mai 01, 2024, 00:03:00 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Brev fra "Schatzkammer der Marke".  (Lest 2012 ganger)
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« på: november 08, 2013, 16:44:03 pm »

Her en dag så bestilte jeg sertifikat på bilene mine fra Wolfsburg museumet. Siden ingen av mine er originalbiler så er det nå begrenset med nytte, men jeg tenkte det kunne være enda en ting som var kjekt å ha (i fem minutter før de havner i en perm langt inne i arkivet). Rekker tunge Det har nå morret meg mer enn fem minutter allerede, og er ren valuta for pengene. Jeg har sendt mail til Volkswagen for å få bekreftet at dette stemmer.

Det begynner så fint... Navnet mitt er der, rammenummeret, modell, motorstørrelse. Det stemmer sikkert, så kommer fargen. L 378 Prairie Beige  Hæ Min bil er jo svart, den var såfall det før den ble kalkblåst. Det var ikke spor av noe annet på bilen, greit nok at den nok har vært slipt ned en gang før men ikke flekk var noe annet enn svart. Merkelig..

Leser videre, bygget den 1 oktober og forlot fabrikken 22 oktober, det herrens år 1956. Jo, høres fornuftig ut siden den er registert første gang i norge 9 november. Det er vel kanskje tiden det tok å kjøre semien opp til Norge, gjort bilen klar og levert til kunden på den tiden, men kanskje ikke om den skal via midtøsten?  Blunker

Det er det da vettu, midtøsten... Jeg kommer til Bestimmungsort.. bestemmelsested alså. IRAN!? Jeg skjønner ikke noe, i følge selger skal min bil ha vært politibil i Oslo i sine yngre dager. Dette har jeg dessverre ikke fått bekreftet, for biltilsynet har ikke papirer lengre bak enn 1965. Forresten.. Hvem kan jeg ringe til for å finne resten?

Så det som jeg i alle år har trodd var en sort politiboble fra Oslo, er kanskje Iran-stridsvogn med rette fargen for kamuflasje i ørkenen?? Jaja-la gå! Osteaktig

Loggført

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #1 på: november 08, 2013, 17:38:42 pm »

Selv tyskerne kan vel gjøre feil? Ville ha sendt dem en mail og spurt om de kunne dobbeltsjekke det der Osteaktig
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #2 på: november 08, 2013, 17:50:43 pm »

Er nok ikke unormalt å få litt feil data derifra. Er vel bare noen frivillige som jobber med å fylle de ut, for å få inn penger til stiftelsen/museet.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #3 på: november 08, 2013, 17:59:43 pm »

Sakset fra en zwitter tråd på thesamba:

Well got my Certificate back and not really happy!
It came back with the exact information I put on the application they had me fill out. I am not sure but from the looks of it I think they even got the manufacturing date wrong, from the production numbers I see in the Technical Section mine still falls under January. I am not sure if I am reading production numbers right. Maybe someone could clarify? The main reason I ordered this certificate was to get the correct Exterior color, interior colors to build to manufacturing specs. I rather have kept my $60 bucks plus over a month of waiting for this. this certificate even though cool to have is in reality useless for information. I definitely get way more info from The Great Samba Members. My apologies for venting but there should have been more information than just "upholstery not mentioned"! Really!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #4 på: november 08, 2013, 22:34:33 pm »

Det er trykket på skikkelig fint papir altså.. Om det er verdt 40 euro er en annen ting, også har jo jeg tre biler   Øyerulling

Jeg har sendt mail til dem allerede, blir spennende å se hva dem svarer. Glad
Loggført

Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6108
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #5 på: november 11, 2013, 01:17:49 am »

Jeg var i allefall fornøyd med det jeg fikk...

Mer om dette kommer i morgen, 12/11-2013....
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #6 på: november 11, 2013, 05:34:49 am »

Om du tar kontakt med det området bilen startet sin levetid i her på berget Osteaktig - så hender det faktisk at dette stedets kontor har de første papirene gjemt bort i kjellern eller andre lure steder, men dette har du vel alt sjekket?
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #7 på: november 11, 2013, 12:11:28 pm »

Jeg har hørt med Oslo politikammer, men de sendte meg videre til Politimuseumet og der har det stoppet. De svarte ikke på epost. (Det er mange år siden dette da).

Oslo trafikkstasjon har jeg ikke ringt.
Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #8 på: november 11, 2013, 12:14:04 pm »

Jeg var i allefall fornøyd med det jeg fikk...

Mer om dette kommer i morgen, 12/11-2013....

På Bobla og Ghiaen var M-kodene også listet, så det var nyttig - om dem stemmer da. Om jeg ender på sort lakk og rødt skinn i bobla, så er det faktisk som levert fra fabrikken.
Loggført

Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #9 på: november 11, 2013, 13:27:55 pm »

Jeg har hørt med Oslo politikammer, men de sendte meg videre til Politimuseumet og der har det stoppet. De svarte ikke på epost. (Det er mange år siden dette da).

Oslo trafikkstasjon har jeg ikke ringt.

Da hadde jeg nok ringt de og spurt veldig pent om noen hadde giddi å tatt seg en tur ned i kjellern og kikket.
Når jeg har gjort dette har jeg alltid fått hjelp.
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #10 på: november 11, 2013, 16:00:16 pm »

Jeg fikk informasjon både i Hønefoss og Sandvika på mine biler. De må lete i arkivet. Fikk veldig god hjelp og mye informasjon om bilene. Glad
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #11 på: november 21, 2013, 17:12:13 pm »

Nytt brev fra skattekammeret i posten i dag. :-)

L41 black, med lys grått interiør. Bygget 1 okt, forlot fabrikken 9 oktober - til Norge. :-)

Av M-kodene  så har den hatt større batteri, større reflektorer i baklampene og låsbart motorrom. Litt av ei utstyrsliste.
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!