mars 29, 2024, 11:50:34 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 8
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: SCC 2013 - Godt Gammeldags Grusrally - NYHET!  (Lest 85041 ganger)
øystein.
Medlem
***
Innlegg: 248
Bosted: vinje



Vis profil
« Svar #30 på: juli 19, 2013, 21:39:42 pm »

Bra tiltak eg er med
Loggført
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #31 på: juli 22, 2013, 08:13:49 am »

Hurra...

Da er vi 6 stykker allerede som vil være med.. Dette blir bra..

Premiebordet er klart, og reglene er satt :-)

Som vi gleder oss..

Hilsen "Festen Fuss liga"

Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #32 på: juli 22, 2013, 14:52:52 pm »

OBS OBS http://www.vwnorge.no/index.php/topic,54962.0.html
Loggført

Speed is no substitute for direction
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #33 på: juli 23, 2013, 11:37:14 am »



Har du en taksøkerlampe som støver ned på hylla? Hele 16 dager igjen til å klargjøre bilen... Det ryktes at 30 hestere påmonteres overlading og at biler rigges for å ha minst mulig feste på grusunderlaget. Her er det bare å slenge seg med Glad Glad Glad
« Siste redigering: juli 24, 2013, 06:35:43 am av Knechten » Loggført
SCC Event
Nybegynner
*
Innlegg: 22
Bosted: Gardermoen



Vis profil
« Svar #34 på: juli 23, 2013, 22:52:52 pm »

Da er det avgjort: DET BLIR GRUSRALLY!

SCC Airfield Schmutz Rennen 2013
OBS! Nytt navn: Flugplatz Schmutz Rennen 2013

Plasseringen av SCC tatt i betraktning, på en forlatt militærflyplass midt i skogen, burde det være opplagt at dette måtte skje en gang. Og i år skjer det: Et skikkelig grusrally på de smale veiene rundt dragstripa! En gjeng vintage fartsentusiaster som kaller seg "Festen Fuss Liga" inviterer til et løp med tidtaking, hvor det er satt en aldersmessig deltagerbegrensning på bilene: De må ha fast dynamofot. Målet er å matche en idealtid (hemmelig) for løypa, og bilen nærmest denne tiden er vinneren. Rallyet vil bli holdt på offentlig vei, og nasjonale lover og forskrifter må følges. Dette er et publikumsvennlig rally, hvor det ikke handler om å sette fartsrekord.

En del biler har allerede annonsert sin ankomst, og vi håper at flere har lyst til å delta. Det blir ingen startliste – På den måten kan alle som er på SCC, med bil med fast dynamofot, hive seg med. Eksakt tid og sted for rallyet vil bli annonsert i forkant av SCC. Å spinne avgårde på en grusvei, kjempe for et eksklusivt trofé, og stille opp til show and shine sammen med andre vintagebiler, burde være mer enn nok til å overbevise deg. På treffområdet er det til og med et eget sted for å vaske skitten av bilen din igjen etterpå, hvis du (av en eller annen merkelig grunn) skulle ha lyst til dét.

Et sted i Norge minst én motor finstilt til Flugplatz Schmutz Rennen 2013, og ryktene sier at flere vintagekjørere som turnerer i Europa denne sommeren, forbereder seg til rally...

Gå for all del ikke glipp av dette!


Finstill motorene, monter Judson-kompressorene, og møt opp:

* judson2.jpg (77.75 KB. 800x600 - vist 375 ganger.)



