april 16, 2024, 21:10:24 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvorfor er luftkjølt VW så billig?  (Lest 12664 ganger)
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #30 på: mai 29, 2013, 09:35:22 am »

Enig i alt du skriver, dog holder deg ikke med åpen og inkluderende klubb desverre. Ikke en gang med startkapital på 100k og en grei medlemsmasse.
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6095
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #31 på: mai 29, 2013, 09:54:15 am »

Enig i alt du skriver, dog holder deg ikke med åpen og inkluderende klubb desverre. Ikke en gang med startkapital på 100k og en grei medlemsmasse.


Klubber er er bare en liten del av bildet. De mest aktive er ofte ikke med i noen klubb - mens enkelte andre er med i flere. Jeg kjenner svært mange som er medlem i to klubber og faktisk flere som er medlem i 3 norske folkevognklubber...

Selv kjørt jeg 12 mil sent i går kveld med min nesten 50 år gamle bil ( for å besøke en kar som er meget aktiv - han er ikke medlem noe sted - og han stiller opp i alle sammenhenger for å fronte VW-hobbyen.
--
Tråden går på hvorfor Vws er billige - Vi får ikke spore av. Det er et resultat av den markedsmekanismen som går på tilbud og etterspørsel. Tilbudet er større enn enn etterspørselen i øyeblikket.

Mitt forslag er å stimulere etterspørselen. Forslag mottas...


Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #32 på: mai 29, 2013, 11:52:50 am »


Bra debatt...bra innspill.

Jeg tenker at det er litt begge deler; Med at definisjonen på et "fritt og åpent og transparent marked" er blitt så vanvittig forandret med "folkeliggjøringen" av internet på de siste 20 år...så er det nå flere biler tilgjengelig for alle...så tilbudet er større enn før - ingen tvil om det. Og - kombinasjonen av at mange entusiaster er "mettet" med prosjekter, og at en del har falt fra (og ikke like mange kommet til) ..... så er også markedet litt mindre enn før.

Så - om tilbudet har økt med 10-15%, og markedet krympet med 10-15%.... så er vel det de 20-30% i prisreduksjon man ser i VW-hobbyen nå.

For å presisere litt: En hovedtanke jeg hadde med å starte denne tråden var litt for å forstå noe om "når kommer totalkollapset i hobbyen?" For den kommer...
Den har kommet i T-Ford hobbyen (I 1980 kostet en strøken T-Ford 150-tusen 1980-kroner - i dag er den samme bilen verd 50-tusen 2013-kroner....i 1980 var det hundrevis at T-Ford klubber i verden...i dag et titalls)....den har kommet i "bondeantikvitetsmarkedet".....(et flott hjørneskap fra 1750 fra Telemark kostet i 1990 70-tusen 1990-kroner, i dag koster det 10-tusen 2013-kroner).

Og enda en presisering: Jeg er ikke bekymret for, eller opptatt av selve penge-dimensjonen av dette......den er bare et resultat av det faktum at ved et kollaps...så forsvinner entusiastene og markedet helt og holdent. Jeg vet ikke helt om kollapsene i de to nevnte hobbyene kom som følge av at folk "mistet interessen"...eller om rett og slett hovedmengden av entusiastene dør ut.

Det var litt det jeg var ute etter å forstå.....er det en "dipp"....eller en "normalisering".....eller "starten på slutten". Og igjen - sett i forhold til engasjement og miljø, men uttrykt via penge-dimensjonen.
Loggført

SCREWDRIVER #2
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #33 på: mai 29, 2013, 11:54:50 am »


Og en annen kommentar:
Min erfaring med TheSamba og "utlandet" er helt motsatt av Tuftes ...... masse syting og klaging, kraftig pruting, høye utropspriser vs reelle salgspriser.... men for all del: mange titalls mailer og svar (mere respons) - med stort sett svadaprat.
Loggført

SCREWDRIVER #2
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #34 på: mai 29, 2013, 12:10:48 pm »

Det blir litt for enkelt å bruke prisnivået som peilepinn på miljøet. Der spiller mange ting utenfor hobbyen inn. Hvis prisene faller pga. manglende interesse/engasjement SÅ er det jo alvorlig. Men da må man gå litt grundigere til verks:

- Kommer det færre folk på treff?
- Er det vanskeligere å gjennomføre/få frivillige til treff?
- Er medlemsmassen i klubbene stabil eller på vei ned?
- Forsvinner lokale klubber/mekkefelleskap?
- Er det vanskelig å fylle opp mekkelokaler eller er det ventelister?

