mars 29, 2024, 03:29:50 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva tipper DU sluttvekta blir på 1302RRR "Curb weight"
450-499 Kg - 4 (3.3%)
500-549 Kg - 15 (12.4%)
550-599 Kg - 19 (15.7%)
600-649 Kg - 37 (30.6%)
650-699 Kg - 30 (24.8%)
700-749 Kg - 14 (11.6%)
750 Kg ++++ - 2 (1.7%)
Stemmer totalt: 121

Sider: 1 [2] 3 4 ... 38
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302RRR  (Lest 370333 ganger)
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #30 på: juli 13, 2013, 11:18:15 am »

Ligger en wanker på finn Gliser

a what??  Osteaktig
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #31 på: juli 13, 2013, 21:28:05 pm »

Var en tur på "Geitbil" i dag og fant litt inspirasjon! Rekker tunge



* IMG_2013071337794.jpg (39.01 KB, 450x600 - vist 447 ganger.)

* IMG_2013071354277.jpg (96.63 KB, 800x600 - vist 420 ganger.)

* IMG_2013071318173.jpg (98.61 KB, 800x600 - vist 610 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #32 på: juli 13, 2013, 21:44:54 pm »

Sprekeste gatesykkelen nå er Kawa's ZZR1400, med 200 hk v.10.000 rpm stillestående, 210 hk med Ram-airene (luffar-turbo som svenskene sier) dvs i fart. Luftfilterboksen blir trykkmatet av fartsvinden Glad
Og det er mer å hente når man ikke skal ta hensyn til støy og avgasskrav.

http://www.kawasaki.no/ZZR1400/Specifications

Gleder meg til å følge detta prosjektet også Glad
« Siste redigering: juli 13, 2013, 21:49:16 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #33 på: juli 13, 2013, 23:19:06 pm »

klasses for trackday eller annen gren?  blir i hvert fall ikke skilter med de specsa..

Hva med revers? ikke at man har bruk for det på bane da..

edit: hvorfor en 1302? den er jo like sjelden som en femtitaller?

Jeg har vurdert å ta et avstøp av mitt panser for å lage nytt i carbon. Kansje du vil låne formen for å lage eget panser?
« Siste redigering: juli 13, 2013, 23:23:03 pm av Turbo Haraune » Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #34 på: juli 13, 2013, 23:27:55 pm »

hva skal man med skilter i ett land som norge...??
maks 100 km/t noen steder , humpete kjerreveier, fartsbokser overalt..
denne blir bygd for racing og det bør skje på bane /ordnede forhold.

Bilen blir på H-lisens , da kan jeg kjøre div racing, bakkeløp dragrace intil 10.00 sek , iskjøring +++
lovlig

liker 1302 modellen med litt eldre utseende, flat frontrute, gaml dash , samtidig som den har moderne understell
også er jeg svak for bastarder Glad

takk for tilbud om støpeform men -03 pasner passer ikke 02 vel
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #35 på: juli 13, 2013, 23:30:56 pm »

Hvordan skal du gjøre det med drivverk? Mtp overføring til hjulene?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #36 på: juli 13, 2013, 23:33:58 pm »

det heller mot å vri  motor 90 grader (på langs) , kort drivaksel til en "liten" BMW, Sierra, volvo diff.
Taper noen HK på det men blir mere driftsikkert og rimeligere enn lukket spesialdiff og kjededrift.
så en liten el.motor/starter inn på diff  eller noe til revers.
revers trenger man svært lite og kun til å flytte seg litt bakover
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #37 på: juli 13, 2013, 23:40:43 pm »

min ER en 1302. derfor jeg spurte... Gliser
Loggført
JanneT2
Seniormedlem
****
Innlegg: 360
Bosted: Sørum



Vis profil WWW
« Svar #38 på: juli 14, 2013, 02:05:49 am »

Vill du ha en proff byggd wankel motor som klarar 11.000 rpm så kan jag hjälpa dig!

 Gliser Men hører de er kresne på service, at de må plukkes opp ganske ofte ved hard belastning. Ikke no for meg enda.

