april 25, 2024, 11:02:07 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva tipper DU sluttvekta blir på 1302RRR "Curb weight"
450-499 Kg - 4 (3.3%)
500-549 Kg - 15 (12.4%)
550-599 Kg - 19 (15.7%)
600-649 Kg - 37 (30.6%)
650-699 Kg - 30 (24.8%)
700-749 Kg - 14 (11.6%)
750 Kg ++++ - 2 (1.7%)
Stemmer totalt: 121

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 38
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302RRR  (Lest 373729 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #90 på: september 07, 2013, 23:23:13 pm »

Dessverre. Det var dagen uten kamera eller telefon.

De var ikke VW buggyer, så ut som rør-chassis. A-arm foran og bak. Motor bak hjulstilling. La meg ikke ned for å se løsning på kasse etc, men mener det var kjededrift inn i en "boks". Snakket noen ord med eieren (på en blanding av spansk, fransk, tysk og engelsk, meget vanskelig)

1000RR motor med custom eksos og innsug. Luft-luft IC. Større dyser. Ingen plenum, men relativt kort innsugslengde. Toppene var org, men ettermarked stempler for mindre komp. 14psi ladetrykk. Ca. 325hk på hjulene.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #91 på: september 07, 2013, 23:52:24 pm »

nice  Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #92 på: september 07, 2013, 23:53:54 pm »

er i hang med å snoke opp fjørbeinsalternativer foran.
lurer foreløpig på 944 komplette fjørbein og spindler
noen som vet mer hva /hvilke modeller som er greiest å tilpasse?
bilen vil få tannstang 75-
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #93 på: september 09, 2013, 00:23:42 am »

i helga så fikk jeg ved hjelp av Facebook  Kult tak i noen som var på Mantorp og kunne frakte motor hjem på søndag!
SÅ nå står den i møkkakjeller'n klar til å bli tafset på .
måtte kikke litt og fikk litt høye øyebryn når jeg så ventilstamme diameteren..
Tror vel den har mer enn 50 mil på seg men ser veldig bra ut.
og jommen var det sånn motor som han sa også Gliser
lukter litt hest av den ...bokstavelig talt da den har vært lagret i en stall.


* IMG_2013090932862.jpg (102.24 KB, 800x600 - vist 528 ganger.)

* IMG_2013090946762.jpg (48.12 KB, 450x600 - vist 487 ganger.)

* IMG_201309096961.jpg (92.31 KB, 800x600 - vist 377 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #94 på: september 09, 2013, 02:44:41 am »

Dessverre. Det var dagen uten kamera eller telefon.

De var ikke VW buggyer, så ut som rør-chassis. A-arm foran og bak. Motor bak hjulstilling. La meg ikke ned for å se løsning på kasse etc, men mener det var kjededrift inn i en "boks". Snakket noen ord med eieren (på en blanding av spansk, fransk, tysk og engelsk, meget vanskelig)

1000RR motor med custom eksos og innsug. Luft-luft IC. Større dyser. Ingen plenum, men relativt kort innsugslengde. Toppene var org, men ettermarked stempler for mindre komp. 14psi ladetrykk. Ca. 325hk på hjulene.
Hei
Går en del av disse på Mallorca ja Blunker
http://www.buggylandspain.com/es/nuestros_vehiculos.html
http://www.buggylandspain.com/es/videos.html
« Siste redigering: september 09, 2013, 02:47:53 am av Svein. » Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #95 på: september 09, 2013, 08:35:15 am »

Her er en fra sverige tror jeg:)

Loggført

Vw 1302
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #96 på: september 09, 2013, 09:47:30 am »

Dessverre. Det var dagen uten kamera eller telefon.