« Siste redigering: juli 28, 2013, 20:47:20 pm av SCC Event » Loggført

SCC 2013 - 9. - 11. august - Gardermoen International Raceway

NO GUTS
...no story

SCC Event på Facebook - SCC Event
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #35 på: juli 24, 2013, 11:31:46 am »



Har du ikke alltid hatt LITT lyst til å nappe hjulkapslene av klassikeren, og la den få strekke ut akkurat slik Ferdinand konstruerte den.... Skru til termoskorken og ta godt grep om rattet. Skogen venter  Glad
Loggført
vegaro4
Seniormedlem
****
Innlegg: 491
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #36 på: juli 24, 2013, 15:26:35 pm »

ja da ser det ut som det blir tur på meg og. bil og kartleser er orna å som eg gleder meg  .blir spennende og kjøre split  og  på snit fart Blunker Gliser Gliser
Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #37 på: juli 25, 2013, 08:30:25 am »



I oktober 1952 kom zwitteren og tok over for splitten. Med revolusjonerende teknologi som synkronisert girkasse på 2. -4. gir, men levert med samme 25 Hk motor som splitten. Effekttapet i den nye lettkjørte girkassa gjorde dette til den type 1 med dårligst effekt ut på hjulene av de modeller som er produsert. Så hva gir best fordeler når det skal races; mer effekt og tregere giring? Eller rask giring og mindre effekt?  ”The battle of the brezelfensters” @SCC om 15 dager…
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #38 på: juli 25, 2013, 08:38:21 am »

Betyr det at bil med 30 hester, 17" felger, lavprofildekk og innkortet forstilling kan delta?Hæ?:-)
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #39 på: juli 25, 2013, 08:53:49 am »

Så lenge dynamofoten sitter fast så er alle årsmodeller og modifikasjoner ok slik jeg leser det.  Sjokkert
Loggført

Speed is no substitute for direction
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #40 på: juli 25, 2013, 08:56:40 am »

Ja, alle med fast dynamofot kan starte. Dog har veien et noe ujevnt underlag, så man drar vel ingen direkte fordeler av senket bil. Det legges ikke på noen måte opp til at man skal ødelegge bilen, men idealtiden vil nok ikke legges opp etter gangfart  Blunker Her er det kun begrensning på motortype, resterende begrensninger setter føreren/eieren selv.
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #41 på: juli 25, 2013, 09:32:58 am »

veit ikke om det står noe sted men hvilken dag er dette? og når?
Loggført
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #42 på: juli 25, 2013, 13:17:33 pm »

veit ikke om det står noe sted men hvilken dag er dette? og når?
Dette vil foregå på Gardermoen i løpet av SCC helgen, og akkurat tidspunkt og dato kommer vi tilbake til...

Alien
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #43 på: juli 25, 2013, 13:38:45 pm »


"Idealtid" er vel og bra og samferdselspolitisk korrekt......men det er vel en premie for kortest/lavest tid også?

...knegg....
Loggført

SCREWDRIVER #2
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #44 på: juli 25, 2013, 23:33:59 pm »

Så lenge dynamofoten sitter fast så er alle årsmodeller og modifikasjoner ok slik jeg leser det.  Sjokkert

Fastfoter'n er i og nesten korrekt justert.... Mangler bare å se om jeg synes banen er slett nok til at bilen min kan komme seg rundt uten store skader. Bulker og riper er ikke farlig....
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #45 på: juli 26, 2013, 08:01:40 am »

Så lenge dynamofoten sitter fast så er alle årsmodeller og modifikasjoner ok slik jeg leser det.  Sjokkert

Fastfoter'n er i og nesten korrekt justert.... Mangler bare å se om jeg synes banen er slett nok til at bilen min kan komme seg rundt uten store skader. Bulker og riper er ikke farlig....

Riktig innstilling  Blunker
Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #46 på: juli 26, 2013, 08:06:32 am »



Har du noen gang reflektert over hvorfor du har skvettlapper på folkevogna di? Grusveier finnes knapt mer og vinterkjørt blir den jo aldri. Er de rett og slett bare med på å øke luftmotstanden og sinke deg? På tide å finne det ut… @SCC Flugplatz Schmutz Rennen 2013
« Siste redigering: august 05, 2013, 22:24:12 pm av Knechten » Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #47 på: juli 26, 2013, 08:34:16 am »


Fast is fast! ...som vi si.

