november 01, 2024, 03:18:47 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: SINTERLAMELL/GATEBRUK ?  (Lest 2697 ganger)
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« på: desember 21, 2013, 18:10:24 pm »

Tjobing godtfolk. Min T3 camper er i ferd med å bli komplett, men er fortsatt usikker på valg av clutchlamell. Begynner og bli ei stund siden jeg har hatt en doning for gatebruk, og jeg ønsker og bruke den myyyye. Synes og huske sinterlamellen hugger en god del? Synspunkter om det, eller vet noen om det finnes en litt mer "kjørevennlig" 228mm lamell?
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
dalhems
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: desember 21, 2013, 21:26:26 pm »

Hei
jeg har 4 pucks sinterlamell på lager, men jeg har også standard lamell på lager. Om det er av interesse, så kan den sendes i posten.

Hilsen Steinar på Dalhems Norge Tlf. 48 99 15 17 / info@dalhems.no
Loggført
dalhems
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: desember 21, 2013, 21:33:22 pm »

hei .
Jeg glemte litt info om disse lamellene. Sinterlamellen tåler store krefter og moment, men den er direkte i låsningen. Det er ikke mulig med særlig sluring. Den er mer typen av og på. Std. typen er mer anvendlig til gatebruk om man ikke har veldig sterk motor.

Hilsen Steinar på Dalhems Norge
Loggført
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #3 på: desember 21, 2013, 21:55:19 pm »

Glemte vel og nevne det at vi snakker om 200 turbohkr her..... Øyerulling
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #4 på: desember 21, 2013, 22:13:59 pm »

Jeg har kjørt med en 228mm 4 puck med org. Trykkplate på gaten i mange år.
Det funger helt supert.
« Siste redigering: desember 26, 2013, 17:06:23 pm av geir F » Loggført
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #5 på: desember 21, 2013, 22:19:44 pm »

Jeg har kjørt med en 228mm 4 puck med org. Trykkplate på gaten i menge år.
Det funger helt supert.
LIKER!
Har en 6-pukkers, jeg tenkte å bruke æ da, tong bil træng godt med grep vetth.
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #6 på: desember 21, 2013, 23:26:14 pm »

Må si at hvis man liker en litt agressiv clutch så er det knall å kjøre med. Jeg hadde 200mm 4-puck i bobla og storkoste meg. Når jeg fikk fiksa motorfestene Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #7 på: desember 25, 2013, 02:04:37 am »

Kjør med sinter. Har til og med en lastebil på jobben med det (bergingsbil)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #8 på: desember 25, 2013, 22:39:24 pm »

Hvordan går det med svinghjul og trykkplate da, mine ble fort filler. Råere trykkplate og ett litt mindre aggressivt belegg, og hydraulisk clutch, er nok en bedre kombinasjon for kjørbarheten mener nå jeg.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #9 på: desember 26, 2013, 14:40:37 pm »

Hei
Gjør som Geir F sier det har jeg gjort mange ganger slitter litt mer på svinghjul og trykkplate Zinter og org trykkplate klarer ca 200-230 hk
Cip 1 har forsterket trykkplate og Zinter

Mvh Kåre
Loggført
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #10 på: desember 26, 2013, 16:24:45 pm »

Hei
Gjør som Geir F sier det har jeg gjort mange ganger slitter litt mer på svinghjul og trykkplate Zinter og org trykkplate klarer ca 200-230 hk
Cip 1 har forsterket trykkplate og Zinter

Mvh Kåre
Ser at cip1 har to typer sinter også..... ?
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #11 på: desember 26, 2013, 16:53:22 pm »

http://www.pacificcustoms.com/ac141005mw.html

Her er det også noen. Man får disse billigere andre steder har jeg sett.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #12 på: desember 26, 2013, 16:55:25 pm »

Hei
Gjør som Geir F sier det har jeg gjort mange ganger slitter litt mer på svinghjul og trykkplate Zinter og org trykkplate klarer ca 200-230 hk
Cip 1 har forsterket trykkplate og Zinter

Mvh Kåre
Ser at cip1 har to typer sinter også..... ?
Hva sitter i Losen Kåre,,det funker iaf. bra til begge deler
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!