Det får bli grym wasser ei stund til, pålitlig og helt konge Osteaktig

Det beror på vem som bygger dem...Finnes ingen i Norge som är klarar det!
En i Skåne som bygger race motorer till flera i Norge (och han får fler och fler kunder från Norge) och de motorerna går bra och kommer högt på de flesta resultat listorna.
Kolla in http://rotaryperformance.se
Loggført


// Janne
T2 Bay -77 Automat med 2 skjuvdörrar
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,46321.0.html
Tlf: 959 32 697
|o```o|
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #39 på: juli 16, 2013, 23:31:53 pm »

min ER en 1302. derfor jeg spurte... Gliser

ahh. har tenkt din har vært en -03.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #40 på: juli 16, 2013, 23:32:15 pm »

her er karosseriet i allefall!  Kult


* IMG_201307173775.jpg (54.43 KB, 800x600 - vist 473 ganger.)
« Siste redigering: juli 16, 2013, 23:35:49 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #41 på: juli 17, 2013, 06:58:38 am »

Kult prosjekt! Det enkleste og billigste vil vel antakelig være å bruke en motor fra Honda CBR1000RR, Yamaha R1 eller Suzuki GSXR1000...de finnes det uante mengder av, til og med her på berget  Glad
Hvis du derimot bruker busa-motor så kan du vel enkelt ta den opp til 1400 og ett eller annet kubik, og med stroker veiv bortimot 1700ccm (hvis ikke mer).
Med turbo og E85 så skulle det være mulig å hente ut enorme mengder effekt av en sånn motor.

Hvis du hadde vært skikkelig tøff så hadde du brukt en sekser, men disse gamle motorene tåler neppe like mye som en moderne RR motor uten at det koster skjorta.


Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #42 på: juli 17, 2013, 11:16:03 am »

Sikkert lurt å unngå R1 pga shortcar gutta... Men det er vel egentlig det beste alternativet.
Jeg er jæ(veldig)lig spent på hva du får til med en slik. En ting kan jeg egentlig si med en gang, det er best å kassere hele 02/03 forstillinga og gå for noen andre bein med andre vinkler og originalt større bremser og en lettvintere boltsirkel.
la meg si BMW e36
Billige lett tilgjengelige deler passer sammen med den allerede nevnte lille BMW diffen, samt andre vinkler og stivere mtp vridning. 
Med originale bein og spindler bygger hjula fort mye utover og du må på med bredda skjermer for å få på brede dekk og felger. Breidda skjermer ≠ mer luftmotstand.
« Siste redigering: juli 17, 2013, 11:19:16 am av Gunnar|Rennfahrer2 » Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #43 på: juli 17, 2013, 11:28:06 am »

Hvordan er det egentlig med effekt og moment i slike sub 1000cc turbomotorer?

En 2007 og oppover R1 har 12,7 i komp! Den må nok ned endel. Med 12,7 i CR har den 177hk og litt over 100nm. Dette drar jo pølseskinnet av en sykkel på 200kh, men hva med en bil på 800kg og med mye, mye mer grep på bakhjulene? Tror du må oppgradere clutch  Gliser

Hva har den på 9-1? 140?150?


998cc og la oss si 150hk.

1 bar = 300hk...
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #44 på: juli 17, 2013, 11:30:04 am »

og... sub 2007 R1 har 20ventiler..

Vanskelig å senke komp når forbrenningskammeret ser slik ut..

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #45 på: juli 17, 2013, 11:35:45 am »

må gjøre noe med stempler og/eller fore ut mellom topp og sylinder da.... så jo folksomt ut i den toppen der ja
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #46 på: juli 17, 2013, 11:46:32 am »

må gjøre noe med stempler og/eller fore ut mellom topp og sylinder da.... så jo folksomt ut i den toppen der ja



 Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #47 på: juli 17, 2013, 14:49:48 pm »

ikke sant hehe
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #48 på: juli 17, 2013, 23:04:17 pm »

Greit nok, med med mcmotor og den greia, men...