En "korrigering" av prisene, spesielt på prosjekter (uansett årsmodell/type) er forsåvidt bare sunt. Mye har lagt FOR høyt ifhorhold til pris, selv om selvsagt markedet bestemmer. Men det er synd at folk sliter med å få betalt for virkelig flotte restaureringer. Selv om fortjeneste aldri kan være en viktig motivasjonsfaktor for å fikse en bil (på hobbybasis), så er det iallefall demotiverende om arbeidet overhodet ikke verdsettes om man kommer i den situasjonen at man vil selge og starte på noe nytt.....
Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #35 på: mai 29, 2013, 12:18:56 pm »


Veldig bra innspill Geir. Jeg er enig i at pris ikke er den eneste og beste "miljøindikatoren" - men det er ihvertfall en veldig målbar parameter.

Forøvrig tenker jeg vel egentlig at alle indikatorene du peker på, tilsier akkurat samme 20-30% nedgang som prisindikatoren.... Så jeg vil svare:
JA
JA
På vei ned (Oslo er lagt ned...)
JA
Vanskeligere enn før

Og om vi fikk et tall på "antall innlegg/medlemmer/tråder" på VWN fra Trond...så tenker jeg at det vil vise omtrent det samme.

Så - uansett måleparameter - så er det nedgang....men er det "normalisering", "dipp" eller "slutten".....Det får vel bare ettertiden vise.

Det kunne være interessant å høre med en gammel ihuga T-Ford-mann....om han tenker "hvis vi bare hadde gjort X og Y tilbake i 1984...da hadde T-Ford-verden sett ganske annerledes ut i 2013". Et stort amerikansk prosjekt heter "Bring a kid to a car show" (google).... og det er litt sånn tenking rundt X og Y. Squareback har allerede bidratt med sine synlighets-argumenter. Jeg donerte for et par uker siden en motor og et rørramme-tips til den lokale konfirmasjonsundervisningslederen.... og det er sikkert veldig mange slike tiltak vi kan/bør diskutere - for å ta vare på hobbygleden.


Det blir litt for enkelt å bruke prisnivået som peilepinn på miljøet. Der spiller mange ting utenfor hobbyen inn. Hvis prisene faller pga. manglende interesse/engasjement SÅ er det jo alvorlig. Men da må man gå litt grundigere til verks:

- Kommer det færre folk på treff?
- Er det vanskeligere å gjennomføre/få frivillige til treff?
- Er medlemsmassen i klubbene stabil eller på vei ned?
- Forsvinner lokale klubber/mekkefelleskap?
- Er det vanskelig å fylle opp mekkelokaler eller er det ventelister?

En "korrigering" av prisene, spesielt på prosjekter (uansett årsmodell/type) er forsåvidt bare sunt. Mye har lagt FOR høyt ifhorhold til pris, selv om selvsagt markedet bestemmer. Men det er synd at folk sliter med å få betalt for virkelig flotte restaureringer. Selv om fortjeneste aldri kan være en viktig motivasjonsfaktor for å fikse en bil (på hobbybasis), så er det iallefall demotiverende om arbeidet overhodet ikke verdsettes om man kommer i den situasjonen at man vil selge og starte på noe nytt.....
Loggført

SCREWDRIVER #2
A.Hole
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #36 på: mai 29, 2013, 12:27:21 pm »

Jeg tror nok internasjonaliseringen av hobbyen kan være et toegget sverd. Kjempespennende  på kort sikt, men det skal mer til å begeistre enn før. Dvs at man bør helst ha en 40 talls boble eller en annen ubersjelden vw modell for å være med å leke.  Konsekvensen kan bli å miste bredde-interesse.
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #37 på: mai 29, 2013, 12:50:08 pm »

Min hobbyinteresse har, etter vi la ned Oslo VWC, begrenset seg til en sjelden tur i bobla (solgt i dag) og en tur innom vwnorge i ny og ne. Sistnevnte har med tiden blitt dominert med kjøp/salgs-tråder og savner gode gamle tuju-diskusjoner a la denne Splitman startet her nå.

