oktober 28, 2021, 05:22:45 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Senkesett og hjulstilling  (Lest 1332 ganger)
herstene
Nybegynner
*
Innlegg: 7
Bosted:


Vis profil

« på: juni 13, 2013, 20:06:18 pm »

Gjør det kort og enkelt; Har ikke godkjent senk, ble stoppa, må på kontroll og få det godkjent, visst jeg fjerner senkesettet og tar på original fjærene, må jeg ha med hjulstilling skjema eller noen annen form for papirer da? Hæ
Loggført
A.Hole
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #1 på: juni 13, 2013, 20:18:10 pm »

Nei. Normalt ikke.

(Men  det er dog litt  Lotto: man vet  aldri  hva en fersk inspektør kan få seg til å finne på i et "inspirert øyeblikk")
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2 på: juni 13, 2013, 20:22:21 pm »

Hjulstillingen endrer seg om du bytter fjærer, så det er lurt med en hjulstillingskontroll. Men disse ullhuene hos biltrangsynet skjønner jo ikke opp og ned på en bil.
Bilen får jo ikke automatisk riktige hjulvinkler når man setter på originale fjærer :-P

Selv hadde jeg vel satsa på å godkjenne senkesettet om det er papirer på det, regner med at det kommer på igjen...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
herstene
Nybegynner
*
Innlegg: 7
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: juni 13, 2013, 20:54:54 pm »

Da bytter jeg til original og satser på at han ikke ser på hjulstillingen, forstillingen skulle så absolutt vert justert på så er litt noia.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #4 på: juni 13, 2013, 21:03:43 pm »

En hjulstillingskontroll ligger normalt sett på rundt 1500kr hos de fleste bilverkstedene.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
GraffsT1
Supermedlem
*****
Innlegg: 541
Bosted: Aurskog


Urskog VW Aircoolers


Vis profil
« Svar #5 på: juni 13, 2013, 21:17:31 pm »

Biltilsynet har i hvertfall ikke mulighet for å si om hjulstilling er korrekt eller ikke. Er mange år siden de gutta der var borti et forstillingsapparat  Blunker Jeg hadde bare vist den med korrekt høyde.
Loggført

Urskog VW Aircoolers

'66 mod t1 rat (byttet bort)
'72 Fastback
herstene
Nybegynner
*
Innlegg: 7
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: juni 13, 2013, 21:47:58 pm »

En hjulstillingskontroll ligger normalt sett på rundt 1500kr hos de fleste bilverkstedene.
Er klar over prisen, hjulstilling skal jeg ha, passer bare litt dårlig med økonomien akkurat nå Glad
Loggført
herstene
Nybegynner
*
Innlegg: 7
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: juni 18, 2013, 20:28:53 pm »

Tviler sterkt på at det går, men det er vell ikke noen som helst mulighet for at jeg kan ringe og forklare at jeg har fjernet senkesettet, for så og slippe og møte opp med bilen for og vise den?

Unødvendig og kjøre i to timer for at en fyr skal se at jeg har skiftet til originalt for så og kjøre hjem igjen..
Loggført
Emil
Medlem
***
Innlegg: 197
Bosted: Sola



Vis profil
« Svar #8 på: juni 18, 2013, 23:24:53 pm »

Noen som har godkjenningspapirene på puma forstilling?
Loggført
GraffsT1
Supermedlem
*****
Innlegg: 541
Bosted: Aurskog


Urskog VW Aircoolers


Vis profil
« Svar #9 på: juni 19, 2013, 07:53:50 am »

Tviler sterkt på at det går, men det er vell ikke noen som helst mulighet for at jeg kan ringe og forklare at jeg har fjernet senkesettet, for så og slippe og møte opp med bilen for og vise den?

Det er nok å tro på julenissen i juni ja Blunker
Loggført

Urskog VW Aircoolers

'66 mod t1 rat (byttet bort)
'72 Fastback
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #10 på: juni 19, 2013, 08:11:52 am »

Hva er det du vil oppnå?
Er det Puma som er montert er det jo et standard skriv ang godkjenningspappirer. Utfører du 4-hjulskontroll pluss dette skrivet på forstillingen er jo bilen godkjent! Du trenger også en lysjustering;)
Skriv ang Puma vrimler det jo av her, sikkert noen som kan fikse det for deg.
Da slipper du dette 2 ganger:)

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #11 på: juni 21, 2013, 22:14:32 pm »

biltilsyntoskene følger bare boka...jeg er bombesikker på att de ikke hadde funnet peilepinnen på en bil en gang...  vis den med pumaen.ta med papirer på forstilinga....så krever de 4 hjulsmåling det må du og ha papirer på..
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #12 på: juni 22, 2013, 09:43:36 am »

Alltid lurt med 4-hjulskontroll når man endrer understell.
Hjulvinklene blir aldri like når man tukler og justering er å foretrekke.

Hjulvinkler som ikke stemmer kan skape farlige situasjoner fordi bilens oppførsel blir vanskelig å beregne når den først mister grepet. 

All endring av understell skal forevises trafikkstasjon sammen med de dokumenter som kreves. I dette tilfellet: papiret fra møller, hjulstillingskontroll (målebrev) og lysjustering.

Det fine med sånne gamle biler vi driver med er at krav om TUV eller test fra annet uavhengig laboratorium bortfaller.

Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!