Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #90 på: september 08, 2013, 00:23:13 am » |
|
Dessverre. Det var dagen uten kamera eller telefon.
De var ikke VW buggyer, så ut som rør-chassis. A-arm foran og bak. Motor bak hjulstilling. La meg ikke ned for å se løsning på kasse etc, men mener det var kjededrift inn i en "boks". Snakket noen ord med eieren (på en blanding av spansk, fransk, tysk og engelsk, meget vanskelig)
1000RR motor med custom eksos og innsug. Luft-luft IC. Større dyser. Ingen plenum, men relativt kort innsugslengde. Toppene var org, men ettermarked stempler for mindre komp. 14psi ladetrykk. Ca. 325hk på hjulene.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #91 på: september 08, 2013, 00:52:24 am » |
|
nice 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #92 på: september 08, 2013, 00:53:54 am » |
|
er i hang med å snoke opp fjørbeinsalternativer foran. lurer foreløpig på 944 komplette fjørbein og spindler noen som vet mer hva /hvilke modeller som er greiest å tilpasse? bilen vil få tannstang 75-
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #93 på: september 09, 2013, 01:23:42 am » |
|
i helga så fikk jeg ved hjelp av Facebook  tak i noen som var på Mantorp og kunne frakte motor hjem på søndag! SÅ nå står den i møkkakjeller'n klar til å bli tafset på . måtte kikke litt og fikk litt høye øyebryn når jeg så ventilstamme diameteren.. Tror vel den har mer enn 50 mil på seg men ser veldig bra ut. og jommen var det sånn motor som han sa også  lukter litt hest av den ...bokstavelig talt da den har vært lagret i en stall.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Svein.
Supermedlem
    
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #94 på: september 09, 2013, 03:44:41 am » |
|
Dessverre. Det var dagen uten kamera eller telefon.
De var ikke VW buggyer, så ut som rør-chassis. A-arm foran og bak. Motor bak hjulstilling. La meg ikke ned for å se løsning på kasse etc, men mener det var kjededrift inn i en "boks". Snakket noen ord med eieren (på en blanding av spansk, fransk, tysk og engelsk, meget vanskelig)
1000RR motor med custom eksos og innsug. Luft-luft IC. Større dyser. Ingen plenum, men relativt kort innsugslengde. Toppene var org, men ettermarked stempler for mindre komp. 14psi ladetrykk. Ca. 325hk på hjulene.
Hei Går en del av disse på Mallorca ja http://www.buggylandspain.com/es/nuestros_vehiculos.htmlhttp://www.buggylandspain.com/es/videos.html
|
|
« Siste redigering: september 09, 2013, 03:47:53 am av Svein. »
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
tezer
Supermedlem
    
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
|
 |
« Svar #95 på: september 09, 2013, 09:35:15 am » |
|
Her er en fra sverige tror jeg:)
|
|
|
Loggført
|
Vw 1302
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #96 på: september 09, 2013, 10:47:30 am » |
|
Dessverre. Det var dagen uten kamera eller telefon.
De var ikke VW buggyer, så ut som rør-chassis. A-arm foran og bak. Motor bak hjulstilling. La meg ikke ned for å se løsning på kasse etc, men mener det var kjededrift inn i en "boks". Snakket noen ord med eieren (på en blanding av spansk, fransk, tysk og engelsk, meget vanskelig)
1000RR motor med custom eksos og innsug. Luft-luft IC. Større dyser. Ingen plenum, men relativt kort innsugslengde. Toppene var org, men ettermarked stempler for mindre komp. 14psi ladetrykk. Ca. 325hk på hjulene.
Hei Går en del av disse på Mallorca ja http://www.buggylandspain.com/es/nuestros_vehiculos.htmlhttp://www.buggylandspain.com/es/videos.htmlSå de ja, men den i tekst over var en privat kar som kjørte.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #97 på: september 09, 2013, 11:01:18 am » |
|
"vi glææær oss"
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
tezer
Supermedlem
    
