MadsBL
Medlem
  
Innlegg: 224
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #30 på: desember 11, 2013, 20:17:06 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Danny
Seniormedlem
   
Innlegg: 324
Bosted: Porsgrunn
|
 |
« Svar #31 på: desember 11, 2013, 20:25:52 pm » |
|
Dette ser helt knall ut!! Hvor får du bredda felgene forresten, kunne tenkt meg det selv  Danny
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MadsBL
Medlem
  
Innlegg: 224
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #32 på: desember 12, 2013, 14:22:19 pm » |
|
Dette ser helt knall ut!! Hvor får du bredda felgene forresten, kunne tenkt meg det selv  Danny Takk for det!  Felgene er på bredding hos en lokal metall arbeider som har tatt på seg bredding av felger i en del år. Deler felgen og bredder utover i ønsket bredde med ny plåt og sveiser på ytterring/ytterkant igjen..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MadsBL
Medlem
  
Innlegg: 224
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #33 på: desember 23, 2013, 16:01:46 pm » |
|
Da var motor og forstilling ute, og oljelekkasjen på motor funnet. Noen som har slurva når oljesila har vært ute, og pakningene har ikke blitt bytta, noe som har resultert i oljesøl over en stund. Hovedgrunnen til at motoren skulle ut, var fordi jeg trodde utløserlageret drev å bråkte rett før bilen ble parkert, og det var synderen, så nytt blir bestilt over nyttår.
Skal sette i sammen den nye forstillinga i romjula, slik at vi får bilen på hjula igjen og kan gjøre de siste tingene før bilen skal lakkeres i slutten av januar.
Pedalsettet ble plukket fra hverandre og ligger nå til tørking etter å ha fått div runder med owatrol, arcanol og bengalakk.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MadsBL
Medlem
  
Innlegg: 224
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #34 på: januar 01, 2014, 23:22:01 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EirikS
Medlem
  
Innlegg: 235
Bosted: Ottestad
|
 |
« Svar #35 på: januar 02, 2014, 02:29:38 am » |
|
Dette ser jo utrolig bra ut, og når jeg har sett/hørt om tidligere biler du har hatt fingra borti, så vet jeg at resultatet blir upåklagelig også..  Stå på!
|
|
|
Loggført
|
54 Vw T1 Oval mix 69 Vw T2 Doka 10 Vw Transporter TDI 12 Vw Passat Bluemotion - Konebil!
|
|
|
MadsBL
Medlem
  
Innlegg: 224
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #36 på: januar 02, 2014, 21:26:34 pm » |
|
Dette ser jo utrolig bra ut, og når jeg har sett/hørt om tidligere biler du har hatt fingra borti, så vet jeg at resultatet blir upåklagelig også..  Stå på! Takk for det Eirik, veldig hyggelig å høre sånt  Driver i verksted etter jobb så ofte det lar seg gjøre, så får da gjort litt nå og da.. Håper på boblecruising i løpet av sommeren!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MadsBL
Medlem
  
Innlegg: 224
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #37 på: januar 04, 2014, 19:38:10 pm » |
|
Når jeg begynte på demontering av bilen i høst, så fant jeg denne metallplata i hanskerommet sammen med servicehefte og div andre papirer.. Usikker på hva det eksakt er, annet enn at det er noe eier fikk med når hun kjøpte bilen? Det som er litt artig er at det var på samme adressen jeg kjøpte bilen, som bilen ble registrert på i 1966, nok ett bevis på at bilen har vært i samme eie siden 66  Noen som som vet hva det er? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MadsBL
Medlem
  