Det som interesserer meg seriøst er vektreduksjon, har et prosjekt på gang, luftkjølt vel og merke ;)og med ønske om godkjenning..og en kan preike hester og esler, men å høvle rævva har mye og si.
Knasten, hva har du i ermet der?
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #49 på: juli 18, 2013, 00:00:38 am »

nå det gjelder original komp i f.eks R1 så er jeg av den oppfatning av at kan motor  kjøres på 95 oktan med det kompresjonsforholdet så kan den kjøres LETT på 0,5 bar og E85
så komp. rører ikke jeg  Kult

mitt regne stykke:
180 HK med 95 oktan og  katalysator = 200hk uten kat og på e85 x 0,5 bar = 300hk Rekker tunge

http://www.yamaha-motor.com/assets/service/manuals/2007/LIT-11626-20-53_r1_1309.pdf

bilen skal som nevnt lettes det jeg får til innen rimelighetens grenser,
håper på 600kg/300hk.

Hva Nm er  i  motor er ikke så viktig, bare kurven er flat, fin og lang,
momentomvandler har jeg jo i girkassa. Glad
« Siste redigering: juli 18, 2013, 00:31:09 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #50 på: juli 18, 2013, 06:35:20 am »

Her er en svensk R1 med turbo,bra med effekt i den motoren Blunker
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #51 på: juli 18, 2013, 07:39:06 am »

nå det gjelder original komp i f.eks R1 så er jeg av den oppfatning av at kan motor  kjøres på 95 oktan med det kompresjonsforholdet så kan den kjøres LETT på 0,5 bar og E85
så komp. rører ikke jeg  Kult

mitt regne stykke:
180 HK med 95 oktan og  katalysator = 200hk uten kat og på e85 x 0,5 bar = 300hk Rekker tunge

http://www.yamaha-motor.com/assets/service/manuals/2007/LIT-11626-20-53_r1_1309.pdf

bilen skal som nevnt lettes det jeg får til innen rimelighetens grenser,
håper på 600kg/300hk.

Hva Nm er  i  motor er ikke så viktig, bare kurven er flat, fin og lang,
momentomvandler har jeg jo i girkassa. Glad

0,5 bar og 12,7 i komp er fett det ja Glad

Bytter du dyser og pumpe i samme slengen?

Blir norske R1er kjørt på 95oktan? Ville tro de bør ha 98..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #52 på: juli 18, 2013, 08:05:57 am »

Jeg kjørte min R1 på vanlig 95 oktan.
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #53 på: juli 18, 2013, 08:21:54 am »

Jeg kjørte min R1 på vanlig 95 oktan.

Årsmodell?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #54 på: juli 18, 2013, 08:49:18 am »

i følge Intruskjonsboka som er linket til over så stå det 95 RON
de lager vel ikke egen Norway edition? Gliser

usikker på om jeg skal  gå rett på turbo konvertering eller kjøre lltt i NA modus for å få ting til å funke.
Og om jeg får tak i motor med komplett nett og ECU dyser etc.
men med turbo bli det annet sprut,tennig og  dyser.
evt bruke org coiler

vi får se!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #55 på: juli 18, 2013, 09:00:40 am »

Min Fireblade gikk også på 95. Kan ikke tenke meg at en moderne sykkel skal måtte kjøre på 98. Hva gjør de i USA hvor de nesten bare har oktan på nivå med IQ`en til en apekatt  Gliser

Sikkert en god ide å teste litt med motoren original. Blir morosamt å følge prosjektet.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #56 på: juli 18, 2013, 09:32:49 am »

nå har jo teknologien kommet litt videre fra kjente komp/oktan tall etc som er vanlig i boble kretser.
flerventilmotorer. motorstyring etc  gjør att man kan kjøre mere komp på lavere oktan.

bare se på vag 1.8t motorer de har jo relativt høy komp og turbo og 95 oktan. kan draes ganske mye ut av de før de må dekomprimeres
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #57 på: juli 18, 2013, 09:34:10 am »

usa og europa har jo forskjellige oktan std

Ron og Mon
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #58 på: juli 18, 2013, 18:59:15 pm »

http://m.youtube.com/watch?feature=related&v=1SqnVU-dijA

Er jo ikke mye som skal til😃
Loggført

Mvh

Marius
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #59 på: juli 18, 2013, 19:38:21 pm »

Her er en boble med R1 motor.
http://m.youtube.com/watch?v=fon8yZexl_o&feature=related


Lykke til med et kult prosjekt.
Hilsen Geir.
Loggført
Sider: 1 [2] 3 4 ... 38
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!