mars 28, 2024, 15:04:25 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Historien bak "forsterkinger" under gulv på type 3?  (Lest 9478 ganger)
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 933
Bosted: Trondheim



Vis profil
« på: desember 13, 2007, 09:05:26 am »

Hei,

jeg har en 1968 Variant som har fått seg en trøkk eller to i gulvet. Pga dette og rust skaffet jeg meg et par brukte bunnplater for å sveise inn (hele eller deler av platene). Når jeg fikk dem i hus oppdaget jeg kjapt et par forsterkinger på undersiden i form av en langsgående bred u-profil på hver side, som går fra fronten og bak til der seteskinnene starter (se de to nederste bildene i denne posten: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,425.msg4633.html#msg4633, dersom du ikke skjønner hva jeg mener).

Noen som vet når disse kom, og evt annen grunn til dem enn ren forsterking av bunnplaten (som min viser nødvendigheten av...)?
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: desember 13, 2007, 11:28:07 am »

vet ikke akkurat hvorfor de kom,men sikker som en forsterkning Glad
er på de senere modeller i allfall ca-70 og opp.

Jeg sveiset inn disse på varianten

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: desember 13, 2007, 11:43:17 am »

"...the later pans, starting in 68 or 69 got a pair of floor reinforcement beams ("U" channels) that stiffened the floor in case of front impact (crash absorbsion)..."


Loggført
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 933
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #3 på: desember 13, 2007, 12:08:05 pm »


Jeg sveiset inn disse på varianten


Jeg kommer til å gjøre det på min, jeg også...
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 933
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #4 på: desember 13, 2007, 12:10:48 pm »

"...the later pans, starting in 68 or 69 got a pair of floor reinforcement beams ("U" channels) that stiffened the floor in case of front impact (crash absorbsion)..."


Takk! Har du en kildehenvisning til meg?

Noen som kan huske å ha sett noe om evt ettermontering av slike? Med tanke på alt av rare ting som kan og kunne ettermonteres på div VW-modeller, burde det jo eksistere noen papirer på ettermontering av disse også.
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: desember 13, 2007, 12:18:05 pm »

Ingen bedre kilde enn thesamba.com, og et innlegg der.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: desember 13, 2007, 17:02:03 pm »

de gir seg selv med montering da de passer rett på liksom...
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 933
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #7 på: desember 13, 2007, 21:13:30 pm »

OK. Jeg har to hele bunnplatehalvdeler, så jeg regner med det vil gå greit å ta mål for å flytte over forsterkingene (jeg kommer nok bare til å bytte en halvpart av en av bunnplatene som står i bilen...).
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #8 på: desember 13, 2007, 23:52:25 pm »

Gulvet på 64 modellen min  har ialle fall ikke slik forsterkninger..

Lurer på om disse er på min sene 72...Tror ikke det. Er 3-punkts fester for setene ala Golf/1303 på den iallefall - Sjekker ved neste tur på "lageret".



Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #9 på: desember 14, 2007, 00:40:02 am »

en -69 fastback jeg hadde...hade ikke disse...men en -70 hadde det.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #10 på: desember 15, 2007, 18:24:58 pm »

Var under en 68 i dag. Den hadde det. Min 67 har det ikke.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #11 på: desember 15, 2007, 23:02:28 pm »

Var egentlig ganske sikker på at disse kom sammen med irs bakstillinga, men ble usikker etter denne diskusjonen.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #12 på: desember 16, 2007, 12:10:18 pm »

jepp jepp . 73 har slike ..
« Siste redigering: januar 16, 2009, 07:42:33 am av Anders Peder » Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #13 på: desember 16, 2007, 14:39:05 pm »

 Osteaktig
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 933
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #14 på: desember 17, 2007, 08:39:12 am »

Hmmm, dette virker merkelig... Det virker jo som dette ble introdusert omkring 1968/69/70, men at Zefiros -73 ikke har det  Hæ

Kan det ha vært modellavhengig, da tro?
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #15 på: desember 17, 2007, 08:51:51 am »

68'n var en fastback
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #16 på: desember 17, 2007, 17:55:20 pm »

