haz
Supermedlem
    
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
 |
« Svar #30 på: juli 13, 2013, 12:18:15 pm » |
|
Ligger en wanker på finn  a what?? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #31 på: juli 13, 2013, 22:28:05 pm » |
|
Var en tur på "Geitbil" i dag og fant litt inspirasjon! 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #32 på: juli 13, 2013, 22:44:54 pm » |
|
Sprekeste gatesykkelen nå er Kawa's ZZR1400, med 200 hk v.10.000 rpm stillestående, 210 hk med Ram-airene (luffar-turbo som svenskene sier) dvs i fart. Luftfilterboksen blir trykkmatet av fartsvinden  Og det er mer å hente når man ikke skal ta hensyn til støy og avgasskrav. http://www.kawasaki.no/ZZR1400/SpecificationsGleder meg til å følge detta prosjektet også 
|
|
« Siste redigering: juli 13, 2013, 22:49:16 pm av Kjell Roar »
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
    
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #33 på: juli 14, 2013, 00:19:06 am » |
|
klasses for trackday eller annen gren? blir i hvert fall ikke skilter med de specsa..
Hva med revers? ikke at man har bruk for det på bane da..
edit: hvorfor en 1302? den er jo like sjelden som en femtitaller?
Jeg har vurdert å ta et avstøp av mitt panser for å lage nytt i carbon. Kansje du vil låne formen for å lage eget panser?
|
|
« Siste redigering: juli 14, 2013, 00:23:03 am av Turbo Haraune »
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #34 på: juli 14, 2013, 00:27:55 am » |
|
hva skal man med skilter i ett land som norge...?? maks 100 km/t noen steder , humpete kjerreveier, fartsbokser overalt.. denne blir bygd for racing og det bør skje på bane /ordnede forhold. Bilen blir på H-lisens , da kan jeg kjøre div racing, bakkeløp dragrace intil 10.00 sek , iskjøring +++ lovlig liker 1302 modellen med litt eldre utseende, flat frontrute, gaml dash , samtidig som den har moderne understell også er jeg svak for bastarder  takk for tilbud om støpeform men -03 pasner passer ikke 02 vel
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #35 på: juli 14, 2013, 00:30:56 am » |
|
Hvordan skal du gjøre det med drivverk? Mtp overføring til hjulene?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #36 på: juli 14, 2013, 00:33:58 am » |
|
det heller mot å vri motor 90 grader (på langs) , kort drivaksel til en "liten" BMW, Sierra, volvo diff. Taper noen HK på det men blir mere driftsikkert og rimeligere enn lukket spesialdiff og kjededrift. så en liten el.motor/starter inn på diff eller noe til revers. revers trenger man svært lite og kun til å flytte seg litt bakover
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
JanneT2
Seniormedlem
   
Innlegg: 360
Bosted: Sørum
|
 |
« Svar #38 på: juli 14, 2013, 03:05:49 am » |
|
Vill du ha en proff byggd wankel motor som klarar 11.000 rpm så kan jag hjälpa dig!
 Men hører de er kresne på service, at de må plukkes opp ganske ofte ved hard belastning. Ikke no for meg enda. Det får bli grym wasser ei stund til, pålitlig og helt konge  Det beror på vem som bygger dem...Finnes ingen i Norge som är klarar det! En i Skåne som bygger race motorer till flera i Norge (och han får fler och fler kunder från Norge) och de motorerna går bra och kommer högt på de flesta resultat listorna. Kolla in http://rotaryperformance.se
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #39 på: juli 17, 2013, 00:31:53 am » |
|
min ER en 1302. derfor jeg spurte...  ahh. har tenkt din har vært en -03.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #40 på: juli 17, 2013, 00:32:15 am » |
|
her er karosseriet i allefall! 
|
|
« Siste redigering: juli 17, 2013, 00:35:49 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
SixGun
Seniormedlem
   
Innlegg: 418
Bosted: Nårje
|
 |
« Svar #41 på: juli 17, 2013, 07:58:38 am » |
|
Kult prosjekt! Det enkleste og billigste vil vel antakelig være å bruke en motor fra Honda CBR1000RR, Yamaha R1 eller Suzuki GSXR1000...de finnes det uante mengder av, til og med her på berget Hvis du derimot bruker busa-motor så kan du vel enkelt ta den opp til 1400 og ett eller annet kubik, og med stroker veiv bortimot 1700ccm (hvis ikke mer). Med turbo og E85 så skulle det være mulig å hente ut enorme mengder effekt av en sånn motor. Hvis du hadde vært skikkelig tøff så hadde du brukt en sekser, men disse gamle motorene tåler neppe like mye som en moderne RR motor uten at det koster skjorta.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #42 på: juli 17, 2013, 12:16:03 pm » |
|
Sikkert lurt å unngå R1 pga shortcar gutta... Men det er vel egentlig det beste alternativet. Jeg er jæ(veldig)lig spent på hva du får til med en slik. En ting kan jeg egentlig si med en gang, det er best å kassere hele 02/03 forstillinga og gå for noen andre bein med andre vinkler og originalt større bremser og en lettvintere boltsirkel. la meg si BMW e36 Billige lett tilgjengelige deler passer sammen med den allerede nevnte lille BMW diffen, samt andre vinkler og stivere mtp vridning. Med originale bein og spindler bygger hjula fort mye utover og du må på med bredda skjermer for å få på brede dekk og felger. Breidda skjermer ≠ mer luftmotstand.
|
|
« Siste redigering: juli 17, 2013, 12:19:16 pm av Gunnar|Rennfahrer2 »
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #43 på: juli 17, 2013, 12:28:06 pm » |
|
Hvordan er det egentlig med effekt og moment i slike sub 1000cc turbomotorer? En 2007 og oppover R1 har 12,7 i komp! Den må nok ned endel. Med 12,7 i CR har den 177hk og litt over 100nm. Dette drar jo pølseskinnet av en sykkel på 200kh, men hva med en bil på 800kg og med mye, mye mer grep på bakhjulene? Tror du må oppgradere clutch  Hva har den på 9-1? 140?150? 998cc og la oss si 150hk. 1 bar = 300hk...
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #44 på: juli 17, 2013, 12:30:04 pm » |
|
og... sub 2007 R1 har 20ventiler.. Vanskelig å senke komp når forbrenningskammeret ser slik ut.. 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #45 på: juli 17, 2013, 12:35:45 pm » |
|
må gjøre noe med stempler og/eller fore ut mellom topp og sylinder da.... så jo folksomt ut i den toppen der ja
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #46 på: juli 17, 2013, 12:46:32 pm » |
|
må gjøre noe med stempler og/eller fore ut mellom topp og sylinder da.... så jo folksomt ut i den toppen der ja

