mars 28, 2024, 21:11:19 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: En 6v klassiker: Gratulerer - du har vunnet det folk tror er originalklassen!  (Lest 15446 ganger)
SplitMan
Moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« på: juni 23, 2008, 10:49:59 am »

SechsVoltGutta har hatt en bra humoreske på dette med hvordan originalklasse-premier fordeles på ymse treff i inn- og utland. mange artige eksempler og betraktninger.

Tankene mine penset automatisk over på det når jeg så denne annonsen... lurer virkelig på om eieren tror han har en split window bil...

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=625787

Æ flire...
Loggført

SCREWDRIVER #2
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 23, 2008, 11:01:42 am »

Sjelden bil... Må være laget akkurat i mellom siste zwitteren og første ovalen i 53, kl 06.50 på mandags morgen =) (eller er eier utsatt for optisk bedrag)
Resten er flisespikkeri, da bilen er trofast og kjører fint  Glad
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #2 på: juni 23, 2008, 12:11:40 pm »

Dette er jo en splitt som har fått montert et tysk av-rundingskit for splitt. En fetter av meg har funnet et dansk verksted som levde av å runde av splittruter i mange år, firmaet, Rudolf Ræders Motors, er nå nedlagt men ingen hadde ryddet lokalene. Der fant han en instruksjonsvideo fra den tyske produsenten som viser hvordan man runder av hjørene helt uten å måtte lakke om taket. Han fant også en gammel Lloyd racerbil som dansken hadde kjørt med i isløp, men den var så rusten at bare motoren og noen bulker i motorlokket kunne reddes.... fetteren min har planer om å parre den med en gammel norsk rally Lloyd han har fått tak i fra Stavern.... skal kalles "Der raspeballer" og passer godt inn i retro-race trenden som var på sin høyde for fem år siden...

Det finnes flere originaler!
« Siste redigering: juni 23, 2008, 12:14:26 pm av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
SplitMan
Moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #3 på: juni 23, 2008, 12:53:50 pm »

#5 FOR PRESIDENT!

...sier jeg bare.
Loggført

SCREWDRIVER #2
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #4 på: juni 23, 2008, 12:57:27 pm »

Dette er jo en splitt som har fått montert et tysk av-rundingskit for splitt. En fetter av meg har funnet et dansk verksted som levde av å runde av splittruter i mange år, firmaet, Rudolf Ræders Motors, er nå nedlagt men ingen hadde ryddet lokalene. Der fant han en instruksjonsvideo fra den tyske produsenten som viser hvordan man runder av hjørene helt uten å måtte lakke om taket. Han fant også en gammel Lloyd racerbil som dansken hadde kjørt med i isløp, men den var så rusten at bare motoren og noen bulker i motorlokket kunne reddes.... fetteren min har planer om å parre den med en gammel norsk rally Lloyd han har fått tak i fra Stavern.... skal kalles "Der raspeballer" og passer godt inn i retro-race trenden som var på sin høyde for fem år siden...

Det finnes flere originaler!

Finnes det sånne folk ja???   FLIRE Æ!!!!!
Loggført

FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #5 på: juni 23, 2008, 13:17:47 pm »

Dere glemmer helt å nevne skjørt.
Og skjørtejegere.
Skjørtejegere får ofte sydd nye skjørt, under dekknavn, og fremstiller det hele som haut coiturè  på neste cat-walk framsyning.
Det at Arne Belinda ikke når opp i den selvsamme konkurranse og må takke seg til å stå som runner opp utta stakk, det vet vel heller inte fåglarna nogot om...?
Men jeg stemmer for at folk med skjørt blir stemplet "original" før de sendes sørover som slakt.....
Loggført

SCREWDRIVER #1
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #6 på: juni 23, 2008, 14:05:27 pm »

Hvis den bilen i linken over hadde møtt opp på et norsk treff og det ikke var andre biler der med 23 % mindre utsikt enn ovaler, hadde denne fått mange stemmer, og mulighens fått en premie i; nettopp "det som folk tror er originalklassen". Hvis bilen i tillegg hadde hatt hvite dekksider hadde den nesten helt garantert omtreng vunnet people`s choice også.

