september 21, 2019, 11:20:05 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Martins '67 1500 - Savannah - Nürburgring 2020  (Lest 29308 ganger)
Martin Sørlie
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #60 på: februar 09, 2016, 00:38:11 am »

Etter intenst arbeid i sommer uten å rekke å bli ferdig, punkterte prosjektet totalt. Jeg tok en lang pause frem til nå, og er endelig litt på gang med å planlegge neste skippertak. Så for å hjelpe litt på motivasjonen kjøpte jeg felger...... Gliser Gliser Gliser

Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6038
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #61 på: februar 09, 2016, 00:45:31 am »

Hurra !

Jeg sparer på mine coocke-kutters til jeg får meg en late-looker en dag Glad
Loggført
Martin Sørlie
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #62 på: februar 09, 2016, 18:32:53 pm »

Hurra !

Jeg sparer på mine coocke-kutters til jeg får meg en late-looker en dag Glad

Jeg er veldig spent på åssen de blir på en så tidlig bil som min, men tror det vil funke. Uansett en fin unnskyldning til å bygge om til 5x130, da jeg har et eget sparefond til noen svært så mye dyrere felger med den boltsirkelen.................
Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Martin Sørlie
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #63 på: februar 13, 2016, 22:48:22 pm »

Når man bygger om til 5x130 må man jo ha nytt reservehjul...



Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 377
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #64 på: mars 14, 2016, 23:35:15 pm »

Godt å se at det skjer litt igjen Martin! For min del driver jeg og bygger boblegarasjen inn i uthuset, er godt igang og da får vi håpe det ikke stopper opp med det første. Nettopp lagt nytt spongolv som jeg håper jeg kan få ordnet epoxy på etterhvert :-) Har igjen å skaffe og montere innvendig kledning,reisverk er klart!  Litt off topic...
Loggført

Martin Sørlie
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #65 på: mars 17, 2016, 23:16:30 pm »

Godt å se at det skjer litt igjen Martin! For min del driver jeg og bygger boblegarasjen inn i uthuset, er godt igang og da får vi håpe det ikke stopper opp med det første. Nettopp lagt nytt spongolv som jeg håper jeg kan få ordnet epoxy på etterhvert :-) Har igjen å skaffe og montere innvendig kledning,reisverk er klart!  Litt off topic...

Godt å høre. På tide du får skruplass i gangavstand så vi får unna litt cruising etterhvert:)
Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Martin Sørlie
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #66 på: mars 17, 2016, 23:48:40 pm »

Vel, vel... I påvente av nye felger, og nyvunnet fritid grunnet permittering, satte jeg så smått igang igjen. Sorterte ut en oljelekkasje på motoren, viste seg å være skjevt lokk og ødelagte skruer og gjenger. Har nå fått tak i stepbolter i 8mm-6mm og nytt lokk, så da er det bare litt kosejobb med gjengeverktøyet, så er motoren på stell.

[Offtopic_sjølskryt]

Midt i god tid og permittering rakk jeg såvidt å kjøpe litt deler på Hotshop før jeg måtte kaste meg på første tog til Oppdal, og vips gikk de neste to ukene med til kjøring for innspillingen av Børning 2. Nå er det europeiske og japanske biler jeg liker best, men å få lov til å leke helt med å være stuntsjåfør i Lillegul og presisjonsjåfør i kamerabil er helt greit:)




Kamerabilen, en ML 55 AMG, gikk dessverre fløyten med elektriske gremlins under iskjøringen på Gol, og en Dodge Ram 3500 med helårs Cooper M+S ble sendt opp....



Forsåvidt greit det, men når du vet at kamerautstyret koster syvsifret ++, og du skal ligge centimetere og millimetere unna bilen på bildet under, at regnestykket i hodet kan få deg til å svette litt...