Men - kan man driste seg til å foreslå en "fortysking" av navnet..??....det blir så mye lettere for speakeren om han kan forholde seg til et språk under hele uttalen av løpsnavnet. "Flugplatz Schmutz Rennen" .... må jo være riktigere og lettere å si? Britene har ikke æren for en eneste automotiv nyvinning, så vi bør ikke blande dem inn i denne allerede-suksessen heller...mener nå jeg.
Loggført

SCREWDRIVER #2
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #48 på: juli 27, 2013, 19:30:05 pm »


* image.jpg (70.32 KB. 600x436 - vist 345 ganger.)


Har du alltid drømt om et hjulløft på Gardermoen? Finn deg en småspist kartleser og hold deg unna bremsepedalen....

Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #49 på: juli 27, 2013, 20:40:50 pm »

Skal være småspist for å være tilskuer også ser det ut til.....
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #50 på: juli 28, 2013, 00:40:10 am »

Dette git jo motivasjon for å restaurere oval i vinter , topp tiltak Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
vegaro4
Seniormedlem
****
Innlegg: 491
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #51 på: juli 28, 2013, 01:02:16 am »

nå skal bilen klistres tids riktig  med sponsorer .og har skaffet  meg en småspist kartleser .her skal alt ofres for og ikke kommesist  dette blir moro
Loggført
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #52 på: juli 28, 2013, 08:14:54 am »

nå skal bilen klistres tids riktig  med sponsorer .og har skaffet  meg en småspist kartleser .her skal alt ofres for og ikke kommesist  dette blir moro

Kjempeinnstilling, dette liker vi....

Er det flere der ute som vil være med???

"Festen fuss liga"
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #53 på: juli 28, 2013, 08:16:26 am »

Jeg skal være med næste år det er helt klart. Har bygget motor på feil blokk til i år  Tvilende
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #54 på: juli 28, 2013, 08:23:10 am »


"Idealtid" er vel og bra og samferdselspolitisk korrekt......men det er vel en premie for kortest/lavest tid også?

...knegg....

Hei.. Det er kun 1 premie, og den går til den sjåføren som klarer å komme aller nærmest den hemmelige
Idealtiden.

presisjonskjøring og god kartleser er nøkkelen til premien....

Lykke til

Festen fuss liga


Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #55 på: juli 28, 2013, 20:44:53 pm »


* image.jpg (44.87 KB. 404x600 - vist 342 ganger.)

I skogen er det egne knep som gjelder. Trackbite er fremmedord Glad

Loggført
OilDropMan
Medlem
***
Innlegg: 228
Bosted: Vestby



Vis profil WWW
« Svar #56 på: juli 30, 2013, 08:33:58 am »

Traff denne tyskerten, som øvelseskjørte i Amadeus dyrepark. Han har fortsatt god tid til å finne veien fra Tangen til SCC. 


* rock me amadeus.jpg (21.5 KB, 448x298 - vist 361 ganger.)
Loggført
Hoffen
Seniormedlem
****
Innlegg: 350
Bosted: Kongsvinger



Vis profil
« Svar #57 på: juli 30, 2013, 19:11:49 pm »

Skal ikke kjøre selv, men fant ett passende bilde Rekker tunge



* 9389.jpg (78.53 KB, 640x443 - vist 372 ganger.)
Loggført

66mod boble prosjekt
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #58 på: juli 31, 2013, 01:20:43 am »


* image.jpg (110.17 KB. 467x600 - vist 325 ganger.)

I slutten av 53 kom nok en revlusjonerende oppgradering fra VW. En kraftpakke av en motor med nærmere 20% effektøkning. Den største(?) effektøkningen som har blitt lansert i type 1. Denne motoren var så bra at den fikk være med helt inn på 60 tallet. Vi snakker selvfølgelig om Volkswagens bauta, 30 hesteren. Hva kan da være bedre enn å ære den og dens forgjengere med et eget løp? Med fast fot til skogs...

Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #59 på: juli 31, 2013, 09:30:21 am »


Er det tillat med Formel-V så lenge den har FastFoot?



* FormelV 2.jpg (79.71 KB, 800x534 - vist 323 ganger.)
Loggført

SCREWDRIVER #2
Sider: 1 [2] 3 4 ... 8
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!