april 23, 2024, 10:22:15 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva tipper DU sluttvekta blir på 1302RRR "Curb weight"
450-499 Kg - 4 (3.3%)
500-549 Kg - 15 (12.4%)
550-599 Kg - 19 (15.7%)
600-649 Kg - 37 (30.6%)
650-699 Kg - 30 (24.8%)
700-749 Kg - 14 (11.6%)
750 Kg ++++ - 2 (1.7%)
Stemmer totalt: 121

Sider: [1] 2 3 ... 38
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302RRR  (Lest 373326 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« på: juli 11, 2013, 22:27:29 pm »

Nytt prosjekt er på gang.  Øyerulling
Bil er handlet og delesanking har starter.


Foreløpige planer : (forandres nok flere ganger i løpet av byggetiden Glad  )

planen forløpig er  

~600kg
Slicks
downforce
midtmontert MC motor  ~998'ish CC
Turbo
12.500 O/min
bruke MC kassa "6 trinns "seqvensiell"

Ønsker etterhvert å kjøpe  LETTE glassfiber skjermer (flared og breddet) dører, panser , motorluke etc
eller kevlar hvis det finnes.Carbon anser jeg som usannsynig dyrt.
-75 fjørbeins deler
tannstang (audi 80??)
944 bremser



* IMG_2013071158456.jpg (78.94 KB, 800x600 - vist 721 ganger.)

* IMG_201307173775.jpg (54.43 KB, 800x600 - vist 629 ganger.)
« Siste redigering: juli 16, 2013, 23:31:01 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: juli 11, 2013, 22:47:46 pm »

Så kult Jørn .. gudene skal vite at du får det til ...

Mvh
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2 på: juli 11, 2013, 22:51:28 pm »

Busskasse, turbomotor, understell, bremser og rundbaneræser?  Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: juli 11, 2013, 22:54:27 pm »

planen forløpig er  

~600kg
Slicks
downforce
midtmontert -998CC
Turbo
12.500 O/min
6 trinns "seqvensiell"

 Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #4 på: juli 11, 2013, 23:29:32 pm »

Høres veldig kult ut Glad Blir spennende å se resultatet!
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: juli 12, 2013, 00:00:19 am »

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dDJkJOeZcJM

M
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #6 på: juli 12, 2013, 07:16:09 am »

Fett! Vi glede oss til å følge med  Kult
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #7 på: juli 12, 2013, 07:40:43 am »

Morroooo
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #8 på: juli 12, 2013, 08:34:29 am »

Se der a! Gliser
Gule støtdempere! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #9 på: juli 12, 2013, 08:39:13 am »

JA det kan bli morro!
skikkelig ræserbil følelse for "lite" pæng
blir å bruke den innebygde girkassa.

har finni litt inspirarasjon.

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #10 på: juli 12, 2013, 08:42:32 am »

Hvilken motor er det du vil ha?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #11 på: juli 12, 2013, 08:48:49 am »

Driver og sjekker litt med expertene.
skal høre med shortcargutta, men de bruker Yamaha R1 og det er det de fleste anbefaler.
selvom jeg er svak for Honda
den fåes jo originalt med 180HK i sugeversion. med litt småmods, pustehjelp på 0,5bar og e85 er 300hk holdbare HK realistisk Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #12 på: juli 12, 2013, 09:03:10 am »

Driver og sjekker litt med expertene.
skal høre med shortcargutta, men de bruker Yamaha R1 og det er det de fleste anbefaler.
selvom jeg er svak for Honda
den fåes jo originalt med 180HK i sugeversion. med litt småmods, pustehjelp på 0,5bar og e85 er 300hk holdbare HK realistisk Rekker tunge

Er det et mål om at motoren må være under 1 liter? Tenker litt på holdbarhet, og vil vel være bedre å f.eks dytte inn en Hayabusa-motor? de er vel 1340cc eller noe og har jo vært turbo på de siden de ble bygd for første gangen!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #13 på: juli 12, 2013, 09:06:17 am »

ingen spesielle krav Glad
bare att den varver godt!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #14 på: juli 12, 2013, 10:58:56 am »

vwmotor kan varve høyt den også, men blir vel fort tidkrevende og dyrt hvis du skal mache en mc som orker 15-17000
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #15 på: juli 12, 2013, 11:29:12 am »

Busa har kun 4 sifret turtall på max effekt.
det blir for lite Glad

r1 har på 12500 da begynner det å hjelpe.



bygge vw motor med de turtalla her er helt uaktuelt.

« Siste redigering: juli 12, 2013, 16:37:10 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #16 på: juli 12, 2013, 13:56:14 pm »

RRRått !!! Skal følge med på detta ja  Gliser
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #17 på: juli 12, 2013, 16:37:43 pm »

livet starter på 10.000  O/min Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #18 på: juli 12, 2013, 17:16:19 pm »

Ja, da må du nok ha tak i en mopedmotor da gitt Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #19 på: juli 12, 2013, 18:44:16 pm »

min beste tid var mopedlivet.  Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #20 på: juli 12, 2013, 19:11:39 pm »

Wankel kunne jeg ha tenkt meg å prøvd.... Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #21 på: juli 12, 2013, 19:13:00 pm »

Wankel 13b? Mange bruker det i motorsport
Loggført
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #22 på: juli 12, 2013, 19:46:37 pm »

Ligger en wanker på finn Gliser
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #23 på: juli 12, 2013, 21:11:24 pm »

wankel er også grymt!
spesielt 4 rotor Rekker tunge

men da forsvinner litt av opplegget med liten lett rimelig og kompakt motor med innebyget seqvensiell girkasse



hørte denne live på Gatebil i fjor Rekker tunge  Sjokkert Kult

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #24 på: juli 12, 2013, 21:17:55 pm »

livet starter på 10.000  O/min Gliser

Da skulle du hatt en CBR250 motor, 4-syl. med rødstrek på 17 eller 18.000... Blunker
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #25 på: juli 12, 2013, 21:26:25 pm »

40-45 hk på ~15.000. blir litt spett!

http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CBR250
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #26 på: juli 12, 2013, 22:41:07 pm »

40-45 hk på ~15.000. blir litt spett!

http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CBR250

Ja, men lyden....   Gliser
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
JanneT2
Seniormedlem
****
Innlegg: 360
Bosted: Sørum



Vis profil WWW
« Svar #27 på: juli 13, 2013, 02:03:29 am »

Vill du ha en proff byggd wankel motor som klarar 11.000 rpm så kan jag hjälpa dig!
Loggført


// Janne
T2 Bay -77 Automat med 2 skjuvdörrar
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,46321.0.html
Tlf: 959 32 697
|o```o|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #28 på: juli 13, 2013, 07:46:05 am »

Vill du ha en proff byggd wankel motor som klarar 11.000 rpm så kan jag hjälpa dig!

 Gliser Men hører de er kresne på service, at de må plukkes opp ganske ofte ved hard belastning. Ikke no for meg enda.

Det får bli grym wasser ei stund til, pålitlig og helt konge Osteaktig
Loggført

Mvh
Reiel
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #29 på: juli 13, 2013, 10:15:17 am »

Detta har jeg trua på blir morro for deg, både bygging og kjøring, i tillegg blir det artig å se på for oss andre. Tommel opp
Loggført

Seaside VW Klubb
Sider: [1] 2 3 ... 38
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!