De var ikke VW buggyer, så ut som rør-chassis. A-arm foran og bak. Motor bak hjulstilling. La meg ikke ned for å se løsning på kasse etc, men mener det var kjededrift inn i en "boks". Snakket noen ord med eieren (på en blanding av spansk, fransk, tysk og engelsk, meget vanskelig)

1000RR motor med custom eksos og innsug. Luft-luft IC. Større dyser. Ingen plenum, men relativt kort innsugslengde. Toppene var org, men ettermarked stempler for mindre komp. 14psi ladetrykk. Ca. 325hk på hjulene.
Hei
Går en del av disse på Mallorca ja Blunker
http://www.buggylandspain.com/es/nuestros_vehiculos.html
http://www.buggylandspain.com/es/videos.html


Så de ja, men den i tekst over var en privat kar som kjørte.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #97 på: september 09, 2013, 10:01:18 am »

"vi glææær oss"
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #98 på: september 09, 2013, 11:22:51 am »

Han som har lagt ut klippet på youtube heter Robin Granfors
Loggført

Vw 1302
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #99 på: september 10, 2013, 17:49:15 pm »

Jeg svært fascinert av slike motorer Osteaktig
Det blir liksom litt sånn Micro F1 teknologi , med høyt turtall, superlette deler bl.a i Titan , dobbelt sett innsprutdyser som det ene settet står ytterst i innsugskanal, seqvensiel styring ++

satt og kikket litt rundt på motoren

iiiiiiiik!

fant en liten sprekk i toppdekslet på RR motoren.
Muligens en liten fraktskade.
Så da MÅTTE jeg jo plukke opp å kikke litt åssen det så ut  Rekker tunge
heldigvis plenty av deler på ebay til meget overkommelig priser
heldigvis ingen synelig skade . alt inni  ser nytt ut.
små snertne kamlober og kamdrev.


* IMG_2013091021193.jpg (51.1 KB, 450x600 - vist 411 ganger.)

* IMG_2013091055443.jpg (47.75 KB, 450x600 - vist 452 ganger.)

* IMG_2013091014106.jpg (76.58 KB, 800x600 - vist 398 ganger.)

* IMG_201309105877.jpg (68.03 KB, 800x600 - vist 400 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #100 på: september 10, 2013, 17:58:54 pm »

litt motor data:
sjekk ventilstamme diameter og kam durasjoner..
ingen variable kammer eller løft
ingen variable innsugslengder
og dèt arbeidsområdet til motoren .
me like long time!



* motorspec1000rr.JPG (16.15 KB, 295x600 - vist 356 ganger.)

* 1000RR hk moment kurve SC59.JPG (54.36 KB, 597x544 - vist 337 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Lasse.E
Supermedlem
*****
Innlegg: 1037
Bosted: vestfold



Vis profil WWW
« Svar #101 på: september 10, 2013, 18:18:08 pm »

Må si jeg likte letingen av dørene, men sto det ikke litt mye stål igjen ved hengslene da ☺
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #102 på: september 10, 2013, 18:21:01 pm »

er noen forsterkninger under der. så vil se hvordan det tar i vei med stivheten i dørene
ikke for seint å kappe mer Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #103 på: september 10, 2013, 19:36:14 pm »

Hadde aldri trodd jeg skulle sett en vannkjølt mc motor på vwnorge Gliser
Men lekker var'n!
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #104 på: september 10, 2013, 19:39:55 pm »

Hadde aldri trodd jeg skulle sett en vannkjølt mc motor på vwnorge Gliser
Men lekker var'n!

Tror det var en Sigdøling eller noe som hadde en Kawa-mata boble her inne for lenge siden Blunker


Som gammal Honda-pusher gleder jeg meg videre Glad
« Siste redigering: september 10, 2013, 19:47:01 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #105 på: september 10, 2013, 19:41:19 pm »

ARE fra sigdal her inne hadde/har en is-boble med honda 900R motor mener jeg
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #106 på: september 10, 2013, 19:42:43 pm »

har vært ned å sett Johannes jobbe med lignenede motorer , ikke bare MC , men endel japsemotorer
4 valve og stem -diameteren på disse er sinnsykt liten ..men det funker jo ...
"Gratulere med valget" uansett hva som skjer videre .. Osteaktig

mvh
erich
« Siste redigering: september 10, 2013, 19:57:30 pm av Sonic » Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #107 på: september 11, 2013, 23:58:07 pm »

ja håper valget av motor blir bra. Glad

har grovkappet ut bagasjen bakider for å måle litt,
ser lovende ut anng plass. går vel på det berykta håret.
demontert girkasse og aksler og laget til noen midlertidige stivere


* IMG_2013091245348.jpg (70.08 KB, 800x600 - vist 447 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #108 på: september 14, 2013, 16:37:24 pm »

er i hang med å snoke opp fjørbeinsalternativer foran.
lurer foreløpig på 944 komplette fjørbein og spindler
noen som vet mer hva /hvilke modeller som er greiest å tilpasse?
bilen vil få tannstang 75-