Miljøet ble på slutten av OVWC perioden dominert av egne mekkemiljøer som spiret opp rundtom, fremfor å bli medlem av en klubb. Det var bare en trend man måtte akseptere og ikke bekjempe. Man må respektere hva folk vil bruke fritiden sin på Glad
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #38 på: mai 29, 2013, 12:56:57 pm »

Og så har man den store tidstyven, tiden vi lever i. Stadig flere produkter vi skal ha, og sette oss inn i. Hus, kone, barn, hytte, båt m.m. Mindre tid til hobbier, mer å bruke pengene på. Mange selger pga manglende bruk.

Jeg bestemte meg etterhvert for å ha ei boble, og å holde den i grei bruksstand. Jo mer original, jo enklere å kjøre og drifte. Det var godt når barna kom, å ha en bil som kun krevde vanlig vedlikehold og var til å stole på. Prosjektene/objektene blei solgt (og de står fortsatt, de fleste av de, men hos andre). Jeg har ikke tid til fler, sjøl om lysta er der (har dog 3-4 gamle motorsykler i tillegg, har 2 av de raskeste fra 70-tallet).
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
GamleNydal
Supermedlem
*****
Innlegg: 659
Bosted: 2335 Stange


93011499


Vis profil
« Svar #39 på: mai 29, 2013, 15:53:20 pm »

Er egentlig luftkjølt VW så billig?? Ser man på veteranmarkedet, og hva man får for de samme pengene med tanke på motor og komfort. Eks:

VW CAB:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40905365
Alternativer i samme prisklasse:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41702256
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41621917

VW Oval:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41693977
Alternativer i samme prisklasse:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41746824
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41821253
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40216108
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37684221

Mye godteri å velge i med andre ord.

Jeg tror dette er en vanlig konjunktur i markeded. Vi kan se på prisutviklingen på T2 Bay de siste 15 åra. For noen år siden var jeg deleier i en singelcab som vi ga ca 7-8 tusen for, denne har gått noen runder i markedet og ble sist solgt for rundt 80000 hvil jeg tro, det har jo blitt gjort litt med bilen i årene siden jeg var på eiersiden, men bilen er også veldig mye den samme. Det er 1000% prisstigning på noen år. Det er klart at dette er en boble som vil sprekke når markedet er mettet. Vi ser i markedet hva andre prøver å få for bilene sine og legger oss på samme nivå. Når sistemann som er villig til å "overbetale" for bilen har kjøpt sin bil, kommer prisene til å rase ganske fort vil jeg tro.

Det samme skjedde med Singer symaskiner på 90 tallet. Alle skulle ha en på stua, og prisene steg. Markedet la merke til dette og alle skulle selge symaskiner til 2-3 tusen kr. I dag kastes disse etter deg. Stabbur picknik boksene lider i disse dager samme skjebne.

Jeg tror unormal høy pris på VW biler er det som gjør at interessen daler. Dette skal være bilentusiastenes svar på Bilcross i motorsportverden, det skal være for meg, deg og menigmann. 30-40 tusen for en orginal 60tallsboble er mer en nok. Selvsagt finnes det perler som er verd pengene sine, men for bredden er det nok en fordel med litt mer folkelige priser.

 


« Siste redigering: mai 29, 2013, 16:20:12 pm av GamleNydal » Loggført

Bergrenner

93011499
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #40 på: mai 29, 2013, 15:59:05 pm »

Enig med deg hvis man sammenligner med andre biltyper. MB kostet vel 4 ganger mer enn en VW. Våre biler er priset høyt nok. Det er vel det at vi er VW entusiaster som gjør at vi ikke velger en komfortabel MB
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #41 på: mai 29, 2013, 18:12:31 pm »

Og om vi fikk et tall på "antall innlegg/medlemmer/tråder" på VWN fra Trond...så tenker jeg at det vil vise omtrent det samme.

Statistikk er alltid bare statistikk og man må vite hva man sammenligner.
Det er f.eks alltid enkelte tider på året at aktiviteten på forum er høyere, så man kan ikke bare sammenligne to måneder mot hverandre. Beste er nok å sammenligne samme måned med året før.  Man må også huske at på samme måte som noen medlemmer "faller fra" og endrer sitt fokus, tidsbruk osv så er det andre som strømmer til. Vi har typisk 60-70 nye medlemmer hver måned.
Her er uansett et par eksempler som viser tre år sammenlignet. Selv om det er forskjell så er de unasett ganske marginale synes jeg. Det er større forskjell på når på året man ser enn om man sammenligner to måneder over flere år.

