MadsBL
Medlem

|
 |
« Svar #60 på: februar 12, 2014, 13:25:12 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
hauganfoto
Seniormedlem

Jørn Kristensen
|
 |
« Svar #61 på: februar 12, 2014, 15:19:00 pm » |
|
Looking good! 
|
|
|
Loggført
|
1954 Tempo Handy 1954 Ferguson gråtass 1973 1303s Og to bruksbiler...
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem

|
 |
« Svar #62 på: februar 12, 2014, 16:33:23 pm » |
|
Ja dette blir bra 
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
Simen Englund
Seniormedlem

|
 |
« Svar #63 på: februar 12, 2014, 17:14:15 pm » |
|
Må kjøre med cruise-tøfler, nå?! 
|
|
|
Loggført
|
Land Rover Serie II -70 (Julie) VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar) XC 90 (konebilen) Audi 80 Cab -93
|
|
|
EirikS
Medlem

|
 |
« Svar #64 på: februar 14, 2014, 01:50:23 am » |
|
Dette blir utrolig bra, gleder meg til å se det ferdige resultatet 
|
|
|
Loggført
|
54 Vw T1 Oval mix 69 Vw T2 Doka 10 Vw Transporter TDI 12 Vw Passat Bluemotion - Konebil!
|
|
|
Engedal vw67
Seniormedlem

|
 |
« Svar #65 på: februar 20, 2014, 15:25:37 pm » |
|
ser kjempegodt ud! skal pusse fyller på mi 67' idag, gelder meg til å få på lakk jeg også! hvilke støydempende plater brukte du?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MadsBL
Medlem

|
 |
« Svar #66 på: februar 20, 2014, 15:45:06 pm » |
|
Looking good!  Hyggelig å høre  Ja dette blir bra  Takk takk, legger litt tid i dette, så artig det faller i smak hos folk  Må kjøre med cruise-tøfler, nå?!  Ja, nå må det investeres i nye tøfler til cruising tror jeg, hehe  Eller ta av seg skoa før enn går inn i bilen  Dette blir utrolig bra, gleder meg til å se det ferdige resultatet  Kjenner det kribler godt etter å få den ut til første turen når den er klar, blir gøy  ser kjempegodt ud! skal pusse fyller på mi 67' idag, gelder meg til å få på lakk jeg også! hvilke støydempende plater brukte du? Takk for det! Er en god følelse å få den lakkert da den står der å glinser og ber om å bli montert sammen igjen  Ang støydempinga, så har jeg brukt Quick Roof fra USA til støydemping, kjøpte 2 ruller på 6" x 33 Feet, kosta ca 4-500,- pr rull inkl frakt. Disse to rullene er nok til alle liggende flater inne i bilen, samt brannveggen og hjulkassene. Oppe dette igjen la jeg 7mm tykk lydisolasjonsfilt fra biltema som jeg skar til og tilpasset.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MadsBL
Medlem

|
 |
« Svar #67 på: mars 07, 2014, 13:03:09 pm » |
|
Da var resten av delene ferdig lakkert! Fikk fraktet dem til verksted på mandag, så nå skal dem få stå i ro ett par uker før jeg begynner å montere. Etter en del leting etter ny motorroms isolasjons, så fant jeg endelig en type som jeg likte, WestCoastMetric (WCM) i USA hadde en type som jeg likte, så da ble den kjøpt inn! Se bildet nederst. Krommen og pakningene til vinduene er i god forfatning, så disse blir ikke byttet ut. Har brukt en god del tid på ett par vinduer nå, da har jeg renset gummien og tilført listene 303 Aerospace Protectant som er påført i flere omganger, krommen rundt vinduene er også rubbet opp og polert igjen med Menzerna produkter, og det ble veldig bra  Fikk også kjøpt inn div pakninger for eksosmonteringen samt div andre småting som nye rør til viftehus og forvarming etc. Til uka skal alle kjøleblekk og felger leveres til pulverlakkering, blekkene blir lakkert i en halvmatt svart, innsuget blir lakkert i en tilnærmet lik original gråfarge og felgene blir en anelse kremhvite (alt lakkert i RAL koder som lakkereren har tilgjenglig) Nå som det meste av kjøleblekk osv er tatt av, hva er det tryggeste måten å vaske motoren på slik den står nå? Varmepotter, innsug osv er tatt av også.            Mattene som skal inn i motorrommet fra WCM:
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MadsBL
Medlem

|
 |
« Svar #68 på: mars 09, 2014, 19:18:19 pm » |
|
Noen som har erfaring med å få løsna koksinga i manifolden? Er nesten helt tett, greier knapt å blåse igjennom. Ser noen som borrer hull i svingen på rørene for å stake/borre.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem

