mars 28, 2024, 14:47:27 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: min 58 boble - smalnet forstilling og bredda ståliser på gang  (Lest 41431 ganger)
lemmuh
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Jevnaker


Vis profil

« på: oktober 06, 2012, 16:36:37 pm »

Med ærefrykt og stor glede klarte jeg å sikre meg denne godbiten - selger hadde vanvittig respons og til og med en møller-butikk var interessert for å ha bilen i utstillingen!

Tror ihvertfall jeg har fått tak i utrolig sjeldent bra eksemplar her, som forøvrig absolutt ikke var planen - jeg var innstilt på en grei teknisk bil som trengte jobb kosmetisk, og som var i en slik tilstand at man kunne "gjøre hva man ville" med bilen. Jeg skal gifte meg i april 2014 om alt går som planlagt, og vi var begge enige om at boble som bryllupsbil er stor stas. Tanken om et lett oppussingsobjekt ble bestemt og vi begynte å følge med. lite utvalg i pre-60 gjorde at vi holdt på å kjøpe en 65 modell, men da denne dukket opp på mandag var det ikke tvil. Heldigvis fikk jeg muligheten til å være førstemann til å se på bilen og om jeg matchet høyeste bud (tror det var borti 10 stk som hadde meldt om at de skulle ha bilen, og budene hadde nok sittet løst) så ble den min. Vi slo til Glad

Det finnes mye historikk på bilen, den er bl.a. blitt restaurert for 20 år siden av en møller-butikk, og har stått 10 år i utstilling. i etterkant kun eid av entusiaster, noe bilen bærer preg av - den er veldig hel og pen.

Jeg hadde egentlig klart for meg hvordan drømmebobla skulle se ut, men jeg må nok revurdere å gjøre noen inngrep på akkurat denne bilen.
Planen var noe innkorta forstilling med senkespindler og bredda stålfelger bak så ikke noe store greier, men vi får se. I så fall blir det kun inngrep som er 100% reversible!

Når det er sagt kan jeg INGENTING om boble, så dere som velger å svinge innom håper jeg har noen gode innspill på de mange spørsmålene jeg vet dukker opp etterhvert.











« Siste redigering: april 15, 2013, 20:20:08 pm av lemmuh » Loggført
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #1 på: oktober 06, 2012, 16:42:52 pm »

Gratulere med superfin boble  Gliser
Loggført
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 06, 2012, 16:44:55 pm »

Flott bil!! og blir enda flottere med senk og bredda felger!  Gliser
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
rubenthorsen
Gjest
« Svar #3 på: oktober 06, 2012, 16:46:28 pm »

Gratulerer med meget pen boble.  Glad
Ikke vanskelig å se hvorfor flere ville ha denne.
Loggført
larsstea
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Arendal


Turboprosjekt


Vis profil
« Svar #4 på: oktober 06, 2012, 16:47:34 pm »

Gratulerer med veeeldig fin og strøken bil Glad
Noen reversible småinngrep ville jeg ikke hatt problemer med å gjøre på denne bilen, selv om det nok finnes noen originalfans som ikke er helt enige.
Viktig å kjøre sin egen stil:)
Loggført
rubenthorsen
Gjest
« Svar #5 på: oktober 06, 2012, 16:51:12 pm »

Hvor i drammen bør du.?
Kunne tenkt meg å se denne bobla i virkelighete.
Kjører jo forbi drammen flere ganger i uka. Gliser
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 06, 2012, 17:23:37 pm »

Grattis! Ser veldig pen ut! Planen din høres fet ut. Ville ha lakkert ytterringene på felgene (som nå er svarte) i samme farge som bilen.... hvis du går for bredda orginal Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
KS
Medlem
***
Innlegg: 169
Bosted: Sigdal


Sigdal Folkevognklubb


Vis profil
« Svar #7 på: oktober 06, 2012, 17:42:09 pm »

Se her ja, fått henta gromvogna  Glad

Fare for at det kan bli noe bobleprat på jobben fremover nå Glad



Loggført

vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #8 på: oktober 06, 2012, 21:27:16 pm »