Innlegg: 224
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #38 på: januar 08, 2014, 23:51:17 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #39 på: januar 09, 2014, 01:15:29 am » |
|
ser veldig bra ut!! sånn ID-plate har eg sett før, men veit ikkje om det var møller eller kun enkelte forhandlara som hadde sånne. da er ivertfall berre for å hjelpa med identifisering av bilen og komponenta på den ved service + at da er "kjekt å ha"
ang pedalane. hugs å stilla dødgangen på pedalstellet ved å flytta på stopparen som sitter på bunnplata. ei lite platebet som er skrudd i golvet. still på denne plata til du har omkring 5-10mm dødgang på bremsepedalen målt på toppen. altso dødgangen før pinnen treffer stempelet i hovedbremsesylinderen. clutchpedalen følger samme stoppeplata og blir ståande der bremsepedalen står. øvrig justering av clutchen tar du når motoren er komt inn igjen ved å stilla på vingemutteren bak + kontrolera att strømpa til vaieren som går attmed girkassa har ein bue som tilsvarar rundt 4-5cm målt frå ei siktelinje mellom kvar ende av strømpa, vist du er sjønner. dan kan justerast med å putta stoppskjever i eine enden for å få rett spenn på strømpa. når du har stilt inn dødgangen rett har du rundt 10-15mm dødgang på toppen av clutchpedalen.
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
MadsBL
Medlem
  
Innlegg: 224
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #40 på: januar 09, 2014, 09:24:58 am » |
|
Takk takk, trivelig! Ang dødgangen, så justerte jeg stopperen ca slik den stod før jeg tok ut pedalene, men som du sier, så burde jeg gå over dette når motor er på plass og "alt" er klart. Bra du følger med og viser vei Tistlo 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MadsBL
Medlem
  
Innlegg: 224
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #41 på: januar 11, 2014, 18:52:11 pm » |
|
Da har bilen vært nedpå hjula igjen, i ett halvt døgn, før den ble satt på bukker og bremser samt spindler osv ble plukket av, senkespindler ble bestilt som ankommer mandag sammen med nye lager og riktige endeledd. Virka som alt geometri (som eksisterer) i forstillinga ble helt ut av posisjon pga puma'n i bånn, så da blir det spindler og litt justering på puma i stedet. De demperne som sitter på, Monroe, lå i bunn med puma'n helt nedjuster, så ser hvordan det blir med spindlene. Dette var litt av grunnen til at jeg gikk for 2" smalere, i tilfelle jeg skulle ha spindler i ettertid, så det tok ikke lang tid. Ellers nå er rutene tatt ut, finnes ikke noe som helst rust, ikke engang en rustrose i områdene der vinduene har sittet. En god følelse å skru når det er sånn! Bensintanken er fin innvendig, var litt rusten i underkant, så overflaterusten ble fjernet og tilsatt Owatrol i 2 omganger i løpet av en uke, og ligger nå til tørk etter en runde med Arcanol iblandet 10% Owatrol. Ett par strøk til med Arcanol og til slutt litt body/understellsmasse på tanken, så er bunnen ferdig og da skal toppen fikses. Kjøpt inn ny pakning, bensinslange og filter til tanken.      
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Simen Englund
Seniormedlem
   
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker
|
 |
« Svar #42 på: januar 11, 2014, 20:30:47 pm » |
|
Kult! Artig lesing! Vi jobber litt parallelt her, og jeg fant noen bilder som hjalp meg med noen spm jeg hadde ute på forumet lately  Ser du bruker blank folie, som gutta i Junaiten sverger til. Lydisolering, eller hur? Har du erfaring med effekten? Eller ligger kanskje dokumentasjon på nettet? Produsent? (Har ikke kledd opp bilen invendig ennå, så jeg kan fortsatt gå samme vei) Hvor har du skaffet det?
|
|
|
Loggført
|
Land Rover Serie II -70 (Julie) VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar) XC 90 (konebilen) Audi 80 Cab -93
|
|
|
MadsBL
Medlem
  