Disse kom i 1968 og sluttet i 72,når nyere bunn kom.
Ja de har litt med forsteking av bunnen,Sikkerets bilen selv Type 3.
Det er nok litt lurte å montere de.
Magne
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Spet
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Skåla/molde


M&R


Vis profil
« Svar #17 på: desember 18, 2007, 01:31:54 am »

68'n var en fastback

hehe:)  da slipper jeg med andre ord å se etter selv..
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #18 på: desember 18, 2007, 01:35:13 am »

min -69 fastback  (kortnese) hadde ikke
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Spet
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Skåla/molde


M&R


Vis profil
« Svar #19 på: desember 18, 2007, 01:55:29 am »

får se litt i papirene selv imorra..
selgeren som sa 68mod(eller, sa han det Hæ)..
kjøpte nettopp bilen en av disse kalde vinterdagene, og da er det lett å sjekke noe mindre detaljer enn på en godværsdag.
sitter ikke på den store kunnskapen på disse bilene, men jeg mener på at min er en langnese?

Denne tråden begynner i det minste å bli ganske fargerik  Gliser
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #20 på: desember 18, 2007, 13:37:57 pm »

Disse kom i 1968 og sluttet i 72,når nyere bunn kom.
Ja de har litt med forsteking av bunnen,Sikkerets bilen selv Type 3.
Det er nok litt lurte å montere de.
Magne

Magne KAN!
Loggført

Speed is no substitute for direction
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 933
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #21 på: desember 18, 2007, 14:13:51 pm »

Disse kom i 1968 og sluttet i 72,når nyere bunn kom.
Ja de har litt med forsteking av bunnen,Sikkerets bilen selv Type 3.
Det er nok litt lurte å montere de.
Magne

Magne KAN!
Det tror jeg på! Men de kom nok i -69 (altså modellår 1969), for min Variant fra april/mai 1968 har ikke disse... Jeg spurte om det samme på det engelske type 3 & 4 forumet, og der kom det opp svar om forsterkninger ift amerikanske sikkerhetskrav fom 1968 (f eks i bakre innerskjermer), og igjen i 1970 når "kassestøtfangerne" kom.

De skal nok på plass på Varianten min de som jeg har liggende, ihvertfall.
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #22 på: desember 18, 2007, 15:06:21 pm »

Etter 15 Aug 1968.det er modelskiftet.
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #23 på: desember 18, 2007, 18:08:39 pm »

trur det blei litt hippsomhapp i overgangs perioden som vanlig med VW for det finnes modeller innen for de årene som nevnes her som IKKE har.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #24 på: desember 18, 2007, 20:02:41 pm »

Etter 15 Aug 1968.det er modelskiftet.

Er fersking på t3. Det var da langnesen kom Hæ
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #25 på: desember 18, 2007, 20:18:33 pm »

modell skifte for langnese var i august -69 (som  da er en -70 modell bil)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #26 på: desember 18, 2007, 20:24:59 pm »

ok takker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #27 på: desember 18, 2007, 20:53:04 pm »

hehe og min 72 har
Loggført

1 up
Spet
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Skåla/molde


M&R


Vis profil
« Svar #28 på: desember 19, 2007, 01:09:59 am »

Da har jeg lest litt i ett visst vognkort, og det viser seg at min fastback er førstegang`s-registrert i nittenhundreogsyttien..

Fikk og i gang maskineriet, så da gjenstår finjusteringene på den biten.

Noen som kjenner til denne grå fastbacken med type4-motor, tidligere bosatt i bartebyen med stedsnavnet "Heimdal" stemplet i panna?
Loggført
Frodo
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: Ranheim


Life's too short to dance with ugly women.


Vis profil
« Svar #29 på: desember 19, 2007, 14:15:58 pm »

Da har jeg lest litt i ett visst vognkort, og det viser seg at min fastback er førstegang`s-registrert i nittenhundreogsyttien..

Fikk og i gang maskineriet, så da gjenstår finjusteringene på den biten.

Noen som kjenner til denne grå fastbacken med type4-motor, tidligere bosatt i bartebyen med stedsnavnet "Heimdal" stemplet i panna?

Brodern (3 nuller)hadde denne først. Lakkert i sølv-rosa. Har vært innom Fanten og BKP også
Loggført

Medlem av TVWK og Rüsters VW Drontheim
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!