april 20, 2024, 16:10:20 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Aksel avstander og sporvidder?  (Lest 2763 ganger)
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« på: november 27, 2012, 18:18:21 pm »

Har noen data på aksel avstander og sporvidder på de forsjellige luftkjølte bilene hær?
Årsaken til forespørselen er mitt neste prosjekt,dær ønsker jeg og bygge på den lengste og bredeste bunnplaten som er tilgjengelig.
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #1 på: november 27, 2012, 21:35:51 pm »

Når du skriver "bygge på" hva mener du da? Motor el kit-car aktig bygge?
Loggført
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #2 på: november 27, 2012, 22:46:45 pm »

Det blir et kit car lignende bygg.
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #3 på: november 27, 2012, 23:34:19 pm »

Men er ikke det blitt umulig å få slike "nybygg" godkjent?
Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #4 på: november 28, 2012, 08:34:29 am »

..
« Siste redigering: november 28, 2012, 17:28:39 pm av nobrakes » Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #5 på: november 28, 2012, 10:19:42 am »

WHAT? Gliser  Kan du utdype dette?
Loggført
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #6 på: november 28, 2012, 11:02:43 am »

.
« Siste redigering: november 28, 2012, 17:20:51 pm av Knut Andersen » Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #7 på: november 28, 2012, 17:14:46 pm »

Men spørsmålet hær er jo om noen vet de tekniske målene på bilene.IKKE at folk skal fortelle hvor vanskelig eller umulig dette vil være.
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #8 på: november 28, 2012, 18:09:03 pm »

Her er på Variant:

http://www.thesamba.com/vw/archives/lit/73squareflyer/back.jpg

412:

http://www.thesamba.com/vw/archives/lit/73412wagon/back.jpg

Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #9 på: november 28, 2012, 18:42:27 pm »

Takker så meget for de dataene.Da er det 412 som leder klart foreløpig.
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #10 på: november 28, 2012, 18:59:42 pm »

Jeg tror den vinner, også. Men tror kanskje at 411 er lik 412. Ihverfall svært nærme.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #11 på: november 28, 2012, 20:06:15 pm »

Målet er en så lang og bred bunnplate som mulig.Dette for og få best mulig kjøre egenskaper og det passer bygge planene mye bedre.
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #12 på: november 28, 2012, 21:18:47 pm »

Men spørsmålet hær er jo om noen vet de tekniske målene på bilene.IKKE at folk skal fortelle hvor vanskelig eller umulig dette vil være.

Hvis du her referer til det jeg skrev, håper jeg du forstår at det ikke var menigen å skulle stikke hull på ballongen din!
Har sjekket opp disse tingene selv ang bygging av buggy og tenkte å lufte problemstilling da du kansje ikke visste selv!

(kjipt å starte på noe du vet andre fikk godkjent, for å etterpå finne ut at lover er endret!)
Håper det ordner se for deg.Lykke til!
« Siste redigering: november 28, 2012, 21:21:54 pm av OldBug » Loggført
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #13 på: november 28, 2012, 21:27:52 pm »

1302..

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=39237
Loggført
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #14 på: november 28, 2012, 21:42:09 pm »

Det meste er lovelig om ting bare bygges ordentlig og riktig.Takker for data på 1302,men 412 er lenger så det er en vinner og det blir nok den som blir bygget på.
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #15 på: november 28, 2012, 22:21:58 pm »

412 har jo tilfeldigvis skjølvberande karosseri. er da noko bra emne til kitkar då?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #16 på: november 28, 2012, 23:33:05 pm »

Har den selvbærende så er den automatisk disket.Har 411 også det?
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #17 på: november 28, 2012, 23:51:14 pm »

ja
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #18 på: november 29, 2012, 13:47:39 pm »

Må nok til en Type3 tenker jeg.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!