april 20, 2024, 03:40:21 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva tipper DU sluttvekta blir på 1302RRR "Curb weight"
450-499 Kg - 4 (3.3%)
500-549 Kg - 15 (12.4%)
550-599 Kg - 19 (15.7%)
600-649 Kg - 37 (30.6%)
650-699 Kg - 30 (24.8%)
700-749 Kg - 14 (11.6%)
750 Kg ++++ - 2 (1.7%)
Stemmer totalt: 121

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 38
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302RRR  (Lest 372977 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #60 på: juli 18, 2013, 21:39:34 pm »

ellers en Norskbygd bil , som bl.a motoren er den som har vært annonsert her på forumet !!  Rekker tunge

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #61 på: juli 19, 2013, 20:57:38 pm »

Jeg kjenner flere som har turbo-trimma CBR900RR-motorer. De tåler endel juling før de havarerer...

Bl.a. Jon & Kristen Arve hos Spinnin' Wheel på Mysen, har lada hart. Men de hadde noen motorer på lager...
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #62 på: juli 21, 2013, 20:33:14 pm »

Min R6 med 13,1:1 i komp. går helt fint med 95..;-)  I USA tror jeg de fyller 92oktan også Øyerulling

Det er vel ikke bare stastisk kompresjon som har innvirkning på hvorvidt man får tenningsbank/detonasjon? Noen som vet hvilken rolle sylindertrykk og stempelhastighet har å si? ev andre faktorer..
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #63 på: juli 22, 2013, 09:08:35 am »

I USA tror jeg de fyller 92oktan også Øyerulling

I USA bruker de en annen standard for oktan, så de er ikke direkte sammenlignbare. 95 oktan i europa, tilsvarer 91 oktan i USA. Blunker
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #64 på: august 29, 2013, 17:55:57 pm »

såvidt i gang her


* IMG_2013082940774.jpg (57.71 KB, 450x600 - vist 562 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #65 på: august 29, 2013, 22:02:53 pm »

Offisielt i gang Rekker tunge
fått hentet prosjektet og startet ribbing.
Jeg skal ikke beholde dette karosseriet så har begynnt nedplukking,
får bytte til meg ett annet kaross med "Lynet"  som byttes til helga! Kult
Vært lappet en del på karrossen og det så ut som kanalen var sveisa fast i bunnen , men heldigvis sklei det fra hverandre ved hjelp av spett.
Blei litt brunt på bakken så er nok litt jobb som lurer på bunnplata.
Jo mer man leiter i møkka ,desto mer dritt finner mann Gliser



* IMG_2013082929405.jpg (60.54 KB, 800x600 - vist 499 ganger.)

* IMG_2013082913212.jpg (28.77 KB, 450x600 - vist 419 ganger.)

* IMG_2013082940255.jpg (71.78 KB, 800x600 - vist 459 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #66 på: august 31, 2013, 12:38:33 pm »

Spent på fortsettelsen her. Nice henger forresten Glad

Mvh
Arild
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #67 på: september 01, 2013, 22:27:26 pm »

ja tak hengeren er fiin.
brukte den i dag også!

Takk for  løftehjelp fra de Litauske gårdsarbeiderene på Gaarden i Sande. Gliser

Tom Romualdas
Lauksminas Alkantas
Andriejus
Kaributas Girtautas



Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #68 på: september 02, 2013, 06:41:07 am »

Hjul stroppene holdt den stødig og fin..  Blunker Gliser
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #69 på: september 02, 2013, 20:09:43 pm »

Lolympiske Loleleker i Lolehammer detta var gøy  Gliser
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #70 på: september 02, 2013, 21:43:06 pm »

Teste nye funksjoner på Gopro er artig Glad

Fikk ett par timer på den i kveld og brukte den til å kikke litt og rense litt opp i bagasjen og inni bilen.
Sånn er utgangspunktet.
Litt jobb på høyre  kanal ++++


* IMG_2013090212877.jpg (77.95 KB, 800x600 - vist 419 ganger.)

* IMG_2013090211723.jpg (68.68 KB, 800x600 - vist 405 ganger.)

* IMG_2013090230866.jpg (66.83 KB, 800x600 - vist 411 ganger.)

* IMG_2013090256223.jpg (40.96 KB, 450x600 - vist 390 ganger.)