MånedNye emnerNye innleggFlest Pålogget(på likt)Sidevisninger
September 201295783662791432271
September 201186882803091592524
September 20101104112762761649046
April 201382167652751222264
April 201295583572751512757
April 201191682462851494513
Februar 201358757812321112123
Februar 20127386935260 1425629
Februar 201172277133311477827
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #42 på: mai 29, 2013, 19:25:33 pm »

Jeg er ikke sikker på at du kan sammenlikne bobleinteressen med interessen for t-ford. Boblemiljøet er mye mer mangefasettert (veteran, germanlook, callok, dragrace, rally, rallycross osv osv) og bilene er brukanes i moderne trafikk. En t-ford er helt ubrukelig. Og er derfor i realiteten kun en museumsgjenstand. Ser du på A-ford så holder vel de seg godt i pris. Dels fordi de er brukelige, dels fordi de kan brukes til rodding. Akkurat som boblene.
Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #43 på: mai 29, 2013, 19:33:01 pm »

Kan det være at folk idag har mer penger å rutte med for sin hobby og smed går etter mer spesielle biler, og at det er færre av oss som gidder bruke 40000,- på å pusse opp noe?
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #44 på: mai 30, 2013, 10:26:54 am »

De siste årene har det kommet endel bobler, og andre veteraner ut i trafikken i "vanlig" bruk. Rett og slett som et "billig" fremkomsmiddel for studenter og evt. som nummer to bil fordi de er så fine.... noe de jo forsåvidt er Glad. Men endel av disse eierne får seg en på trynet når det går opp for de at miljøet ikke handler om å hjelpe ved å jobbe FOR, men MED andre. Glad

De som ikke vil få olje og dritt på henda, vil før eller siden få seg biler som er mer egnet til bruken, eller innse at bobla var litt mer krevende enn de først tenkte. Denne typen eiere vil det bli færre av fremover, etterhvert som "bedre" (mer moderne/komfortable) biler blir veteraner, eller det sprer seg at dette ikke var så lurt som det først virket....Dette er heller ikke ekte bilentusiaster i min bok. Kanskje "image-jegere", eller ekte design-entusiaster? Helt greit det, så sant man har lommebok til å følge opp, og ikke venter andre skal ta jobben. Kanskje noen av disse også finner gleden ved å gjøre ting selv etterhvert, noe som er helt suverent.

En strøken, driftsikker bruksveteran koster, selv med dagens priser, ikke mindre enn en brukt moderne bil, og er heller ikke billigere å ha hvis man skal bruke verksted på alt. Sikkert en HELT annen diskusjon.....men endel av bildet i den grad det påvirker prisene.

Miljøhensynet blir nesten umulig å trekke inn for min del. Kan ikke utfra det forsvare noe av det jeg driver med..... Jeg kjører mye, og jeg kjører mye forskjellig. OG jeg kjører mye unødvendig. Kanskje 50% av kjøringen.....aner ikke. Jeg kjører fordi det er gøy, det gir frihetsfølelse og masse flotte opplevelser uavhengig om det er i bil, på scooter eller mc. Skulle jeg vært miljøvennlig måtte jeg tråkke rundt på sykkel, jogge eller tatt toget. Noen brenner av 1000vis av liter drivstoff i en Princess, eller flyr til Paris på lunsj. Jeg koser meg med et av kjøretøyene mine på landsbygda og til og med av og til i byen (uff uff....)

Jeg gir egentlig blaffen i prisnivået, verdiene er "lave" uansett. Man sikrer ikke alderdommen med en boble eller to, og det er vel heller ikke meningen (for de fleste). Schwimwagen kunne sikkert ha vært en god investering om man hadde pengene, men hva skal jeg med det? Jeg kunne jo også kjøpt gull jeg kunne se på og polere......Nei, vil heller ha en kul buggy, kitcar eller customgreie. Helst bygge noe selv. Er det lite verdt behøver jeg ikke være redd for å "ødelegge" det..... Glad