"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #69 på: mars 09, 2014, 22:47:41 pm » |
|
Sånn wire (man henger gardiner på) og en drill. Wurth har også en forgasser og spjeldhus-rens som er knallbra. Evt prøv å fylle diesel i røret før du staker med wiren.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MadsBL
Medlem

|
 |
« Svar #70 på: mars 10, 2014, 10:37:39 am » |
|
Takk for tips, Dewil! Tror jeg har sett enn sånn wire liggende nedi boden ett sted.. Hvis det ikke går, så skal delene til blåsing og pulverlakk denne uka, så kan evt han som skal blåse delene, prøve å få løsna koksen med sandblåsing.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MadsBL
Medlem

|
 |
« Svar #71 på: mars 11, 2014, 00:00:05 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EirikS
Medlem

|
 |
« Svar #72 på: mars 11, 2014, 00:14:23 am » |
|
Strøkent som vanlig! Føler jeg må parkere langt unna denne bilen på brygga i sommer, og helst i skyggen 
|
|
|
Loggført
|
54 Vw T1 Oval mix 69 Vw T2 Doka 10 Vw Transporter TDI 12 Vw Passat Bluemotion - Konebil!
|
|
|
MadsBL
Medlem

|
 |
« Svar #73 på: mars 12, 2014, 21:38:20 pm » |
|
Strøkent som vanlig! Føler jeg må parkere langt unna denne bilen på brygga i sommer, og helst i skyggen  Åneida Eirik, det er ingen fare  Levert en helg haug med deler til pulverlakk i dag og eksos/varmepotter til blåsing, så de er vel klare om 2-3 ukers tid. Skulle bytte den berømte foringa (bakelitt) under bensinpumpa i dag, og det resulterte jo i det som nesten alltid skjer, den knakk i to, så da må jeg få dratt opp siste del av foringa som sitter igjen i motor'n. Lagde meg en mal til en patent, så får jeg prøve å få den ut i helga. Ang koksinga i forvarminga, så hjalp det litt med Wurth sin forgasser og spjeld rens og staking med wire, greide nå blåse igjennom uten problemer, men var fortsatt igjen en del snacks inni der, kom ut store flak. Ble enig om at dem prøver å sandblåse der når det skal klagjøres for lakk.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MadsBL
Medlem

|
 |
« Svar #74 på: mars 14, 2014, 14:58:03 pm » |
|
Var innom AB Jernvare på Hamar i går, og etter litt idèmyldring med Anders Peder, så ble vi enige om å prøve en patent som vi kom opp med.. Tok en gammel "nøkkel" fra en vinkelsliper da den hadde litt tykkelse og var stiv nok, og borret opp hullene i denne, 8mm til boltene i ytterkant og 10mm for bolten som skulle ned i bakelitten, resten sees på bildene. Skrudde så bolten ca 2,5-3 cm ned i bakelitten, sakte og forsiktig. Etter noen minutter var den ute, uten å knekke opp flere deler. Rengjorde og pusset ned flatene og ny ble montert med nye pakninger og pakningsilikon.   Her har jeg skrudd bolten ca 2,5-3 cm ned i bakelitten.  Etter å ha fått skrudd den ned i bakelitten, trengte jeg litt mer gjenger å skru muttera på, så da entret jeg en mutter på hver side og la "nøkkelen" som var borret opp der, og begynte med å skru muttera sakte nedover for å dra bakelitten opp.    Man merker sakte men sikkert at det går lettere og til slutt (forhåpentligvis) så kommer bakelitten ut, i en hel del..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem

"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #75 på: mars 15, 2014, 02:23:58 am » |
|
Se der ja, det er ikke værre  Smart løsning
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MadsBL
Medlem

|
 |
« Svar #76 på: mars 23, 2014, 11:56:26 am » |
|
|
|
« Siste redigering: mars 23, 2014, 12:02:39 pm av MadsBL »
|
Loggført
|
|
|
|
kogh
Nybegynner

|
 |
« Svar #77 på: mars 24, 2014, 21:33:20 pm » |
|
Dette blir en strøken og lekker bil, du gjør en grundig jobb. Morro
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Engedal vw67
Seniormedlem

|
 |
« Svar #78 på: mars 25, 2014, 18:14:16 pm » |
|
Ser du har fått noen til å bredde følgene dine, jeg har noen 4bolts 5,5" felger som skulle vært breddet litt mer. Har du anelse om noensinne gjør dette? Bor på Jæren, og har prøvd å legge ut en annen tråd om noen i distriktet kan dette men har ikke fått svar. Da var rustsveisinga endelig ferdig! Fant ikke noe mer overraskelser av rust når vi begynte, og alle hulrom bar preg av god hulromsbehandling (seigt og tynt). Varmekanalene var som nye, solide og rustfrie  Det ble gjort en bra jobb med sveisinga og jeg er fornøyd. Har nå også fått behandlet gulvet med Owatrol etterfulgt av Arcanol/bengalakk, så neste steget er å ta ut motoren for en gjennomgang. I tillegg har jeg fått handla inn en del ting som 2" forstilling, pakninger og lister samt mye annet småtteri.. Skal oppom å se på felgene mine før jul, da dem skal være ferdig bredda..
|
|
« Siste redigering: mars 25, 2014, 20:03:08 pm av Engedal vw67 »
|
Loggført
|
|
|
|
MadsBL
Medlem