Innlegg: 224
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #43 på: januar 12, 2014, 11:50:37 am » |
|
Kult! Artig lesing! Vi jobber litt parallelt her, og jeg fant noen bilder som hjalp meg med noen spm jeg hadde ute på forumet lately  Ser du bruker blank folie, som gutta i Junaiten sverger til. Lydisolering, eller hur? Har du erfaring med effekten? Eller ligger kanskje dokumentasjon på nettet? Produsent? (Har ikke kledd opp bilen invendig ennå, så jeg kan fortsatt gå samme vei) Hvor har du skaffet det? Artig å høre, har fulgt med litt hos deg også, ser ut som det blir ett veldig bra resultat av det du holder på med!  Stemmer som du sier, er US and A inspirert lyddemping det går i her. F.eks Chris Vallone som driver classicvwbugs.com over dammen bruker nettopp Quick Roof som lyddemping med gode resultater, og til den prisen det koster så er det ikke noe å tenke på. Har en bekjent som har dette i en bil fra før, og han hadde tidligere (på ett annet prosjekt) brukt Dynamat til en betydelig dyrere pris, og gått over til QR på siste prosjekt, og dette hadde han ingenting å utsette på. Er helt sikkert forskjellige egenskaper på de forskjellige typene, men QR er ett vel utprøvd produkt som f.eks lyddemping over i USA blant annet. Kommer til å legge dempematte over QR før gulvteppe skal på også, så regner med at dette vil dempe enda mer. Søk opp Quick Roof sound deadning på Google, så kan du lese hva folk syns om dette, for det meste bare positive erfaringer. Hvis du skal handle inn dette, så kjøp av denne typen her; http://www.aaof.us/images/hfa1.jpgFåes kjøpt på Ebay blant annet. En rull på 15cm x 1000cm (6" x 33 feet) koster ca 500,- levert pr rull. To slike ruller er nok til gulv, brannvegg og buer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Simen Englund
Seniormedlem
   
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker
|
 |
« Svar #44 på: januar 12, 2014, 13:10:25 pm » |
|
Artig å høre, har fulgt med litt hos deg også, ser ut som det blir ett veldig bra resultat av det du holder på med!  Takk. Er ikke akkurat bortsjemt med respons, så hvis du har noen tips på spm jeg stiller i tråden, så fyr løs!! 
|
|
|
Loggført
|
Land Rover Serie II -70 (Julie) VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar) XC 90 (konebilen) Audi 80 Cab -93
|
|
|
MadsBL
Medlem
  
Innlegg: 224
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #45 på: januar 19, 2014, 22:07:47 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #46 på: januar 20, 2014, 01:23:03 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
MadsBL
Medlem
  
Innlegg: 224
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #47 på: januar 28, 2014, 21:46:04 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MadsBL
Medlem
  
Innlegg: 224
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #48 på: februar 03, 2014, 18:11:19 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Simen Englund
Seniormedlem
   
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker
|
 |
« Svar #49 på: februar 03, 2014, 18:41:42 pm » |
|
Grattis! Lekkert!! Snart frem med de hvite hanskene og nyvaska kjeledress 
|
|
|
Loggført
|
Land Rover Serie II -70 (Julie) VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar) XC 90 (konebilen) Audi 80 Cab -93
|
|
|
MadsBL
Medlem
  
Innlegg: 224
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #50 på: februar 04, 2014, 16:10:24 pm » |
|
Grattis! Lekkert!! Snart frem med de hvite hanskene og nyvaska kjeledress  Takk for det  Ja, nå skal arbeidsbuska vaskes og nye arbeidshansker kjøpes inn før det skal tas i noe som helst.. hehe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EirikS
Medlem
  
Innlegg: 235
Bosted: Ottestad
|
 |
« Svar #51 på: februar 04, 2014, 18:45:24 pm » |
|
Dette ble jo helt perfekt!! Gleder meg til å se fortsettelsen..  Forresten, kjente igjen bygget på det bildet der du tok bilen av hengeren, er det en lakkerer som holder til der nå??
|
|
|
Loggført
|
54 Vw T1 Oval mix 69 Vw T2 Doka 10 Vw Transporter TDI 12 Vw Passat Bluemotion - Konebil!
|
|
|
hauganfoto
Seniormedlem
   
