tmbryhn
|
 |
« Svar #60 på: oktober 06, 2009, 00:08:19 am » |
|
Jævla mandig Boble, JHU! Det bildet fra dragracet var bare herlig, særlig etter at jeg leste avhandlinga litt lenger under... Like morro hver gang... Liker sånne sleepere som du har. Ingen tror det fløtter på seg fordi det er så "stygt" å se på. Synes det er sjarm, jeg...
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
SplitMan
Moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #61 på: oktober 13, 2009, 15:23:07 pm » |
|
"Der Wiger Coupe" debuterte i Hessisch Oldendorf våren 2009 og representerer Screwdrivers' mest veterane side..
Dette er en "modern day coachbuilt" basert på en Mai 1952-modell original Boble. Bygget av Norwegian Hammerworks i Fredrikstad, vinteren 2008/09.
VWs modellprogram var ment å bestå av 4-seter Sedan (bobla), 4-seter Cabriolet (bygget av Karmann), 2-seter Cabriolet (bygget av Hebmuller) og ..... 2-seter Coupe (skisset av Porsche & Hebmuller, prototypebygget av Hebmuller, men stoppet av fabrikkbrannnen).
Motivasjonen bak Der Wiger Coupe var å bygge den Coupeen som VW skulle ha bygget....og... å bygge en "coachbuilt"-bil som kunne vært bygget hos et karosseriverksted i 1953. En skjebne som mange VW-chassis fikk i etterkrigstidens Europa.
Bilen er 100% original bortsett fra karosserimodifiseringene, inklusive matching number 25 HP motoren. Den skal lakkeres vinteren 2009/10 .... om noen er gode på photoshop, tar vi gjerne imot hjelp til fargelegging.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
brm
Supermedlem
    
Innlegg: 556
Bosted:
|
 |
« Svar #62 på: mars 10, 2010, 16:06:24 pm » |
|
Og hva har blitt bestemt i forhold til farge? En farge, eller to?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #63 på: april 19, 2010, 12:31:13 pm » |
|
Nostalgien tok overhånd og nå står min første bil igjen på tunet. Kjører rullende restaurering på den og det hjelper litt etter litt, den skal bli akkurat som jeg drømte om dengang da... Det er en 1974 mod 1303S som rullet på Otta til den flyttet til Sandefjord som 15 åring, da var den en urørt originalbil i den herlige fargen Senegalrot. Salt hadde den aldri sett, så rust var det ikke å spore i annet enn en bakspiss den gangen, liste hullene sveiset jeg selv som 16 åring. Kjøpte One-piece ruter, cal look gummi, sideruter, og skjermer/stigtrinn av Karl Fredrik på BugTech. Justerbare macpherson bein ble handlet på en familietur i sør Sverige hos legendariske CSP hyllinge. Skjermene er 02 versjonen foran og bak, for å få normal fanger gjennomføringgummi og slippe de forferdelig original baklysene. Felgene jeg satte på handlet jeg av Kili for de som husker han, 5,5 original felger med Porsche nipple kapsel. Drømmen var da som nå Fuchs, men dengang likte jeg fullpolerte best, derfor ble det bare å bite i det sure å kjøre samme stuket nå. Jeg bygger bilen jeg drømte om da ikke nå  Morro å ha noe å kjøre i hvertfall.
 Buffy4.jpg (123.97 KB. 1000x667 - vist 1500 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
    
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!
|
 |
« Svar #64 på: april 19, 2010, 13:43:29 pm » |
|
Ganske høy eller? Mener ikke at den bør "grøftes" men kansje 20mm mere hadde blitt bra? Bare en tanke fra en som ikke har peiling på design 
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
    
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!
|
 |
« Svar #65 på: april 19, 2010, 13:44:15 pm » |
|
PS: Parkeringshusbelysning gjør underverker........
Var det foresten denne du slulle ha plastlykteringer til? Feks lakkert røde? Det hadde vært snobbette.
|
|
« Siste redigering: april 19, 2010, 13:49:30 pm av Mr. Empiboy »
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #66 på: april 19, 2010, 13:51:16 pm » |
|
Good looking JHU 
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #67 på: april 19, 2010, 13:53:52 pm » |
|
Den kommer muligens ned en cm eller to foran, men bak er det på grensen til for mye negativ camber slik det er. Lakken er langt i fra bra, men den holder for meg. Denne skal ha plast lykteringer i rødt etterhvert ja.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
JonB
Supermedlem
    