Blant alle idiotinvesteringer jeg har gjort er kjøretøyene det som har gitt mest glede. Priser og antall entusiaster får heller gå opp og ned som de vil. Glad
« Siste redigering: mai 30, 2013, 10:30:11 am av StarBugs Geir » Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #45 på: mai 30, 2013, 10:37:58 am »

Er jo mange faktorer her. I dag gidder ikke folk komme å se en bil. Den kjøpes via bilder/tekstmeldinger. Det merker man jo selv både vis en har solgt eller kjøpt bil.
Dermed selges den ikke for den prisen den faktiskeverdien. Det sies at en bil ikke har mere verdi en kjøper vil gi. Før var kjøperen der og så/prøvde bilen. Det kunne da dannes et bilde av verdi.
Mange biler har sikker mye høyere verdi en salgssummen, for nesten ingen har sett den/prøvd den. Du bare sender et bud.
Vi har jo selv skyld i dette. Det er faktis vi som er kjøper/selger.

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #46 på: mai 30, 2013, 10:50:46 am »

Min første bil, en oval fra 53 ga jeg 6500,- for i 1989, 24 år siden. Rustfri og kjørbar, men dog ingen perle.

Uten internett, så var du jo plukka nødt til å reise rundt på treff for å kunne følge med i hva som skjedde og treffe likesinnede på den tiden.
 Var og greit å være medlem i flere klubber for å kunne få klubbavisen hjem i posten for ytterligere oppdatering.
Så var det jo spennende å dra på de første treffene på vårparten for å så på hva som hadde skjedd i de mange garasjer/verksteder rundt omkring i løpet av vinteren.

Nå er jo dette ofte avslørt på nettet, og noe av spenningen blir jo borte, og da og litt av greia med det å dra på treff borte for mitt vedkommende.

Kan nok syntes som prisene på bilene er dalende. Helt greit for oss som har dette som hobby, men handler du biler for å tjene penger så er det jo kjedelig.
Prisene på splitt busser har jo vært helt galskap.
Jeg tror vi kan takke internettet for mye av det som skjer på godt og vondt i hobbyen vår nå.
Kan hende de høye prisene som har vært har skremt evt. nykommere, så kan vi jo håpe rekruteringen vil øke med lavere priser på bilene...


Loggført

Har laaang VW-pause.
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #47 på: mai 30, 2013, 20:58:55 pm »

Har ikke fått lest gjennom hele tråden, så mulig noe er sagt før.

Jeg synes ærlig talt ikke prisene på luftkjølt VW har blitt jevnt over lavere de siste årene men litt mer fornuftig fordelt mellom bra og dårlige biler.
For noen år siden måtte man gi mer for et dårlig prosjekt enn nå, særlig når det gjelder splittbuss, oval osv.
Dette er biler som krever enormt med påkost for å komme i stopp strekk, noe jeg tror folk har blitt mer og mer klar over og som dermed reflekteres i hva man er villig til å gi.
Bra biler derimot synes jeg heller har økt i pris. Det er nå fullt mulig å få 100.000 for en bra oval, 200 for en bra splittbuss og 50+ for en bra 60-taller. Var det det for noen år siden?

Det norske markedet har hatt alt for liten differanse mellom bra og dårlige biler, dette gjelder ikke bare VW men veteranbiler generellt.  Det har sikkert noe med inngangsbilletten å gjøre men det virker som fler og fler har skjønt at det mest fornuftige er å kjøpe den beste bilen man har råd til. Folk har gladelig gitt 15 lapper for en rusten men kjørbar '69 boble, men ikke 30 for en strøken en.. Det koster fort 25-40 bare å lakkere den!

I USA er forskjellen i pris mellom bra og dårlige veteranbiler betraktelig større. Det kan se ut som prisene der borte er mye lavere på visse biler, men ser man mer nøye etter er de bra bilene vel så dyre som her.

Trenden er bra for bilene også. Er prosjektene mer overkommelige i pris og mer verdt når de er ferdige er det mer fornuftig å legge penger i å restaurere en bil.

At en bra urestaurert bil burde være verdt mange ganger det samme som en restaurert en er en annen debatt  Blunker
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #48 på: mai 31, 2013, 00:01:27 am »

tja.. vet nå ikke jeg da!
http://www.ebay.de/itm/-/171045184460?roken=mfRRFM

Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #49 på: mai 31, 2013, 08:03:44 am »



28 bud allerede.....crazy!
Loggført

SCREWDRIVER #2
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!