mars 29, 2024, 00:31:40 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 2.0 t3 motor i 65 Notcback ?! Noen som kan hjelpe?  (Lest 1546 ganger)
tanklokk
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« på: juli 02, 2013, 22:54:12 pm »

Hei hei. har en -65 Notchback som jeg tenkte og sette en 2.0 T3 motor i. noen som vei hva som må gjøres og eventuelt hva som trengs for og få til dette?

hva må byttes eller kjøpes inn for og bygge om til 12V?

Setter pris på bilder og god info om dette.

Takk på forhånd Glad
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: juli 03, 2013, 00:07:12 am »

20 år siden jeg gjorde (nesten)det samme (type 4 1,8L)
noe av det jeg husker..

du må iallefall slipe i kassa til  228mmclutchen eller montere 210/215mm svinghjul.
(sveise om starter/automat starter ved 228mm svinghjul)
montere nålelager i svinghjulet
montere støttehylse til utløserlager
(sveise om starter/automat starter ved 228mm svinghjul.
skjære til litt av blekket.
modisfisere gummibelgen til kjøleluften + litt småplukk med gaswire etc.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
tanklokk
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: juli 03, 2013, 07:29:31 am »

Takk for svar Glad om jeg bruker orginal clutch og svinhjul da? snakka med deg ang de rutene i går foresten Glad
Loggført
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #3 på: juli 03, 2013, 22:12:26 pm »

Om du tenker på orginalt 2.0 svinghjul så  må du iallefall slipe i kassa til  228mmclutchen.

Type 3  svinghjul passer ikke på type 4 motor
Loggført
tanklokk
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: juli 04, 2013, 07:49:03 am »

Okei. jeg har ikke alverdens med kunskap om disse motorene. er så vanskelig å skille forskjell på navna. men jeg kan altså ikke bruke svinghjulet som hører til bilen på den 2.0 motoren? 
Loggført
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #5 på: juli 04, 2013, 08:06:40 am »

Okei. jeg har ikke alverdens med kunskap om disse motorene. er så vanskelig å skille forskjell på navna. men jeg kan altså ikke bruke svinghjulet som hører til bilen på den 2.0 motoren? 

Stemmer
Loggført
tanklokk
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: juli 04, 2013, 16:19:28 pm »

okei. Glad
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: juli 04, 2013, 22:31:32 pm »

type 4 svinghjul og clutch fra 1700 + 1800 motorer kan du skru rett på  uten å slipe i kasse(shimse endeslakk)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #8 på: juli 04, 2013, 23:35:52 pm »

Si ifra om du vil selge gammelmotoren din...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Frodo
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: Ranheim


Life's too short to dance with ugly women.


Vis profil
« Svar #9 på: juli 05, 2013, 08:19:32 am »

Du må vel lage oppheng for bakre motorfeste også. Dette er forskjellig fra Type 3 sitt.
Loggført

Medlem av TVWK og Rüsters VW Drontheim
tanklokk
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: juli 05, 2013, 10:04:22 am »

Si ifra om du vil selge gammelmotoren din...

gammle motorn er gåen. derfor jeg skal ha noe annet ellers hadde den helt klart fått plass i bilen igjen. prøver og finne en org 1500 eller 1600 da Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!