Knechten
|
|
« på: juli 16, 2013, 09:13:58 am » |
|
Har du lyst til å gruse garasjekompisen eller en vw-entusiast med fremmed dialekt? I stedet for å bare gå nye veier, tar SCC i bruk de gamle grusveiene ved Gardermoen. Nytt for i år er at det vil arrangeres et godt gammaldags grusrally på svingete og kupert underlag i løpet av treffhelgen. For at dette skal foregå i kontrollerte former og være gammeldags, er det to hovedingredienser: - Underlaget er offentlig grusvei - Bilen er driftet av motor med FAST dynamofot (Dvs 25-30 Hk blokk)Det legges opp til en kort sløyfe som skal kjøres på idealtid, altså ikke raskeste tid. Det opplyses på forhånd om lengden på strekningen som skal kjøres rundet av til nærmeste hele kilometer. Det opplyses i tillegg om snitthastighet på strekningen rundet av til nærmeste hele kilometer i timen. Den som kommer nærmest idealtiden (fastsatt på forhånd) er vinneren. Dette er et uformelt navigasjonsløp der normale trafikkregler gjelder og er ikke underlagt bilsportforbundet under SCC helgen. Det vil ikke være noen forhåndspåmelding, og nærmere opplysninger om tid og oppmøtested vil bli gitt i forkant av treffet. Co-pilot til å følge stoppeklokka er selvfølgelig lov og mest sannsynlig en fordel. Det tas ikke værforbehold og vaskeplass finnes på treffområdet. Det settes av et eget område for oppstilling av bilene etter løpet. Kort oppsummert; Har du en bil som kvalifiserer til å slippe inn på SCC, i tillegg har motor med fast dynamofot, og rett og slett har lyst på litt moro med likesinnede, kan dette være tingen for deg. Selvfølgelig er det gratis og det vanker heder og ære, samt premiering av vinneren. Høres dette spennende ut? Ikke vær redd for å komme med respons i tråden Så langt har du en håndfull likesinnede der ute klare til å starte...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #1 på: juli 16, 2013, 10:06:33 am » |
|
Gleder meg til å se dette startfeltet!
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Splitboy
|
|
« Svar #2 på: juli 16, 2013, 10:46:42 am » |
|
stilig! Dersom kartleseren min ikke er hørselsskadet etter all girkasseskrapinga tidligere i sommer, er det vel store muligheter for at jeg skal få stilt til start....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #3 på: juli 16, 2013, 12:05:06 pm » |
|
Hadde det ikke vært mer moro å tillate andre originalbiler annet enn de med fast dynamofot også?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
|
« Svar #4 på: juli 16, 2013, 20:20:33 pm » |
|
Hadde det ikke vært mer moro å tillate andre originalbiler annet enn de med fast dynamofot også?