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
|
 |
« Svar #98 på: september 09, 2013, 12:22:51 pm » |
|
Han som har lagt ut klippet på youtube heter Robin Granfors
|
|
|
Loggført
|
Vw 1302
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #99 på: september 10, 2013, 18:49:15 pm » |
|
Jeg svært fascinert av slike motorer  Det blir liksom litt sånn Micro F1 teknologi , med høyt turtall, superlette deler bl.a i Titan , dobbelt sett innsprutdyser som det ene settet står ytterst i innsugskanal, seqvensiel styring ++ satt og kikket litt rundt på motoren iiiiiiiik! fant en liten sprekk i toppdekslet på RR motoren. Muligens en liten fraktskade. Så da MÅTTE jeg jo plukke opp å kikke litt åssen det så ut  heldigvis plenty av deler på ebay til meget overkommelig priser heldigvis ingen synelig skade . alt inni ser nytt ut. små snertne kamlober og kamdrev.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #100 på: september 10, 2013, 18:58:54 pm » |
|
litt motor data: sjekk ventilstamme diameter og kam durasjoner.. ingen variable kammer eller løft ingen variable innsugslengder og dèt arbeidsområdet til motoren . me like long time!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Lasse.E
|
 |
« Svar #101 på: september 10, 2013, 19:18:08 pm » |
|
Må si jeg likte letingen av dørene, men sto det ikke litt mye stål igjen ved hengslene da ☺
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #102 på: september 10, 2013, 19:21:01 pm » |
|
er noen forsterkninger under der. så vil se hvordan det tar i vei med stivheten i dørene ikke for seint å kappe mer 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #103 på: september 10, 2013, 20:36:14 pm » |
|
Hadde aldri trodd jeg skulle sett en vannkjølt mc motor på vwnorge Men lekker var'n!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #104 på: september 10, 2013, 20:39:55 pm » |
|
Hadde aldri trodd jeg skulle sett en vannkjølt mc motor på vwnorge Men lekker var'n! Tror det var en Sigdøling eller noe som hadde en Kawa-mata boble her inne for lenge siden  Som gammal Honda-pusher gleder jeg meg videre 
|
|
« Siste redigering: september 10, 2013, 20:47:01 pm av Kjell Roar »
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #105 på: september 10, 2013, 20:41:19 pm » |
|
ARE fra sigdal her inne hadde/har en is-boble med honda 900R motor mener jeg
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #106 på: september 10, 2013, 20:42:43 pm » |
|
har vært ned å sett Johannes jobbe med lignenede motorer , ikke bare MC , men endel japsemotorer 4 valve og stem -diameteren på disse er sinnsykt liten ..men det funker jo ... "Gratulere med valget" uansett hva som skjer videre .. mvh erich
|
|
« Siste redigering: september 10, 2013, 20:57:30 pm av Sonic »
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #107 på: september 12, 2013, 00:58:07 am » |
|
ja håper valget av motor blir bra.  har grovkappet ut bagasjen bakider for å måle litt, ser lovende ut anng plass. går vel på det berykta håret. demontert girkasse og aksler og laget til noen midlertidige stivere
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #108 på: september 14, 2013, 17:37:24 pm » |
|
er i hang med å snoke opp fjørbeinsalternativer foran. lurer foreløpig på 944 komplette fjørbein og spindler noen som vet mer hva /hvilke modeller som er greiest å tilpasse? bilen vil få tannstang 75-
Dessverre passer ikke alt like lett som en skulle tro. Jeg anbefaler 944 turbo deler da får du breiest sporvidde og gode bremser med en gang. Nedre bærearmer må bygges nye for å få riktig cambervinkel foran, og så må du forlenge styrestagene om du har tenkt til å bruke fra 1303 '75. Skal du bygge smalere er det mer triks og miks.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #109 på: september 14, 2013, 17:41:55 pm » |
|
Servo? Elektrisk tannstang fra Astra går det an å få kort innmat til. Vil du bruke vag så er vel Audi A2 en mulighet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #110 på: september 14, 2013, 17:44:39 pm » |
|
Tannstanga på 1303 er forresten temmelig lik på passat og Audi 80 fra samme tidsepoke, der er det lengre styrestag å finne, noen fine justeringsmuligheter er det på dem også.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars Johansen
Supermedlem
    
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer
|
 |
« Svar #111 på: september 14, 2013, 18:30:40 pm » |
|
Tannstanga på 1303 er forresten temmelig lik på passat og Audi 80 fra samme tidsepoke, der er det lengre styrestag å finne, noen fine justeringsmuligheter er det på dem også.
Mener rallycrossgutta har brukt polo g40 tangstang med servo
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #112 på: september 14, 2013, 22:10:44 pm » |
|
takk for tips anng tannstang. Servo utgår da det blir for mye bæl å montere servo pumpe på MC motoren + extra unødvendig vekt  Skal ha på 75-> bakplate , fikk en av Raaen , men den var for rusten på baksiden såpass att det hadde blitt hull ved sandblåsing så får kjøpa ny. ellers fikk vinkelslipern og luftsage kjørt seg i dag cut cut cut! fjærner også en del kit i skjøter
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #113 på: september 15, 2013, 20:12:19 pm » |
|
da blei det litt mere jobb. Bestemte meg kjapt for å ta jobben å åpne kanaler , sandblåse innvendig og bytte kanalbunner etter att dette kom til syne.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #114 på: september 15, 2013, 20:40:44 pm » |
|
Hehe.. Selv om man vet at det som regel er så mye rust, kommer det alltid som en overraskelse hehe
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #115 på: september 15, 2013, 20:42:48 pm » |
|
ja det gamle ordtaket kom til rette : "jo mer man leiter i møkka, jo mer dritt finner man" 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #116 på: september 15, 2013, 23:09:34 pm » |
|
Det er jo alltids litt vekt i rust også... Artig prosjekt dette her!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #117 på: september 15, 2013, 23:12:18 pm » |
|
ja er vel noen her inne som har "rust is ligther than carbon fibre" eller no , i signaturen 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #118 på: september 16, 2013, 09:10:27 am » |
|
10 cm foran hullet ditt sitter det mest belastede stede som noengang har eksistert på en folkevogn karosseri, fra det punktet og frem er det karosseriet som bærer. Og der ruster det friskt pga 9 platebiter med overlapp.
Servo?, med 74 forstillingen er dette fullstendig unødvendig, om noe er bilen for lett på rattet. I hvertfall med tannstang på. Lite er direkte bolt on, men alt modifiseres forholdsvis lett.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #119 på: september 16, 2013, 09:43:12 am » |
|
servo har ikke vært i planene, bare forslag som har kommet her. var lappet litt der du refererer til JonH og under der var det også litt gryms. satser på å få rettet litt opp i det forhåpentligvis vil dette punktet bli avlastet siden buret skal gå fra "tårn til tårn" og ta opp en del av bæringa.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|