Legg så til at det meste av kjøringen foregikk på is med sikt som på bildet under, og nærmere 50% av det i revers i 70 km/t. med helårshjul og ei seilskute fra amerika på 3.5 tonn... Ingen skal si jeg ikke jobbet for pengene ihvertfall:)



[/Offtopic_sjølskryt]

Nok om Børning 2, som ser ut til å bli fantastisk kul, og har premiere i oktober. Bare å glede seg!

Endelig kom felgene med henger fra Bergen, og jeg er veeeeldig fornøyd altså:) Hvorvidt det egentlig er Cookie Cutters jeg har mest lyst på til denne bilen får være en annen sak, men de var fint priset og ga meg en flott unnskyldning til å bygge om til 5x130.



Neste prosjekt jeg gikk løs på er vel noget innlysende når man ser at jeg har gått bananas med punktsveisboret...



Tadaaaaaa:



Noen med gode tanker rundt festeanordninger. Jeg kan bare klemme det i mellom skjermene, men det føles litt for hackjob, og ikke helt så smidig jeg kunne ønske. Har tenkt på Dzus fester, men liker ikke heeeeelt det at det er synlig. Akk.

Jaja, til neste gang, snakkas!
Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #67 på: mars 18, 2016, 19:44:16 pm »

På min laget jeg en brakett på hver side m/2 skruer som holder bakplaten



du kan se plasseringen på motsatt side her:
Loggført
Martin Sørlie
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #68 på: mars 23, 2016, 01:59:20 am »

Takk for tipset Erik, det så ikke dumt ut! Likte godt de hullene dine forøvrig, de blir nok kanskje kopiert:-)
Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #69 på: mars 23, 2016, 19:01:44 pm »

Versågod!!
Der er forresten Hipacs fra http://www.hookyspanelshop.com/our-panels/hipacs.html
Loggført
Martin Sørlie
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #70 på: juli 01, 2016, 21:30:34 pm »

Jeg bare legger disse her jeg....


Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6038
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #71 på: juli 02, 2016, 14:13:37 pm »

 Gliser dette er den morsomste fasen Glad Blir bra dette

Er det fortsatt cookie cutters som er planen?
Loggført
Martin Sørlie
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #72 på: juli 02, 2016, 14:38:30 pm »

Nei, måtte stramme inn budsjettet, så de ble solgt til selvkost. Enn så lenge er målet kjørbar, så får vi se på felger etterhvert...
Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6038
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #73 på: juli 02, 2016, 19:54:12 pm »

Har et sett med 6 og 7" du kan låne på ubestemt tid. De ligger bare i veien her Blunker
Loggført
Martin Sørlie
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #74 på: september 10, 2016, 09:46:13 am »

Og i Juni kom hun endelig hjem....

Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Martin Sørlie
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #75 på: september 10, 2016, 09:54:39 am »

Ruter må man ha! Innser at jeg tok litt lite bilder av alt småfiksfakseriet, for jeg ble ivrig etterhvert. Det gikk trått på sommeren med null inspirasjon, men straks vi var ute i August ble jeg ivrig:)



Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Martin Sørlie
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #76 på: september 10, 2016, 09:57:29 am »

Inn med samme motor som ifjor, men en god del nytt. Nye varmepotter, gjenget opp og montert nytt lokk og overdim bolter under, noen nye varmedeksler, ny bensinpumpe(igjen:S)...

Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Martin Sørlie
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #77 på: september 10, 2016, 10:01:57 am »

Man må unngå unødvendig slitasje på 6v starteren, så jeg sørget for at motoren ble noenlunde lettstartet....

Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 983
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #78 på: september 10, 2016, 22:07:52 pm »

Var overgangen til 12 volt i 1968? For en utrolig nydelig farge du hadde på den bilen
Loggført


Old bugs never die
Martin Sørlie
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #79 på: september 11, 2016, 16:23:23 pm »

Det var den ja. Så min bygget jeg om til 2012-sesongen:) Vært av veien siden da, nå er det straks ut å kjøre igjen:)

Var overgangen til 12 volt i 1968? For en utrolig nydelig farge du hadde på den bilen

Måtte vaske og sy sammen interiøret. Er nye dørsider, mens vinylen på setene ellers synger litt på siste verset. Litt usikker på hva jeg skal gjøre, men enn så lenge gjør det susen.
Den grå gummimatta var inngrodd i hestehår og mugg, og det tok to timer, men den blei sannelig fin:)



Førersetet trenger egentlig betydelig pleie, men en så lenge fikk hackjobbsøm være løsningen. Bedre enn stor sprekk.