|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #47 på: juli 17, 2013, 15:49:48 pm » |
|
ikke sant hehe
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #48 på: juli 18, 2013, 00:04:17 am » |
|
Greit nok, med med mcmotor og den greia, men...
Det som interesserer meg seriøst er vektreduksjon, har et prosjekt på gang, luftkjølt vel og merke ;)og med ønske om godkjenning..og en kan preike hester og esler, men å høvle rævva har mye og si. Knasten, hva har du i ermet der?
|
|
|
Loggført
|
 original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #49 på: juli 18, 2013, 01:00:38 am » |
|
nå det gjelder original komp i f.eks R1 så er jeg av den oppfatning av at kan motor kjøres på 95 oktan med det kompresjonsforholdet så kan den kjøres LETT på 0,5 bar og E85 så komp. rører ikke jeg  mitt regne stykke: 180 HK med 95 oktan og katalysator = 200hk uten kat og på e85 x 0,5 bar = 300hk http://www.yamaha-motor.com/assets/service/manuals/2007/LIT-11626-20-53_r1_1309.pdfbilen skal som nevnt lettes det jeg får til innen rimelighetens grenser, håper på 600kg/300hk. Hva Nm er i motor er ikke så viktig, bare kurven er flat, fin og lang, momentomvandler har jeg jo i girkassa. 
|
|
« Siste redigering: juli 18, 2013, 01:31:09 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #51 på: juli 18, 2013, 08:39:06 am » |
|
nå det gjelder original komp i f.eks R1 så er jeg av den oppfatning av at kan motor kjøres på 95 oktan med det kompresjonsforholdet så kan den kjøres LETT på 0,5 bar og E85 så komp. rører ikke jeg  mitt regne stykke: 180 HK med 95 oktan og katalysator = 200hk uten kat og på e85 x 0,5 bar = 300hk http://www.yamaha-motor.com/assets/service/manuals/2007/LIT-11626-20-53_r1_1309.pdfbilen skal som nevnt lettes det jeg får til innen rimelighetens grenser, håper på 600kg/300hk. Hva Nm er i motor er ikke så viktig, bare kurven er flat, fin og lang, momentomvandler har jeg jo i girkassa.  0,5 bar og 12,7 i komp er fett det ja  Bytter du dyser og pumpe i samme slengen? Blir norske R1er kjørt på 95oktan? Ville tro de bør ha 98..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #52 på: juli 18, 2013, 09:05:57 am » |
|
Jeg kjørte min R1 på vanlig 95 oktan.
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone  Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #53 på: juli 18, 2013, 09:21:54 am » |
|
Jeg kjørte min R1 på vanlig 95 oktan.
Årsmodell?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #54 på: juli 18, 2013, 09:49:18 am » |
|
i følge Intruskjonsboka som er linket til over så stå det 95 RON de lager vel ikke egen Norway edition?  usikker på om jeg skal gå rett på turbo konvertering eller kjøre lltt i NA modus for å få ting til å funke. Og om jeg får tak i motor med komplett nett og ECU dyser etc. men med turbo bli det annet sprut,tennig og dyser. evt bruke org coiler vi får se!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
SixGun
Seniormedlem
   
Innlegg: 418
Bosted: Nårje
|
 |
« Svar #55 på: juli 18, 2013, 10:00:40 am » |
|
Min Fireblade gikk også på 95. Kan ikke tenke meg at en moderne sykkel skal måtte kjøre på 98. Hva gjør de i USA hvor de nesten bare har oktan på nivå med IQ`en til en apekatt  Sikkert en god ide å teste litt med motoren original. Blir morosamt å følge prosjektet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #56 på: juli 18, 2013, 10:32:49 am » |
|
nå har jo teknologien kommet litt videre fra kjente komp/oktan tall etc som er vanlig i boble kretser. flerventilmotorer. motorstyring etc gjør att man kan kjøre mere komp på lavere oktan.
bare se på vag 1.8t motorer de har jo relativt høy komp og turbo og 95 oktan. kan draes ganske mye ut av de før de må dekomprimeres
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #57 på: juli 18, 2013, 10:34:10 am » |
|
usa og europa har jo forskjellige oktan std
Ron og Mon
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #58 på: juli 18, 2013, 19:59:15 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
|
|