mars 29, 2024, 09:29:27 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Martins '67 1500 - Savannah - Et vognkort fullt av godkjenninger :)  (Lest 54806 ganger)
Martin Sørlie
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« på: desember 28, 2012, 13:18:56 pm »

Oh, what the hell.  jeg har hatt bilen siden 2010, men aldri helt fått tida til å lage en tråd. Men jeg har nok bilder og info og ta tak i, så hvorfor ikke nå:)

Jeg så bilen først i en annonse på Finn våren 2010. Jeg satt i øyeblikket uten førerkort, brodern(Bugstar) hadde nettopp kjøpt boble igjen, og lysten på en bruksveteran som kunne stå klar når jeg fikk tilbake lappen var stor.

Bilen så solid ut på bildene, gulvet var sandblåst og lakkert, og interiøret pent. Den hadde dog stått i nærmere sju år, så motoren var ikke startet, bremsene hang, og den var delvis demontert utvendig.






Brodern og jeg dro opp til Hamar for å kikke, ble enige, og jeg betalte 7000,- for bilen, noe jeg vil si var et kupp. Bilen er en tidligere Trondheimsbil med kun to tidligere eiere, og den endte opp på Hamar en eller annen gang på 80- eller 90-tallet. Den har knapt nok sett saltede veier, så rust er det minimalt med.

Vi avtalte henting påfølgende helg, og eieren forventet bil og henger. Næh. Jeg dura opp med verktøy, en rusten forskjerm fra Morten Torre(manglet på bilen), et nytt batteri og prøveskilter. Eieren var noget forfjamset, og mente at dette ikke kunne gå bra. Jeg kan legge til at vedkommende hadde startet oppussing uten annet verktøy enn en hammer, en dårlig skrutrekker og kanskje ikke den beste forståelsen for hvordan en bil fungerer.

Vi fikk etterhvert startet, om ikke akkurat på første slaget, og bremsene sluttet nesten å henge på veien hjem til Lørenskog. Suksess!!
Bilen sto nå klar for en dugnad for å settes istand til Eu-kontroll!



Det blir mer skriverier senere idag, men der er ihvertfall starten av prosjekttråden:)
« Siste redigering: juli 19, 2023, 10:14:16 am av Martin Sørlie » Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #1 på: desember 28, 2012, 14:08:43 pm »

Den så veldig fin ut. Hvor langt har den gått? Ser jo nesten ny ut innvendig  Glad
Loggført


Old bugs never die
Martin Sørlie
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #2 på: desember 28, 2012, 19:40:30 pm »

Bildene lyver litt, men hun har fin patina. Det sto ca 82 000 på telleren når jeg kjøpte hun, men jeg tipper 182 er nærmere sannheten;-)

Edit: Feil km-tall - rettet!
« Siste redigering: desember 29, 2012, 00:36:32 am av Razer » Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Martin Sørlie
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #3 på: desember 29, 2012, 00:21:21 am »

Så, hvor var vi?

Jo, klargjøring for Eu-kontroll...

Jeg måtte ha ny rute, nye dekk, samt fikse bremser. Som sagt, så gjort. Nye kalipere ble skaffet(Mekonomen faktisk:S), nye dekk(Takk til Pole Position på Lørenskog) for EU og ny rute fra Hotshop. De hadde ikke vanlig rute til '67 inne, så da blei det en med grønn skygge på toppen, litt seventies custom style... Me like! I samme slengen blei det også callook-lister på alle rutene...


"Øhm, skulle det itte ha vøri ei rute her da?"


"Næmmen seeeee! Køståm!"

Men nok om ruta, dette beige interiøret så jo ikke veldig riktig ut når dørsidene var svarte. Og joda, det var bare setetrekk. Fine trekk, men feil farge. Og hva var det under? Joda, der var det bortgjemt et nydelig svart vinylinteriør i helt godkjent stand:)


"Jasså, så det er her dere har gjemt dere?"

Empi-Hurststyle shifter og sticker måtte jo på plass...




Eu-kontroll gikk glætt, nesten uten feil. Måtte finne fram et batterifeste og justere litt bremsebalanse, ellers var alt gull og bilen klar for during. Senkespindler foran var på under Eu-kontroll, men allikevel var stuket ganske så originalt.


