Nordtveit
Supermedlem
|
|
« på: oktober 15, 2012, 00:32:14 am » |
|
hey.. en 64 panelbuss dukker snart opp i garasjen her.. og den skal innredes med noe hylle/skapgreier iløpet av vinteren.. har googlet endel, men finner ikke noe særlig med info eller bilder av noe slikt. Rock and roll bed er kortet inn 20 cm, så har tenkt hyller/skap langs veggen der, og inn mot halvveggen i front.. Vil at dette ska bli rimelig bra, ikke noe halvveis. Tenkte først på å lage i MDF, men da jeg var på ikea i helgen kikket jeg på kjøkkenfronter til dører da jeg også oppdaget den fine finishen som er på dekksidene til enkelte kjøkken.. der er jo i høyglans, noe som hadde vert en fin finish. Noen som har inspill for og imot kontra å lage i mdf? blir det for tynt? er vel 13 mm de platene tror jeg.. for lite slitesterkt kansje? og usikker på hva de er laget av.. er det spon, så er vel det neppe idèelt.. Kom gjerne med inspill, og det beste er jo bilder til inspirasjon..
|
|
« Siste redigering: januar 12, 2013, 19:56:47 pm av Nordtveit »
|
Loggført
|
"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" facebook.com/nordtveitsgarage instagram: Nordtveitsgarge 1956 Oval---solgt--- 1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt--- 1964 Panelbuss "Gulbuss'n" 1958 T1, Ratlook "Rat'n"
|
|
|
burker (Brian)
Folkevognklubben
Supermedlem
Savner Folkevogn klubben Østfold
|
|
« Svar #1 på: oktober 15, 2012, 20:05:15 pm » |
|
jeg ville ha bygget skapene selv, men kjøpt ferdige dører. for da hadde jeg fått den løsningen som ble best for meg. og brukt Mdf plater til byggingen.
|
|
|
Loggført
|
T-1 1959
|
|
|
Nordtveit
Supermedlem
|
|
« Svar #2 på: oktober 15, 2012, 20:23:07 pm » |
|
ja,det var det som var tanken til å begynne med.. fikk også et tips om å spraye spraysparkel på platene når det er ferdig, pusse ned, og lakke med billakk.. men er redd det kommer til å sprekke opp siden det sikkert kommer til å leve litt der bak.. En annen plan er å lakke med en god interiør maling. blande litt whitesprit i, for så å spraye med en billig biltemasprøyte(med beholder på toppen) Inspill for og imot dette ønske også. vil ha en fin, og noenlunde slitesterk overflate.. man får jo også kjøpt maling som flyter godt sammen, så kansje det er like godt å påføre maling med en god pensel..
|
|
|
Loggført
|
"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" facebook.com/nordtveitsgarage instagram: Nordtveitsgarge 1956 Oval---solgt--- 1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt--- 1964 Panelbuss "Gulbuss'n" 1958 T1, Ratlook "Rat'n"
|
|
|
Nordtveit
Supermedlem
|
|
« Svar #3 på: januar 12, 2013, 19:56:15 pm » |
|
Nermer seg bygging.. blir med MDF.. Har vert mye googling i det siste, men finner ikke noe bra bilder av en innredet panelbuss.. noen som kan hjelpe med bilder?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MariusR
Supermedlem
|
|
« Svar #4 på: januar 12, 2013, 20:09:27 pm » |
|
Nermer seg bygging.. blir med MDF.. Har vert mye googling i det siste, men finner ikke noe bra bilder av en innredet panelbuss.. noen som kan hjelpe med bilder?
Dillons
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nordtveit
Supermedlem
|
|
« Svar #5 på: januar 12, 2013, 20:37:18 pm » |
|
Joda, det blir noe ala Dillon men flere bilder til tips og inspirasjon blir jo aldri feil..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Johnny Oeen
Seniormedlem
|
|
« Svar #6 på: januar 13, 2013, 22:28:31 pm » |
|
Dillons Kva er dillons?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nordtveit
Supermedlem
|
|
« Svar #7 på: januar 13, 2013, 22:37:48 pm » |
|
Dillons Kva er dillons? en kar her (Dillon) i distriktet som har innredet en brann-baybuss
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Johnny Oeen
Seniormedlem
|
|
« Svar #8 på: januar 13, 2013, 23:38:05 pm » |
|
Ok, håpte da var link til firma med campinginnredning eller liknande
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Kim Larsen
Seniormedlem
|
|
« Svar #10 på: januar 16, 2013, 00:03:19 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nordtveit
Supermedlem
|
|
« Svar #11 på: januar 16, 2013, 00:04:26 am » |
|
Her var det jo endel bra ja. Og jeg gleder meg til å begynne nå.. Bussen må bare komme i garajsen min først.. Skal lage en tråd på den etterhvert.. Men takk for gode linker
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|