april 27, 2024, 06:59:52 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: sveise apparatet mitt.  (Lest 1343 ganger)
rubenthorsen
Gjest
« på: oktober 20, 2012, 21:21:09 pm »

 Noen i vestfold eller buskerud som kan sjekke hva som feiler mig sveiseren min.?
Garantien er gått ut for 9 uker siden, å jeg ønsker bare sjekket om det er noe enkelt/billig som er feil.
Greit å sjekke før man kjøper ett nytt for di pengene som skal brukes til deler.
Plutselig er det ikke liv i motoren som mater fram sveise tråd.
Når jeg slår den på så hører jeg  at den går, og viften som kjøler marskinen starter.


* IMAG0529.jpg (42.48 KB, 640x368 - vist 94 ganger.)

* IMAG0531.jpg (72.46 KB, 640x368 - vist 99 ganger.)

* IMAG0533.jpg (30.22 KB, 640x368 - vist 95 ganger.)

* IMAG0535.jpg (58.14 KB, 640x368 - vist 87 ganger.)

* IMAG0537.jpg (55.92 KB, 640x368 - vist 93 ganger.)
« Siste redigering: oktober 20, 2012, 21:24:29 pm av rub1 » Loggført
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 20, 2012, 21:25:12 pm »

pistol eller matemotoren kanskje?
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
rubenthorsen
Gjest
« Svar #2 på: oktober 20, 2012, 21:30:48 pm »

Lukter ikke svidd av noe , men det kan være at en av delene har tatt kveld.
Er ikke noe inne på måling av strøm, og har en tendens til å kortslutte til når jeg begynner å pelle på sånn el. ting.
Så jeg holder fingra av alt sånt.  Glad
Men hadde vært fint vis noen kunne målt litt for meg, betaler selvfølgelig noen kr.
Og kan kjøre innom til den som gidder sjekke.
Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 20, 2012, 22:15:28 pm »

så, det er 5 år og 9 uker gammelt ??  høres ut som sikring, eller dårlig kontakt i håndtaket egentlig
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #4 på: oktober 20, 2012, 22:25:32 pm »

er ofte ''avtrekkeren'' altså bryteren i sveise pistolen som girseg

du har tatt masse bilder av innmaten i aparatet men ingen av hele fronten og sveise pistolen ?  ofte kan sveise pistolen deles, da kommer du till bryteren, er bare to tynne ledninger der, prøv å sett de sammen
hvis aparatet ar euro kopling på sveise slanngen er det veldig enkelt å sette på ny slange pakke, de blir slitt av å bli slengt rundt og ikke minst tråkket på og må byttes når de blir slitt
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #5 på: oktober 20, 2012, 22:26:34 pm »

får du dratt tråden igjennom slangepakka da? hvis ikke så er slangepakka kaputt.
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
grandi
Medlem
***
Innlegg: 107
Bosted: Hundvåg


Vis profil

« Svar #6 på: oktober 20, 2012, 22:54:26 pm »

er ofte ''avtrekkeren'' altså bryteren i sveise pistolen som girseg

du har tatt masse bilder av innmaten i aparatet men ingen av hele fronten og sveise pistolen ?  ofte kan sveise pistolen deles, da kommer du till bryteren, er bare to tynne ledninger der, prøv å sett de sammen
hvis aparatet ar euro kopling på sveise slanngen er det veldig enkelt å sette på ny slange pakke, de blir slitt av å bli slengt rundt og ikke minst tråkket på og må byttes når de blir slitt

X2
Loggført

56  T1 - Ragtop og airride
64  T3 1500 Notchback L1964
05  Volvo V70
96  Corolla
92  Fiat Fendt
rubenthorsen
Gjest
« Svar #7 på: oktober 20, 2012, 23:15:14 pm »

er ofte ''avtrekkeren'' altså bryteren i sveise pistolen som girseg

du har tatt masse bilder av innmaten i aparatet men ingen av hele fronten og sveise pistolen ?  ofte kan sveise pistolen deles, da kommer du till bryteren, er bare to tynne ledninger der, prøv å sett de sammen
hvis aparatet ar euro kopling på sveise slanngen er det veldig enkelt å sette på ny slange pakke, de blir slitt av å bli slengt rundt og ikke minst tråkket på og må byttes når de blir slitt

Skal sjekke. Takk for tips.

Vw56: sveise tråd går ann å dra fram, så den er ikke tett.
Loggført
quattro
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: halden


Vis profil

« Svar #8 på: oktober 23, 2012, 23:08:46 pm »

Den motor'n til matinga av tråden der er vell brått 12v. Så er vell en trafo en eller annen plass inni apparatet som kan ha tatt kvelden og
Loggført

1973-VW 1303 S
1992-Audi S4 2,2
1987- Audi 90 2,2 Quattro
rubenthorsen
Gjest
« Svar #9 på: oktober 24, 2012, 06:53:52 am »

Den motor'n til matinga av tråden der er vell brått 12v. Så er vell en trafo en eller annen plass inni apparatet som kan ha tatt kvelden og

Har en mistanke om det ja.
Da jeg leverte den så ble det diskutert også.
Krysser fingrene for at det ikke blir dyrt, ellers blir det nyttbrukt apparat.  Glad
Prøve  å få samme type for jeg likte innstillingen på sveise strøm på denne godt.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!