april 28, 2024, 09:32:20 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bakken's 66 mod 1300  (Lest 34448 ganger)
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #30 på: desember 11, 2013, 19:17:06 pm »

Da var rustsveisinga endelig ferdig! Fant ikke noe mer overraskelser av rust når vi begynte, og alle hulrom bar preg av god hulromsbehandling (seigt og tynt). Varmekanalene var som nye, solide og rustfrie Glad Det ble gjort en bra jobb med sveisinga og jeg er fornøyd. Har nå også fått behandlet gulvet med Owatrol etterfulgt av Arcanol/bengalakk, så neste steget er å ta ut motoren for en gjennomgang. I tillegg har jeg fått handla inn en del ting som 2" forstilling, pakninger og lister samt mye annet småtteri.. Skal oppom å se på felgene mine før jul, da dem skal være ferdig bredda..

Noen bilder:







Loggført
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 323
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« Svar #31 på: desember 11, 2013, 19:25:52 pm »

Dette ser helt knall ut!!

Hvor får du bredda felgene forresten, kunne tenkt meg det selv Blunker

Danny
Loggført
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #32 på: desember 12, 2013, 13:22:19 pm »

Dette ser helt knall ut!!

Hvor får du bredda felgene forresten, kunne tenkt meg det selv Blunker

Danny

Takk for det! Glad
Felgene er på bredding hos en lokal metall arbeider som har tatt på seg bredding av felger i en del år. Deler felgen og bredder utover i ønsket bredde med ny plåt og sveiser på ytterring/ytterkant igjen..
Loggført
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #33 på: desember 23, 2013, 15:01:46 pm »

Da var motor og forstilling ute, og oljelekkasjen på motor funnet. Noen som har slurva når oljesila har vært ute, og pakningene har ikke blitt bytta, noe som har resultert i oljesøl over en stund. Hovedgrunnen til at motoren skulle ut, var fordi jeg trodde utløserlageret drev å bråkte rett før bilen ble parkert, og det var synderen, så nytt blir bestilt over nyttår.

Skal sette i sammen den nye forstillinga i romjula, slik at vi får bilen på hjula igjen og kan gjøre de siste tingene før bilen skal lakkeres i slutten av januar.

Pedalsettet ble plukket fra hverandre og ligger nå til tørking etter å ha fått div runder med owatrol, arcanol og bengalakk.
Loggført
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #34 på: januar 01, 2014, 22:22:01 pm »

Nytt år og nye muligheter Glad

Ett par bilder med oppusset pedalsett, har pusset og behandlet pedalgummi, så disse ble nesten som nye igjen. Satt det inn i bilen igjen i dag og fikk omsider hekta på clutch-vaieren i tunnelen..




Loggført
EirikS
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #35 på: januar 02, 2014, 01:29:38 am »

Dette ser jo utrolig bra ut, og når jeg har sett/hørt om tidligere biler du har hatt fingra borti, så vet jeg at resultatet blir upåklagelig også.. Blunker

Stå på!
Loggført

54 Vw T1 Oval mix
69 Vw T2 Doka
10 Vw Transporter TDI
12 Vw Passat Bluemotion - Konebil!
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #36 på: januar 02, 2014, 20:26:34 pm »

Dette ser jo utrolig bra ut, og når jeg har sett/hørt om tidligere biler du har hatt fingra borti, så vet jeg at resultatet blir upåklagelig også.. Blunker

Stå på!

Takk for det Eirik, veldig hyggelig å høre sånt Glad Driver i verksted etter jobb så ofte det lar seg gjøre, så får da gjort litt nå og da..

Håper på boblecruising i løpet av sommeren!
Loggført
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #37 på: januar 04, 2014, 18:38:10 pm »

Når jeg begynte på demontering av bilen i høst, så fant jeg denne metallplata i hanskerommet sammen med servicehefte og div andre papirer..

Usikker på hva det eksakt er, annet enn at det er noe eier fikk med når hun kjøpte bilen? Det som er litt artig er at det var på samme adressen jeg kjøpte bilen, som bilen ble registrert på i 1966, nok ett bevis på at bilen har vært i samme eie siden 66 Glad

Noen som som vet hva det er?
Loggført
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #38 på: januar 08, 2014, 22:51:17 pm »

Har fått begynt å støydempe bilen innvendig, resten av forstilling skal på i morgen så skal den ned på hjula igjen.

