KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #60 på: juli 18, 2013, 22:39:34 pm » |
|
ellers en Norskbygd bil , som bl.a motoren er den som har vært annonsert her på forumet !! 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #61 på: juli 19, 2013, 21:57:38 pm » |
|
Jeg kjenner flere som har turbo-trimma CBR900RR-motorer. De tåler endel juling før de havarerer...
Bl.a. Jon & Kristen Arve hos Spinnin' Wheel på Mysen, har lada hart. Men de hadde noen motorer på lager...
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Superbeetle
Supermedlem
    
Innlegg: 513
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #62 på: juli 21, 2013, 21:33:14 pm » |
|
Min R6 med 13,1:1 i komp. går helt fint med 95..;-) I USA tror jeg de fyller 92oktan også  Det er vel ikke bare stastisk kompresjon som har innvirkning på hvorvidt man får tenningsbank/detonasjon? Noen som vet hvilken rolle sylindertrykk og stempelhastighet har å si? ev andre faktorer..
|
|
|
Loggført
|
´71 1302S ´12 Yamaha YZF-R6
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #63 på: juli 22, 2013, 10:08:35 am » |
|
I USA tror jeg de fyller 92oktan også  I USA bruker de en annen standard for oktan, så de er ikke direkte sammenlignbare. 95 oktan i europa, tilsvarer 91 oktan i USA. 
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #64 på: august 29, 2013, 18:55:57 pm » |
|
såvidt i gang her
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #65 på: august 29, 2013, 23:02:53 pm » |
|
Offisielt i gang  fått hentet prosjektet og startet ribbing. Jeg skal ikke beholde dette karosseriet så har begynnt nedplukking, får bytte til meg ett annet kaross med "Lynet" som byttes til helga!  Vært lappet en del på karrossen og det så ut som kanalen var sveisa fast i bunnen , men heldigvis sklei det fra hverandre ved hjelp av spett. Blei litt brunt på bakken så er nok litt jobb som lurer på bunnplata. Jo mer man leiter i møkka ,desto mer dritt finner mann 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #66 på: august 31, 2013, 13:38:33 pm » |
|
Spent på fortsettelsen her. Nice henger forresten  Mvh Arild
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #67 på: september 01, 2013, 23:27:26 pm » |
|
ja tak hengeren er fiin. brukte den i dag også! Takk for løftehjelp fra de Litauske gårdsarbeiderene på Gaarden i Sande.  Tom Romualdas Lauksminas Alkantas Andriejus Kaributas Girtautas
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #70 på: september 02, 2013, 22:43:06 pm » |
|
Teste nye funksjoner på Gopro er artig  Fikk ett par timer på den i kveld og brukte den til å kikke litt og rense litt opp i bagasjen og inni bilen. Sånn er utgangspunktet. Litt jobb på høyre kanal ++++
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #71 på: september 03, 2013, 00:47:25 am » |
|
artig video
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #72 på: september 03, 2013, 21:28:22 pm » |
|
Er den like bra rundt dempertårnene som den ser ut til på bildene? Herfra ser det ut som et veldig bra utgangspunkt, med tanke på at disse modellene bruker å ruste en god del mer enn andre. Mvh Arild 
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #73 på: september 03, 2013, 21:38:56 pm » |
|
ja dempertårn er strøkne, det er byttet quarterpanel begge sider, bakplate og frontplate + sveist litt i nedre fremkant kanaler. noe må gjøres om , men greit utgangspunkt ..til -02 og være. ellers ser det ut til å bli en -08 CBR 1000RR motor. får beskjed i morgen 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #74 på: september 03, 2013, 23:04:09 pm » |
|
Hva er det siste ordet på den gule lappen? Den var jo helt rå! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #75 på: september 03, 2013, 23:10:38 pm » |
|
"DEM" ( som i gammalnorsk = deg selv)  tipper jeg
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #76 på: september 03, 2013, 23:13:50 pm » |
|
Syns det så ut som 4 bokstaver. Helt sjef lapp. Det beste med lappen er samlingen av ordene fremmede, mennesker og fingret i samme setning
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #77 på: september 03, 2013, 23:48:53 pm » |
|
skal undersøke nærmere!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #78 på: september 04, 2013, 19:49:09 pm » |
|
har slått til på en slik som står å venter i Sverige.  Så nå er det bare å få den til Møkkakjeller'n ASAP!  En original reservemotor til en som kjørte Endurance løp på Lemans , som visstnok kun har 50 mil på seg En 2008 CBR 1000RR SC59 motor. Orginalt 178HK.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
SixGun
Seniormedlem
   
Innlegg: 418
Bosted: Nårje
|
 |
« Svar #79 på: september 04, 2013, 21:32:10 pm » |
|
Har mange mil på en sånn, og kan bare si at det er en knallfin motor!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #80 på: september 04, 2013, 22:18:12 pm » |
|
høres bra ut 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #81 på: september 04, 2013, 22:32:12 pm » |
|
Så noen buggyer i syden med turbomatede 1000RR motorer. IC og det hele. Flyttet seg greit 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tezer
Supermedlem
    
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
|
 |
« Svar #82 på: september 04, 2013, 23:01:33 pm » |
|
Har du tenkt ut noen ideer om drivlinje og giroverføring enda?
|
|
|
Loggført
|
Vw 1302
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #83 på: september 04, 2013, 23:16:54 pm » |
|
tenker mye  frem og tilbake, men er tilbake til kjededrift pr dags dato.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #84 på: september 07, 2013, 20:47:26 pm » |
|
ettehvert så ser jeg for meg "F1" rattgiring med ett par Solenoider/actuatorere som er styrt vi flappy paddles på rattet. en for å gire opp og en ned  men først blir det vanlig stag tipper jeg .
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #85 på: september 07, 2013, 20:53:43 pm » |
|
sneik inn ett par timer i dag. begynnte på dørene. strippet de for innmat og gikk løs med vinkelslipern. de blei passe lette  blei ganske vinglete i åpen stilling men overaskende greit når døra er lukket. blir å legge inn ett "stive kryss" av noe tynne tynne stenger
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #86 på: september 07, 2013, 22:02:17 pm » |
|
Hvordan skal du lage kjededrift? Regner med det ikke blir stiv aksel, så regner med det blir en "åpen" "diff" sv noe slag?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #87 på: september 07, 2013, 22:07:19 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #88 på: september 07, 2013, 23:11:35 pm » |
|
Hååå! Lekker sak 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #89 på: september 08, 2013, 00:01:48 am » |
|
Så noen buggyer i syden med turbomatede 1000RR motorer. IC og det hele. Flyttet seg greit   bilder??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|