« Siste redigering: desember 29, 2012, 00:28:42 am av Razer » Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Martin Sørlie
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #4 på: desember 29, 2012, 00:45:13 am »

Og nå spoler vi raskt fram til dagen etter...

T-bars og Porsche lykteglass var allerede på, og turen gikk til Elverum for å hente skiltene til bilen.



Her kan man såvidt skimte den utrolig rustne forskjermen på høyresiden. En Vengskjerm eller deromkring, med original svartfarge, dårlig passform og jevn rust over hele overflaten. Heldigvis er det lite bilder av den rundt omkring:)

Nå hadde bilen skilter og var velfungerende, så jeg skulle nå bruke tiden på å spare opp penger til felger....... Eller vente en dag, for så å brenne av mastercardet på Gasburners fra Jøran og dekk fra Dekkskift.no? Japp. Det blei det siste. Og som det forvandlet bilen:

Før:



Etter:



Resultatet blei rett og slett en skamfet looker... Og eieren var fornøyd med over 10 000 kjørte kilometer den sommeren. Heeeelt til Onkel Politi og Vrangtilsynet stoppet meg og mente dekkene var feil.

Hva som er feil med 205/70-15 bak og 135-15 foran skjønner ikke jeg, men de mente nå det.

Og dett var dett for en lang stund. Hele 2011 stod bilen i garasjen uten noe utført arbeid. Lysten var nesten borte, og jeg satset på andre områder.
Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #5 på: desember 29, 2012, 12:18:36 pm »

Og nå spoler vi raskt fram til dagen etter...

T-bars og Porsche lykteglass var allerede på, og turen gikk til Elverum for å hente skiltene til bilen.


Disse lykteglassene, hvordan er dem i forhold til de orginale?
Loggført


Old bugs never die
Martin Sørlie
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #6 på: desember 29, 2012, 22:38:45 pm »

Og nå spoler vi raskt fram til dagen etter...

T-bars og Porsche lykteglass var allerede på, og turen gikk til Elverum for å hente skiltene til bilen.


Disse lykteglassene, hvordan er dem i forhold til de orginale?

Passer rett inn i lykta, samma som bobleglasset. Jeg bare synes den kanten i toppen av glasset gjør susen så til de grader!

Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Martin Sørlie
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #7 på: desember 29, 2012, 23:15:55 pm »

Og vi spoler fram til våren 2012...

Etter en lang vinter i garasjen, hadde Savannah fått mugg i setene, en motor som hadde gjort fra seg mesteparten av oljen på garasjegulvet, og ellers så det ganske trist ut. Visningslappen sa heldigvis kun for brede bakdekk, men for å være på den sikre siden ville jeg ha hun så original som mulig før visning.

En kompis og jeg tok turen til Tønsberg, der vi hos Jens-Ole Dansken fant oss en 1600 i hyggelig stand til hyggelig sum. Ut med det gamle og inn med ny(Merk: 1500'en skal overhales og stå klar til bilen en vakker dag).





På med originalhjul, en grusom oransj skjerm, originale spindler og inn med 1600. Klar for både biltilsyn og EU-kontroll. Jeg har dessverre ikke bilder av alt jeg gjorde, men bremsene ble bygget om til to-krets. Satte inn bremseveskebeholder fra Volvo 240 rett i masterpumpa, det gjorde susen, og bremsene var freskere enn noen gang!

Og forresten, dersom noen gjør denne konverteringa og skal lufte bremsene på enklest mulig måte; denne fåes hos Bilextra, passer rett på tanken og er genial. Man bare bruker trykk fra reservehjulet, og blåser lufta ut av bremsene:)





Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Martin Sørlie
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #8 på: desember 29, 2012, 23:48:11 pm »

Og ble hun godkjent? Japp.



Med denne looken gikk det vel en måned kanskje, og med full oppakning ble det campingtur og Hurumcruising, før jeg bare måtte gjøre noe.

Inn i garasjen, grovslipe, og slenge på et lag lakk. Det ble ca tusen ganger penere enn jeg noensinne kunne klart å gjette...




I år bestemte jeg meg for et litt mer anonymt utseende, så jeg beholdt fangerene foran, og gikk opp fra 135 til 145 i framdekk.