Har også fått rettet ut ett par småbulker i karrossen så godt det har latt seg gjøre, finpussen tas når vi får flytta bilen til lakkverksted.





Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #39 på: januar 09, 2014, 00:15:29 am »

ser veldig bra ut!!
sånn ID-plate har eg sett før, men veit ikkje om det var møller eller kun enkelte forhandlara som hadde sånne. da er ivertfall berre for å hjelpa med identifisering av bilen og komponenta på den ved service + at da er "kjekt å ha"

ang pedalane. hugs å stilla dødgangen på pedalstellet ved å flytta på stopparen som sitter på bunnplata. ei lite platebet som er skrudd i golvet. still på denne plata til du har omkring 5-10mm dødgang på bremsepedalen målt på toppen. altso dødgangen før pinnen treffer stempelet i hovedbremsesylinderen. clutchpedalen følger samme stoppeplata og blir ståande der bremsepedalen står. øvrig justering av clutchen tar du når motoren er komt inn igjen ved å stilla på vingemutteren bak + kontrolera att strømpa til vaieren som går attmed girkassa har ein bue som tilsvarar rundt 4-5cm målt frå ei siktelinje mellom kvar ende av strømpa, vist du er sjønner. dan kan justerast med å putta stoppskjever i eine enden for å få rett spenn på strømpa.  når du har stilt inn dødgangen rett har du rundt 10-15mm dødgang på toppen av clutchpedalen.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #40 på: januar 09, 2014, 08:24:58 am »

Takk takk, trivelig!

Ang dødgangen, så justerte jeg stopperen ca slik den stod før jeg tok ut pedalene, men som du sier, så burde jeg gå over dette når motor er på plass og "alt" er klart. Bra du følger med og viser vei Tistlo  Blunker
Loggført
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #41 på: januar 11, 2014, 17:52:11 pm »

Da har bilen vært nedpå hjula igjen, i ett halvt døgn, før den ble satt på bukker og bremser samt spindler osv ble plukket av, senkespindler ble bestilt som ankommer mandag sammen med nye lager og riktige endeledd. Virka som alt geometri (som eksisterer) i forstillinga ble helt ut av posisjon pga puma'n i bånn, så da blir det spindler og litt justering på puma i stedet. De demperne som sitter på, Monroe, lå i bunn med puma'n helt nedjuster, så ser hvordan det blir med spindlene. Dette var litt av grunnen til at jeg gikk for 2" smalere, i tilfelle jeg skulle ha spindler i ettertid, så det tok ikke lang tid.

Ellers nå er rutene tatt ut, finnes ikke noe som helst rust, ikke engang en rustrose i områdene der vinduene har sittet. En god følelse å skru når det er sånn!

Bensintanken er fin innvendig, var litt rusten i underkant, så overflaterusten ble fjernet og tilsatt Owatrol i 2 omganger i løpet av en uke, og ligger nå til tørk etter en runde med Arcanol iblandet 10% Owatrol. Ett par strøk til med Arcanol og til slutt litt body/understellsmasse på tanken, så er bunnen ferdig og da skal toppen fikses. Kjøpt inn ny pakning, bensinslange og filter til tanken.







Loggført
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #42 på: januar 11, 2014, 19:30:47 pm »

Kult! Artig lesing! Vi jobber litt parallelt her, og jeg fant noen bilder som hjalp meg med noen spm jeg hadde ute på forumet lately Gliser
Ser du bruker blank folie, som gutta i Junaiten sverger til. Lydisolering, eller hur? Har du erfaring med effekten? Eller ligger kanskje dokumentasjon på nettet? Produsent? (Har ikke kledd opp bilen invendig ennå, så jeg kan fortsatt gå samme vei)
Hvor har du skaffet det?
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #43 på: januar 12, 2014, 10:50:37 am »

Kult! Artig lesing! Vi jobber litt parallelt her, og jeg fant noen bilder som hjalp meg med noen spm jeg hadde ute på forumet lately Gliser
Ser du bruker blank folie, som gutta i Junaiten sverger til. Lydisolering, eller hur? Har du erfaring med effekten? Eller ligger kanskje dokumentasjon på nettet? Produsent? (Har ikke kledd opp bilen invendig ennå, så jeg kan fortsatt gå samme vei)
Hvor har du skaffet det?