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold
|
 |
« Svar #68 på: april 19, 2010, 13:57:52 pm » |
|
Takk for ny skrivebordsbakgrunn igjen!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #69 på: april 19, 2010, 14:03:25 pm » |
|
Dette ble jo riktig bra. Veldig 2010 å tenke miljøvennlig og resirkulere gamle lookere  Tidløs!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #70 på: april 19, 2010, 14:05:04 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: april 19, 2010, 14:07:55 pm av Gunnar|Rennfahrer2 »
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #71 på: april 19, 2010, 14:07:32 pm » |
|
Nais, men jeg er nok enig med deg angående felger, detaljerte.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
    
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!
|
 |
« Svar #72 på: april 19, 2010, 14:12:55 pm » |
|
Den kommer muligens ned en cm eller to foran, men bak er det på grensen til for mye negativ camber slik det er. Lakken er langt i fra bra, men den holder for meg. Denne skal ha plast lykteringer i rødt etterhvert ja.
Da blir'n fin-fin..... Selv om det er en 03 
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
Elwood
Supermedlem
    
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark
Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now
|
 |
« Svar #73 på: april 20, 2010, 12:56:26 pm » |
|
Har sansen for at du bygger noe du husker fra den gangen interessen kom krypende JH. Den gangen var vi jo drit ferske i vw verden, og hadde vel egentlig ikke peiling på hva som var rett stil, verdt mest penger ,og dro mest damer....... Men det vet vi vel fortsatt ikke i dag heller  He,he
|
|
|
Loggført
|
Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #74 på: april 20, 2010, 13:29:42 pm » |
|
Det er en utrolig følelse å holde på med slik gammelt tanke gods. Min smak for biler fikk jeg når jeg satt på fanget til far og "leste" bilblader på syttitallet, nå var det ikke mye cal-look der i gården, men bilene og stylingen racerbilene hadde dengang gjorde kraftig inntrykk på en liten gutt. Og det henger fortsatt i, så for meg er det ikke så rart at jeg likte det samme ved 15 som jeg gjør ved 35... Men det er ikke dermed sagt at jeg anbefaler alle å gjenoppta sine åttitalls synder.. 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
FUSENTAST
Moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted:
Trønder i eliksir
|
 |
« Svar #75 på: april 20, 2010, 14:10:12 pm » |
|
Ennå godt det da....i og med at både jeg og BID den gangen satset på hockeysveis og flat mage....selv om BID fortsatt har seilersko da... Men det er ikke dermed sagt at jeg anbefaler alle å gjenoppta sine åttitalls synder.. 
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #1
|
|
|
Soddli
Seniormedlem
   
Innlegg: 413
Bosted: Levanger
|
 |
« Svar #76 på: april 20, 2010, 14:39:01 pm » |
|
HØGT
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Elwood
Supermedlem
    
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark
Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now
|
 |
« Svar #77 på: april 20, 2010, 17:47:48 pm » |
|
Er litt klar på "Leningrad Cowboys" stilen jeg...og da er det vel bare 1303 og litt mer dasjbåååård som teller. Seilersko bruker jeg bare på Mjøs-isen om vinter`n... 
|
|
|
Loggført
|
Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
|
|
|
HB4596
Supermedlem
    
Innlegg: 922
Bosted: Sandefjord
...de kunne servert en kebab.
|
 |
« Svar #78 på: april 23, 2010, 09:14:54 am » |
|
Nostalgien tok overhånd og nå står min første bil igjen på tunet. Kjører rullende restaurering på den og det hjelper litt etter litt, den skal bli akkurat som jeg drømte om dengang da... Det er en 1974 mod 1303S som rullet på Otta til den flyttet til Sandefjord som 15 åring, da var den en urørt originalbil i den herlige fargen Senegalrot. Salt hadde den aldri sett, så rust var det ikke å spore i annet enn en bakspiss den gangen, liste hullene sveiset jeg selv som 16 åring. Kjøpte One-piece ruter, cal look gummi, sideruter, og skjermer/stigtrinn av Karl Fredrik på BugTech. Justerbare macpherson bein ble handlet på en familietur i sør Sverige hos legendariske CSP hyllinge. Skjermene er 02 versjonen foran og bak, for å få normal fanger gjennomføringgummi og slippe de forferdelig original baklysene. Felgene jeg satte på handlet jeg av Kili for de som husker han, 5,5 original felger med Porsche nipple kapsel. Drømmen var da som nå Fuchs, men dengang likte jeg fullpolerte best, derfor ble det bare å bite i det sure å kjøre samme stuket nå. Jeg bygger bilen jeg drømte om da ikke nå  Morro å ha noe å kjøre i hvertfall. [ Vedlegg ] Ja, me hadde vondt i handa etter den bilen.....Jeg har blitt bedre.
|
|
|
Loggført
|
Mvh Pål Thomas Carlsen Veteran VW Klubben - Folk&Vogn, veldig hyggelig
|
|
|
|