En siste ting for i år, radioen fikk gå. Den passet dårlig, virket ikke, og var hengt opp av en hobbymekaniker med litt for mye patentbånd for hånden... Så nesten hele sommeren kjørte jeg rundt med dette hullet i dæsjen:



Dette ble jo litt kaldt utover høsten, så en kompis skaffet meg et deksel i blått fra Morten Torre. Litt lakk senere, og bilen ble vesentlig varmere inni:)




Så der har vi hele 2010-2012. Nå begynner den store sjauen:)

Ps. Det står "En dans i boblerus" i korken, så det var derfor jeg syntes den passet bra klistra på dashen:)
« Siste redigering: desember 29, 2012, 23:50:12 pm av Razer » Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #9 på: desember 30, 2012, 01:14:46 am »

Artig å se Martin. Liker stuket på denne. Hva er planen nå da? Motor?
Loggført
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #10 på: desember 30, 2012, 11:37:47 am »

Flott jobb du gjorde med den lakkeringen! Hva er greia med så digre bakhjul? Ble flott med fangerene på!
Loggført


Old bugs never die
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #11 på: desember 30, 2012, 12:06:43 pm »

Flott jobb du gjorde med den lakkeringen! Hva er greia med så digre bakhjul? Ble flott med fangerene på!

Du får ned hastigheten på kjølevifta, så motoren går litt varmere..... Blunker
Loggført

Har laaang VW-pause.
Martin Sørlie
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #12 på: desember 30, 2012, 12:11:18 pm »

Flott jobb du gjorde med den lakkeringen! Hva er greia med så digre bakhjul? Ble flott med fangerene på!

Cal-look, kort fortalt. Jeg har alltid likt looken, og DKP-bilene, da spesielt Art Gutierrez Corvette-grønne '67 var den som satte det hele igang. Så selv om fangere var et fint stuk for i år, blir det T-bars igjen i 2013.

Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Martin Sørlie
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #13 på: desember 30, 2012, 13:03:34 pm »

Artig å se Martin. Liker stuket på denne. Hva er planen nå da? Motor?

Planene, eller rettere sagt idéene for 2013 er store, og kanskje større enn evnen til å gjennomføre dem, så det var derfor jeg laget tråden. Da får jeg noen pokes i siden når jeg ikke gjør noe:P

Hadde en rask økt på fredag, og da fant jeg noen gremlins, i tillegg til å planlegge litt.

Jeg tok først av den venstre framskjermen. Denne er litt bulket slik at lykta står feil, så om jeg skal prøve og rette den, eller sette på den neste oransje skjermen, får vi se. Liker å beholde originale deler, men trur dette er litt tricky å få rett. Forstillinga skal nok etterhvert av for å få overhalte armer med nye kuler, nye pakninger osv, Samt nytt tykkere stabstag. De fleste gutta som kjører litt bane har Kyb GR 2 såvidt jeg har lest meg til, men jeg har nye dempere fra Unneberg, så det for holde enn så lenge. Har Kyb GR 2 bak.



Neste bit av var stigtrinnet, og her visste jeg det var et hull. Det har vokst seg større og større i hodet mitt siden jeg kjøpte bilen, men det viste seg at det var like lite som før. Midt på plata under sideruta bak har jeg et hull, og jeg mistenker at det kom først, og at det samlet seg vann nede i kanalen, men jeg vet ikke. Rust var det der ihvertfall, og dette er en av vinterens viktigere oppgaver...



Dette med å ta av skjermene er litt spennende, i og med at jeg ikke har gjort det før, annet enn høyre framskjerm. Og med venstre bakskjerm er det litt tegn til gammel rettejobb, og mest sannsynlig noe smågroms. Alle boltene gikk som smurt med unntak av den nærmest stigtrinnet, så jeg måtte bruke litt krefter for å få av skjermen. Og det er jeg glad for at jeg gjorde, for da fikk jeg med meg møkk og sparkel fra tidligere halvgjort arbeid:P



Alt i alt har jeg så langt funnet lite avskrekkende. Gulvet og høyre kanal virker til å være virkelig solid, og fronten virker også til å være helt stødig. Av planer for 2013 er følgende:

  • Fikse rusta
  • Overhale forstilling
  • Tykkere stabstag og ventilerte skiver, grommere klosser foran
  • Bygge om til IRS(Kanskje bare en ønskedrøm, men uansett skal alt av foringer og slikt byttes, og bremser overhales)
  • Sveise igjen listhullene på siden og panser
  • Svarte T-Bars
  • Mer sporty og banevennlig gummi, tips mottas med takk!
  • Nardi-ratt
  • En eller annen form for bøttestoler
  • "Overhale" 1500'en og sette inn, frisere 1600'en nok til å være morsom

Målet er en litt mer kjørbar og morsom bil, med litt mer trøkk. Det viktigst for meg er at den fortsatt skal være brukbar hver dag, og lettkjørt for fruen i huset som har blitt medeier over jula. Jeg vil holde litt på Cal-lookstuket, men i og med at interessen min grunner i kjærligheten for å kjøre svinger, blir det nok en liten fusion mellom Cal-look og baneracing...

Og en siste artig notis. Jeg har alltid bare rivi fra hverandre og kasta sammen. Gjør alltid en teknisk grundig og solid jobb, men det ser ut som et helvete i garasjen når det står på. Men ikke nå lenger. Clas Ohlson har gammeldags Dymo pregemaskin for rett over hundrelappen, og ikea har masse fine billige plastbokser...





Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #14 på: desember 30, 2012, 14:42:57 pm »

Flott jobb du gjorde med den lakkeringen! Hva er greia med så digre bakhjul? Ble flott med fangerene på!

Cal-look, kort fortalt. Jeg har alltid likt looken, og DKP-bilene, da spesielt Art Gutierrez Corvette-grønne '67 var den som satte det hele igang. Så selv om fangere var et fint stuk for i år, blir det T-bars igjen i 2013.


Takk for oppklaringen. Tydligvis en stil jeg er lite innom  Gliser Uansett, lykke til videre med prosjektet ditt!
Loggført


Old bugs never die
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #15 på: desember 30, 2012, 15:23:43 pm »

Banekjøring høres moro ut. Og da er irs en god plan  men er det en like god plan å sette på stivere stab foran og ikke noe bak? Blir fort understyrt.  Spesielt  med den dekk-komboen Glad skulle ønske jeg fant en like finn '67 til den prisen
Loggført
Martin Sørlie
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #16 på: desember 30, 2012, 15:34:31 pm »

Banekjøring høres moro ut. Og da er irs en god plan  men er det en like god plan å sette på stivere stab foran og ikke noe bak? Blir fort understyrt.  Spesielt  med den dekk-komboen Glad skulle ønske jeg fant en like finn '67 til den prisen

Vil jo tro jeg kan pushe mer med IRS? Og det blir ikke den dekk-komboen neste år:) På den annen side er bakdekka så harde at understyring er vanskelig:P
Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Martin Sørlie
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #17 på: desember 31, 2012, 15:57:55 pm »

Banekjøring høres moro ut. Og da er irs en god plan  men er det en like god plan å sette på stivere stab foran og ikke noe bak? Blir fort understyrt.  Spesielt  med den dekk-komboen Glad skulle ønske jeg fant en like finn '67 til den prisen

Leste litt feil igår. Men ja, med IRS bak burde jeg nok ha et stabstag der og... Har tenkt å følge oppskriften herfra mer eller mindre: http://www.aircooled.net/vw-handling-suspension-tuning/
Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #18 på: desember 31, 2012, 16:12:57 pm »

svarte t-bars har jeg på lager.

mags
90508914
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Martin Sørlie
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #19 på: desember 31, 2012, 17:23:29 pm »

svarte t-bars har jeg på lager.

mags
90508914

Det er under vurdering:) Men jeg ønsker meg den originale vinkelen som ikke følger karosseriet, lager du den på bestilling?
Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Martin Sørlie
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #20 på: januar 03, 2013, 22:01:48 pm »

Torsdag er nå fast mekkedag her i huset, men har ikke fått gjort all verdens idag annet enn å ta løs og tømme tanken. Men noen som kan svare meg på hvordan jeg tar løs flottøren til tankmåleren? Den ser ut til å være klemt på eller noe i den duren, og Haynesboka mi sier noe om bolter... Hjelp?
Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #21 på: januar 04, 2013, 01:51:00 am »

IRS braketter:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,50757.0/topicseen.html
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #22 på: januar 04, 2013, 01:58:21 am »

Bra prosjekt!

