mars 28, 2024, 11:52:11 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Fuchs kopi fra Rotiform  (Lest 4088 ganger)
KS
Medlem
***
Innlegg: 169
Bosted: Sigdal


Sigdal Folkevognklubb


Vis profil
« på: januar 28, 2014, 21:58:39 pm »

Noen ganger er det vel helt greit med etterligninger Glad


* image.jpg (87.11 KB, 640x428 - vist 329 ganger.)

* image.jpg (125.18 KB, 800x531 - vist 346 ganger.)

* image.jpg (78.82 KB, 640x426 - vist 338 ganger.)
Loggført

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #1 på: januar 28, 2014, 23:55:39 pm »

Senteret blir for flatt! Skjønner at de ikke prøver å være kliss like orginalen, men kurvene på eikene er greia som gjør fuchs sexy mener nå jeg. Disse mangler punch tross feit kant. Men Rotiform lager mye pent, det skal de ha!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #2 på: januar 29, 2014, 01:35:07 am »

For dyrt å lage noe med former.
Loggført

Speed is no substitute for direction
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #3 på: januar 29, 2014, 07:55:34 am »

Zmaken er som baken, heldigvis...
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #4 på: januar 29, 2014, 10:29:52 am »

Gøy å se at "kopien" matcher orginalen å vel så det...
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #5 på: januar 29, 2014, 14:28:47 pm »

Poenget er vel ikke å lage en kopi som er lik orginalen. Det finnes jo lover for slik;) Tanken her her vel ikke at di skal være like heller, men du skal se opphavet:)
og det gjør du jo, ettersom dette dukket opp. Om de er fine eller ikke er vel delt.

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #6 på: januar 29, 2014, 15:19:46 pm »

For meg som ikke liker Føsjh(pga overflod), så synes jeg faktisk disse var dritkule!
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #7 på: januar 29, 2014, 15:49:14 pm »



Compomotive hadde relativt fine kopier. 
Loggført

Speed is no substitute for direction
KS
Medlem
***
Innlegg: 169
Bosted: Sigdal


Sigdal Folkevognklubb


Vis profil
« Svar #8 på: januar 29, 2014, 16:12:42 pm »

For dyrt å lage noe med former.
Trur nok ikke det er prisen som er greia for denne produsenten , for om du tar en kikk på det dem leverer av felger så ser du det. Var vel heller designer/ kunde som ville ha dette designet.

Personlig syntes jeg de var drit feite med det flate senteret, noe nytt som skiller seg litt ut er bra. Glad
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #9 på: januar 29, 2014, 16:37:40 pm »

For dyrt å lage noe med former.
Trur nok ikke det er prisen som er greia for denne produsenten , for om du tar en kikk på det dem leverer av felger så ser du det. Var vel heller designer/ kunde som ville ha dette designet.

Personlig syntes jeg de var drit feite med det flate senteret, noe nytt som skiller seg litt ut er bra. Glad

Jeg elsker noe nytt i felg veien, men dette var litt platt for min smak.
Å lage bare 10 mm mer dybde i designet betyr at man må fjærne mange kilo med billet aluminium, og er nok vanskelig å forsvare i prisen.
De færreste kunder tegner nok felgen i 3D, men det er nettopp i dybden og lysets spill i dette hvor magien ligger.
Det er nettopp denne lille greia som gjør at 2 liter "fuchs" felgen ser så kjip ut i forhold til 5x130 fuchsen.
Loggført

Speed is no substitute for direction
TURBO
Gjest
« Svar #10 på: januar 29, 2014, 17:05:18 pm »

Noen ganger er det vel helt greit med etterligninger Glad

Valgfri boltsirkel og størrelse i 19" kr.42.000.-
Loggført
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #11 på: januar 29, 2014, 19:53:27 pm »

synes de ser litt mere "moderne" ut. men feite det var de. koster de 42 000,- synes jeg hørtes helt vilt ut. Vossen hjul koster jo "bare" 20 000,-
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
GeirJB
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #12 på: januar 29, 2014, 21:40:42 pm »

Er jo 3-delte felger som bygges etter spec. fra kjøper! Blir fort litt extra i forhold til 1-delte Vossen felger.
Loggført

