder justering av dører! Jeg har gjort mitt beste for å justerer det så bra som mulig, men enda er der rom for forbedring.
Dørene henger litt i bakkant, noe som gjør at de løftes opp av "glider" v.låsen bak. Det er ikke slark i hengslene, så jeg har shimset litt på innsiden av nedre feste for å endre vinkelen på dørene litt.

Dørene var virkelig mye vanskligere enn det jeg trodde. Slik det er nå, må jeg dessverre bruke litt kraft når jeg skal lukke de... Øyerulling
Loggført

Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #74 på: januar 31, 2013, 11:57:13 am »

Du har repro dørpakninger Glad Tenker det er grunnen til at du må bruke kraft for å lukke de.. Samt å justere dører er ikke det letteste. Har slitt jeg også, både på første bobla og bussen..
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
vw-t1
Supermedlem
*****
Innlegg: 707
Bosted: Nesodden/Fagerstrand



Vis profil
« Svar #75 på: januar 31, 2013, 11:58:13 am »

Har du sveiset nye kanaler/terskel? Jeg hadde på dørene mens jeg sveiset der for å tilpasse underveis+ at jeg stivet av på tvers inne i bilen og i døropning. Vanlig problem desverre Flau Hvis dette er problemet, er det lite å gjøre nå Gråter
Ole
Loggført

Vw Boble 1200 65mod FERDIG.
07 Mercedes benz c-klasse
2013 Sachs Madass 50CC/72cc.
58 BMW Isetta Microbil prosjekt, stor jobb. En haug med deler. Trenger deler.
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #76 på: januar 31, 2013, 12:49:43 pm »

Du har repro dørpakninger Glad Tenker det er grunnen til at du må bruke kraft for å lukke de.. Samt å justere dører er ikke det letteste. Har slitt jeg også, både på første bobla og bussen..
Er ikke pakningene som er problemet, de funker knall! :-)
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #77 på: januar 31, 2013, 12:52:19 pm »

Du skal kunne manipulere karosseriet ved å shimse opp mellom bunnplate og bil på de bakre karosserifestene (innenfor bakhjulene).
Foran kan du trekke ned forparten med skruene under tanken.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #78 på: januar 31, 2013, 12:55:21 pm »

Har du sveiset nye kanaler/terskel? Jeg hadde på dørene mens jeg sveiset der for å tilpasse underveis+ at jeg stivet av på tvers inne i bilen og i døropning. Vanlig problem desverre Flau Hvis dette er problemet, er det lite å gjøre nå Gråter
Ole
He he, ser den.

Litt vanskelig å si, siden bilen ikke er brukt siden 1984 (tror jeg?)...

Jepp, viktig å stive av når man gjør slikt. En kompis av meg (TommyL) har nettopp gjort dette og han stivet av skikkelig, tror det ble bra hos han.
Jeg får fint lukket dørene men de går ikke helt pent da... Jeg får jobbe litt med de senere og se om jeg får justert de enda litt mer etterhvert. Kjente at jeg trengte å finne på noe annet en stund, trøsten er iallefall at de er på og fungerer uten å skrape mot metall. Osteaktig
Loggført

Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #79 på: januar 31, 2013, 13:02:09 pm »

Du skal kunne manipulere karosseriet ved å shimse opp mellom bunnplate og bil på de bakre karosserifestene (innenfor bakhjulene).
Foran kan du trekke ned forparten med skruene under tanken.
Jøss, såpass ja! Så hvis døra skal opp i bakkant, da bør skruene under tanken strammes hardt til. Da tenker jeg at karosserri går lenger ned i forkant og litt opp ved hengslene ved døra, blir det riktig?
Loggført

vw-t1
Supermedlem
*****
Innlegg: 707
Bosted: Nesodden/Fagerstrand



Vis profil
« Svar #80 på: januar 31, 2013, 14:54:07 pm »

Håper det ordner seg Blunker Fin bil blir det i hvertfall Kult Jeg hadde en 58 som var sånn som jeg kjøpte ferdig. Der subba spissen på døra i stigtrinnet Trist Når jeg forsøkte å justere, tok døra oppi takrenna i buen Sjokkert Passet ikke med linjen over lista heller. Solgte den jeg Gliser Ta en pause du, og gjør noe som er mere morsomt en stund Osteaktig
Loggført

Vw Boble 1200 65mod FERDIG.
07 Mercedes benz c-klasse
2013 Sachs Madass 50CC/72cc.
58 BMW Isetta Microbil prosjekt, stor jobb. En haug med deler. Trenger deler.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #81 på: januar 31, 2013, 15:30:34 pm »

Du skal kunne manipulere karosseriet ved å shimse opp mellom bunnplate og bil på de bakre karosserifestene (innenfor bakhjulene).
Foran kan du trekke ned forparten med skruene under tanken.
Jøss, såpass ja! Så hvis døra skal opp i bakkant, da bør skruene under tanken strammes hardt til. Da tenker jeg at karosserri går lenger ned i forkant og litt opp ved hengslene ved døra, blir det riktig?

