mars 28, 2024, 18:05:55 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 2014 stuket?  (Lest 11030 ganger)
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #30 på: desember 26, 2013, 19:08:06 pm »

Hva som folk synes er pent eller ikke er jo subjektivt, men en ting er helt sikkert , høy bak og lav foran gir livsfarlige kjøreegenskaper og gjør fra før dårligere kjøregenskaper mye værre og da særlig hvis bobla ikke har IRS bakstilling.

Hadde selv en 69 mod 1500 som jeg hadde et lite hakk opp bak og hadde puma forstilling med 155 dekk foran og 195 bak, herregud for noen dårlige kjøreegenskaper det ble på den bilen. Bruke tid og penger på å få dårligere kjøreegenskaper er for meg en gåte at folk driver med, boble med pendelaksel bak som er høy i rompa er og blir livsfarlig å kjøre med!
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Lotus
Nybegynner
*
Innlegg: 23
Bosted:


Vis profil

« Svar #31 på: desember 26, 2013, 20:00:19 pm »

Ble det ikke nye/bedre regler vedr ombygging av biler....?  Dét kan jo gi noen muligheter...
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #32 på: desember 26, 2013, 21:30:40 pm »

2014 stuket vil sannsynligvis fremdeles være preget av rat-look syndromet. Slik har det vært i alle år. Grunnen til det er at svært få av oss bygger/restaurerer bil. Det er ikke ofte man ser en helt ny bil på treff. Jeg personlig er lei av disse selv om det er ganske bekvemt med en rat. Disse patinerte bilene dukker også opp i alle stilarter.

Jeg håper på flere premiærer med biler, uansett stilart, bygget fra bunn av.
Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #33 på: desember 26, 2013, 22:33:02 pm »

Og mitt ønske for 2014 er at ingen setter slipepapiret i en bil som er bra nok til at patinaen kunne vært reddet og restaurerer den så den mister alt historisk sus og alle tegn på hva den har vært med på. Men smaken er som baken, hadde vært kjedelig om alle var enige.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #34 på: desember 26, 2013, 22:36:13 pm »

Hva som folk synes er pent eller ikke er jo subjektivt, men en ting er helt sikkert , høy bak og lav foran gir livsfarlige kjøreegenskaper og gjør fra før dårligere kjøregenskaper mye værre og da særlig hvis bobla ikke har IRS bakstilling.

Hadde selv en 69 mod 1500 som jeg hadde et lite hakk opp bak og hadde puma forstilling med 155 dekk foran og 195 bak, herregud for noen dårlige kjøreegenskaper det ble på den bilen. Bruke tid og penger på å få dårligere kjøreegenskaper er for meg en gåte at folk driver med, boble med pendelaksel bak som er høy i rompa er og blir livsfarlig å kjøre med!

Spennende lesning:-) Helt siden jeg monterte 5" innkortet forstiliing på bobla mi har jeg fått høre hvor fæl den er å kjøre av folk som aldri har kjørt bilen.... Hovedtyngden av disse negative tilbakemeldingene kommer fra folk som kjører med den stilen du refererer til her:-)
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #35 på: desember 26, 2013, 22:44:31 pm »

Man bør alltid kjøre etter forhold og egenskaper uansett! Alt utover dette er vanesak:-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #36 på: desember 26, 2013, 22:51:42 pm »

Hva som folk synes er pent eller ikke er jo subjektivt, men en ting er helt sikkert , høy bak og lav foran gir livsfarlige kjøreegenskaper og gjør fra før dårligere kjøregenskaper mye værre og da særlig hvis bobla ikke har IRS bakstilling.

Hadde selv en 69 mod 1500 som jeg hadde et lite hakk opp bak og hadde puma forstilling med 155 dekk foran og 195 bak, herregud for noen dårlige kjøreegenskaper det ble på den bilen. Bruke tid og penger på å få dårligere kjøreegenskaper er for meg en gåte at folk driver med, boble med pendelaksel bak som er høy i rompa er og blir livsfarlig å kjøre med!

Det har strengt tatt ikke så mye i denne tråden å gjøre, men jeg klarer ikke å ikke la meg provosere  Blunker

De fleste av bilene du sikter til er ikke heist bak, men har originalhøyde. Det synes bare bedre at hjula er rette eller har litt positiv camber når hjula er større og lenger ut. At kjøreegenskapene blir dårligere er rett og slett vås.
En bil som er pumasenket foran er mye stivere og har lavere tyngdepunkt enn originalt. Enig?
Bredere dekk og økt sporvidde bak gir bedre grep og veiholdning enn originalbiler med hjula "midt under bilen". Det er en grunn til at VW selv økte sporvidden i '67. Enig?
Hva er det da som gir dårligere kjøreegenskaper?

