april 26, 2024, 22:33:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Fatter ikke unneberg helt.  (Lest 2377 ganger)
leithen
Medlem
***
Innlegg: 169
Bosted: Haugesund



Vis profil
« på: oktober 03, 2012, 15:33:30 pm »

Fårstår meg ikke helt på unneberg bil sin nettside. Når jeg skal bestille deler har jeg vanskligheter med og se om det er til min modell eller ikke på visse ting ? Eneste beskrivelsen di har er jo for eks : Wheel cylinder, rr, 8/64-8/67 19mm bore
Modellbetegnelse: 131-611-055

Og :     Tie rod end,short rod, inner, R/H thd, T1> 68 ch 118 857 239
Modellbetegnelse: 113-415-821   Hæ
Loggført

- Leithen
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #1 på: oktober 03, 2012, 15:43:36 pm »

Den første der er FRA årsmodel 64 og Opp til 67 men 8 mnd blir vell i teorin året etter så her blir det fra 65 til 68 Blunker

Neste er fra 68mod og oppover  Blunker
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
leithen
Medlem
***
Innlegg: 169
Bosted: Haugesund



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 03, 2012, 15:46:31 pm »

Va det eg tenkte , takker :-)
Loggført

- Leithen
TURBO
Gjest
« Svar #3 på: oktober 03, 2012, 16:06:19 pm »

Sliter selv generelt med å finne frem i den nettbutikken,itillegg står det på utenlandsk.
Loggført
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 03, 2012, 16:42:12 pm »

Sliter selv generelt med å finne frem i den nettbutikken,itillegg står det på utenlandsk.

Hvem  skrev signaturen din?  Rekker tunge Rekker tunge
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #5 på: oktober 03, 2012, 17:17:33 pm »

Godt poeng Kjetil,men seriøst.burde stått på norsk,sliter med å finne ting på engelsk jeg ikke vet navnet på på norsk engang.
Loggført
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 03, 2012, 17:22:11 pm »

Godt poeng Kjetil,men seriøst.burde stått på norsk,sliter med å finne ting på engelsk jeg ikke vet navnet på på norsk engang.

Joda, ser helt klart poenget, og er enig.  Glad
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #7 på: oktober 03, 2012, 18:20:29 pm »

Sliter selv generelt med å finne frem i den nettbutikken,itillegg står det på utenlandsk.

Hvem  skrev signaturen din?  Rekker tunge Rekker tunge

Det er forresten handelansk for viderekommende,må IKKE forveksles med utenlandsk Blunker
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #8 på: oktober 03, 2012, 19:48:40 pm »

Synes jo at det hadde vært morsomt at de gamle norske faguttrykkene og betegnelsen ikke går i glemmeboka. Bruk norske betegnelser - de finnes!
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
leithen
Medlem
***
Innlegg: 169
Bosted: Haugesund



Vis profil
« Svar #9 på: oktober 03, 2012, 20:18:16 pm »

Er det mulig og bestille denne ? Finner den ikke jeg .   Tvilende den morkna " foringen " på toppen av demperen


* image.jpg (38.13 KB, 350x455 - vist 142 ganger.)
Loggført

- Leithen
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #10 på: oktober 03, 2012, 20:29:59 pm »

Har aldri brukt nettsiden (mye hyggeligere og snakke med folk), men lurer litt på hvordan en beskrivelse av en bremsepumpe kan bli bedre enn "Wheel cylinder, rr, 8/64-8/67 19mm bore"...
Da vet du at det er en hjulsylinder, at den er til bak, at den passer om bilen din er produsert mellom august 64 og august 67 (dvs 65,66 og 67-modeller) og at den har 19mm hull..
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #11 på: oktober 03, 2012, 20:30:38 pm »

Ja vi skulle gjerne hatt norsk tekst, det er kun ca 200,000 vare linjer som er søkbare på dele nr. i webshopen, så det er en ''bitte liten'' jobb å få det oversatt, Google Translater har jo vert prøvd på andre hjemme sider med vekslende hel  Øyerulling

en annen utfordring er att vi er knyttet opp mot VWHeritage's database for å kunne vise leverings tider på det vi ikke har på lager, dette jobber vi for å få til hos en av våre levrandører til Engelsk sportsbil også

denne koblingen til VWHeritage gir oss også pris oppdateringer med to timers intervaller, så altid ferske priser  Kult

hvis dere ønsker å bestille noe dere ikke finner eller er usikre om dere har funnet rett del, kan jo meldings boksen brukes !  skriv gjerne bil type / modell   hvis vi ser att dere bestiller noe som vi er usikre på så ringer vi å sjekker !!
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
leithen
Medlem
***
Innlegg: 169
Bosted: Haugesund



Vis profil
« Svar #12 på: oktober 03, 2012, 20:35:01 pm »