Artig å høre, har fulgt med litt hos deg også, ser ut som det blir ett veldig bra resultat av det du holder på med! Glad
Stemmer som du sier, er US and A inspirert lyddemping det går i her. F.eks Chris Vallone som driver classicvwbugs.com over dammen bruker nettopp Quick Roof som lyddemping med gode resultater, og til den prisen det koster så er det ikke noe å tenke på. Har en bekjent som har dette i en bil fra før, og han hadde tidligere (på ett annet prosjekt) brukt Dynamat til en betydelig dyrere pris, og gått over til QR på siste prosjekt, og dette hadde han ingenting å utsette på. Er helt sikkert forskjellige egenskaper på de forskjellige typene, men QR er ett vel utprøvd produkt som f.eks lyddemping over i USA blant annet. Kommer til å legge dempematte over QR før gulvteppe skal på også, så regner med at dette vil dempe enda mer.

Søk opp Quick Roof sound deadning på Google, så kan du lese hva folk syns om dette, for det meste bare positive erfaringer.

Hvis du skal handle inn dette, så kjøp av denne typen her; http://www.aaof.us/images/hfa1.jpg

Fåes kjøpt på Ebay blant annet. En rull på 15cm x 1000cm (6" x 33 feet) koster ca 500,- levert pr rull. To slike ruller er nok til gulv, brannvegg og buer.
Loggført
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #44 på: januar 12, 2014, 12:10:25 pm »



Artig å høre, har fulgt med litt hos deg også, ser ut som det blir ett veldig bra resultat av det du holder på med! Glad


Takk. Er ikke akkurat bortsjemt med respons, så hvis du har noen tips på spm jeg stiller i tråden, så fyr løs!!  Gliser
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #45 på: januar 19, 2014, 21:07:47 pm »

Senkespindler med nye hjullager på plass, alle forstillingsdeler har fått lakk. Ble endelig fjæringsvei igjen og torsjonsarmene står mer riktig. Nå står puma'n nesten på det høyeste, så i løpet av sommer'n blir det nok kortere dempere også.

Har brukt en del tid på forstillinga de siste dagene, så nå er alt nytt av ledd og styrestag osv. Fikk også ett innfall om slipe og pusse tanklokket, så prøvde meg på det i 5 min med Hitachi'n, ble da blankere Glad Noen som vet om det er å få tak i ny pakning til lokket? Deb som satt der er helt oppsmuldret.








Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #46 på: januar 20, 2014, 00:23:03 am »

strøkent:)
her får du ny pakning: http://www.wolfsburgwest.com/cart/DetailsList.cfm?ID=211201557E
unneberg har ogso,men ikje på lager: http://www.unneberg-bil.no/webshop?referer=none&p=i&id=5969
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #47 på: januar 28, 2014, 20:46:04 pm »

Nå er det meste klart for lakkering, bilen kjøres til lakkering torsdag, så regner med at hele helga går med på karosseri og lakk arbeid Glad

Bensintanken har blitt slipt ren (overdelen) og fått 2K syregrunning i dag. Regner med å få på fyller og lakk over helga. Ellers så er støydempingen med matter ferdig, gjenstår å legge ett lag med dempefilt/matte over det jeg har lagt nå. Noen som er har erfaring med dette? Ser Biltema har dempematter noe ala det nye biler har, men er litt redd for dette med fukt, da jeg har sett hvordan div nyere VAG med vannlekkasje, der filten er STAPPFULL i vann etter flere år.



Loggført
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #48 på: februar 03, 2014, 17:11:19 pm »

Bilen har da fått farge, og resultatet ble veldig bra! Bilen skal nå få stå urørt karosserimessig i 2-3 uker, så begynner jeg så smått med småting innvendig Glad

Også mottatt hovedstrømsbryteren jeg har tenkt til å montere i bilen.


Bilder sier mer enn ord..
