|
 |
« Svar #79 på: mars 26, 2014, 10:17:33 am » |
|
Dette blir en strøken og lekker bil, du gjør en grundig jobb. Morro
Tusen takk for det! Prøver å gjøre så godt jeg kan, så man slipper å måtte gjøre opp igjen ting i ettertid. Ser du har fått noen til å bredde følgene dine, jeg har noen 4bolts 5,5" felger som skulle vært breddet litt mer. Har du anelse om noensinne gjør dette? Bor på Jæren, og har prøvd å legge ut en annen tråd om noen i distriktet kan dette men har ikke fått svar. Han som skulle bredde felgene, ble aldri ferdig med dem, så jeg kjøpte likesågreit 2 stk ferdig bredda fra Tyskland, 7x15 ET16. Prøv å ta kontakt med http://www.lim-felgen.de/Jeg kjøpte mine gjennom dem..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MadsBL
Medlem

|
 |
« Svar #80 på: mars 28, 2014, 21:52:20 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EirikS
Medlem

|
 |
« Svar #81 på: mars 28, 2014, 22:43:00 pm » |
|
Har brukt Hippe en del i jobb sammenheng, og de gjør en strålende jobb ja! Det gjør du også forresten 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MadsBL
Medlem

|
 |
« Svar #82 på: april 03, 2014, 21:32:28 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
bebopalula
Juniormedlem

|
 |
« Svar #83 på: april 14, 2014, 08:47:01 am » |
|
Dette ser jo knall ut!  likte blåfargen veldig godt! Har du noen plan for farge på felger? Dekksider?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Engedal vw67
Seniormedlem

|
 |
« Svar #84 på: april 15, 2014, 22:41:40 pm » |
|
Hva har du malt eksos, varmepotter med? Svart matt greie? Noe varmebestandig?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
erikaa
|
 |
« Svar #85 på: april 15, 2014, 22:59:24 pm » |
|
Hvilken lakk bruker han da?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MadsBL
Medlem

|
 |
« Svar #86 på: april 16, 2014, 09:19:51 am » |
|
Dette ser jo knall ut!  likte blåfargen veldig godt! Har du noen plan for farge på felger? Dekksider? Hyggelig å høre!:) Felgene ble lakkert i RAL9010 med en "gulere" klarlakk oppå der igjen for å få en litt mer kremhvit farge. Har kjøpt inn Atlas whitewalls som skal på.. Hva har du malt eksos, varmepotter med? Svart matt greie? Noe varmebestandig? Brukte AutoK (mekonomen har denne blant annet) sin varmebestandige lakk på varmepotter og eksos. Tok deretter varmepistolen og varmet alt etterpå i to omganger for å prøve å få det til å herde skikkelig. Om det holder gjenstår å se  [/quote] Hvilken lakk bruker han da?
Uten å si helt 100% sikkert hva dem bruker, så mener jeg det stod Jotun på det meste inne på lageret dems..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MadsBL
Medlem

|
 |
« Svar #87 på: april 17, 2014, 10:20:23 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MadsBL
Medlem

|
 |
« Svar #88 på: april 23, 2014, 22:27:46 pm » |
|
Har drevet litt med justering av dødgangen på pedalene (brems og clutch).
Satt dødgangen på stopperen bak pedalene til ca 6mm klaring på bremsepedalen før den treffer stempelet i bremse-sylinderen. Clutchen har jeg litt mer jobb igjen. Vi byttet utløserlager før motor ble satt inn igjen pga gåent utløserlager. Har drevet å testet litt justeringer på vaieren ved kassa, men syns det er vanskelig å få rett dødgang på clutchpedalen. Ved første oppstart tok clutchen ganske langt ute på pedalen, men etter å ha justert 2-3 runder på vingemuttera så ble det bedre. Så til spm mitt:
Dødgangen som skal være på pedalen (clutchen), skal den kjennes godt på pedalen? Sliter med å finne rett dødgang når jeg justerer vaieren. Er det noen lettere måte å se dette på vaieren der vingemuttera er, om man har rett dødgang? Vaieren gikk fra å være helt stram til litt løs/bevegelig etter å ha slakket den litt. Har igjen ca 6 runder med gjenger på vaieren før det er slutt (mot kassa).
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Engedal vw67
Seniormedlem

|
 |
« Svar #89 på: april 29, 2014, 11:18:19 am » |
|
Har fått begynt å støydempe bilen innvendig, resten av forstilling skal på i morgen så skal den ned på hjula igjen. Tror du det går fint å legge to lag med quick roof på brannveggen? Skal ikke ha noe støydemping på motorsiden ser du
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|