mars 29, 2024, 06:56:54 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: t4 motor i t1  (Lest 1993 ganger)
ted67
Seniormedlem
****
Innlegg: 475
Bosted: kolsås


Kicking ass and taking names since 1999.


Vis profil
« på: juli 03, 2013, 13:16:02 pm »

lurte på om noen hadde noen tips og triks for å få linet opp veivhjulet og dynamohjulet? (1700 t4 som skal inn i t1)

har snudd dynamohjulet, men mangler fortsatt ca en cm..
Loggført
Dragset'n
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra


tlf 91544358


Vis profil
« Svar #1 på: juli 03, 2013, 18:26:51 pm »

Klask på en ekstra indre del på dynamohjulet. Hvis du er med nå? Verdensmester til å forklare sjønner du! Osteaktig
Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2 på: juli 03, 2013, 21:16:41 pm »

Det finnes vel flere typer reimhjul til dyamo.
Selv har jeg brukt denne: http://www.unneberg-bil.no/product/118681

Litt miksing og triksing ved å trekke dynamoen så langt bakover som mulig.
Måtte også kappe av en bit som stikker ut av oljetårnet
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
ted67
Seniormedlem
****
Innlegg: 475
Bosted: kolsås


Kicking ass and taking names since 1999.


Vis profil
« Svar #3 på: juli 08, 2013, 21:24:53 pm »

jeg er ikke helt sikke på hva du mener med å klaske på en  indre del, men vis jeg forstår deg riktig vil jeg ikke få problemer medå få nok å skrufast i på yttersiden?
Loggført
ted67
Seniormedlem
****
Innlegg: 475
Bosted: kolsås


Kicking ass and taking names since 1999.


Vis profil
« Svar #4 på: juli 08, 2013, 21:32:56 pm »

Det finnes vel flere typer reimhjul til dyamo.
Selv har jeg brukt denne: http://www.unneberg-bil.no/product/118681

Litt miksing og triksing ved å trekke dynamoen så langt bakover som mulig.
Måtte også kappe av en bit som stikker ut av oljetårnet

jeg tittet på det reimhjulet, men skjønner ikke hvordan det skal løse problemet mitt. ligger det hjulet så mye lengre ut på dynamoen? for å flytte viftehuset er jeg nødt til å få støpt eller lage spesial kjøleblikk. (har viftehuset stående som på T1)
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #5 på: juli 08, 2013, 22:19:12 pm »

Er kjølingen Hjemmelaget eller har du kjøpt CSP sitt T4 in T1 kit?
http://csplink.de/GgaTvEmxJb
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #6 på: juli 09, 2013, 06:36:26 am »

http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=13432424601&rub1=Engine&rub2=Cooling%20System%2CType%2D4%20Cooling%20Systems&artnr=13261a&pn=0&sort=0&all=
Ta en titt på monteringanvisningen her!Kansje det er til hjelp.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #7 på: juli 09, 2013, 19:12:26 pm »

Var jo en meget spesiell remskive de hadde i det settet. Ser ut til at de har flyttet over senteret til motsatt del, slik at den kan monteres bak/frem.


* remskive.JPG (22.01 KB, 737x339 - vist 146 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #8 på: juli 10, 2013, 08:41:37 am »

Her er to linker for "upright cooling"
http://www.tunacan.net/t4/tech/upright-t1.shtml
http://www.aircooledtech.com/type4_upright_conversion/

Og direkte link til modifisering av generator pulley
http://aircooledtech.com/type4_upright_conversion/pulley_mod/
Dette er typsk for de som bruker to type4 kjøleblikk sett og bygger cylinderblikk til T1 viftehus av dette...

Det er også et alternaitv å se på dynamo reimskiven fra en 6V dynamo...
Mener jeg brukte det på den første T4 i T1 kjølingen jeg laget - før jeg byttet til et DTM sett
Men det prosjektet er fortsatt ikke ferdigstilt  Flau
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
ted67
Seniormedlem
****
Innlegg: 475
Bosted: kolsås


Kicking ass and taking names since 1999.


Vis profil
« Svar #9 på: juli 15, 2013, 09:41:04 am »

jeg har csp sitt t4 i t1 kit, jeg har også montert hjulet motsatt vei. mangler ikke mer enn ca en halv cm. det funker å kjøre med det sånn, men det er ingen permanent løsning.

de linkene fra tmatre (takk) gav meg noen gode ideer til hvordan jeg kan løse det. tror det skal gå seg til.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #10 på: juli 15, 2013, 11:12:10 am »

Sånn ser min ut


* _conv_IMAG1846.jpg (42.31 KB, 800x600 - vist 171 ganger.)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!