mars 29, 2024, 03:11:08 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Enda en senketråd (1302)  (Lest 486 ganger)
Auen
Seniormedlem
****
Innlegg: 355
Bosted: Grimstad



Vis profil
« på: juni 03, 2013, 15:49:15 pm »

Prøvde å søke litt opp på det, men jeg fant ikke noe som passa meg helt. Driver litt på med å fikse høyda på bilen om dagen før jeg skal ha den inn på hjulstillingskontroll, og jeg nærmer meg stadig et resultat Glad Får vel starte med hvordan oppsettet er idag: 15" empi-felger (er vel 5.5" brede, tenker jeg) med 185/50 foran og 205/75 bak. Videre har jeg originalhøyde bak og Kerscher 080-fjærer foran. Tror kanskje ikke jeg syns den høyda bak er så dum, men den er i høyeste laget foran, syns jeg. Med det oppsettet jeg har nå, har jeg omlag 12cm bakkeklaring, så jeg vil ikke senke mye mer, men kanskje et par cm.

Hvis jeg har forstått det riktig, så kan jeg (om jeg oppdriver papirer på det) få godkjent de fjærene jeg allerede har hos BT, men finnes det noen fjærer som senker noen skarve cm til, som jeg kan få godkjent? Jeg forstår at jeg må sette på andre hjul for at de skal gidde å gjøre noe som helst (må vel ha minst 11cm bakkeklaring).

Så lurer jeg bare på én ting til: Jeg har lest bittelitt om forsterkede stabstag for senkede biler. Trenger jeg det? Har jeg kanskje det allerede? (kan måles med skyvelære?).

Har tenkt meg en tur til BT når jeg får på fangere, og få godkjent fargeskifte, 1600-motor og skivebremser, så jeg skal en tur dit etter hvert uansett.

Legger ved et bilde så det er litt mere lettere å forstå hvor mye jeg pratær om Glad (ikke så mye, altså)

Loggført

-68 1300: Roadtripbobla
-73 Camper: Tantebussen

Hun var bygd som en gammel bil. All tyngden var plassert bak.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!