mars 29, 2024, 07:13:51 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: ''Godbilen'' 1964 Boble Saxomat :-)  (Lest 30827 ganger)
Jørgen N
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Vennesla



Vis profil
« Svar #30 på: juni 26, 2013, 17:35:41 pm »

Skal ikke skuffe deg Glad Rekker tunge
Loggført

1964 VW 1200 Blunker
1971 VW 1302 Glad
Jørgen N
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Vennesla



Vis profil
« Svar #31 på: august 10, 2013, 08:53:00 am »

Endelig! Har fått bestilt en helt ny lamellplate fra ett stort firma i Tyskland! Hadde aldri trodd at jeg kunne få tak i nye deler til denne typen clutch.  Gliser Osteaktig Glad   www.typ-17.de
Loggført

1964 VW 1200 Blunker
1971 VW 1302 Glad
Jørgen N
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Vennesla



Vis profil
« Svar #32 på: september 22, 2013, 11:20:01 am »

Da var dette for godt til å være sant.... Fikk Mail at de ikke hadde igjen flere, og ikke fikk inn igjen.... Men pengene kom tilbake på konto, så det er et seriøst firma Glad
Loggført

1964 VW 1200 Blunker
1971 VW 1302 Glad
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #33 på: september 22, 2013, 20:37:10 pm »

Tips: ring Odd Øiseth på Mekonomen, Gulli Bilsenter AS, Tønsberg, og spør om han kan legge nytt belegg på den gamle plata, hvis det er belegget som er problemet.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Jørgen N
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Vennesla



Vis profil
« Svar #34 på: september 23, 2013, 20:10:46 pm »

Skal innom ett verksted i Oslo som legger nytt belegg :-) så får vi håpe den kommer seg :-) men takk for tipset :-)
Loggført

1964 VW 1200 Blunker
1971 VW 1302 Glad
Jørgen N
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Vennesla



Vis profil
« Svar #35 på: november 09, 2013, 20:29:48 pm »

Da hadde man prøvd nytt belegg også, virket fint de to førte kjøreturene, så begynte jammen meg sluringa igjen Trist da blir det til vanlig clutch og 1300 motor, og kanskje salg av 1200 motoren m alt som hører til Saxomaten :/ hva får man for slikt? Er vel ikke mange som trenger det i Norge :-S
Loggført

1964 VW 1200 Blunker
1971 VW 1302 Glad
erl
Nybegynner
*
Innlegg: 36
Bosted:


Vis profil

« Svar #36 på: november 09, 2013, 21:55:17 pm »

Dumt dette her !Du kan jo okså bygge om til vanelig automat.Det funker som  fy,med eller uten last.
Loggført
Jørgen N
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Vennesla



Vis profil
« Svar #37 på: desember 25, 2013, 19:03:08 pm »

Da ble det VW-julegave! Grønn gangstercap/solskjerm fra Cornett! Glad Glad
Loggført

1964 VW 1200 Blunker
1971 VW 1302 Glad
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #38 på: desember 25, 2013, 19:18:39 pm »

Slurer den på grunn av olje på lamellen eller pga at saxomaten trekker litt i clucharmen ved kjøring?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Jørgen N
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Vennesla



Vis profil
« Svar #39 på: desember 25, 2013, 22:26:06 pm »

Vet ikke hva det er denne gangen... Bytta simmring, så regner ikke med det er olje igjen.. Men har bestemt meg for å sette inn vanlig clutch. Litt kjipt, men kjedelig når det ikke virker ordentlig... Tar selvfølgelig vare på alt av saxomaticen! Glad
Loggført

1964 VW 1200 Blunker
1971 VW 1302 Glad
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #40 på: desember 26, 2013, 09:02:09 am »

Jeg ville brukt enda litt tid på å fikse saxomaten. Bygger du om går bilen din fra å være noe spesielt til noe helt vanlig.

Men der er jo din bil.
Loggført

1961 T1 - Custom
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #41 på: desember 26, 2013, 13:06:22 pm »

Om det er helt vanlig clutch slur så hjelper det ingenting å bytte ut saxomatbiten med en wire.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Jørgen N
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Vennesla



Vis profil
« Svar #42 på: desember 26, 2013, 18:37:52 pm »

Har en 1300 m vanlig svinghjul og clutch. Bare så det er klart blir Saxomaticen stående på låven! Tar vare på den, men det som er dumt er at man får jo ikke deler til de! Blir også dyrt for en 14-åring Rekker tunge Men er enig i at det er surt å bytte den ut og :/ men greit at ting virker og da Rekker tunge
Loggført

1964 VW 1200 Blunker
1971 VW 1302 Glad
Jørgen N
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Vennesla



Vis profil
« Svar #43 på: februar 09, 2014, 12:27:19 pm »

Liten rapport på hva som skjer nå: 1200'n blir tatt ut sammen med Saxomaticen. 1300 SP med vanlig clutch blir satt i. MEN, det er kun foreløpig. Det er ikke så lenge til jeg begynner på utdannelse som bilmekaniker, og prøver å fikse litt på Saxomaticen. Om jeg får den ordentlig til etterhvert skal den inn igjen!
Loggført

1964 VW 1200 Blunker
1971 VW 1302 Glad
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!