juni 12, 2024, 20:09:17 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: turbo/bremsekraftforsterker  (Lest 2780 ganger)
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« på: desember 19, 2012, 12:29:20 pm »

Bygger turbomotor i campern i disse dager. Hva er  trikset for at bremsekraftforsterker skal fortsatt virke?
Rune
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: desember 19, 2012, 12:46:12 pm »

Bruke engangsventil, Og ikke bremse når du har ladetrykk er den enkleste løsningen. Har sett flere std biler med samme oppsett
Loggført

ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #2 på: desember 19, 2012, 12:58:51 pm »

Bruke engangsventil, Og ikke bremse når du har ladetrykk er den enkleste løsningen. Har sett flere std biler med samme oppsett
"engangsventil" mer som en tilbakeslagsventil d da eller?
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #3 på: desember 19, 2012, 13:35:30 pm »

Ikke tilbakeslag. Er en membran som kun lar luften gå en vei igjennom. Sitter på alt av 80 og 90talls biler. Men ta fra en turbobil så tåler den litt trykk.
Loggført

ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #4 på: desember 19, 2012, 13:37:44 pm »

Aha, skjønner. Takkar
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #5 på: desember 20, 2012, 11:39:09 am »

...ikke bremse når du har ladetrykk er den enkleste løsningen...
Kjør på, Rune Osteaktig
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #6 på: desember 20, 2012, 20:32:47 pm »

...ikke bremse når du har ladetrykk er den enkleste løsningen...
Kjør på, Rune Osteaktig
Blunker
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #7 på: januar 02, 2013, 23:37:47 pm »

Hva med en elektrisk vakumpumpe sammen med enveisventil, bremselysbryter, en trykkgiver og en liten boks man kan lagre vakum i? (Haha, lagre ingenting, i en boks Gliser . Sånn da var dagens tørre humor brukt opp)

Jeg har montert et lignende oppsett. Flere El-biler bruker dette. Mercedes har brukbare sånne pumper...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: januar 02, 2013, 23:53:32 pm »

ellers har vel T3 Diesel en sånn bremse servo  pumpe sak i stedet for fordeleren.
TROR kanskje  den passer t4
« Siste redigering: januar 02, 2013, 23:57:12 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #9 på: januar 02, 2013, 23:55:26 pm »

Det er jo brått enda enklere. Bruker ikke de ca samme motor som sitter i golf III ?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #10 på: januar 02, 2013, 23:57:40 pm »

nå jeg ser på bildet så passer den vel ikke    Tvilende

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #11 på: januar 03, 2013, 01:17:05 am »

kapp av akslingen og sveis på ein ny aksling som passar med sporet til fordelaren, burde gå an å få til vist du går inn for da
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #12 på: januar 04, 2013, 09:00:21 am »

jeg har ikke plass til fordeler på denne motoren
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #13 på: januar 04, 2013, 09:00:57 am »

Hva med en elektrisk vakumpumpe sammen med enveisventil, bremselysbryter, en trykkgiver og en liten boks man kan lagre vakum i? (Haha, lagre ingenting, i en boks Gliser . Sånn da var dagens tørre humor brukt opp)

Jeg har montert et lignende oppsett. Flere El-biler bruker dette. Mercedes har brukbare sånne pumper...

ehhhhh, ramla ut her jeg Øyerulling
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #14 på: januar 04, 2013, 09:43:15 am »

Hvor ramla du av? Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #15 på: januar 04, 2013, 11:07:54 am »

hehe, kan du forklare meg litt mere om hvordan den feks virker og hvordan den ev ser ut?
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #16 på: januar 04, 2013, 11:38:28 am »

det sitter vel en sånn ventil mellom innsug og bremsekraftforsterker originalt på T3
og som erik nevner så bremser man ikke under turbo trykk.
turrbo trykket vil vel ikke komme forbi denne og er systemet tett vil du ha brems.
uansett så bygges vacum på null og niks så fort du slipper gassen.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #17 på: januar 04, 2013, 12:01:18 pm »

Om du bruker en ventil så klarer du å få vakum som knasten sier. Skal du venstrebremse må du ha et adskilt system.

Jeg kan ta bilde av den pumpa jeg har montert.
Systemet er ganske enkelt. Man kobler pumpa til bremsekraftforsterkeren med en sånn tykk plastslange som man vanligvis har mellom motor og bremsekraftforsterkeren. Lurt å ha en ventil på slangen her også.

Elektrisk sett så bruker du et rele til å kjøre pumpa, som igjen styres av en trykkgiver, bremselysbrytern eller begge deler.

Det er i prinsippet en motsatt luftkompressor og ser ut som en liten vindusviskermotor.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #18 på: januar 04, 2013, 13:57:50 pm »

Jeg kjørte med to enveisventiler for å være sikker på den gamle Passelaten med 20V turbo 5'er og opp til 1.8 bar trykk
Hadde ikke prloblemer med bremsekraft forsterker eller med vakumstyrte sperrer. Var alltid vakum der når det var behov for det
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!