Folk vil bedras. Brød og sirkus til folket! Vi bare veit at det er ingen som kommer til å vinne noe som helst inne i veteranbilnestenheltoriginaloggarantertgammelutstillinga vår samtidig med Drag-race-stevnet på Gardis.



Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #7 på: juni 23, 2008, 14:44:09 pm »

Vi bare veit at det er ingen som kommer til å vinne noe som helst inne i veteranbilnestenheltoriginaloggarantertgammelutstillinga vår samtidig med Drag-race-stevnet på Gardis.

Det er nå ikke helt sant, det finnes jo en originalpremie på det du helt feilaktig kaller drag stevnet på Gardermoen... men med hjelp av dere i juryen så er det vel ikke snakk om "detfolktroreroriginal" tenker jeg...

Riktig. Vi kommer til å sjekke om det ER luft i fra Wolfsburg i dekkene.....

Drag? Jeg har aldri hatt drag.
« Siste redigering: juni 23, 2008, 14:52:12 pm av Oval57/Håkon » Loggført

Speed is no substitute for direction
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #8 på: juni 23, 2008, 19:03:36 pm »

Jeg tror jeg har skrevet det før, men det kan gjentas - jeg håper virkelig at de som har restaurert originalbiler ned til minste detalj får fortjent kred på SCC og andre VW-treff. Jeg synes de til tider blir ufortjent oversett til fordel for mer flashy ser-ut-som-original-biler og bølingen av fin lakk/senk/fine felger. Veldig mye avhenger av juryen siden det krever kompetanse å kunne skille klinten fra hveten, i People's Choice kommer ofte originalbiler til kort.

Jeg er egentlig aller minst bekymret for SCC, virker som at SCC-gutta er veldig flinke til å trekke veksler på ekspertene i miljøet vårt, som Martin og resto-prisen. Håper og tror det samme blir gjort på original-bilene og at også de andre store treffene tar seg tid til å sette sammen en skikkelig fagjury for originalpris.
Loggført

1969 Militær-buss
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #9 på: juni 23, 2008, 19:28:03 pm »

Vi kommer uten tvil til å ha en kompetent fagjury på SCC. At noen etter alt arbeidet vi har lagt ned i promoteringen av treffet kaller det for et "drag-race-stevne" viser at vi tydeligvis må jobbe enda hardere på denne fronten.
« Siste redigering: juni 23, 2008, 22:41:54 pm av JS » Loggført
SplitMan
Moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #10 på: juni 23, 2008, 20:44:11 pm »

Hvis den bilen i linken over hadde møtt opp på et norsk treff og det ikke var andre biler der med 23 % mindre utsikt enn ovaler, hadde denne fått mange stemmer, og mulighens fått en premie i; nettopp "det som folk tror er originalklassen". Hvis bilen i tillegg hadde hatt hvite dekksider hadde den nesten helt garantert omtreng vunnet people`s choice også.

Folk vil bedras. Brød og sirkus til folket! Vi bare veit at det er ingen som kommer til å vinne noe som helst inne i veteranbilnestenheltoriginaloggarantertgammelutstillinga vår samtidig med Drag-race-stevnet på Gardis.



Du glemmer et "tidsriktig" reg nummer også...."N-1952" f.eks ... det hadde kledd denne.

Spøk til side - har du en Split (eller det du tror er en Split) - møt opp på NORDISK KLASSISK VW-TREFF 2008 (også kalt "Nordens Camberg"...et treff-på-treffet på Nordens beste VW-show: SCC.

Loggført

SCREWDRIVER #2
Nebelbrille
Supermedlem
*****
Innlegg: 815
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #11 på: juni 25, 2008, 20:24:44 pm »

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=302692

Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #12 på: juni 26, 2008, 07:28:40 am »


Morsom tanke, helt feil utgangsobjekt =)
Loggført
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #13 på: juni 26, 2008, 07:51:37 am »

Pris til de som har restaurert originalbiler?? Hvorfor skal vinnerbilen være restaurert?..
Jeg håper at bilen som vinner klassen ikke er restaurert i det heletatt.
Det må da trekkes poeng for at bilen ikke lengre har nye skjermkjederlister, originallakk, gummi og taktrekk.

Denne prisen bør ikke "automatisk" ha noe å gjøre med hva eieren har lagt ned av arbeid i bilen.