Er klar til og trykke bestill på en del deler nå. Skulle bare hatt den morkne foringer på bildet oppforbi :-) har sitt gjennom unnebergs sider ett par ganger nå , finner den ikke   Tvilende
Loggført

- Leithen
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #13 på: oktober 03, 2012, 20:54:28 pm »

Er klar til og trykke bestill på en del deler nå. Skulle bare hatt den morkne foringer på bildet oppforbi :-) har sitt gjennom unnebergs sider ett par ganger nå , finner den ikke   Tvilende

131-498-441

Tips. finn delene på vwheritage.com eller i katalogen. Mye enklere  Glad



Loggført
leithen
Medlem
***
Innlegg: 169
Bosted: Haugesund



Vis profil
« Svar #14 på: oktober 03, 2012, 21:11:56 pm »

Takker :-)
Loggført

- Leithen
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #15 på: oktober 03, 2012, 22:15:52 pm »

Jeg vet heller som regel ikke navnene på endel av tingene jeg trenger. Så da bruker jeg ikke så ofte nettbutikken. Men Unneberg ekspederer også kjapt hvis du sender dem en bestilling på mail. Da forklarer jeg bare hva slags deler jeg trenger eller sender med et bilde hvis noe skal byttes.

Tommy og Karl Fredrik har tolket mang en delebestilling fra meg. For morro skyld har jeg sjekket litt i gamle mailer og her er noen utdrag fra faktiske bestillinger fra meg til Unneberg de siste årene:

"Jeg trenger en av boltene som fester motoren til girkassa. Den ene er lenger enn de andre, og jeg trenger en sånn lang hvis dere har."


"For det første trenger jeg nye lager til kam og veiv, altså de halvmåne-formede metallgreiene."

"Jeg trenger også motorfester, de ser ut sånn småbarn tegner hus hvis du skjønner hva jeg mener Glad"


Det er pinlig kunnskapsløst fra min side, men Unneberg er både serviceinnstilte og dritflinke til å tolke bestillinger, så jeg får alltid riktige deler Glad
Loggført

1969 Militær-buss
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #16 på: oktober 03, 2012, 22:20:12 pm »

Jeg vet heller som regel ikke navnene på endel av tingene jeg trenger. Så da bruker jeg ikke så ofte nettbutikken. Men Unneberg ekspederer også kjapt hvis du sender dem en bestilling på mail. Da forklarer jeg bare hva slags deler jeg trenger eller sender med et bilde hvis noe skal byttes.

Tommy og Karl Fredrik har tolket mang en delebestilling fra meg. For morro skyld har jeg sjekket litt i gamle mailer og her er noen utdrag fra faktiske bestillinger fra meg til Unneberg de siste årene:

"Jeg trenger en av boltene som fester motoren til girkassa. Den ene er lenger enn de andre, og jeg trenger en sånn lang hvis dere har."


"For det første trenger jeg nye lager til kam og veiv, altså de halvmåne-formede metallgreiene."

"Jeg trenger også motorfester, de ser ut sånn småbarn tegner hus hvis du skjønner hva jeg mener Glad"


Det er pinlig kunnskapsløst fra min side, men Unneberg er både serviceinnstilte og dritflinke til å tolke bestillinger, så jeg får alltid riktige deler Glad

Fantastisk!  Gliser  Osteaktig
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
leithen
Medlem
***
Innlegg: 169
Bosted: Haugesund



Vis profil
« Svar #17 på: oktober 03, 2012, 22:28:34 pm »


Jeg vet heller som regel ikke navnene på endel av tingene jeg trenger. Så da bruker jeg ikke så ofte nettbutikken. Men Unneberg ekspederer også kjapt hvis du sender dem en bestilling på mail. Da forklarer jeg bare hva slags deler jeg trenger eller sender med et bilde hvis noe skal byttes.

Tommy og Karl Fredrik har tolket mang en delebestilling fra meg. For morro skyld har jeg sjekket litt i gamle mailer og her er noen utdrag fra faktiske bestillinger fra meg til Unneberg de siste årene:

"Jeg trenger en av boltene som fester motoren til girkassa. Den ene er lenger enn de andre, og jeg trenger en sånn lang hvis dere har."


"For det første trenger jeg nye lager til kam og veiv, altså de halvmåne-formede metallgreiene."

"Jeg trenger også motorfester, de ser ut sånn småbarn tegner hus hvis du skjønner hva jeg mener Glad"


Det er pinlig kunnskapsløst fra min side, men Unneberg er både serviceinnstilte og dritflinke til å tolke bestillinger, så jeg får alltid riktige deler Glad
Loggført

- Leithen
leithen
Medlem
***
Innlegg: 169
Bosted: Haugesund



Vis profil
« Svar #18 på: oktober 03, 2012, 22:29:59 pm »

Haha :-)
Loggført

- Leithen
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!