tankmålaren er skrudd med skruer ja, men for å komma til dei må du poppa av dekselet på toppen med eit skrujern:)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Martin Sørlie
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #23 på: januar 04, 2013, 10:10:55 am »

Bra prosjekt!

tankmålaren er skrudd med skruer ja, men for å komma til dei må du poppa av dekselet på toppen med eit skrujern:)

Aha:) Takk Tistlo! Turte ikke ta i før jeg visste mer:-P
Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Martin Sørlie
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #24 på: januar 10, 2013, 12:00:07 pm »

http://www.unneberg-bil.no/product/10475

Usefull or useless?
Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #25 på: januar 10, 2013, 15:08:08 pm »

Du bruker DN som foretrukne avis når du skal dekke til ved lakkering. Dette liker jeg.
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #26 på: januar 10, 2013, 15:12:56 pm »

Du bruker DN som foretrukne avis når du skal dekke til ved lakkering. Dette liker jeg.

Eneste den er brukbar til?    Gliser
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Martin Sørlie
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #27 på: januar 10, 2013, 15:13:38 pm »

Du bruker DN som foretrukne avis når du skal dekke til ved lakkering. Dette liker jeg.

Eneste den er brukbar til?    Gliser

Sånn ca:)
Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #28 på: januar 10, 2013, 22:34:00 pm »

Se der ja, endelig ble det en tråd på denne snella av en bil;-) Ble litt skumlesing nå, men skal gå tråden nøyere i sømmene etterhvert!

Dette blir bra Martin! Jeg var veldig klar for å stikke innom deg i dag, men dessverre stod det mye rc-utstyr her som måtte pakkes og klargjøres til helgas løp...

Om det ikke blir for kaldt fremover skal jeg nok skru litt på rag'n min jeg også, har jo en del deler fra cip som "bare" er å montere... :-)
Loggført

Martin Sørlie
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #29 på: januar 10, 2013, 22:48:15 pm »

Og da var vi på'n igjen. Idag har TommyL og jeg plukket ned mer, og gravd oss inn i den lille rusta vi fant enda litt til.

Tok ut tanken, her var alt helt og fint, og null rust. Sandblåsing og lakking står på planen, samt bytting av alt i forstillinga, sånn ca..Rekker tunge



Tok ut baksetet, og her var det faktisk ganske så strøkent, utrolig nok:) Litt rust på førersiden, men det var som sagt ekstremt lite. Kun et bittelite hull akkurat på hjørnet:)




Her ser man all rusten. Det er nada i gulvet, og lite å gjøre. Selvfølgelig, all rust er fiendtlig rust, men lite som gnager på arbeidslysten her gitt, bare å hive seg uti...



Tommy var blid og fornøyd og løsna skruer raskere enn jeg fikk med meg...



Så begynte vi på den andre siden, og det var en særdeles hyggelig affære. Ingen hull, og såvidt noe overflate rust. Alt er bare disse steinsprutdekslene sin feil, uten disse hadde det vært heeeelt nydelig. HAPPYHAPPY! Som dere ser har den vært rettet etter en liten smell i fronten en gang, men den bærer heldigvis svært lite preg av dette.







Så langt veldig fornøyd. Gulvet har vært sveiset, sandblåst og malt en gang i tiden, og jeg mistenker at det har vært gjort noe med kanalen på høyre side. Alt er i det minste virkelig solid og helt, så lite å klage over. I og med at jeg da ikke ser noen grunn til å løfte karosseriet i denne omgang er nok IRS utelukket, regner med at dette er vanskelig å få sveist inn fra undersiden av bilen?

Sånn ellers har jeg kikket mye på dette EZ RIDER COIL-OVER CONVERSION KIT - BALL JOINT BEAM kitet fra Red9, noen tanker? Har også kikket på å bruke standard deler i forstillinga, men justerbare Gaz-dempere, men hvordan blir det uten å ha en stivere fjær?

Og en annen sak, ventilerte skiver fram? Trenger man kun tykkere skiver og tynnere klosser, slik det er på Golf 2 blant annet, eller må jeg ha helt nye deler?

Blir nok mye luring utover, men dette var ihvertfall alt for idag... Rekker tunge


« Siste redigering: januar 10, 2013, 22:49:57 pm av Razer » Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Sider: [1] 2 3 ... 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!