Henger meg på denna, eller ombygde også. Å viss noen har en gammal campingvogn å donere bort, skal jeg sladde med den på slep
|
|
« Siste redigering: juli 16, 2013, 20:31:38 pm av Thoresen »
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #5 på: juli 16, 2013, 21:47:06 pm » |
|
Alle originalbiler burde få starte, evt to klasser post- og pre- fastfot.. Detta håper jeg på å få med meg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ruggen
|
|
« Svar #6 på: juli 16, 2013, 21:58:27 pm » |
|
Neste år bør alle som ikke har FAST fot få starte, så kan de andre med fast stå og se på
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knechten
|
|
« Svar #7 på: juli 16, 2013, 22:29:55 pm » |
|
Takker for tilbakemeldinger. Ikke uventet at det stilles spørsmål ved begrensningene på motor. Dette er tenkt som en småskalaforsøk i forsiktige former. 2 hovedargument for å legge disse begrensningene er: 1. Usikkerhet rundt veienes egnethet ift fart, derfor moderate motorer/biler 2. Å skape et alternativ for de som har problemer med å dra løs bilen fra trackbiten grunnet liten motor Det legges ingen begrensninger på trim eller originalitet på bil. Fungerer det greit i år, vil det kanskje lempes på kriteriene senere. Det vil uansett være mulighet å teste bilen på 402 meter asfalt for de som ikke har fastdynamo-bil for hånden Vintage er det nye gamle....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
|
« Svar #8 på: juli 16, 2013, 22:36:28 pm » |
|
Helt utrolig bra idé Knechten!! Jeg tror denne ideen kan finne på å trekke flere folk fra Sverige, Finland og England som vi allerede har stiftet bekjentskap med i Petermax Müller-løpet. Er helt med på reglene. Noe av poenget er vel å skape en nisje på treffet som også har et historisk sus over seg. Bare synd jeg ikke har bil til oldspeed-motoren min nå
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #9 på: juli 16, 2013, 22:39:20 pm » |
|
Takker for tilbakemeldinger. Ikke uventet at det stilles spørsmål ved begrensningene på motor. Dette er tenkt som en småskalaforsøk i forsiktige former. 2 hovedargument for å legge disse begrensningene er: 1. Usikkerhet rundt veienes egnethet ift fart, derfor moderate motorer/biler 2. Å skape et alternativ for de som har problemer med å dra løs bilen fra trackbiten grunnet liten motor Det legges ingen begrensninger på trim eller originalitet på bil. Fungerer det greit i år, vil det kanskje lempes på kriteriene senere. Det vil uansett være mulighet å teste bilen på 402 meter asfalt for de som ikke har fastdynamo-bil for hånden Vintage er det nye gamle.... Jeg bare ser det at man skal kjøre på idealtid, da er det jo ikke om å gjøre å være raskest, så bilen har jo ikke noe å si. Syns dette er et knallgodt tiltak, bare føler at alle som har lyst bør få muligheten til å være med.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #10 på: juli 17, 2013, 00:52:36 am » |
|
HØR HØR HØKT HØKT !!
Jeg stemmer for reglene og opplegget! Fast fot rocks! Smale 16-tommere og sandblåste innerskjermer er tingen.... Jeg stiller!
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
holmsen
Supermedlem
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
|
« Svar #11 på: juli 17, 2013, 02:03:44 am » |
|
Synes allerede jeg kan høre over spiker'n,,,ladies and gentlemen, start your fast fots and lets go grusralling fantastisk ide !!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #12 på: juli 17, 2013, 09:05:45 am » |
|
Hvor ligger disse grusveiene i forhold til camp og områder hvor tilskuere oppholder seg ?
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
|
« Svar #13 på: juli 17, 2013, 09:33:18 am » |
|
Ser for meg overskriftene i de store internasjonale avisene: They came with great fart, fast fots and pigs in their dekks.
|
|
« Siste redigering: juli 17, 2013, 10:31:29 am av Brezelfürsten »
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #14 på: juli 17, 2013, 10:19:01 am » |
|
Hvor ligger disse grusveiene i forhold til camp og områder hvor tilskuere oppholder seg ?
Grusveien ligger ut til høyre med engang du kommer inn på selve treffplassen. Kort vei å gå for publikum, selve strekket er ca 1000 meter langt.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #15 på: juli 17, 2013, 11:59:52 am » |
|
Er vel denne strekka det er snakk om
|
|
« Siste redigering: juli 17, 2013, 14:30:10 pm av Dewil »
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #16 på: juli 17, 2013, 13:00:37 pm » |
|
Du har med den første centimeteren av den oppe til høyre.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
ALIEN
Supermedlem
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim
|
|
« Svar #17 på: juli 17, 2013, 13:06:47 pm » |
|
Hei..
Nummer 36 stiller etter hva jeg har "hørt" :-)
Gleder meg veldig til dette smeller i gang..
Anders
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #18 på: juli 17, 2013, 14:30:56 pm » |
|
Du har med den første centimeteren av den oppe til høyre.
