mars 28, 2024, 22:24:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302, ens mangfold  (Lest 14244 ganger)
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« på: desember 29, 2012, 22:29:32 pm »

Har lest igjennom de fleste innleggene i denne tråden og det blir diskutert mye hva som var levert og ikke...på 1302,en.

Jeg har en 1971modell 1302 S
-Denne bilen er så orginal at jeg ikke har sett noe som eventuelt er byttet ut...men jeg kan jo ta feil og. Men anyvay så kan jeg liste opp hva som er på bilen (slik jeg tror den var levert fra fabrikken)

- Den har to sett lufteriller i motorhuven
- Skivebremser foran
- Den har 1600dp AS 41 motor, men AD motornr...
- Motoren har 34 pict 3 forgasser
- Gearkasse er stemplet AH3533851
- Bilen har ryggelys
- IRS
- Bilen har høye seter (stoff)

Ser ut for meg at 1302 ble levert i mange varianter m restutstyr?? kanskje fordi det var planlagt ny (siste typa) boble, å at det kanskje er forklaringa på alle ulikhetene?
« Siste redigering: desember 30, 2012, 13:44:50 pm av ovalt » Loggført
jubaluba
Supermedlem
*****
Innlegg: 847
Bosted: Lørenfallet



Vis profil WWW
« Svar #1 på: desember 30, 2012, 11:54:41 am »

Ble den levert med AS blokk? Trodde den bare kom med AD.
Loggført

1972 1302 Delebil som ble til spiker.
1971 1302s "frøken Blå".
1963 1200 "frøken Rød"
1973 Transporter "Hippie container" (medeier).
1992 Polo (løste seg opp i regnet).
1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).

(o\ ! /o)   (o\_!_/o)   (o=|=o)   |o\*/o|   |o```o|  |o| ° |o|
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #2 på: desember 30, 2012, 13:34:10 pm »

Ble den levert med AS blokk? Trodde den bare kom med AD.

Ja det er nok rett, fordi motornummeret er AD214269, men det står likevel AS 41 nede på høyre blokkhalvdel så jeg er vel bare litt forvirret ang. "motortype" da.
Loggført
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #3 på: desember 30, 2012, 13:37:13 pm »

Her er nokre bilder av diverse på bilen.


* 042.jpg (92.53 KB, 720x540 - vist 715 ganger.)

* 049.JPG (140.34 KB, 512x384 - vist 718 ganger.)

* 054.JPG (133.83 KB, 523x392 - vist 735 ganger.)

* 063.JPG (141.55 KB, 461x346 - vist 704 ganger.)
« Siste redigering: desember 30, 2012, 13:41:05 pm av ovalt » Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #4 på: desember 30, 2012, 19:50:50 pm »

utstyr var vel litt avhengig av hva møller bestilte dem med i utgangspunktet.Det var jo endel utstyr som kunne bestilles.interiørfarger,seter med høy rygg varmetråder i bakrute bensinvarmer friskluftvifte ryggelys var og ett ekstrautstyr men ble ofte ettermontert i Norge.
I fra 72 mod.kunne du få intervallviskere og.
http://sebeetles.com/contents.htm
« Siste redigering: februar 07, 2013, 15:23:40 pm av 1303SS » Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #5 på: desember 30, 2012, 20:50:06 pm »

Ja nettop, å i den perioden mener jeg å huske at dette med å få nesten "skreddersydd" sin bil var fremtredende. Husker og at det var et ønske om å få produsert en rimelig bil for yngre kjøpere og da kom Jeans bobla.
 
Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #6 på: desember 31, 2012, 00:47:54 am »

.
« Siste redigering: oktober 10, 2023, 22:29:09 pm av Bj?rn » Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #7 på: februar 07, 2013, 00:17:29 am »

-Ja det er rett. Det eg no har funne ut om dette er at Volkswagen i Tyskland hadde vel noke problem med blokkene utover på 60talet, (med at dei hadde lett for å sprekka rundt oljekjøleren) så etter at 1600 sp motoren i 1970, som trolig var siste motoren med blokker som var produsert i Tyskland, ble vel blokkene da produsert frå Brasil og Mexico og levert til Volkswagen i Tyskland frem til hele produksjonen av boblene og bussene vart overtatt av de Brasilianske fabrikkene.
- I 1971 kom dobbelport motorene og AS 41 blokken, denne var produsert med noke forsterkninger i samme området, fikk store oljekanaler og oljekontrollventil, ("dual" oljekontrollventil hadde berre vert på byttemotorene, som f.eks 1300 og 1500 sine) - men mest av alt kom en ny legering som gjorde blokkene "seigere" mht sprekking. I 1973 fikk AS 41 blokkene enda en forbedring, fabrikken monterte permanent "case savere" og 8mm stål topplokkbolter, samt "deep stud" bolt (øvre) til sylinder nr 3.
I 1975 kom AS 21 motoren med enda en annen legering
Forskjellen på disse var mest i manganmengden og derfor ble desse blokkene påvirket av seighet ved kald eller varm motor. AS 41 motoren er ganske "seig" i alle temperaturene, mens AS 21 blokkene er seigest i høg varme. (slik eg les dette ville AS 21 blokken vere litt sprøare på kald motor då).
Anyvay, legeringen i desse blokkene er svert gode, å ganske lik det som nå finnest i nye motorar.
Loggført
nk
Supermedlem
*****
Innlegg: 1011
Bosted: Hønefoss



Vis profil
« Svar #8 på: februar 07, 2013, 22:35:53 pm »

Hadde helt maken til ovalt sin bil, samme farge og årsmodell, men røde dørtrekk og seter og lav rygg på forseter..
Loggført

tlf: 40843606
vwT1, T4engine
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Sokna, Buskerud



Vis profil
« Svar #9 på: april 22, 2013, 20:09:09 pm »

Min er 72mod, Orange med hvitt intreiør, har 4 luftriller i motorlokk, 1300DP motor, oppvarmet bakrute, ingen intervall på vindusvisker, ryggelys, polstra dash, lave seterygger, kupèvarmer, skistativ og bambushylle Glad
« Siste redigering: april 23, 2013, 21:35:32 pm av vwT1, T4engine » Loggført

72mod 1302
91mod toyota corolla
94mod ford escort 1,8 16v
Opel vectra bilcrossbil
rubenthorsen
Gjest
« Svar #10 på: august 26, 2013, 15:09:12 pm »

Dere som er oppdatert på 1302, ett spørsmål til dere.
Kjøpte en bil som skulle være en 1302s 1972 modell, men viste seg å være en 1302 1971 modell.

Er det forskjellige girkasser på disse to typene, hørte at 1302s girkassa skulle være sterkere og bedre utveksling.??

Sjekket ikke godt nok dessverre, da jeg handlet inn på inpuls, for jeg har letet etter en bra 1302s i flere år.
Loggført
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #11 på: august 26, 2013, 16:21:40 pm »

samme om det er 71 eller 72 mod, men hvis det en S har den 1600 motor og litt høyere utveksling i gearkassa. gearkassekoden er da AH. har den 1300 motor, er koden AM.
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
rubenthorsen
Gjest
« Svar #12 på: august 26, 2013, 16:26:59 pm »

samme om det er 71 eller 72 mod, men hvis det en S har den 1600 motor og litt høyere utveksling i gearkassa. gearkassekoden er da AH. har den 1300 motor, er koden AM.

OK, takk for svar.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!