mars 29, 2024, 01:40:42 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Utfordringer med import fra Brasil?  (Lest 2732 ganger)
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« på: januar 14, 2014, 20:25:37 pm »

Hei,
Har en utvekslingsstudent fra Brasil i hus  Glad  Han har vist meg "finn.no", og prisene er jo litt annerledes!
Så får man en splitt-buss fra 1980 f.eks.  Øyerulling Har jo fått med meg at de holdt på formene litt lenger der nede, men så lenge?! Eller en -95 Bay kanskje??  Sjokkert

Har jo drømmer om en buss, og er vel mer opptatt av linjene og antall sitteplasser enn om dette er merkbart mindre verdt enn en "ordentlig" splitt! Og den -80 mod 15-window så kjekk ut, den. Hel og med et ræva interiør som holder prisen nede  Gliser  Begynner å få vondt i ryggen av å trekke bobla, og trenger mere plass! Kan jaggu rigge opp symaskin inni denne  Gliser

Spøk til side; har noen importert derfra? Er det noe med bilene som gjør at dette ikke er noe å tenke på? Det skal nevnes at guttens mor er advokat, så det vel hjelp med papirhaugen også, skulle det bli noe av!  Øyerulling
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #1 på: januar 14, 2014, 21:12:32 pm »

Jeg vil tro at miljø- og sikkerhetskrav kan være et av de største hindrene.
Loggført
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #2 på: januar 14, 2014, 21:22:26 pm »

Bør finne noe før -72 , da? Det var vel et viktig år med tanke på kjøretøyforskriften!?
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
JarleA
Seniormedlem
****
Innlegg: 296
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #3 på: januar 15, 2014, 09:07:21 am »

Typegodkjenninger vil sikkert være en utfordring. England har hatt bay busser helt opp til nå fra Brasil. Løsning kan gjerne være å få den via England med en registrering der? Om det vil la seg gjøre vet jeg ikke, men kanskje verd en undersøkelse.
Loggført

Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #4 på: januar 15, 2014, 12:12:08 pm »

Tror jeg kontakter Tilsynet. Blir nok enklest å finne en bil som sklir rett inn i Norge. Om den finns. Kontakter Øvrigheta!  Rekker tunge
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #5 på: januar 15, 2014, 14:02:41 pm »

Hvis du leter bra inne på forumet her vil du finne noe, mener å huske at noen her inne tok inn en slik splittbuss av nyere dato for ca 2-3 år siden.... Fra Brasil....
Loggført

http://www.typ15.com/                      

Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #6 på: januar 15, 2014, 18:52:02 pm »

Var gjennom hele t2 arkivet uten hell, hvertfall  Gråter
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
thøsen
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Sogndal



Vis profil
« Svar #7 på: januar 15, 2014, 20:53:31 pm »

Var gjennom hele t2 arkivet uten hell, hvertfall  Gråter

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,11897.0.html
Loggført
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #8 på: januar 15, 2014, 21:53:43 pm »

Se der, ja!  Gliser

Mange takk!
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #9 på: januar 15, 2014, 21:56:31 pm »

Noen som kjenner William?  Øyerulling
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
Seven
Supermedlem
*****
Innlegg: 942
Bosted: Christian Sund



Vis profil
« Svar #10 på: januar 15, 2014, 22:17:44 pm »

Er sikkert bare å ringe. Han er ikke i VW-miljøet- han solgte sin etter et par mnd. Jeg beholdte min noen år. Registrering i Norge var ikke noe problem - selv om dette var splittbusser med årsmodell 1972 og 1975 ....

Gjort "på timen". Eneste jeg måtte gjøre var å skrape av solfilm på sidevinduene.  William hadde personlige kontakter i Brasil - og tok seg av papirmølla der. Personlig tror utfordringen er mer UT FRA Brasil (papirmølle) -enn inn i Norge. Dyr transport. Vi delte en 40' - kostet vel 30'-40'  (som vi selvsagt måtte betale moms for også)

   Lykke til !!
Loggført

Shift Happens !
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #11 på: januar 15, 2014, 22:47:23 pm »

Når kjøretøyet er 30 år eller eldre (og original), skal det være en enkel sak å få det regisrert så lenge de rette papirene er i orden.  Og bilen er i god stand. Vi er så heldige at vi har veteranimportregler i Norge, som gir unntak fra de fleste nyere krav.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #12 på: januar 16, 2014, 08:03:01 am »

Er sikkert bare å ringe. Han er ikke i VW-miljøet- han solgte sin etter et par mnd. Jeg beholdte min noen år. Registrering i Norge var ikke noe problem - selv om dette var splittbusser med årsmodell 1972 og 1975 ....

Gjort "på timen". Eneste jeg måtte gjøre var å skrape av solfilm på sidevinduene.  William hadde personlige kontakter i Brasil - og tok seg av papirmølla der. Personlig tror utfordringen er mer UT FRA Brasil (papirmølle) -enn inn i Norge. Dyr transport. Vi delte en 40' - kostet vel 30'-40'  (som vi selvsagt måtte betale moms for også)

   Lykke til !!

Ja, det var jo et tlfnr der. Får prøve....

Har også hørt at ut av Brasil er bitchy. Men med en advokat på andre sida bør det gå bra, skulle jeg tro. Absolutt oppløftende det her!  Glad
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #13 på: januar 16, 2014, 18:41:47 pm »

Kai Elling Os i Geiranger har vel en slik?
75 modell splittbuss er vell ikke helt Germansk..
Søk etter Os Vedlikehold
http://h-a.no/Portals/0/artikkelbilder/2013/05/201352615124378_3.jpg
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!