Skal denne herpes elle bevares?
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #9 på: oktober 06, 2012, 21:30:54 pm »

Skal denne herpes elle bevares?
Herpes er en kjønns sykdom men det viste du kansje ikke Osteaktig

Gratulerer til ny eier med flott vogn
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #10 på: oktober 06, 2012, 22:01:12 pm »

Skal denne herpes elle bevares?
Herpes er en kjønns sykdom men det viste du kansje ikke Osteaktig

Gratulerer til ny eier med flott vogn

Lær deg norsk grammatikk!
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
lemmuh
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Jevnaker


Vis profil

« Svar #11 på: oktober 07, 2012, 00:17:33 am »

Skal denne herpes elle bevares?

Herpes uten tvil..bra innlegg fra deg - gratulerer!

Hyggelig med tilbakemelding fra øvrigheta - jeg er redd det ikke vil bli de mest spennende updates foreløpig, men vi får se om det plutselig annonseres etter ny smalnet komplett forstilling og komplett felgsett med dekk som er breddet bak slik at man om ikke annet kan teste (så får samvittighet avgjøre varighet på "djevelens verk" (ref dere originale originalentusiaster)). Har sett med skrekk og gru enkelte har nevnt at ved å fjerne originale skruer (som i utgangspunktet ikke behøver "skrus") for så å skru de tilbake "ødelegger" bilen....

Så - kanskje noen har ovennevnte deler som passer doningen slik at man i ett tilbakefall kan montere og føle litt på det, men fortsatt ivareta muligheten for å montere alt det originale igjen?!
« Siste redigering: oktober 07, 2012, 00:26:02 am av lemmuh » Loggført
lemmuh
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Jevnaker


Vis profil

« Svar #12 på: oktober 07, 2012, 09:54:26 am »

Hvor i drammen bør du.?
Kunne tenkt meg å se denne bobla i virkelighete.
Kjører jo forbi drammen flere ganger i uka. Gliser

Her har jeg glemt å endre - bosatt på jevnaker per nå, men jobber fortsatt i drammen.
Loggført
lemmuh
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Jevnaker


Vis profil

« Svar #13 på: oktober 07, 2012, 16:36:41 pm »

Første spørsmål - er bobla "musetett"? Som i at mus og andre uønskede kryp ikke har noen åpenbare åpninger i karosseriet som de kommer inn i kupeen via?
Loggført
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #14 på: oktober 07, 2012, 18:11:17 pm »

Fantastisk flott bil du har!! Hold denne orginal for all del!:)

Bobla er vel det man kan kalle musetett ja:) Det reklamenteres med i sine salgsdager at den er så godt satt sammen, at den praktisk talt er luftett:P Flyter gjør den faktisk ny, iallefall for en stund:) Så med et rustfritt eksemplar trenger du nok ikke bekymre deg for mus og dritt Glad
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #15 på: oktober 07, 2012, 18:34:07 pm »

Denne ser omlakkert ut så her er det nok fritt frem for å senke etc. uten at "orgonalærne" dør på seg Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #16 på: oktober 08, 2012, 01:41:24 am »

Denne bilen ble restaurert for 25 år siden på Halstensens auto i Fredrikstad, jeg var med på og montere den sammen etter omlakerin i arbeidsuka i 9 klasse. det er veldig lite som måtte sveises på den, inredningen er også helt urørt bortsett fra taktrekket som ble byttet pga missfarging etter rustne spiler, motoren ble også overhalt den gangen.
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
øystein.
Medlem
***
Innlegg: 248
Bosted: vinje



Vis profil
« Svar #17 på: oktober 08, 2012, 10:13:41 am »

Skal denne herpes elle bevares?
liker Osteaktig
Loggført
lemmuh
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Jevnaker


Vis profil

« Svar #18 på: oktober 09, 2012, 10:58:09 am »

Denne bilen ble restaurert for 25 år siden på Halstensens auto i Fredrikstad, jeg var med på og montere den sammen etter omlakerin i arbeidsuka i 9 klasse. det er veldig lite som måtte sveises på den, inredningen er også helt urørt bortsett fra taktrekket som ble byttet pga missfarging etter rustne spiler, motoren ble også overhalt den gangen.