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø
Jørn Kristensen
|
 |
« Svar #52 på: februar 04, 2014, 19:04:20 pm » |
|
Dette blir bærre lækkert  Flott med den infoen om støydemping. Vurderer... Jørn.
|
|
|
Loggført
|
1954 Tempo Handy 1954 Ferguson gråtass 1973 1303s Og to bruksbiler...
|
|
|
Aloha
Medlem
  
Innlegg: 147
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #53 på: februar 04, 2014, 19:44:22 pm » |
|
Ser fantastisk ut !
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MadsBL
Medlem
  
Innlegg: 224
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #54 på: februar 05, 2014, 15:30:24 pm » |
|
Dette ble jo helt perfekt!! Gleder meg til å se fortsettelsen..  Forresten, kjente igjen bygget på det bildet der du tok bilen av hengeren, er det en lakkerer som holder til der nå?? Ble veldig fornøyd nå, godt å ha fått dette gjort  Vi er ett par som har verksted der Eirik, så det var der vi lassa bilen på biltralla før vi dro til lakk..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MadsBL
Medlem
  
Innlegg: 224
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #55 på: februar 05, 2014, 15:34:56 pm » |
|
Ser fantastisk ut !
Takk for det  Dette blir bærre lækkert  Flott med den infoen om støydemping. Vurderer... Jørn. Hyggelig å høre! Gleder meg til å fortsette videre på bilen nå fremover  Støydemping er ikke dumt, har flere som har kommentert støydempinga og hva som har blitt brukt, så er flere som har sendt bestilling på ett par ruller med QR for demping til forskjellige biler..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MadsBL
Medlem
  
Innlegg: 224
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #56 på: februar 10, 2014, 23:10:01 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Simen Englund
Seniormedlem
   
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker
|
 |
« Svar #57 på: februar 11, 2014, 08:02:35 am » |
|
Vanskelig å la være når'n står der og skinner!! Nydelig, blir det!  Flotte bilder som vanlig, to steg foran meg! Så jeg må bare bukke og takke!  Ser gjerne noen close-up's av "torpedoen" også når du kommer så langt  Ble det lim til teppene, eller stålstift?
|
|
|
Loggført
|
Land Rover Serie II -70 (Julie) VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar) XC 90 (konebilen) Audi 80 Cab -93
|
|
|
scardeep
Supermedlem
    
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen
|
 |
« Svar #58 på: februar 11, 2014, 10:18:45 am » |
|
Pent arbeid! Lykke til videre!
|
|
|
Loggført
|
"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
|
|
|
MadsBL
Medlem
  
Innlegg: 224
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #59 på: februar 11, 2014, 11:31:32 am » |
|
Pent arbeid! Lykke til videre!
Hyggelig å høre, å takk for det! Er en artig jobb det som skjer nå og utover! Vanskelig å la være når'n står der og skinner!! Nydelig, blir det!  Flotte bilder som vanlig, to steg foran meg! Så jeg må bare bukke og takke!  Ser gjerne noen close-up's av "torpedoen" også når du kommer så langt  Ble det lim til teppene, eller stålstift? Ikke lett å la ting være nei, skal bare skal bare er en gjenganger når jeg drar innom verksted en tur  Artig at det faller i smak! Er glad i bilder, så greit å få dokumentert det man får gjort  Regner med å gjøre ferdig "teppe-legginga" i kveld, så sant ikke limet har tatt meg av dage. Sist jeg drev på, trudde han jeg delte verksted med at jeg holdt på å snurre i skoa mine der jeg drev på, var helt ør i huet etter å ha tatt ett par friske åndedrag inni kupe'n  Bruker Casco Super S9 lim og de originale sitftehullene der det lar seg gjøre, så det burde sitte godt får vi tru!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|