Etter min mening bør det settes en uoppnåelig poengsum på - ja - la oss si hundre. Denne poengsummen kan reflektere rett-fra-fabrikken-autentisitet. ALT annet skal det trekkes poeng for. Mao for nye skjermer med riktig farge på en originalbil betyr masse bortkastede penger i lakk på metall fra feil år Kult

Får jeg sitte i juryen kanskje?......


(...)- jeg håper virkelig at de som har restaurert originalbiler ned til minste detalj får fortjent kred på SCC og andre VW-treff. Jeg synes de til tider blir ufortjent oversett til fordel for mer flashy ser-ut-som-original-biler og bølingen av fin lakk/senk/fine felger. Veldig mye avhenger av juryen siden det krever kompetanse å kunne skille klinten fra hveten, i People's Choice kommer ofte originalbiler til kort. (...)
(...)Håper og tror det samme blir gjort på original-bilene og at også de andre store treffene tar seg tid til å sette sammen en skikkelig fagjury for originalpris.
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #14 på: desember 08, 2008, 09:31:32 am »

Dette er jo en splitt som har fått montert et tysk av-rundingskit for splitt. En fetter av meg har funnet et dansk verksted som levde av å runde av splittruter i mange år, firmaet, Rudolf Ræders Motors, er nå nedlagt men ingen hadde ryddet lokalene. Der fant han en instruksjonsvideo fra den tyske produsenten som viser hvordan man runder av hjørene helt uten å måtte lakke om taket. Han fant også en gammel Lloyd racerbil som dansken hadde kjørt med i isløp, men den var så rusten at bare motoren og noen bulker i motorlokket kunne reddes.... fetteren min har planer om å parre den med en gammel norsk rally Lloyd han har fått tak i fra Stavern.... skal kalles "Der raspeballer" og passer godt inn i retro-race trenden som var på sin høyde for fem år siden...

Det finnes flere originaler!

Når begynte man med denne typen modifikasjon? Det er tydeligvis tidstypisk? Er tidstypiske forandringer forbudt i originalklassen? Det ligger jo en dokumenterbar historie bak denne modifiseringen.

Liker mottoet: This is a historic vehicle. Every scratch got a history. Gliser
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
EGOtrip
Medlem
***
Innlegg: 166
Bosted: Lillehammer


ItŽs not the fart that kills, itŽs the smell.


Vis profil
« Svar #15 på: desember 08, 2008, 10:31:57 am »


Liker mottoet: This is a historic vehicle. Every scratch got a history. Gliser

Med det mottoet vil vel en rat-look med alt orginalt score høyt Blunker
Loggført

69Ž boble prosjekt
82Ž 944 prosjekt
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #16 på: desember 08, 2008, 13:32:22 pm »

En urestaurert patinert bil vil OG BØR alltid score høyt på listen i originalklassen spør du meg..
Lakker du om bilen blir den mindre original. Restaurerer du interiøret blir det mindre originalt. Bytter vindusglasset i bilen blir den mindre orginalt. Snur du gummipakningen slik at skjøten står feil vei blir det mindre orginalt. Osv osv.

Det finnes ikke grenser for hvor mange poeng som kan trekkes fra en bil under bedømming i originalklassen Blunker

[/quote]
Med det mottoet vil vel en rat-look med alt orginalt score høyt Blunker
[/quote]
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #17 på: desember 08, 2008, 15:59:20 pm »

men åssen ser dere at det er ting som er byttet ut?gummi pakningen i bakruta på ovalen min er fra -57 og like fin,men måtte bytte ut resten av pakningene rundt vinduene,,og allt fornikling utvendig er også fra bilen var ny,,ser dere forskjell?,eller må vi skrive en liste på hva som er orginalt på treff , for å få være med i orginal klassen???eller er dommerene så barka at de ser hva som er orginalt eller ikke....jeg også er enig at de bilene som er minst "tukla" med burde vinne orginal klassen.



En urestaurert patinert bil vil OG BØR alltid score høyt på listen i originalklassen spør du meg..
Lakker du om bilen blir den mindre original. Restaurerer du interiøret blir det mindre originalt. Bytter vindusglasset i bilen blir den mindre orginalt. Snur du gummipakningen slik at skjøten står feil vei blir det mindre orginalt. Osv osv.