Interiøret kommer seg. Momo Prototipo gjør mye:)




« Siste redigering: september 11, 2016, 16:27:47 pm av Razer » Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Martin Sørlie
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #80 på: september 11, 2016, 16:33:34 pm »

Forrige helg var Jarle/Servicevogna innom, og hjalp meg med å få på plass lister, glass og lås i dørene, justere tenning og justere gir.



Det begynner å ta form. Har igjen å få plass plast og dørtrekk, justere spissing, bytte varmepottewire, og justere lys, så burde jeg sånn noenlunde være klar for EU-kontroll. Spørsmålet er vel om kontrollantene bryr seg om senk og gule lys... Ønsker meg definitivt noen andre hjul, men det får komme senere.



Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 535
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #81 på: september 12, 2016, 22:41:10 pm »

Her har det gått unna! Glad

Fin farve! Bare få tilbake stuk og noen skikkelige hjul nå så blir det stas!  Kult

Er det de rosa skjermene som ble så fine!  Sjokkert
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad )
88-Audi 90 2,3 Quattro
69-Type 3 Variant
76-Mercedes Bens w123
64-Boble Cal Looker
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6038
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #82 på: september 13, 2016, 00:57:58 am »

Har som sagt noen hjul liggende og ta opp plass i garasjen her Blunker De kan lånes så lenge du måtte ha bruk for de
Loggført
Martin Sørlie
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #83 på: september 13, 2016, 17:46:41 pm »

Her har det gått unna! Glad

Fin farve! Bare få tilbake stuk og noen skikkelige hjul nå så blir det stas!  Kult

Er det de rosa skjermene som ble så fine!  Sjokkert

Er sluppet ned både foran og bak litt nå. Blir marginalt lavere foran etter
Eu, men det blir nok mest pga dekk;-)

De skjermene henger fint på veggen, endte opp med nye😉
Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Martin Sørlie
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #84 på: september 13, 2016, 17:47:54 pm »

Har som sagt noen hjul liggende og ta opp plass i garasjen her Blunker De kan lånes så lenge du måtte ha bruk for de

Ha'kke råd til bremser med 5x130 heeelt enda, men sier fra dersom det kan bli noe:-)

Uansett, takk for tilbudet:-)
Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Martin Sørlie
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #85 på: oktober 29, 2016, 10:05:39 am »



Og vips, en varm septemberdag ble Savannah EU-godkjent:)
Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Martin Sørlie
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #86 på: oktober 29, 2016, 10:20:15 am »

Har en del bilder, men vet ikke om alt er verdt å poste. Nå er hun satt til lagring, seende slik ut:






Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Martin Sørlie
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #87 på: oktober 29, 2016, 10:21:22 am »

Rakk faktisk 1700km før det ble for kaldt med en halv varmepotte og luftlekkasje fra under panseret...
Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2165
Bosted: Lørenskog



Vis profil
« Svar #88 på: oktober 29, 2016, 18:25:56 pm »

Bare et lite tips Øyerulling Blunker
http://nettbutikk.skiltfabrikken.no/veterankjennemerker-1942-1971/veterankjennemerke-til-bil-stort-hoyt-1942-1971
Loggført

201m  8,063sek. 136,42km/t
402m 12,718sek.176,81km/t...
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 983
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #89 på: oktober 29, 2016, 19:00:29 pm »

Flott avslutning på sesongen dette! Flott bil du har snekret sammen her
Loggført


Old bugs never die
Sider: 1 2 [3] 4 5
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!