Dessverre passer ikke alt like lett som en skulle tro.
Jeg anbefaler 944 turbo deler da får du breiest sporvidde og gode bremser med en gang. Nedre bærearmer må bygges nye for å få riktig cambervinkel foran, og så må du forlenge styrestagene om du har tenkt til å bruke fra 1303 '75.
Skal du bygge smalere er det mer triks og miks.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #109 på: september 14, 2013, 16:41:55 pm »

Servo? Elektrisk tannstang fra Astra går det an å få kort innmat til. Vil du bruke vag så er vel Audi A2 en mulighet.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #110 på: september 14, 2013, 16:44:39 pm »

Tannstanga på 1303 er forresten temmelig lik på passat og Audi 80 fra samme tidsepoke, der er det lengre styrestag å finne, noen fine justeringsmuligheter er det på dem også.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #111 på: september 14, 2013, 17:30:40 pm »

Tannstanga på 1303 er forresten temmelig lik på passat og Audi 80 fra samme tidsepoke, der er det lengre styrestag å finne, noen fine justeringsmuligheter er det på dem også.

Mener rallycrossgutta har brukt polo g40 tangstang med servo
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #112 på: september 14, 2013, 21:10:44 pm »

takk for tips anng tannstang.
Servo utgår da det blir for mye bæl å montere servo pumpe på MC motoren
+ extra unødvendig vekt Rekker tunge

Skal ha på 75-> bakplate , fikk en av Raaen , men den var for rusten på baksiden såpass att det hadde blitt hull ved sandblåsing
så får kjøpa ny.

ellers fikk  vinkelslipern og luftsage kjørt seg i dag
cut cut cut!

fjærner også en del kit i skjøter


* IMG_2013091434250.jpg (72.77 KB, 800x600 - vist 432 ganger.)

* IMG_2013091444607.jpg (70.64 KB, 800x600 - vist 406 ganger.)

* IMG_2013091452519.jpg (61.2 KB, 800x600 - vist 396 ganger.)

* IMG_2013091423520.jpg (44.15 KB, 450x600 - vist 434 ganger.)

* IMG_201309142394.jpg (49.41 KB, 450x600 - vist 402 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #113 på: september 15, 2013, 19:12:19 pm »

da blei det litt mere jobb.
Bestemte meg kjapt for å ta jobben  å åpne kanaler , sandblåse innvendig og bytte kanalbunner etter att dette kom til syne.



* IMG_201309159199.jpg (83.04 KB, 800x600 - vist 430 ganger.)

* IMG_2013091516413.jpg (84.25 KB, 800x600 - vist 471 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #114 på: september 15, 2013, 19:40:44 pm »

Hehe.. Selv om man vet at det som regel er så mye rust, kommer det alltid som en overraskelse hehe
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #115 på: september 15, 2013, 19:42:48 pm »

ja det gamle ordtaket kom til rette : "jo mer man leiter i møkka, jo mer dritt finner man" Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #116 på: september 15, 2013, 22:09:34 pm »

Det er jo alltids litt vekt i rust også... Artig prosjekt dette her!
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #117 på: september 15, 2013, 22:12:18 pm »

ja er vel noen her inne som har "rust is ligther than carbon fibre"  eller no , i signaturen Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #118 på: september 16, 2013, 08:10:27 am »

10 cm foran hullet ditt sitter det mest belastede stede som noengang har eksistert på en folkevogn karosseri, fra det punktet og frem er det karosseriet som bærer. Og der ruster det friskt pga 9 platebiter med overlapp.

Servo?, med 74 forstillingen er dette fullstendig unødvendig, om noe er bilen for lett på rattet. I hvertfall med tannstang på.
Lite er direkte bolt on, men alt modifiseres forholdsvis lett.

Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #119 på: september 16, 2013, 08:43:12 am »

servo har ikke vært i planene, bare forslag som har kommet her.
var lappet litt der du refererer til JonH og under der var det også litt gryms.
satser på å få rettet litt opp i det
forhåpentligvis vil dette punktet bli avlastet siden buret skal gå fra "tårn til tårn" og ta opp en del av bæringa.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 38
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!