Det finnes ikke grenser for hvor mange poeng som kan trekkes fra en bil under bedømming i originalklassen Blunker

Med det mottoet vil vel en rat-look med alt orginalt score høyt Blunker
[/quote]
[/quote]
Loggført

TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #18 på: desember 08, 2008, 15:59:42 pm »

En urestaurert patinert bil vil OG BØR alltid score høyt på listen i originalklassen spør du meg..
Lakker du om bilen blir den mindre original. Restaurerer du interiøret blir det mindre originalt. Bytter vindusglasset i bilen blir den mindre orginalt. Snur du gummipakningen slik at skjøten står feil vei blir det mindre orginalt. Osv osv.

Det finnes ikke grenser for hvor mange poeng som kan trekkes fra en bil under bedømming i originalklassen Blunker

Med det mottoet vil vel en rat-look med alt orginalt score høyt Blunker
[/quote]
[/quote]Blir ikke lett å restaurere et skogsvrak tilbake i orginal stand og nå opp med den da ! Må jo tross alt kjøpe noen nye deler da det meste har gått tilbake til moder jord !  Gliser VI vil aldri nå opp mot en orginal urørt bil ! Men trøsten får være at man vet at bilen er bunnsolid fra innerst til ytterst !
« Siste redigering: desember 08, 2008, 16:03:55 pm av TAH54 » Loggført
SplitMan
Moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #19 på: desember 08, 2008, 16:39:03 pm »

Jeg synes egentlig at Pebble Beach-modellen er en glimrende løsning - og noe vi skal ta med oss til Vintage-Loungen på SCC: Man kjører "Preservation Award" og "Originalklasse" som to forskjellige klasser... samme poeng-system, samme dommere....men da er det rom for både de beste bevarte...og de best oppbygde skogsvrak. Man blir vurdert mot de samme kriterier, men med forskjellig overskrift. Glimrende løsning - egentlig. For to slike biler har egentlig like lite til felles som en cal looker og en baja. Om du skjønner.

Og til gammern: Jeg vil si at ja, i de aller aller fleste tilfeller så ser et trenet øye veldig forskjell. Det skal veldig godt gjøre å kamuflere en god repro som en original. Det er ihvertfall min mening og erfaring.
Loggført

SCREWDRIVER #2
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #20 på: desember 08, 2008, 17:31:28 pm »

Høres ut som en god ide Splittman. Blir det Nordic Classic meet eller hva det heter på SCC09 også eller blir det normal Vintage lounge for alle originalbiler? Personlig synes jeg årets versjon virket ekskluderende.

Og skal man kåre beste originalbil på SCC, så bør det være blant alle deltakere. Man kårer ikke den peneste dama i landet hvis man arrangerer missekonkurranse, men kun tillater pensjonister å delta Blunker
Loggført

1969 Militær-buss
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #21 på: desember 08, 2008, 18:10:59 pm »

Ja. Jeg vil også si at dommerne er/bør være så barka at de ser forskjell. Eller bør de ikke være dommere.
Når det gjelder preservation award - god idé!!

men åssen ser dere at det er ting som er byttet ut?gummi pakningen i bakruta på ovalen min er fra -57 og like fin,men måtte bytte ut resten av pakningene rundt vinduene,,og allt fornikling utvendig er også fra bilen var ny,,ser dere forskjell?,eller må vi skrive en liste på hva som er orginalt på treff , for å få være med i orginal klassen???eller er dommerene så barka at de ser hva som er orginalt eller ikke....jeg også er enig at de bilene som er minst "tukla" med burde vinne orginal klassen.



En urestaurert patinert bil vil OG BØR alltid score høyt på listen i originalklassen spør du meg..
Lakker du om bilen blir den mindre original. Restaurerer du interiøret blir det mindre originalt. Bytter vindusglasset i bilen blir den mindre orginalt. Snur du gummipakningen slik at skjøten står feil vei blir det mindre orginalt. Osv osv.

