mars 28, 2024, 19:16:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: SCREWDRIVERS sine biler  (Lest 127165 ganger)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #60 på: oktober 05, 2009, 23:08:19 pm »

Jævla mandig Boble, JHU! Det bildet fra dragracet var bare herlig, særlig etter at jeg leste avhandlinga litt lenger under... Like morro hver gang... Liker sånne sleepere som du har. Ingen tror det fløtter på seg fordi det er så "stygt" å se på. Synes det er sjarm, jeg...

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
SplitMan
Moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #61 på: oktober 13, 2009, 14:23:07 pm »

"Der Wiger Coupe" debuterte i Hessisch Oldendorf våren 2009 og representerer Screwdrivers' mest veterane side..

Dette er en "modern day coachbuilt" basert på en Mai 1952-modell original Boble. Bygget av Norwegian Hammerworks i Fredrikstad, vinteren 2008/09.

VWs modellprogram var ment å bestå av 4-seter Sedan (bobla), 4-seter Cabriolet (bygget av Karmann), 2-seter Cabriolet (bygget av Hebmuller) og ..... 2-seter Coupe (skisset av Porsche & Hebmuller, prototypebygget av Hebmuller, men stoppet av fabrikkbrannnen).

Motivasjonen bak Der Wiger Coupe var å bygge den Coupeen som VW skulle ha bygget....og... å bygge en "coachbuilt"-bil som kunne vært bygget hos et karosseriverksted i 1953. En skjebne som mange VW-chassis fikk i etterkrigstidens Europa.

Bilen er 100% original bortsett fra karosserimodifiseringene, inklusive matching number 25 HP motoren. Den skal lakkeres vinteren 2009/10 .... om noen er gode på photoshop, tar vi gjerne imot hjelp til fargelegging.


* Der Wiger Coupe 01.JPG (186.89 KB, 1029x661 - vist 965 ganger.)

* Der Wiger Coupe 02.JPG (84.27 KB, 800x532 - vist 955 ganger.)

* Der Wiger Coupe 03.jpg (33.82 KB, 640x425 - vist 2292 ganger.)

* Der Wiger Coupe 04.jpg (159.76 KB, 533x800 - vist 957 ganger.)

* Der Wiger Coupe 05.jpg (100.47 KB, 800x600 - vist 941 ganger.)

* Der Wiger Coupe 06.jpg (136.16 KB, 800x533 - vist 989 ganger.)
Loggført

SCREWDRIVER #2
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #62 på: mars 10, 2010, 15:06:24 pm »

Og hva har blitt bestemt i forhold til farge? En farge, eller to?
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #63 på: april 19, 2010, 11:31:13 am »

Nostalgien tok overhånd og nå står min første bil igjen på tunet.
Kjører rullende restaurering på den og det hjelper litt etter litt, den skal bli akkurat som jeg drømte om dengang da...
Det er en 1974 mod 1303S som rullet på Otta til den flyttet til Sandefjord som 15 åring, da var den en urørt originalbil i den herlige fargen Senegalrot. Salt hadde den aldri sett, så rust var det ikke å spore i annet enn en bakspiss den gangen, liste hullene sveiset jeg selv som 16 åring. Kjøpte One-piece ruter, cal look gummi, sideruter, og skjermer/stigtrinn av Karl Fredrik på BugTech. Justerbare macpherson bein ble handlet på en familietur i sør Sverige hos legendariske CSP hyllinge. Skjermene er 02 versjonen foran og bak, for å få normal fanger gjennomføringgummi og slippe de forferdelig original baklysene. Felgene jeg satte på handlet jeg av Kili for de som husker han, 5,5 original felger med Porsche nipple kapsel. Drømmen var da som nå Fuchs, men dengang likte jeg fullpolerte best, derfor ble det bare å bite i det sure å kjøre samme stuket nå. Jeg bygger bilen jeg drømte om da ikke Øyerulling Morro å ha noe å kjøre i hvertfall.

* Buffy4.jpg (123.97 KB. 1000x667 - vist 1012 ganger.)

Loggført

Speed is no substitute for direction
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #64 på: april 19, 2010, 12:43:29 pm »

Ganske høy eller? Mener ikke at den bør "grøftes" men kansje 20mm mere hadde blitt bra? Bare en tanke fra en som ikke har peiling på design Gliser
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #65 på: april 19, 2010, 12:44:15 pm »

PS: Parkeringshusbelysning gjør underverker........