* IMG_2013090228207.jpg (57.35 KB, 800x600 - vist 550 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #71 på: september 02, 2013, 23:47:25 pm »

artig video Glad 
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #72 på: september 03, 2013, 20:28:22 pm »

Er den like bra rundt dempertårnene som den ser ut til på bildene?
Herfra ser det ut som et veldig bra utgangspunkt, med tanke på at disse modellene bruker å ruste en god del mer enn andre.

Mvh
Arild Glad

Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #73 på: september 03, 2013, 20:38:56 pm »

ja dempertårn er strøkne, det er byttet quarterpanel begge sider, bakplate og frontplate
+ sveist litt i nedre fremkant kanaler.
noe må gjøres om , men greit utgangspunkt ..til -02 og være.

ellers ser det ut til å bli en -08 CBR 1000RR motor. får beskjed i morgen Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #74 på: september 03, 2013, 22:04:09 pm »

Hva er det siste ordet på den gule lappen? Den var jo helt rå! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #75 på: september 03, 2013, 22:10:38 pm »

"DEM"  ( som i gammalnorsk = deg selv)     Gliser tipper jeg
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #76 på: september 03, 2013, 22:13:50 pm »

Syns det så ut som 4 bokstaver. Gliser
Helt sjef lapp.
Det beste med lappen er samlingen av ordene fremmede, mennesker og fingret i samme setning Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #77 på: september 03, 2013, 22:48:53 pm »

skal undersøke nærmere!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #78 på: september 04, 2013, 18:49:09 pm »

har slått til på en slik som står å venter i Sverige.  Rekker tunge
Så nå er det  bare å få den til Møkkakjeller'n ASAP!  Kult
En original reservemotor til en som kjørte Endurance løp på Lemans , som visstnok kun har 50 mil på seg
En 2008 CBR 1000RR SC59 motor.
Orginalt 178HK.



* honda_cbr1000rr+engine_crop.jpg (20.46 KB, 315x379 - vist 388 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #79 på: september 04, 2013, 20:32:10 pm »

Har mange mil på en sånn, og kan bare si at det er en knallfin motor!
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #80 på: september 04, 2013, 21:18:12 pm »

høres bra ut  Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #81 på: september 04, 2013, 21:32:12 pm »

Så noen buggyer i syden med turbomatede 1000RR motorer. IC og det hele. Flyttet seg greit Rekker tunge
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #82 på: september 04, 2013, 22:01:33 pm »

Har du tenkt ut noen ideer om drivlinje og giroverføring enda?
Loggført

Vw 1302
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #83 på: september 04, 2013, 22:16:54 pm »

tenker mye Gliser
frem og tilbake, men er tilbake til kjededrift pr dags dato.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #84 på: september 07, 2013, 19:47:26 pm »

ettehvert så ser jeg for meg "F1" rattgiring med ett par Solenoider/actuatorere som er  styrt vi flappy paddles på rattet.
en for å gire opp og en ned Glad
men først blir det vanlig stag tipper jeg .
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #85 på: september 07, 2013, 19:53:43 pm »

sneik inn ett par timer i dag.
 begynnte på dørene.
strippet de for innmat og gikk løs med vinkelslipern.
de blei passe lette Gliser
blei ganske vinglete i åpen stilling men overaskende greit når døra er lukket.
blir å legge inn ett "stive kryss" av noe tynne tynne stenger


* IMG_2013090725734.jpg (80.25 KB, 800x600 - vist 320 ganger.)

* IMG_2013090711522.jpg (58.98 KB, 450x600 - vist 384 ganger.)

* IMG_201309075442.jpg (75.36 KB, 800x600 - vist 407 ganger.)

* IMG_201309070695.jpg (69.87 KB, 800x600 - vist 358 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #86 på: september 07, 2013, 21:02:17 pm »

Hvordan skal du lage kjededrift? Regner med det ikke blir stiv aksel, så regner med det blir en "åpen" "diff" sv noe slag?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #87 på: september 07, 2013, 21:07:19 pm »

blir å kjøpe diff laget til formålet fra quaife


http://quaife.co.uk/shop/products/qdf7zr

http://quaife.co.uk/sites/default/files/drawings/QDF7ZR.pdf
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #88 på: september 07, 2013, 22:11:35 pm »

Hååå! Lekker sak Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #89 på: september 07, 2013, 23:01:48 pm »

Så noen buggyer i syden med turbomatede 1000RR motorer. IC og det hele. Flyttet seg greit Rekker tunge

 Kult Kult

bilder??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 38
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!