Det finnes ikke grenser for hvor mange poeng som kan trekkes fra en bil under bedømming i originalklassen Blunker

Med det mottoet vil vel en rat-look med alt orginalt score høyt Blunker
[/quote]
[/quote]
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #22 på: desember 08, 2008, 18:41:53 pm »

Blir ikke lett å restaurere et skogsvrak tilbake i orginal stand og nå opp med den da ! Må jo tross alt kjøpe noen nye deler da det meste har gått tilbake til moder jord !  Gliser VI vil aldri nå opp mot en orginal urørt bil ! Men trøsten får være at man vet at bilen er bunnsolid fra innerst til ytterst !

Angående skogsvrak:
Pratet med en bekjent som jobber i Vegdirektoratet (eller noe sånt), hvis du skal pusse opp en bil som har falt ut av registeret (altså Autosys, biler som har vært avskiltet siden en gang på 80-tallet), må bilen vises før oppussing, for å se om det er nok igjen av bilen for å kunne bli godkjent. Dette er nye regler / fortolkninger av regler.
Ellers kan man få problemer med å få skilt på kjøretøyet.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #23 på: desember 08, 2008, 20:44:59 pm »

Når kom de reglene ? Når jeg forhørte meg om det å registrere bilen igjen når den var ferdig var det greit med en visning for å få skilter på bilen igjen! Har undersøkt i forhold til en annen bil i det siste som står i skogen den også ! I samråd med biltilsynet i forhold til papirer ,men ingen der har nevnt noe om dette !
« Siste redigering: desember 08, 2008, 21:40:08 pm av TAH54 » Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #24 på: desember 08, 2008, 21:01:47 pm »

De reglene der tolkes forskjellig alt etter hvilken trafikkstasjon du er på, det har vi hatt flere eksempler på også her inne. At du får beskjed om å ta EU kontroll på en bil som er eldre enn 1960 har jeg liten tro på.
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #25 på: desember 08, 2008, 21:21:07 pm »

Det jeg fikk fortalt, var at et kjøretøy som ikke var lagt inn på dataregisteret, heretter må vises før registrering. Det gjelder spesielt biler før 1960, som før kunne registreres uten visning.
Det blir nok tolket forskjellig, men reglene blir nok praktisert likere etter hvert.
Kjøretøyet skal også vises før oppbygging, for å vurdere om det er nok igjen av det opprinnelige kjøretøyet.
Grunnen til dette er nok bl.a. hotrodbygging og HD-chopperbygging.
I Horten hørte jeg om en blokkhalvdel til HD-panne som var fortollet inn 6-7 ganger, bare slipt vekk nummeret og slått inn et nytt. Og på HD er motornummeret identiteten på eldre sykler, ramenr fantes ikke. Så denne blokkhalvdelen er "far" til mange HD-bygg.
« Siste redigering: desember 08, 2008, 21:33:25 pm av kjells » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #26 på: desember 08, 2008, 21:39:24 pm »

De reglene der tolkes forskjellig alt etter hvilken trafikkstasjon du er på, det har vi hatt flere eksempler på også her inne. At du får beskjed om å ta EU kontroll på en bil som er eldre enn 1960 har jeg liten tro på.
Skrev litt feil! Det jeg mente er at den må vises før registrering igjen !
Loggført
Bjørnar
Supermedlem
*****
Innlegg: 693
Bosted: Byåsen Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #27 på: desember 08, 2008, 21:55:03 pm »

OM en bil fra før 60 må vises før påskilting, kommer ann på hvorfor bilen ble avskiltet!
Loggført

nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #28 på: desember 08, 2008, 22:14:49 pm »

hmmm.. dette var nytt for meg, regga 52-splitten min for 14dager siden, ringte å spørte hva som skulle til, fikk beskjed om.. forsikring, så er det iorden, den bilen har vært avregga siden slutten på 70tallet,  Blunker skilta har kommet nå, omtrent samtidig med årsavgiftkravet ..
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #29 på: desember 09, 2008, 10:28:34 am »

Hva da med en bil som har vært bulka/kollisjonskadd på ett tidlig stadiet, la oss si 58-64, som er rettet og lakkert. Den vil ganske sikkert være patinert i lakken og vanskelig og se at det ikke er orginal lakk. Skal ikke være i orginal klassen den heller da?
Og hvis ikke verken opplakering eller oppretta biler skal gå som orginalbiler er det nok noen av de som har lagt inn innlegg her, som ikke burde stille i orginalklassen til neste år Blunker
Loggført
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!