-61 VW 1200 (Beryl green),-69 VW 1600 Variant,-74 BMW 1602,-82 VW Polo G40
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #13 på: januar 29, 2014, 22:23:09 pm »

Dette med dybdemangel pga pris kontra design er helt vanlig. Bare se på Airkewld sine 17" Smoothies... der burde også senteret rundt kapselet vært laget av et tykkere emne for mere dybde. Desverre bunner alt i penger.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #14 på: januar 29, 2014, 22:34:37 pm »

For dyrt å lage noe med former.
Trur nok ikke det er prisen som er greia for denne produsenten , for om du tar en kikk på det dem leverer av felger så ser du det. Var vel heller designer/ kunde som ville ha dette designet.

Personlig syntes jeg de var drit feite med det flate senteret, noe nytt som skiller seg litt ut er bra. Glad

Kan endel om dette etter å ha designet felger selv, med cnc som tenkt produksjonsmåte.
Selv om Rotiforms felger er dyre tror jeg nok de er ute etter mest mulig fortjeneste. Så prisen er nok greia også for denne produsenten Glad Som Hot Owl skriver øker materialkostnadene drastisk med et tykkere freseemne. I tillegg tar freseprosessen mye lengre tid.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
KS
Medlem
***
Innlegg: 169
Bosted: Sigdal


Sigdal Folkevognklubb


Vis profil
« Svar #15 på: januar 29, 2014, 23:06:26 pm »

For dyrt å lage noe med former.
Trur nok ikke det er prisen som er greia for denne produsenten , for om du tar en kikk på det dem leverer av felger så ser du det. Var vel heller designer/ kunde som ville ha dette designet.

Personlig syntes jeg de var drit feite med det flate senteret, noe nytt som skiller seg litt ut er bra. Glad

Kan endel om dette etter å ha designet felger selv, med cnc som tenkt produksjonsmåte.
Selv om Rotiforms felger er dyre tror jeg nok de er ute etter mest mulig fortjeneste. Så prisen er nok greia også for denne produsenten Glad Som Hot Owl skriver øker materialkostnadene drastisk med et tykkere freseemne. I tillegg tar freseprosessen mye lengre tid.
Selvfølgelig er de ute etter mest mulig fortjeneste, men sett i forhold til andre type felger de lever så trur jeg ikke det er matrialkosten på emne som har gjort til at denne felgen er såpass flat.
Loggført

lemmuh
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Jevnaker


Vis profil

« Svar #16 på: mars 10, 2014, 09:46:58 am »



Compomotive hadde relativt fine kopier. 

O.T. men er disse å få fatt på noe sted?!
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #17 på: mars 10, 2014, 09:50:08 am »

O.T. men er disse å få fatt på noe sted?!

Ja, det er bare å søke. Feks google. Det har ligget noen sett på ebay og i England. Compomotive Dage Fuchs.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #18 på: mars 10, 2014, 09:53:14 am »

For dyrt å lage noe med former.
Trur nok ikke det er prisen som er greia for denne produsenten , for om du tar en kikk på det dem leverer av felger så ser du det. Var vel heller designer/ kunde som ville ha dette designet.

Personlig syntes jeg de var drit feite med det flate senteret, noe nytt som skiller seg litt ut er bra. Glad

Kan endel om dette etter å ha designet felger selv, med cnc som tenkt produksjonsmåte.
Selv om Rotiforms felger er dyre tror jeg nok de er ute etter mest mulig fortjeneste. Så prisen er nok greia også for denne produsenten Glad Som Hot Owl skriver øker materialkostnadene drastisk med et tykkere freseemne. I tillegg tar freseprosessen mye lengre tid.
Selvfølgelig er de ute etter mest mulig fortjeneste, men sett i forhold til andre type felger de lever så trur jeg ikke det er matrialkosten på emne som har gjort til at denne felgen er såpass flat.

Når jeg ser disse kommentarene så lurer jeg: Når ble smidde tre-delte felger billige?
http://rotiform.com/products_fuc.html
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Bendik
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #19 på: mars 13, 2014, 13:27:39 pm »



Compomotive hadde relativt fine kopier. 
[/quote]

Dette må jo være de feteste kopiene som er laget..
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!