Da er bildet endret. Avslutter ved T-krysset?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ALIEN
Supermedlem
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim
|
|
« Svar #19 på: juli 17, 2013, 14:53:49 pm » |
|
Du har med den første centimeteren av den oppe til høyre.
Da er bildet endret. Avslutter ved T-krysset? Ja, det er vel ca det som er planen ja... Løypa er ikke 100% satt mvh Anders Lien
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
OilDropMan
Medlem
Innlegg: 228
Bosted: Vestby
|
|
« Svar #20 på: juli 17, 2013, 22:47:00 pm » |
|
Hei..
Nummer 36 stiller etter hva jeg har "hørt" :-)
Gleder meg veldig til dette smeller i gang..
Anders
Med eller uten brekksladd?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #21 på: juli 17, 2013, 22:51:10 pm » |
|
Hvis jeg klarer å få utsatt jobb turen til Danmark akkurat den uka kommer jeg med telt og Oval til dette racet
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4099
Bosted: Tønsberg
|
|
« Svar #22 på: juli 18, 2013, 08:57:34 am » |
|
Det her er et helt fantastisk tiltag!
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Frodo
Seniormedlem
Innlegg: 261
Bosted: Ranheim
Life's too short to dance with ugly women.
|
|
« Svar #23 på: juli 18, 2013, 08:58:48 am » |
|
Hvis jeg klarer å få utsatt jobb turen til Danmark akkurat den uka kommer jeg med telt og Oval til dette racet Regner du med å bruke så lang tid på strekket at du må overnatte i telt underveis? ;-)
|
|
|
Loggført
|
Medlem av TVWK og Rüsters VW Drontheim
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #24 på: juli 18, 2013, 09:04:38 am » |
|
Hvis jeg klarer å få utsatt jobb turen til Danmark akkurat den uka kommer jeg med telt og Oval til dette racet Regner du med å bruke så lang tid på strekket at du må overnatte i telt underveis? ;-) 30 hester drar ikke skinnet av pølsa
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
|
ALIEN
Supermedlem
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim
|
|
« Svar #26 på: juli 18, 2013, 14:12:12 pm » |
|
Da er vi allerede 5 biler som vil prøve seg på rullegrus..
Flere som vil utfordre seg selv i presisjonskjøring mot klokka??
Alien
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
50 split
Nybegynner
Innlegg: 32
Bosted: Skellefteå Nordsverige
typ 1 1958 2332
|
|
« Svar #27 på: juli 18, 2013, 14:15:07 pm » |
|
Ojj ojj ojj... Detta som vi resonerade kring, och, plötsligt händer det! FLOTT!! Tyvärr ser det mörkt ut för mig och deltagande i detta, då tjejen vill ha med mig till Turkiet..... Ska se om jag kan lyckas omboka hennes planer.... Snakkes!
|
|
|
Loggført
|
typ 1 1958 2332cc "dragracer" typ 1 1950 "originalbil" typ 1 1952 "zwitter-rallybil" typ 2 1965 "majonnäsbussen" Typ 2 1957 Pickup "westfalia" Tempo Matador, 1950 "världens äldsta"
|
|
|
Bugarella
Seniormedlem
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja
|
|
« Svar #28 på: juli 18, 2013, 21:16:47 pm » |
|
...og det holder ikke å HA en fast dynamofot...? Ett eller annet sted? Skikkelig artig tiltak, dette blir en høydare! Neste år skal jeg også ha med den faste dynamofoten min.
|
|
|
Loggført
|
Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963). Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
|
« Svar #29 på: juli 18, 2013, 23:42:05 pm » |
|
...og det holder ikke å HA en fast dynamofot...? Ett eller annet sted? Skikkelig artig tiltak, dette blir en høydare! Neste år skal jeg også ha med den faste dynamofoten min. Du får ta med begge bilene da vet du, det går fint med en fot i hver leir
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|