Ja sånn i teorien i hvertfall, visse VW manualer viser fremgangsmåten. Det er bare småting man klarer å rette opp, men ingen grunn til å la muligheten stå uprøvd.
Har egentlig mer tro på å flytte karossen opp på de bakre... og der igjennom skyve taket frem...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #82 på: januar 31, 2013, 21:35:03 pm »

Håper det ordner seg Blunker Fin bil blir det i hvertfall Kult Jeg hadde en 58 som var sånn som jeg kjøpte ferdig. Der subba spissen på døra i stigtrinnet Trist Når jeg forsøkte å justere, tok døra oppi takrenna i buen Sjokkert Passet ikke med linjen over lista heller. Solgte den jeg Gliser Ta en pause du, og gjør noe som er mere morsomt en stund Osteaktig
He he, dette ordner seg nok. Er ikke så ille, ville bare ha dørene "perfekt"-noe som egentlig virker ganske umulig...

Kjipt å måtte selge!

Min subber litt i stigtrinnet, men da går den iallefall under taket:-)

Men du har absolutt rett, ofte lønner det seg å gjøre noe annet en stund slik at man får opp motet igjen-he he;-)

Men her er motet oppe foreløb! :-) :-)
Loggført

Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #83 på: januar 31, 2013, 21:39:07 pm »

Du skal kunne manipulere karosseriet ved å shimse opp mellom bunnplate og bil på de bakre karosserifestene (innenfor bakhjulene).
Foran kan du trekke ned forparten med skruene under tanken.
Jøss, såpass ja! Så hvis døra skal opp i bakkant, da bør skruene under tanken strammes hardt til. Da tenker jeg at karosserri går lenger ned i forkant og litt opp ved hengslene ved døra, blir det riktig?

Ja sånn i teorien i hvertfall, visse VW manualer viser fremgangsmåten. Det er bare småting man klarer å rette opp, men ingen grunn til å la muligheten stå uprøvd.
Har egentlig mer tro på å flytte karossen opp på de bakre... og der igjennom skyve taket frem...
Ok, så det er faktisk i manualer ja. Da burde jeg vel sjekke det, kan være nyttig info det!

Hmm, ja er en tanke å prøve å løfte bak. Da må jeg vel løsne de to skruene bak, men kan jeg da la de som festes i kanalen stå urørt?
Tar gjerne imot en link eller to om noen skulle vite om noen;-)
Loggført

Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #84 på: februar 09, 2013, 23:05:37 pm »

Litt kos, ragskinner på:


En god del igjen...:
Loggført

Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #85 på: februar 09, 2013, 23:27:08 pm »

Alltid artig med pakker fra California!

Et bilde av bobla med dører, noe etterjustering må til:

Jaggu kom lyktene på plass også, med nye pakninger:
Loggført

Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #86 på: februar 09, 2013, 23:35:56 pm »

Da er det klart for montering av tromler og shimsing, endelig skal de på-godsakene fra Magne  Kult


Vips, der var de på  Gliser

Det var jo ingen sak, shimsinga gikk veldig greit. Var avik på 8.5 og 6mm...

Da er neste litt justering av spissing, det får komme senere. Godt å få gjort litt igjen, egenltlig helt HERLIG Kult
Loggført

OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #87 på: februar 10, 2013, 01:05:00 am »

Er gamle Jon B Bobla dette?
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #88 på: februar 10, 2013, 08:20:40 am »

Er gamle Jon B Bobla dette?
Ja det er det Odd Thomas
Loggført
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #89 på: februar 10, 2013, 10:39:12 am »

Er gamle Jon B Bobla dette?
Ja det er det Odd Thomas
Historie som jeg ikke vet, oppdater meg folkens!!  Jon B? Sjokkert
Loggført

Sider: 1 2 [3] 4 5 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!