Loggført
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #49 på: februar 03, 2014, 17:41:42 pm »

Grattis! Lekkert!!
Snart frem med de hvite hanskene og nyvaska kjeledress  Gliser
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #50 på: februar 04, 2014, 15:10:24 pm »

Grattis! Lekkert!!
Snart frem med de hvite hanskene og nyvaska kjeledress  Gliser


Takk for det Glad

Ja, nå skal arbeidsbuska vaskes og nye arbeidshansker kjøpes inn før det skal tas i noe som helst.. hehe
Loggført
EirikS
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #51 på: februar 04, 2014, 17:45:24 pm »

Dette ble jo helt perfekt!!
Gleder meg til å se fortsettelsen.. Glad

Forresten, kjente igjen bygget på det bildet der du tok bilen av hengeren, er det en lakkerer som holder til der nå??
Loggført

54 Vw T1 Oval mix
69 Vw T2 Doka
10 Vw Transporter TDI
12 Vw Passat Bluemotion - Konebil!
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #52 på: februar 04, 2014, 18:04:20 pm »

Dette blir bærre lækkert  Gliser
Flott med den infoen om støydemping. Vurderer...

Jørn.
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
Aloha
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: Sandnes


Vis profil

« Svar #53 på: februar 04, 2014, 18:44:22 pm »

Ser fantastisk ut !
Loggført
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #54 på: februar 05, 2014, 14:30:24 pm »

Dette ble jo helt perfekt!!
Gleder meg til å se fortsettelsen.. Glad

Forresten, kjente igjen bygget på det bildet der du tok bilen av hengeren, er det en lakkerer som holder til der nå??

Ble veldig fornøyd nå, godt å ha fått dette gjort Glad

Vi er ett par som har verksted der Eirik, så det var der vi lassa bilen på biltralla før vi dro til lakk..
Loggført
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #55 på: februar 05, 2014, 14:34:56 pm »

Ser fantastisk ut !

Takk for det Glad

Dette blir bærre lækkert  Gliser
Flott med den infoen om støydemping. Vurderer...

Jørn.

Hyggelig å høre! Gleder meg til å fortsette videre på bilen nå fremover Glad Støydemping er ikke dumt, har flere som har kommentert støydempinga og hva som har blitt brukt, så er flere
som har sendt bestilling på ett par ruller med QR for demping til forskjellige biler..
Loggført
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #56 på: februar 10, 2014, 22:10:01 pm »

Ja, det tok ikke lang tid før jeg måtte begynne med noe montering, så da har interiøret begynt å komme på plass. Dashbordet har fått en runde med Menzerna korrigering for å friske opp den snart 50 år gamle lakken, og det ble bra! Greier omtrent ikke å se overgang mellom ny og gammel lakk. Ellers har jeg pussa og gnikka litt på div deler før montering, og det er jo artig Glad











Loggført
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #57 på: februar 11, 2014, 07:02:35 am »

Vanskelig å la være når'n står der og skinner!!
Nydelig, blir det!  Glad
Flotte bilder som vanlig, to steg foran meg! Så jeg må bare bukke og takke!  Gliser
Ser gjerne noen close-up's av "torpedoen" også når du kommer så langt   Øyerulling

Ble det lim til teppene, eller stålstift?
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #58 på: februar 11, 2014, 09:18:45 am »

Pent arbeid! Lykke til videre!
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #59 på: februar 11, 2014, 10:31:32 am »

Pent arbeid! Lykke til videre!
Hyggelig å høre, å takk for det! Er en artig jobb det som skjer nå og utover!

Vanskelig å la være når'n står der og skinner!!
Nydelig, blir det!  Glad
Flotte bilder som vanlig, to steg foran meg! Så jeg må bare bukke og takke!  Gliser
Ser gjerne noen close-up's av "torpedoen" også når du kommer så langt   Øyerulling

Ble det lim til teppene, eller stålstift?

Ikke lett å la ting være nei, skal bare skal bare er en gjenganger når jeg drar innom verksted en tur Glad Artig at det faller i smak! Er glad i bilder, så greit å få dokumentert det man får gjort Osteaktig
Regner med å gjøre ferdig "teppe-legginga" i kveld, så sant ikke limet har tatt meg av dage. Sist jeg drev på, trudde han jeg delte verksted med at jeg holdt på å snurre i skoa mine der jeg drev på,
var helt ør i huet etter å ha tatt ett par friske åndedrag inni kupe'n Rekker tunge Bruker Casco Super S9 lim og de originale sitftehullene der det lar seg gjøre, så det burde sitte godt får vi tru!
Loggført
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!