Var det foresten denne du slulle ha plastlykteringer til? Feks lakkert røde? Det hadde vært snobbette.
« Siste redigering: april 19, 2010, 12:49:30 pm av Mr. Empiboy » Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #66 på: april 19, 2010, 12:51:16 pm »

Good looking JHU Glad
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #67 på: april 19, 2010, 12:53:52 pm »

Den kommer muligens ned en cm eller to foran, men bak er det på grensen til for mye negativ camber slik det er. Lakken er langt i fra bra, men den holder for meg.
Denne skal ha plast lykteringer i rødt etterhvert ja.
Loggført

Speed is no substitute for direction
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2391
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #68 på: april 19, 2010, 12:57:52 pm »

Takk for ny skrivebordsbakgrunn igjen!!
Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #69 på: april 19, 2010, 13:03:25 pm »

Dette ble jo riktig bra. Veldig 2010 å tenke miljøvennlig og resirkulere gamle lookere Osteaktig
Tidløs!!
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #70 på: april 19, 2010, 13:05:04 pm »

.
« Siste redigering: april 19, 2010, 13:07:55 pm av Gunnar|Rennfahrer2 » Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #71 på: april 19, 2010, 13:07:32 pm »

Nais, men jeg er nok enig med deg angående felger, detaljerte.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #72 på: april 19, 2010, 13:12:55 pm »

Den kommer muligens ned en cm eller to foran, men bak er det på grensen til for mye negativ camber slik det er. Lakken er langt i fra bra, men den holder for meg.
Denne skal ha plast lykteringer i rødt etterhvert ja.

Da blir'n fin-fin..... Selv om det er en 03 Blunker
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Elwood
Supermedlem
*****
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark


Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now


Vis profil
« Svar #73 på: april 20, 2010, 11:56:26 am »

Har sansen for at du bygger noe du husker fra den gangen interessen kom krypende JH. Den gangen var vi jo drit ferske i vw verden, og hadde vel egentlig ikke peiling på hva som var rett stil, verdt mest penger ,og dro mest damer....... Men det vet vi vel fortsatt ikke i dag heller  Gliser  Gliser  Gliser He,he


Loggført

Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #74 på: april 20, 2010, 12:29:42 pm »

Det er en utrolig følelse å holde på med slik gammelt tanke gods.
Min smak for biler fikk jeg når jeg satt på fanget til far og "leste" bilblader på syttitallet, nå var det ikke mye cal-look der i gården, men bilene og stylingen racerbilene hadde dengang gjorde kraftig inntrykk på en liten gutt. Og det henger fortsatt i, så for meg er det ikke så rart at jeg likte det samme ved 15 som jeg gjør ved 35...
Men det er ikke dermed sagt at jeg anbefaler alle å gjenoppta sine åttitalls synder.. Sjokkert Gliser
Loggført

Speed is no substitute for direction
FUSENTAST
Moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #75 på: april 20, 2010, 13:10:12 pm »

Ennå godt det da....i og med at både jeg og BID den gangen satset på hockeysveis og flat mage....selv om BID fortsatt har seilersko da...

Men det er ikke dermed sagt at jeg anbefaler alle å gjenoppta sine åttitalls synder.. Sjokkert Gliser

Loggført

SCREWDRIVER #1
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #76 på: april 20, 2010, 13:39:01 pm »

HØGT
Loggført

Elwood
Supermedlem
*****
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark


Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now


Vis profil
« Svar #77 på: april 20, 2010, 16:47:48 pm »

Er litt klar på "Leningrad Cowboys" stilen jeg...og da er det vel bare 1303 og litt mer dasjbåååård som teller. Seilersko bruker jeg bare på Mjøs-isen om vinter`n... Gliser
Loggført

Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
HB4596
Supermedlem
*****
Innlegg: 922
Bosted: Sandefjord


...de kunne servert en kebab.


Vis profil WWW
« Svar #78 på: april 23, 2010, 08:14:54 am »

Nostalgien tok overhånd og nå står min første bil igjen på tunet.
Kjører rullende restaurering på den og det hjelper litt etter litt, den skal bli akkurat som jeg drømte om dengang da...
Det er en 1974 mod 1303S som rullet på Otta til den flyttet til Sandefjord som 15 åring, da var den en urørt originalbil i den herlige fargen Senegalrot. Salt hadde den aldri sett, så rust var det ikke å spore i annet enn en bakspiss den gangen, liste hullene sveiset jeg selv som 16 åring. Kjøpte One-piece ruter, cal look gummi, sideruter, og skjermer/stigtrinn av Karl Fredrik på BugTech. Justerbare macpherson bein ble handlet på en familietur i sør Sverige hos legendariske CSP hyllinge. Skjermene er 02 versjonen foran og bak, for å få normal fanger gjennomføringgummi og slippe de forferdelig original baklysene. Felgene jeg satte på handlet jeg av Kili for de som husker han, 5,5 original felger med Porsche nipple kapsel. Drømmen var da som nå Fuchs, men dengang likte jeg fullpolerte best, derfor ble det bare å bite i det sure å kjøre samme stuket nå. Jeg bygger bilen jeg drømte om da ikke Øyerulling Morro å ha noe å kjøre i hvertfall.
[ Vedlegg ]

Ja, me hadde vondt i handa etter den bilen.....Jeg har blitt bedre.
Loggført

Mvh
Pål Thomas Carlsen
Veteran VW Klubben  - Folk&Vogn, veldig hyggelig
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!