april 26, 2024, 04:28:57 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oxyboxer i Type3Ghia  (Lest 1482 ganger)
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2088
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« på: februar 16, 2014, 16:44:46 pm »

Eg lager meg en tråd her for å ha litt inspill og tips ang det å bygge motor. Har lest nå i et par uker, Grelland sin, trmbyhn sin, Torgeir sin, om det å konvertere, å bygge en stødig å driftsikker motor. Selv har eg aldri tatt i en wbx før, men det har egentlig ikkje noge å sei. Blokka har eg fått delt, tatt en kjapp avfetting og vask, og fått demontert pinnebolter i den ene blokkhalvdelen.
Det gjekk bra med slegge, varmepistol, fastnøkler og ei eske med 10mm mutrer :-)



« Siste redigering: februar 16, 2014, 17:49:30 pm av Endre S » Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #1 på: februar 19, 2014, 22:47:03 pm »

Bra initiativ Glad Blir interessant å følge med på for oss (?) andre med type 3 som har tenkt litt på det samme Gliser
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2088
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #2 på: februar 23, 2014, 00:08:05 am »

Takk, det skal vel gå etterhvert dette, selv om eg ikkje er noen "motorspesialist"
Dere må smøre dere med tålmodighet da det ikkje går spesielt fort her i garasjen.
Men 16 pinnebolter er ute, og fått grovkappet den ene vannkappa. Da tok sliperen fyr :-(
(Rett etter pc en tok kveld)
Så det er så langt. Ny sliper på plass på mandag håper eg.
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 24, 2014, 12:54:08 pm »

God plan, Endre! Artig med enda en oxyboxer-tråd, gleder meg til å følge denne også.
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: februar 25, 2014, 11:23:39 am »

Min Nye Variant Motor 2110


* type 3 motor 2110.jpg (125.39 KB, 648x486 - vist 189 ganger.)

* type 3 motor 2110.jpg (87.58 KB, 519x389 - vist 154 ganger.)
« Siste redigering: februar 26, 2014, 13:02:07 pm av mags » Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!