Jeg sier ikke at det er optimalt, selvfølgelig hadde det vært bedre med relativt brede dekk rund baut og moderat senk bak, men DET ER IKKE LIVSFARLIG!  Gliser

Jeg har sagt det før og sier det igjen. Jeg utfordrer gjerne enhver originalbil med svingaksel til å kjøre fra en av lookerne mine på svingete vei. 66'n på bildet har Puma og 145 dekk foran, orig høyde og brede diagonaldekk bak. Den møter villig åkken som helst, hvor som helst, når som helst  Blunker


* 66 1.jpg (74.04 KB, 800x510 - vist 213 ganger.)
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
roarrag57
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: dokka



Vis profil
« Svar #37 på: desember 26, 2013, 23:23:16 pm »

Må da være en god grunn for at biltilsynet vil at bilen skal være jevnt senket. Det må jo ha en sammenheng med kjøreegenskaper. De som kjører bilcross \rallycross er jo lave i rævva=) så lenge man bruker hodet når man er ute på veien går nok det meste bra. Bare så synd at det er mange som kjører som idioter der ute. Mangfold av stilarter er det som gjør det spennende=)BlunkerOsteaktigRekker tunge 
Loggført

bumblebee
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #38 på: desember 27, 2013, 00:34:28 am »

Ble litt provosert her selv Gliser
Problemet med dårlige kjøreegenskaper er mangel på riktige- og det å klare å holde kontroll på hjulvinklene.
Vi demonterer, hever eller senker og tenker skjelden på hva hjulvinklene blir. Det er viktig å ha riktige hjulvinkler og kontroll på hvor de befinner seg.

Det er viktigere med riktige hjulvinkler bak på bobla enn på en bil med motorn foran.
Så riktig spissing osv bak pluss et stabstag (ikke z-stag) så er man godt på vei.
Man kan jo gjerne slenge på noe stivere fjærer og/eller støtdempere, så har man brått mer kontroll.

Men alt til sitt bruk, en bil satt opp for drag (såkalt nose down ass up) er ikke god på bane.




Må si meg enig i at jeg ønsker å se flere godt restaurerte biler og færre rat-lookers.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 720
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #39 på: desember 27, 2013, 12:11:34 pm »

hadde vert fint,for oss som ikkje var funnet opp då, om 80tals looken kom tilbake med pastell bilar og full pakka! angrar på at eg ikkje fekk med meg da:)

ellers synst eg gjerne at senketrenden kan heller bli hevetrend,bakkeklaring og knastadekk og sånt

Det kommer i alle fall en gammel 80 talls looker på veien i 2014. Det er sikkert.

X 2. På veien i 2014 er målet. Pastell og hele pakka, bygd i -89. Kunne blitt morsomt på treff og samlet alle pastellgutta i et hjørne.


* P7120776.JPG (41.85 KB, 800x451 - vist 230 ganger.)
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #40 på: desember 27, 2013, 12:13:25 pm »

lekkert! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Bubble
Juniormedlem
**
Innlegg: 57
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #41 på: desember 27, 2013, 14:08:38 pm »

2014 stuket vil sannsynligvis fremdeles være preget av rat-look syndromet. Slik har det vært i alle år. Grunnen til det er at svært få av oss bygger/restaurerer bil. Det er ikke ofte man ser en helt ny bil på treff. Jeg personlig er lei av disse selv om det er ganske bekvemt med en rat. Disse patinerte bilene dukker også opp i alle stilarter.

Jeg håper på flere premiærer med biler, uansett stilart, bygget fra bunn av.

Ryktene sier at det dukker opp en bil bygget fra bunn av til sommern :-) Rat er kult det, men utganspunktet mitt var så dårlig at det var full restaurering eller ikkeno. Så da har man jo reddet en bil fra høggern da...
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #42 på: desember 27, 2013, 14:39:46 pm »

hadde vert fint,for oss som ikkje var funnet opp då, om 80tals looken kom tilbake med pastell bilar og full pakka! angrar på at eg ikkje fekk med meg da:)

ellers synst eg gjerne at senketrenden kan heller bli hevetrend,bakkeklaring og knastadekk og sånt

Det kommer i alle fall en gammel 80 talls looker på veien i 2014. Det er sikkert.

X 2. På veien i 2014 er målet. Pastell og hele pakka, bygd i -89. Kunne blitt morsomt på treff og samlet alle pastellgutta i et hjørne.

Herlig! En av mine favoritter fra 80-tallet Kult
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 720
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #43 på: desember 27, 2013, 15:38:15 pm »

Mangler bare T4 motor og porschekjølinga, ellers klin lik.
Loggført
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #44 på: desember 27, 2013, 19:22:23 pm »

Jeg stemmer også for mindre rat. Blanke biler er penere. Selv pleier jeg å havne et sted midt i mellom.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #45 på: desember 27, 2013, 19:23:24 pm »

For min del blir bilen uforandret med unntak av litt mindre utvendig "nips" som øyelokk, takgrind etc. Hjulene fra 2013 tror jeg blir værende et år til:-) Noen fullrestaurering fra denne kanten blir det neppe før ovalen er ferdig om hundre år.....
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
BAC
Supermedlem
*****
Innlegg: 715
Bosted: grimstad


Vis profil

« Svar #46 på: desember 27, 2013, 19:54:49 pm »

I 2014 spår jeg/håper jeg:
mindre rat look og mer rally/race look.

En egen "back2pastell" line up hadde vært kult.
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!