Morsomt Glad det finnes overraskende mye dokumentert historie på bilen, deriblandt dokumentasjon og kvitteringer fra internfakturering fra oppussingen. Bilen sto i utstillingen en del år i etterkant.

Jeg skal forsøke å lage en tidslinje etterhvert over "livet" til bilen så om noen vet noe så kom gjerne med det! Glad
Loggført
lemmuh
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Jevnaker


Vis profil

« Svar #19 på: oktober 10, 2012, 09:55:59 am »

Siden bilen blir stående i vinter - er det noe særskilt som bør gjøres i fbm lagring?

Hvilken bredde på bakfelger er fornuftig, er 7" safe mtp subbing? Skal ikke kjempelavt..

Og hvor kjøpes komplette felgsett nytt - jeg kjøper nytt/brukt rund baut slik at det orginale oppsettet kan demonteres komplett.
« Siste redigering: oktober 11, 2012, 08:56:57 am av lemmuh » Loggført
lemmuh
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Jevnaker


Vis profil

« Svar #20 på: april 06, 2013, 17:14:04 pm »

Loggført
lemmuh
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Jevnaker


Vis profil

« Svar #21 på: april 12, 2013, 13:39:29 pm »



Loggført
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #22 på: april 12, 2013, 15:27:10 pm »

Pent syn   Kult
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
lemmuh
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Jevnaker


Vis profil

« Svar #23 på: april 12, 2013, 17:08:30 pm »

Det stoppet opp når kingbolten skulle ut - forsøkt med 12mm og hammer (og enda større hammer) men må til med grov nok skrustikke eller presse - jeg mangler begge deler så vi får se om vi får til noe i helgen. kanskje noen ikke så langt fra jevnaker som kan hjelpe?
Loggført
AndersM
Juniormedlem
**
Innlegg: 95
Bosted: Skien



Vis profil
« Svar #24 på: april 12, 2013, 17:48:04 pm »

Ser bra ut Thomas! Gleder meg til å se den på sammen med de bredda stålfelgene!
Loggført
lemmuh
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Jevnaker


Vis profil

« Svar #25 på: april 15, 2013, 19:44:56 pm »

Et lite stykke videre - spindler er på, fått sveisa på øvre innfesting til demper, og felger er ferdige. Avbildet er original 4", bredda 6" og 7". Styresnekka er hektet på, også har jeg lagt på steinsprutmasse på nedre røret for ytterligere holdbarhet. Dekk i dim 135R, 195-60 og 165-65 til 6" er på vei fra dekkonline.com.

På den gamle spindelen regner jeg med at indre lagerbane må flyttes over til den nye, men er det så enkelt? fikk ikke målene fra anleggsflaten til å stemme helt...og holder det med en enkel avdrager fra tema som avbildet?











Loggført
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #26 på: april 16, 2013, 13:50:04 pm »

Om du får grep med avdrageren så kan du bruke den. Forsiktig banking med hammer og meisel kan også hjelpe på.
Loggført

Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #27 på: april 16, 2013, 19:40:19 pm »

Eventuelt så koster nye lager fint lite og da får du ny bane med på kjøpet Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Hoffen
Seniormedlem
****
Innlegg: 350
Bosted: Kongsvinger



Vis profil
« Svar #28 på: april 16, 2013, 20:29:23 pm »

Dette blir kjempe fint! Likte godt felgene dine Blunker
På jakt etter sånne selv.
Loggført

66mod boble prosjekt
lemmuh
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Jevnaker


Vis profil

« Svar #29 på: april 18, 2013, 18:28:47 pm »

spent om jeg kan gå litt lavere foran med de nye dekkene, for det må til for å få stuket ettersom det er såpass lavt bak - om ikke må vi tilpasse høyden litt bak, gud forby...



« Siste redigering: april 18, 2013, 18:32:23 pm av lemmuh » Loggført
Sider: [1] 2 3 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!